• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arktyczny kontenerowiec z Remontowa Shipbuilding już na wodzie

VIK
26 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Zwodowany statek o szerokości 15,2 m i długości 74,2 m przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Zwodowany statek o szerokości 15,2 m i długości 74,2 m przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii.

W Remontowa Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding zwodowano statek budowany dla duńskiego armatora Royal Arctic Line (RAL). Kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego 3 to prototypy.



Zwodowany statek o szerokości 15,2 m i długości 74,2 m przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.

- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, które potrafią przebić się przez grubą krę.

Wczoraj zwodowano pierwszą jednostkę. W sumie powstanie 5. Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design&Consulting.

Remontowa Shipbuilding nie po raz pierwszy realizuje zlecenie dla Royal Arctic Line. W 2005 roku przekazała armatorowi kontenerowiec "Mary Arctica", który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004".
VIK

Miejsca

Opinie (20) 7 zablokowanych

  • Dobra wiadomość. (1)

    Budować i projektować!

    • 72 0

    • a poco lepiej biurowce stawiac:)

      • 4 5

  • Treść

    Pomyliło się wam szerokość i długość.
    Ale ogólnie dzięki za wieści.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 21 0

  • Cieszy to, że statek jest kompletnym produktem Holdingu Remontowa: (6)

    zaprojektowany, zbudowany i w pełni wyposażony w skomplikowaną aparaturę.

    Jest to ewenement w skali polskiej gospodarki, nastawionej na podwykonawstwo dla innych.

    Dlaczego o tym się nie pisze w mediach ogólnopolskich. Rozumie: Oknoplast, Tymbark, Witchen - ok, polskie marki. Ale daleko im do komplikacji technicznych produktów oferowanych przez Remontową Holding. Cała Polska powinna o nich wiedzieć, a wiedzą tak naprawdę tylko ludzie z branży.

    Pytanie: dlaczego?

    • 94 2

    • O takich sprawach lepiej głośno nie mówić.

      Bo jak się łunia dowie to nas momentalnie za mordę chwyci i łańcucha ukróci.

      • 9 11

    • Bo nie pasuje (2)

      Nie pasuje do narracji o zniszczonym przemyśle stoczniowym. Tak samo się nie mówi o tym, że jesteśmy potęgą jachtową. Stoczni już nie ma i tak wszyscy mają myśleć.

      • 37 1

      • Amen.najcelniejsza uwaga

        • 20 0

      • O proszę znowu obudziła się nasza polska megalomania - "potęga jachtowa"
        Gdzie ta nasza potęga ? Jedna stocznia co produkuje seryjne łódki, druga co wypuszcza 1 jacht na 2-3 lata i trzecia która coś tam niby więcej działa ale w łapskach zagranicznych jest trzymana. Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jachtów robią Niemcy, Francuzi , Anglicy, Włosi o Amerykanach już nie wspomnę, bo oni robią więcej niż cała Europa razem wzięta.

        • 6 12

    • Odpowieź - kiepski PiaR. Rada - powinni zatrudnić Donalda Tuska.

      • 3 3

    • Wczoraj informował o tym m.in. "Teleexpress".

      • 1 1

  • Wspaniała wiadomość! Oby tak dalej.

    A w radio i telewizji: "matka Madzi", "pijany zabił..", "zabili go i uciekł..."
    może dlatego, że zastraszonym społeczeństwem łatwiej jest sterować? Gdyby mówili o sukcesach to bylibyśmy bardziej pewni siebie..

    • 45 0

  • Super wiadomość.

    • 14 0

  • (1)

    Szkoda, że na zdjęciach z wodowania jest prom a nie kontenerowiec.

    • 6 1

    • Jak mija Ci dzień,

      Kapitanie Oczywistość?

      • 3 2

  • Ehhh...

    ...ten "zniszczony i rozkradziony" (wg PiS) przemysł stoczniowy całkiem dobrze sobie radzi. Ciekawe tylko dlaczego z tego przemysłu to przede wszystkim posypała się Stocznia Gdańska... czyżby przez związki zawodowe i "speców" z PiSu (np. takiego jednego co teraz chciał by być prezydentem Gdańska)?

    • 43 6

  • No i pięknie. Oby tak dalej!! Jeszcze polska nie...

    Fachowców mamy. Stoczniowców dobrych mamy, inżynierów też, projektantów też!!! Do przodu!! Brawo!!!
    Oczywiście zaraz zaboli szwabów, że konkurencja rośnie i ktoś buduje taniej tuż koło nich a szwabskie stocznie tracą kontrakty. I zaczną się kontrole... z Brukseli i nagonka, że Polska raczyła coś zrobić sama bez ich pozwolenia.

    Nie dać się!!! Projektować, budować, sprzedawać, zarabiać i pieniądze wydawać w Polsce!!!
    To jest droga. Dość robienia dla innych. Potem polski emeryt 300 euro renty, Niemiec 3600 euro renty!!! A co ma inny organizm??? Nie.

    • 14 1

  • Nie walczmy z bandziorem i jego klakierami. On stracił rozum i samokrytycyzm!
    Musimy domagać się żeby niezgodnym z prawem zdobyciem Stoczni I Grupy zajęły się odpowiednie służby.
    Prosimy o sprawiedliwość!

    • 16 7

  • A jednak można jak się chce i jest wola polityczna.

    Dziwne, że Remontowa może produkować a Gdańską Stocznię zlikwidowano na mocy decyzji politycznej. Już pod koniec lat 80tych komunistyczny premier Rakowski podjął decyzje o likwidacji SG i niestety kontynuatorzy postkomunistycznego Układu (zawiązanego w Magdalence i podpisanego przy tzw. Okrągłym Stole) z PO dokończyli dzieła likwidacji. Dokonano tego szybko i sprawnie, mimo prób ratowania Stoczni przez pana Jaworskiego. Układ kolesi z PO był silniejszy. Szybko zburzono budynki Stoczniowe (deweloperzy to dobrzy znajomi pana Tuska i Adamowicza) i za bezcen sprzedano jej znajomym deweloperom, oczywiście za pokaźne prowizje. Dla uspokojenia sumień zbudowano tzw ECS, inaczej muzeum a raczej mauzoleum (grobowiec) Solidarności. Draństwo szyte grubymi nićmi. O zgrozo niektórzy pseudointelektualiści nazywają mafijna PO, "nowoczesna partia". Na pewno jej członkowie potrafią "nowocześnie" kraść i uwłaszczać państwowe (czyli nasze) tereny. Dodajmy, że udziały w Remontówce mają znajomi "króliczka".

    • 1 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane