• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ci projektanci zmieniają Trójmiasto od 60 lat

21 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Firma Transprojekt Gdański opracowała m.in. dokumentację techniczną Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Firma Transprojekt Gdański opracowała m.in. dokumentację techniczną Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Firma Transprojekt Gdański od 60 lat zmienia Trójmiasto. Jej pracownicy przygotowują projekty największych inwestycji drogowych i kolejowych w naszym regionie. Biuro jest współautorem sukcesu dwóch inwestycji: Węzła Karczemki i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, laureatów III Gali Nagród Niezależnych - Skrzydła Trójmiasta.



Firma Transprojekt Gdański to jedno z biur projektowych najbardziej zasłużonych dla Trójmiasta. Tylko w naszej aglomeracji ma na swoim koncie projekty takie jak min.: Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska z lat 70., Trasa W-Z zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czy autostrada A1 na odcinku od Gdańska do Torunia.

Transprojekt Gdański zapewnia kompleksową obsługę inwestycji, począwszy od etapu planowania, poprzez projektowanie, aż do realizacji inwestycji - nadzór budowlany. Obecnie w gdańskiej spółce zatrudnionych jest ponad 180 osób, wysoko wykwalifikowanych menadżerów, projektantów i planistów o dużym doświadczeniu w projektowaniu i realizacji zadań w kraju i za granicą.

W ostatnich latach Transprojekt Gdański znacznie rozszerzył zakres usług.

- Na przestrzeni ostatnich 60 lat nasza działalność była oparta na branży drogowej, która nadal pozostaje priorytetem, jednakże dwa lata temu, natychmiast po objęciu obowiązków zarządu podjąłem decyzję o dywersyfikacji zakresu usług - mówi Marek Rytlewski, dyrektor firmy Transprojekt Gdański.

- Z satysfakcją mogę powiedzieć, że udało się nam już wejść w branżę ochrony środowiska, kolejową, energetyczną, lotniskową oraz wojskową - dodaje.

Pracę projektantów z Transprojektu Gdańskiego docenili także czytelnicy Trojmiasto.pl. W zakończonym niedawno III Plebiscycie Nagród Niezależnych "Skrzydła Trójmiasta" projektowany przez wspomniane biuro Węzeł Karczemki zobacz na mapie Gdańska wygrał w kategorii "Metamorfoza Trójmiasta". Natomiast w kategorii "Zielona Fala Trójmiasta" bezapelacyjne zwycięstwo należało do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, której dokumentację techniczną również przygotowali inżynierowie z Transprojekt Gdański.

Zaledwie 66 głosów mniej od zwycięzcy w kategorii "Sukces Trójmiasta" zdobyła Południowa Obwodnica Gdańska. Inwestycja również wyszła spod ręki projektantów gdańskiego biura i jest ich sztandarowym produktem. Firma Transprojekt Gdański zasłynęła z przygotowania dokumentacji najdłuższej w Polsce - 2,8-kilometrowej - estakady drogowej.

- Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy wiadomość, że trzy wielkie pomorskie inwestycje, których byliśmy projektantem zostały docenione przez organizatorów plebiscytu i to w trzech różnych kategoriach - mówi Marek Rytlewski. - Bardzo jest to budujące, że mamy spory wkład w rozwój infrastruktury Pomorza, które jest naszym oczkiem w głowie, w końcu tutaj wszyscy żyjemy - dodaje.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (15)

  • I jest coraz gorzej (1)

    Choć to pewnie nie ich wina. Oni już wykonują polityczne decyzje. Gdyby to miasto byłoby mądrze planowane, spora część inwestycji (a tym samym wydatków) byłaby do uniknięcia.

    Czy orientuje się ktoś ile tańszy byłby most zwodzony nad Martwą Wisłą od tunelu?

    Achhh, kto bogatemu zabroni przecież szastać pieniędzmi.

    • 1 24

    • Najgorzej z nieukami

      Nie wiesz, że most zwodzony kosztuje tyle samo i jest zwodzony a działa niewiele lepiej niż prom. Nie wiesz ile czasu trwałoby podnoszenie i opuszczanie mostu pozwalającego transportować ciężkie (do 60 ton) kontenery. Przecież tam rozbudowuje się nadal terminal kontenerowy. Teraz ciężkie TIR-y jadą przez misto a tak wyjadą od razu na siódemkę lub obwodnicę, jedynkę lub autostradę. A tunel funkcjonuje całą dobę. Przepustowość jest nieporównywalnie większa i utrzymanie dużo, dużo tańsze. Widocznie jesteś z małej miejscowości i dla ciebie most zwodzony to kładka taka jak dziesiątki na Żuławach. Pozdrawiam.

      • 0 0

  • I 60 lat jeszcze poproszę

    Jest dobrze, będzie lepiej

    • 17 6

  • oko saurona w rzeczywistosci okazalo sie dosc paskudne, (2)

    z przesadnym, niebieskim podswietleniem i lampkami choinkowymi na czubku..

    transprojekt powinien tez pomyslec nad modernizacja swojej siedziby przy nowej slowackiego, bo troche kluje w oko (nawet saurona).

    • 12 8

    • widok

      Nie wiesz jak fajnie wyglądają oba wiadukty gdy lądujesz na Rębiechowie.

      • 0 0

    • a pewnie drogie to cholerstwo było...

      a teraz nie ma na oświetlenie ulic

      • 0 0

  • Węzeł Karczemki (5)

    pomimo swojej niewątpliwej przydatności jest też chyba jednym z najgorzej oznakowanych. W czasie budowy oznakowanie właściwie nie istniało (o czym pisano również na blogu iBedeker), a teraz jest niewiele lepiej.
    Ciekawe czy to zasługa Transprojektu czy też wykonawcy?

    • 4 10

    • Konkrety ? (3)

      do "dociekliwy" - jaka relacja, czego brakuje ?

      • 3 1

      • (2)

        Chociażby informacja, a właściwie jej brak, o zjeździe na Auchan jadąc ze strony Kokoszek. To samo przy wyjeździe z Auchan przy rondzie. Można sie tylko domyślać czy drogą przez wiadukt trafimy na nitkę w stronę centrum czy może lepiej pojechać przez rondo prosto wzdłuż Wiszących Ogrodów (przy czym dalej też nie bardzo jest to oznakowane).

        W trakcie budowy słynne już było rondo obok obwodnicy, gdzie za każdym razem jak przejeżdżałem to znajdował się ktoś kto nie wiedział gdzie ma jechać. Zapewne kierowcy mieli sie domyślić dokąd prowadzi droga 'w górę'?


        To samo ze zjazdem z obwodnicy w kierunku Łodzi:


        Byłem świadkiem niebezpiecznych sytuacji, gdzie kierowcy jadąc po ciemku mylili zjazd w prawo z informacją na tablicy (i małą tabliczką 150m). Chyba nie muszę dodawać, że jakość użytych żółtych pasów zapewnia ich niewidzialność poza dniem, bo to już chyba norma.

        Następnym razem jak będe tam jechał to postaram się zwrócić uwagę na resztę znaków, bo w tym momencie już wszystkiego nie pamiętam. Wiem tylko, że nie raz zdarzało mi się błądzić z czym z reguły nie mam problemu jadąc po budowach np w Niemczech.

        • 0 5

        • oczami kierowcy (1)

          ad.1 nieprawda, od strony Kokoszek po przejechaniu wiaduktu nad obwodową masz znak w prawo - kierunek centrum handlowe
          ad.2 wyjazd z Auchan na rondo - to nie jest projekt węzła Karczemki
          ad.3 budowa - bez komentarza
          ad.4 co to jest zjazd z obwodnicy w kierunku Łodzi ? wkierunku Łodzi jedzie się obwodnicą bez korzystania ze zjazdów. Żółte pasy ? - to chyba okres budowy, komentarz j.w.

          Masz rację, zwróć uwagę na wszystkie znaki a potem napisz.

          • 4 1

          • ad.2 nie o wyjazd z Auchan na rondo chodzi tylko o wyjazd z ronda do centrum. Domyślam się, że wiadukt i jego połączenie z rondem było przedmiotem projektu. Nie ma tam żadnej informacji, gdzie można dojechać skręcając na wiadukt.
            ad.4 jadąc w kierunku Łodzi.

            Swoją drogą jak cały sztab Transprojektu będzie siedział na portalu trojmiasto.pl to kolejne projekty nie będą już takie uskrzydlone.

            • 1 2

    • Zainteresowany

      Prawdopodobnie chodzi Ci o zjazd z Armii Krajowej. Zainteresowałem się tym. Tam projekt oznakowania robiło Komunalne Biuro Projektów. Na węźle jest jeden znak informacyjny "mylący" - strzałka w prawo na pasie wiodącym do Centrum Matarnia a nie tylko do Auchana. kierowcy wyjeżdżają na obwodnicę i dwieście metrów dalej zjeżdżają z niej z powrotem.
      Włodek z Warszawy.

      • 1 0

  • 60 lat ?
    a to dobre jest :-)

    • 2 1

  • Samochwała w koncie stała........... (1)

    artykuł sponsorowany.... i wszystko jasne........

    • 7 7

    • do wnikliwy

      też sie pochwal, jak masz czym, oprócz ortografii oczywiście

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane