• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

300-tonowy zbiornik w gdańskiej rafinerii

erka
14 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Zbiornik został przetransportowany w okolice instalacji, na której docelowo zostanie zamontowany na łożu fundamentowym.

Ponad trzystutonowy zbiornik został rozładowany na terenie rafinerii Lotosu i przetransportowany w okolice instalacji, na której docelowo zostanie zamontowany. Budowa zbiornika LPG należy do pierwszego etapu realizacji projektu węzła odzysku wodoru. Całość ma być gotowa pod koniec 2016 roku

.

Ponad 70 tys. ton LPG, 9 tys. ton wodoru i 85 tys. ton ciekłych węglowodorów C5+ zapewnić ma rocznie Grupie Lotos Węzeł Odzysku Wodoru (WOW). Te produkty powstaną z gazów resztkowych instalacji HDS, MHC i PSA spalanych obecnie w sieci gazu opałowego.

Ponad 70 tys. ton LPG, 9 tys. ton wodoru i 85 tys. ton ciekłych węglowodorów C5+ zapewnić ma rocznie Grupie Lotos Węzeł Odzysku Wodoru. Ponad 70 tys. ton LPG, 9 tys. ton wodoru i 85 tys. ton ciekłych węglowodorów C5+ zapewnić ma rocznie Grupie Lotos Węzeł Odzysku Wodoru.

Wodór jest w gdańskiej rafinerii niezbędny dla instalacji hydrokrakingu i hydroodsiarczania, produkujących najwięcej paliw. Zbudowanie Węzła Odzysku Wodoru pozwoli zwiększyć produkcję na instalacjach hydrokrakingu, obniżyć koszt produkcji wodoru i uzyskać znaczną ilość LPG i surowej benzyny. Dodatkowe produkty w skali roku to 100 tysięcy ton LPG, 9 tys. ton wodoru i 25 tys. ton benzyny.

WOW zostanie zbudowany przez amerykańską firmę AMCS Corporation w formule "pod klucz", a koszt tej inwestycji ma się szybko zwrócić. Zarówno dzięki skierowaniu na rynek dodatkowej ilości gazu płynnego LPG, jak i zwiększeniu produkcji instalacji hydrokonwersyjnych. Wodór i węglowodory ciekłe wydzielone na instalacji WOW zostaną zastąpione dodatkową ilością gazu ziemnego kierowanego do sieci gazu opałowego rafinerii, co zwiększy stabilność i bezpieczeństwo sieci gazu opałowego oraz zmniejszy emisję CO2 do atmosfery.

WOW zostanie zbudowany przez amerykańską firmę AMCS Corporation w formule "pod klucz". WOW zostanie zbudowany przez amerykańską firmę AMCS Corporation w formule "pod klucz".

Wybrana przez Lotos technologia kriogeniczna zapewnia wysoki, 95-procentowy odzysk wodoru i wysoką jakość LPG, gotowego już do sprzedaży. W tej technologii gaz wsadowy jest schładzany do niskiej temperatury, w której następuje rozdział na wodór oraz mieszaninę węglowodorów, które przechodzą w stan ciekły. Wsadem na instalację WOW będą pochodzące z kilku instalacji gazy wodorowe, które obecnie kierowane są do sieci gazu opałowego i spalane w piecach technologicznych.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (35) 1 zablokowana

  • Mają ci panowie pełne zaufanie do chińczyka (2)

    który robił te liny, łańcuchy i pasy...

    • 30 7

    • myślę, że chinok tego nie robił - w takiej branży jest wielu polskich producentów

      Lotos na tym nie oszczędza, a na każdy kilogram nośności musi być odpowiedni atest. Za to pan Kowalski z firmy "Kowalskibud sp. jawna" nakazuje podpisem potwierdzić fikcyjne szkolenie bhp i wysyła bez zabezpieczenia i kasku na dach...

      • 23 0

    • zawiesie stalowe i poliestrowe są tworzone i atestowane bliżej, niż Ci się wydaje. Można rzec - lokalnie.

      • 0 0

  • Zbiornik jak zbiornik... (4)

    ...Zastanawia mnie co innego. Mianowicie, jakim cudem laweta, na której ów zbiornik przewożono przeszła badania techniczne. Przecież opony na jej kołach praktycznie nie mają bieżnika.

    • 7 29

    • To to jeszcze pikuś. Przyglądałeś się ostatnio walcom drogowym?

      ZERO bieżnika.... biedaki na felgach jeżdżą.

      • 68 1

    • Jestem znawcą, więc sie wypowiem... (1)

      Widziałeś na żywo ten bieżnik, że się wypowiadasz?
      Po drugie to nie laweta tylko naczepa, więc widać jak się znasz na temacie...

      • 7 1

      • ...nie pisz głupot. ...ten rodzaj naczepy zwany jest lawetą.

        • 0 1

    • lepiej mądrze milczeć niż głupio gadać (pisać)

      • 12 0

  • Kolejna sensacyjna wiadomość zacnego portalu... (1)

    ...aż strach pomyśleć co będzie jak przyjedzie 500-tonowy. Dacie radę napisać o tym..? Serwer wam nie padnie z wrażenia..?......

    • 23 27

    • A po co bieżnik?
      Ów zbiornik został dostarczony droga morską, a laweta jedynie służyła do przewiezienia na terenie rafinerii.

      • 4 0

  • Ale ten zbiornik ma taką masę (3)

    czy tyle pomieści czegoś tam? Bo nie wydaje mi się by taki żurawik samochodowy tyle umiósł, a ciężarówka uciągnęła. Do podniesienia 300 ton to już nie bylejaka suwnica potrzebna.

    • 23 4

    • (2)

      Zbiornik ma ok. 80t masy własnej, reszta to dziennikarska sensacja.

      • 18 3

      • są cztery sekcje zbiornika, ich masa waha się w granicach 80-90t każda.

        • 2 2

      • ...dokładnie tak! Właśnie to chciałem napisać. żeby 300T podnieść to do samego zblocza potrzebny jest tir.

        • 0 0

  • ciszę się ze zbiornika razem z Lotosem

    • 26 1

  • (1)

    zbiorniki budowane w gsg towers?

    • 7 2

    • Sre towers

      • 1 0

  • naczepa 4 + 3 + 6

    zaladowala 300 tonowy zbiornik?
    To chyba musial byc Leszek Gaffke

    • 18 3

  • Udział polskich firm (2)

    Szkoda, że w artykule nie wspomniano, że projekty budowlane i wykonawcze posadowienia i przyłączenia zbiornika do istniejących instalacji, a także inne projekty związane z WOW, opracowuje gdańskie biuro projektów BIPRORAF. Często zapomina się o dużym udziela lokalnych firm w tego typu przedsięwzięciach, a szczycimy się jedynie zaangażowaniem korporacji zagranicznych.
    Dla sprostowania: AMCS nie wykonuje tej inwestycji w pełni samodzielnie "pod klucz".

    • 56 1

    • Brawo! (1)

      Dobra firma, a polska.Tak trzymać! Brawo lotos,brawo biproraf!

      • 8 1

      • chyba

        ASE-Birproraf jak już

        • 3 5

  • Lotos (1)

    Super, zwiększanie efektywności pracy rafinerii to podstawa. Strach pomyśleć jaka bryndza byłaby na Pomorzu gdyby nie było u nas tego pracodawcy

    • 14 8

    • Zasiłki z przynoszącej a dotowanej przez państwo

      firmy były by wypłacane w urzędzie a nie w kasie zakładowej :)

      I pensje menadżerskie by nie były tak wysokie i tak licznej.
      I firmy "doradcze" miałby mniej przestrzeni do działania.
      ...

      • 4 2

  • Koszt (1)

    Ile cała inwestycja wyniesie?
    Nigdzie nie ma napisane

    • 5 4

    • Wystarczająco dużo, żeby był pretekst do podniesienia cen paliw.

      • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane