• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bursztynowe Kaczki". Branża morska nagradza

VIK
16 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
"Wspólna kaczka", czyli największa biesiada branży morskiej odbywa się w październiku i gromadzi zwykle ok. 2 tys. gości. Jej organizatorem jest wydawnictwo Promare. "Wspólna kaczka", czyli największa biesiada branży morskiej odbywa się w październiku i gromadzi zwykle ok. 2 tys. gości. Jej organizatorem jest wydawnictwo Promare.

Nagroda specjalna dla Zarządu Portu Morskiego Gdynia, a "Bursztynowe Kaczki" dla firmy EuroAfrica Services i Navimor International - Krajowa Izba Gospodarki Morskiej ogłosiła już tegorocznych laureatów prestiżowych nagród branżowych.



Do imprezy "Bursztynowa Kaczka" jeszcze daleko, bo ta odbywa się w październiku, ale kapituła już - czyli jak zwykle na wiosnę - ogłosiła zwycięzców. Nagrodę specjalną za konsekwentną, wieloletnią realizację strategii rozwoju portu i modernizację infrastruktury portowej przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2007-2015 przyznano Zarządowi Morskiego Portu Gdynia. Z wnioskiem o przyznanie takiej nagrody wystąpili członkowie Kapituły.

Czytaj też: Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia

Dwie równorzędne nagrody honorowe "Bursztynowa Kaczka" przyznano firmom EuroAfrica Services oddział w Polsce i Navimor International Com. Pierwsza z firm otrzymała wyróżnienie za rozpoczęcie w trudnym dla żeglugi okresie realizacji długodystansowej strategii inwestycyjnej, w ramach której dokonano zakupu dwóch drobnicowców o nośności 17 300 DWT każdy oraz za skuteczną realizację procesu uwolnienia marynarzy statku "Szafir" z rąk piratów.

Z kolei Navimor International został doceniony za realizację "pod klucz" największego polskiego projektu w Afryce i jednocześnie największego projektu edukacyjnego Unii Europejskiej w Afryce w postaci wybudowania i utworzenia Akademii Rybołówstwa i Nauk o Morzu w miejscowości Namibe w Angoli. Wartość projektu to ponad 100 milionów euro.

Czytaj też: Navimor International wybuduje kolejną szkołę w Afryce

Do tego przyznano jeszcze trzy równorzędne wyróżnienia honorowe "Bursztynowe Jajko". Pierwsze otrzyma Morski Terminal Masowy Gdynia za oddanie do użytku nowego magazynu śrutowo-zbożowego o kubaturze 220 000 metrów kwadratowych posiadającego nowoczesną technologię załadunkowo-wyładunkową charakteryzującą się m.in. wysokim stopniem bezpieczeństwa dla środowiska. Drugie przypadło PCC Intermodal za ukończenie kolejnego etapu procesu inwestycyjnego poprzez oddanie do użytku trzech nowoczesnych hubów intermodalnych w Polsce. Trzecią z firm nagrodzonych jest Remontowa LNG Systems, a wyróżnienie otrzyma za kompleksowe opracowanie projektu, realizację i wdrożenie do praktyki produkcyjnej oraz dostarczenie i uruchomienie innowacyjnej technologii LNG na promie pasażersko-samochodowym Samso należącym do armatora duńskiego.

Czytaj też: Miejska spółka przejęła dwutygodnik i prawa do branżowej biesiady

Nagrody zostaną wręczone na corocznej gali "Wspólna Kaczka", czyli spotkaniu przedstawicieli biznesu morskiego z całej Polski i z zagranicy, głównie Europy Zachodniej, oraz firm z nimi współpracujących. Spotkania odbywają się tradycyjnie w drugi piątek października, czyli w tym roku 14. Będzie to już XVII gala.
VIK

Miejsca

Opinie (26) 1 zablokowana

  • Mam pytanie. (4)

    Czy ta impreza wzajemnej adoracji organizowana jest za swoje czy na krzywy ryj z naszych podatków.Jeżeli ma miejsce ta druga opcja to audyt jest potrzebny i dokładne sprawdzienie ile z kosztów poszło pod stołem.

    • 38 20

    • Płacą za to? (1)

      Pisowscy propagandziści czuwają na stanowiskach, żeby opluwać wszystko, co niepisowskie...

      • 14 16

      • Dlatego jest propozycja

        Zróbmy marsz tym razem w obronie prezia portu.

        • 9 6

    • Nonono

      Co i za ile zeżarli i wypili.Pytam bo na zdjęciu ni jak nie widać.

      • 8 4

    • masz odpowiedź

      Za uczestnictwo w imprezie trzeba zapłacić niemałe pieniądze. Oczywiście nie płacą zaproszeni oficjele. Nie musisz się więc martwić - nie idzie z Twoich podatków.

      • 4 0

  • Ja bym przyznał (5)

    Zarządowi Morskiego Portu Gdynia tytuł Super Konserwatora i Developera Portowego. Fakt wydzierżawiło i wykupiło trochę zakładów gospodarki morskiej: stocznie, nabrzeża portowe - są dalsze obecnie przez Władze Portowe projekty rewitalizowania i kolejnego pogłębiania. Całe szczęście, że zdecydowana postawa SR"NAUTA" i Dalmoru odnośnie zdegradowanego tam terenu gdzie powstaną na nich osiedla, biurowce. Niemniej aby takie obszary były atrakcyjne dla cudzoziemców, musi być możliwość łatwego dotarcia do Trójmiasta i poza niego, dlatego tak ważne jest lotnisko Kosakowo. Ważne także dlatego aby wokół rozbudował się tam multimodalny wspólnie z Portem węzeł transportowy, łączący port morski z lotniczym OPAT-em i autostradą A-1. Przecież od zawsze węzeł ten był planowany i znajdować się miał na trasie korytarza transkontynentalnego, gdyby nie rządy PO dyskryminujące - podobnie jak komunistyczne za sukces sanacyjny Gdyni.

    Myślałem, że nastąpi pozytywna zmiana i port gdański, który ma wciąż ogromne możliwości dalszego rozwoju, jak i cała Gdynia pójdzie ostro do przodu, za obecnego prezesa, niestety może się rozwijać tylko do wewnątrz, zmieniając przeznaczenie istniejącej infrastruktury czy też ją modernizując.

    Na lepsze straciłem nadzieje, bo wiem, że obecny prezes Portu nigdy nie wyprowadzi go w morze a tym samym i Gdynię. Brak mu wizji i wyobraźni - no cóż tacy ludzie też się rodzą :( Widać mieliśmy na szczęście Wende, a po nim przepaść. Gdyby cofnąć się 90 lat do tyłu i zarządcą "Bożej Zatoczki" byłby Jarosiński mielibyśmy pomalowane barierki , umocnione wciągarki do łodzi( knagi), no może jeszcze jakiś slip?

    Przed wojną chodziło również o to, by ładunek ze statków nie przelatywał przez nasz port, jak przez rurę, tylko zatrzymywał się, był tu przetwarzany i uszlachetniany i tworzył wartość dodatkową oraz miejsca pracy. Inaczej jest z kontenerami, bo tej funkcji port i miasto może nie docenić, ponieważ tu należy go jak najszybciej wywieść.
    Wszyscy pamiętamy przedwojenne plany, w których wskazano, w jakim kierunku port gdyński miał się rozwijać tam, gdzie teraz jest elektrociepłownia, a nawet dalej, aż po Rumię i Redę, ale transport i logistyka ewaluowały i dziś kolosy nigdy by tam nie wpłynęły jedynie co to może barki z węglem kanalikiem do EC. Chyba dobrze, że zostało to zahamowane - pewnie prezes żałuje bo dopiero miałby pole do POPiSu ?. Najważniejsze, że nadal są tam tereny, które można jeszcze zagospodarować na Dolinę Logistyczną. Trzeba nam naprawdę śmiałych decyzji, żeby przemysł przyportowy rozwijał się w tym właśnie kierunku, a nie poklepywanie się PO ramieniu i nagradzanie przecież "TYLKO"za POprawne wykonywanie pracy.
    Wszak Gdyński Port nie istnieje tylko sam dla siebie i musi a nawet powinien być otwarty na miasto, z którym jest skomunikowany, a także na pobliski port lotniczy drogę i kolej. Państwo i miasto musi mieć wizję naszego portu. Na dzisiaj to nawet kolejka(SKM,PKM) pracowników tam nie dowozi, a przecież Istnieje projekt dotyczący dostępu kolejowego i drogowego wszystkich części portu. Estakada Kwiatkowskiego, która miała być środkiem do odblokowania portu, jest dziś niewydolna konstrukcyjnie przy obecnych naciskach na osie wożonych tam TiR-ów i nie udrożnia należycie całego portowego systemu komunikacyjnego, wiec już powinniśmy budować choć w części OPAT i Drogę Czerwoną.
    Faktem jest , że nie przed wojną, ale znacznie później, pierwsza koncepcja budowy głębokowodnego portu w Zatoce Gdańskiej przewidywała jego lokalizację właśnie w Gdyni, gdzie są lepsze warunki hydrologiczne, niż u ujścia Wisły. Widać bardzo zależy obecnemu prezesowi aby port gdyński nie wychodził w morze? Bo tu na miejscu ma takiego słomianego misia, którego należy "dokarmiać", a przy okazji zaszczyty, odznaczenia, pochwały dla uśpienia i zmylenia czujności za to konkurencja może swobodnie się rozwijać.

    Bo przecież już gimnazjaliście wiadomo, ze od strony lądu możliwość ekspansji portu na pewno jest ograniczona. Ale jeśli Holendrzy, Duńczycy, ... potrafią na wodach pływowych odbierać ziemię morzu, to nie można powiedzieć, że Gdynia nie ma szans na rozwój portu w kierunku morza, to czy my jesteśmy aż tak zacofani ? Był przecież projekt budowy elementów terminala gazowego.
    Na świecie zwłaszcza w Azji, czy na Bliskim Wschodzie przykłady mówią i wskazują, że znacznie łatwiej i taniej jest zbudować nowy na zatoce port, niż ciągle modernizować stary. Ciągłe pogłębianie gdyńskich akwenów i modernizacja starych nabrzeży może się w rachunku ciągnionym okazać droższa, a z pewnością bardziej długotrwała niż budowa nowoczesnego pirsu z najnowszymi technologiami transportowymi.

    • 23 19

    • (3)

      Marych! Wystartuj w konkursie na prezesa zarządu portu. Niedługo pisowcy, w ślad za wiceprezesami, wyrzucą z roboty też prezesa. Z takimi poglądami masz szansę zabajerować pisowców z rady nadzorczej, o ile już jakiś ich krewny lub kumpel nie ma tam zaklepanej posady "dobrozmianowej".

      • 6 7

      • Kto POniesie odpowiedzialność w Gdyni za strategiczną, wieloletnią wizję rozwoju portu? (2)

        Pewnie jak zwykle poniesie partyjną odpowiedzialność ? Mierzi mnie coś takiego i zohydza. Nienawidzę ludzi niekompetentnych, a do tego bez wyobraźni. Lepiej niech będzie dobrym rzemieślnikiem: kowalem, cieśla, krawcem,... a nie zarządza czymś o czym nie ma pojęcia, bo może tak mieć ponieważ postawiła go partia - skąd my to znamy? Partia da prykaz, aby uhonorować towarzysza, że sie nie wychylał lecz poprawnie wykonywał polecenia.
        Ja wolę sobie pooglądać i przeanalizować jak inni się doskonale rozwijają choćby Bilbao, mógł konserwować i pogłębiać brzegi rzeki, a jednak wyszedł z jej ujścia i zbudował zewnętrzny, czy też port w podobny sposób jest budowany Jade-Weser-Port w Wilhelmshaven, czy nie wspominając o Gdańsku.
        To już było i nie wróci więcej, bo Porty obecnie zamiast wkopywać się w ląd czy też nadmiernie inwestując ciągle pogłębiając wychodzą śmiało w morze, wybierając do tego najdogodniejsze miejsca i budując tam otwarte dobrze zaprojektowane technologicznie terminale morskie. Do tego miasto może się dynamicznie rozwijać bo gwarantują one, że port i ogromne dziś statki nie są uciążliwe dla city, bo tam nie wchodzą jeśli już to tylko turystyczne, rekreacyjne czy jachty.

        • 6 8

        • (1)

          Jesteś niepoprawnym fantastą. Najlepsze warunki dostępności, tak od strony morza, jak i lądu, mają południowe okolice portu gdańskiego, i głównie dlatego tam powstały głębokowodne terminale: masowy i kontenerowy. O ile w przypadku paliw decyzje o budowie leżały po naszej stronie, to co do powstania huba DCT polska strona praktycznie nie miała nic do powiedzenia, a jedynie decyzje wielkich światowych firm przyjęła z przysłowiowym pocałowaniem ręki. DCT został wybudowany wyłącznie z prywatnych pieniędzy, podobnie jak całe jego logistyczne zaplecze. W tym kontekście, rozpatrywanie wydumanych zarzutów jakiegoś rzekomego zaniechania wobec zarządzających portem gdyńskim jest dyletanckim fantazjowaniem. Zresztą, obecny świat przewozów i przeładunków dalekomorskich odbywa się pod dyktando wielkich przewoźników, a nie portów, a ci przewoźnicy są z kolei uzależnieni od globalnej koniunktury gospodarczej na rynkach światowych. Zatem, Marych, płakanie nad brakiem jakichś hipotetycznych fantastyczno-ambitnych wizji zarządu mało-średniego portu europejskiego jest jak ewentualna pretensja do Ziemi o to, że kręci się wokół Słońca, a nie odwrotnie. Trzeba przyjąć, że port gdyński, tak zresztą jak i gdański, nie będzie kreatorem globalnej rzeczywistości i jego strategie rozwojowe powinny dostosowywać zarządzaną przez niego infrastrukturę i suprastrukturę do obecnego i spodziewanego popytu, a nie nierozsądnie ryzykować inwestowaniem w przedsięwzięcia, do których nie jest powołany, tak kapitałowo, jak i, przede wszystkim, ustawowo. Wobec tych ograniczeń, model zarządzania gdyńskim portem i tak jest bardziej rynkowy od tego w porcie gdańskim, w którym zdecydowanie główny ciężar inwestycji leży po stronie firm prywatnych. Port gdyński w znacznej mierze inwestuje sam z własnych i unijnych środków finansowych, oddając następnie nowe obiekty w najem firmom działającym na terenie portu.

          • 1 0

          • Lepiej być fantastą czy też może wizjonerem niż typowym pesymistą

            Takich kolego jest wielu w naszym kraju ponieważ jest najprościej kogoś negować a nie budować. Na chwilę obecną Portu Gdyńskiego już nie ma cofa się do epoki kamienia łupanego, powstają liczne namioty jak we wiosce indiańskiej a smród z trującej ludzi biomasy zaleje całe miasto. ZMPG na którego czele stoi czerwony pająk wysysa resztki krwi z nabrzeży które dawne pokolenie stworzyło odbierając laury na farsach u dawnych grajków którzy zatrzymali się na postkomunie i nie są reformowalni.

            • 0 0

    • Tytuł

      8 akapitów bełkotu.

      podpis Marych

      • 10 6

  • "Dobra zmiana" (1)

    "Nagrodę specjalną za konsekwentną, wieloletnią realizację strategii rozwoju portu i modernizację infrastruktury portowej... przyznano Zarządowi Morskiego Portu Gdynia", którego władze teraz pisowcy usuwają ze stanowisk. Jeszcze tylko tymczasowo pozostawili samego prezesa zarządu, ponieważ, bez konkursu, musiałby go tymczasowo zastąpić na stanowisku jakiś pisowski głąb z obecnej rady nadzorczej, a taki odważny z nich nikt nie jest.

    • 19 19

    • To ty nie wiesz jak się w Polsce przynaje nagrody :)

      Żyj w błogiej nieśiwadomości.

      • 10 7

  • Dożywotnia dostawa kaczki.

    Niech zgadnę, 35435 wręczenie dla Remontowej.

    • 10 5

  • (1)

    Zawsze wyniki były na samej Kaczce, dlatego dziwne, że kilka miesięcy przed są ogłaszane. Czemu ma to służyć ?. Dziwne i po co ? Jaki fan wtedy na imprezie w październiku, skoro wszystko wiadomo. Niezależnie sama impreza jest bardzo dobra.

    • 7 4

    • Tak można dobrze się nawałnica.

      • 0 0

  • A teraz trzeba ujawnić najważniejszą informację (2)

    Promare należy do UM Gdynia

    • 12 3

    • I trzeba dodać, że obecny prezio to przyjaciel królika (1)

      a wiadomo, że przyjaciołom i rodzinie trzeba pomagać

      • 5 4

      • Krolik juz nie jest dyrektorem.. a szkoda

        • 3 0

  • a co z gdyńską Nałtą? (3)

    • 2 2

    • Port Gdynia (2)

      Port Gdynia jest przykładem wyjątkowo dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa. Trzeba spojrzeć na wyniki jakie osiąga przy ciągłych nakładach inwestycyjnych na przestrzeni kilku lat! (choć to wymaga wysiłku więc pewnie niewielu malkontentów się zdecyduje ;) )

      Chciałabym aby więcej przedsiębiorstw tak funkcjonowało. Bardzo duże podziękowania dla pana prezesa Jarosińskiego, że dba o naszą gdyńską perełkę :) Oby tak dalej!

      • 3 6

      • (1)

        Jak port wyprzedawał majątek ( spółki eksploatacyjne ) to miał wyniki finansowe, a to akurat potrafi każdy.

        • 8 3

        • Podpisałeś się adekwatnie do swojej wiedzy o porcie.

          • 1 3

  • Proponuję przyznać nagrodę dla zarządu portu w Gdyni za rok 2017

    a co ? Będzie jeszcze weselej

    • 7 5

  • Port Gdynia (1)

    Wywalona kasa z UE na nabrzeze i plac, na ktorym nic nie mozna przeladowywac i stoi pusty

    • 9 5

    • Miszczu wiedzy obserwacyjnej!

      A nie niepokoi cię, że za mało statków stoi na redzie portu?

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane