- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (28 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Airport City nabiera kształtów. Dołącza do niej SKAT Transport
Operator transportowo-logistyczny SKAT Transport rozpoczyna budowę nowej siedziby. Trzykondygnacyjny budynek o powierzchni prawie 2,6 tys. m kw, stanie przy ul. Słowackiego , nieopodal lotniska w Rębiechowie. To już kolejna firma, która doceniła zalety tej lokalizacji. Projekt nowej biznesowej dzielnicy, zwanej Airport City nabiera kształtów.
Pierwszym etapem inwestycji była przebudowa ulicy Słowackiego - wykonanie zjazdu i prawoskrętu. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2014 roku.
SKAT Transport rozpoczął swoją działalność w 1991 roku, aktualnie zatrudnia ponad 200 pracowników. Od początku istnienia spółki to w Gdańsku zlokalizowana jest siedziba główna SKAT Transport, działalność jest również prowadzona w pięciu oddziałach: w Rzepinie, Piotrkowie Trybunalskim, Katowicach, Świeciu i Poznaniu. Obszarem działalności jest przede wszystkim transport i spedycja międzynarodowa oraz krajowa, a także przeprawy promowe.
W ramach podstrefy Gdańsk PSSE na terenach w sąsiedztwie lotniska ulokowały się też inne firm. Swoją siedzibę ma tam firma Elmor, producent aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej oraz Bibus Menos, zajmujący się produkcją maszyn i urządzeń do mechanizacji i automatyzacji przemysłu.
Bliskość lotniska wybrała też spółka Bałtyckie Centrum Biznesu, która tworzy tu kompleks biurowy pod nazwą BCB Business Park. W skład nowoczesnego kompleksu realizowanego na 11 ha docelowo wejdzie pięć biurowców o łącznej powierzchni ponad 45 tys. m kw., centrum usług towarzyszących oraz hotel. W już istniejących obiektach tego kompleksu ulokowały się m.in. TTS Poland, czyli firma projektująca, dostarczająca, instalująca urządzenia dla przemysłu morskiego i offshore oraz Deltamarin, fińska firma projektująca statki.
Na początku października przyjmowanie gości rozpoczął hotel Hampton by Hilton, położony ok. 200 metrów od portu lotniczego. Nastawiony jest na obsługę zarówno tradycyjnych gości hotelowych, jak i biznesmenów, którzy w podróżach po Europie czy świecie spotykają się wyłącznie w okolicach lotnisk, by jak najmniej czasu stracić na dojazd do i powrót z biznesowego spotkania.
Biznes "polubił" tę lokalizację, a projekt dzielnicy biznesowej nabiera kształtów. W marcu tego roku w Gdańskim Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy spotkali się przedstawiciele lotniska, miasta Gdańsk, urzędu marszałkowskiego oraz reprezentanci lokalnego biznesu, w celu określenia planu rozwoju nowej biznesowej dzielnicy, zwanej roboczo Airport City. Pomysł i spotkanie dotyczące jej rozwoju zostało zainicjowane przez Mieczysława Struka, marszałka województwa oraz władze gdańskiego lotniska. Na spotkaniu zdecydowano, że trzeba skupić się na powstaniu nowego obszaru biznesowego, który przyciągnie wielu zagranicznych i krajowych inwestorów.
- Chodzi nam o jak najlepsze wykorzystanie terenów w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. Jest to przede wszystkim szansa dla Trójmiasta i regionu na jeszcze większy rozwój - mówił Mieczysław Struk. - Biorąc pod uwagę obecne i planowane inwestycje biznesowe, infrastrukturalne oraz ciągły rozwój lotniska, nowa dzielnica Airport City ma szansę stać się strategicznym miejscem na mapie Trójmiasta.
Gdańskie Rębiechowo spełnia wszelkie kryteria, aby stać się Airport City. Międzynarodowe lotnisko funkcjonuje już od prawie 40 lat. Z roku na rok rozwija się coraz bardziej i planuje kolejne inwestycje m.in. rozbudowę Terminalu 2. Zapowiedziano również plany powstania części komercyjnej portu w postaci centrum kongresowo-biurowego. W 2015 roku ma powstać Pomorska Kolej Metropolitarna, która połączy Gdański Wrzeszcz i Gdynię z lotniskiem, a także ułatwi dojazd do dzielnicy mieszkańcom Kaszub m.in Kościerzyny.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2013-10-25 09:16
SKAT i Cargo??? (1)
Jedynym powodem lokalizacji tej inwestycji przy lotnisku są milionowe odliczenia podatkowe dla SKATA, a nie bliskość terminalu Cargo. Oni nie mają nawet usługi Cargo, co widać na ich stronie. Same promy i drogówka.
- 7 0
-
2013-10-26 17:14
mało wiesz Joasiu...
- 0 0
-
2013-10-26 09:28
zawziety kaszub
A juz myslalem ze to przy gdynskim lotnisku takie inwestycja ale pomyslalem za skad w kosakowie to jedynie soltys moze jakas inwestycje rozpocznie np nowa obore
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.