• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców

Wioletta Kakowska-Mehring
17 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
STX France - czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer  - ma w swoim portfolio m.in. Queen Mary 2. STX France - czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer  - ma w swoim portfolio m.in. Queen Mary 2.

Stocznia Crist będzie miała swój udział w budowie ogromnych statków pasażerskich, czyli pływających hoteli, które realizuje światowy potentat w tej branży - stocznia STX France. To już kolejne prestiżowe zlecenia gdyńskiej stoczni dla francuskich firm.



Zgodnie z kontraktem podpisanym z STX France gdyńska stocznia Crist zbuduje bloki dwóch ponad 300-metrowych wycieczkowców. Budowane jednostki z serii Meraviglia to prawdziwe kolosy - mogą zabrać na pokład ponad 5700 pasażerów i 1500 członków załogi. Każdy z takich statków kosztuje co najmniej półtora miliarda euro. Co dokładnie wykonają nasi stoczniowcy?

- Przedmiotem dwóch kontraktów jest m.in. w pełni wyposażony blok pływający o długości 125 m. Masa tylko tego fragmentu to blisko 6000 ton, co pokazuje skalę tych projektów - mówi Tomasz Wrzask, PR i marketing manager Crist.
STX France to czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer, mający w swoim portfolio m.in. Magnifica, France, Queen Mary 2, Oasis of the Seas i Allure of the Seas.

- Mamy nadzieję, że po pierwszych sukcesach otrzymamy kolejne zamówienia. Nasi partnerzy otrzymali wieloletnie kontrakty na wykonanie serii cruiserów, więc i Crist miałby w tym okresie zapewnione zlecenia - szacuje Ewa Kruchelska, prezes Crist.
To już kolejny ciekawy kontrakt realizowany dla francuskich firm. Najpierw była samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, potem dok pływający pozwalający na powiększenie powierzchni Księstwa Monako, czyli obiekty dla francuskich klientów Vinci i Bouyugues.

- Do tej pory zrealizowaliśmy zamówienie na jednostkę do stawiania nawodnych obiektów budowlanych wokół wyspy La Reunion koło Madagaskaru, kończymy również budowę doku pływającego, pozwalającego na powiększenie powierzchni Księstwa Monako - mówi Ewa Kruchelska.
Czytaj też: Barka Zourite buduje wiadukt morski

Specjalistyczna samopodnośna barka Zourite to pierwszy tego typu obiekt na świecie. Barka realizuje kluczową część inwestycji, czyli posadawia elementy autostrady na dnie morza. 95 proc. elementów konstrukcji jest przygotowywanych na lądzie, a potem właśnie dzięki barce można je transportować i usadawiać na dnie morskim. Budowa jednostki kosztowała 80 mln euro. Część wykonana przez Crist to 40 mln euro, reszta to koszt specjalistycznych urządzeń zamontowanych na barce. Została przekazana armatorowi w marcu ub. roku.

Czytaj też: Była barka, będzie dok. Nowy kontrakt stoczni Crist

Z kolej dzięki jednostce NB56, czyli dokowi budowanemu przez stocznię Crist będzie możliwe wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie dziś znajduje się zatoka. W doku będą powstawać kesony, które zostaną użyte przy budowie osiedla. Te specjalne konstrukcje będą umieszczone na dnie morza, dzięki czemu będzie możliwe posadowienie budynków.

Crist planuje kontynuować współpracę dotyczącą budowy kolejnych jednostek do stawiania mostów czy autostrad, ale wzmacniając pozycję na rynku francuskim, zaczyna wchodzić w kolejny stoczniowy biznes, czyli właśnie kooperację przy budowie dużych statków pasażerskich.

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • "W pełni wyposażony blok" - brednia podobna w rodzaju do "stanu deweloperskiego gotowego do zamieszkania"...

    • 17 2

  • Nie dla hahmenta (7)

    Pracując teraz w criscie musiał bym kraść kłamać i rujnować innych bezy zarobić najniższą krajową, nie to co w latach 2000/2009 w Gdańsku kiedy się dostawało 30/40zl na godzinę, dopóki bandyckie PO nie rozwaliło stoczni bo im się katarczycy śnili i niemieckie trzeba ratować

    • 19 14

    • Oj debilu ,spuscily cie ze smyczy w swieta ze taki debilny jazgot uprawiasz. (4)

      • 5 13

      • mamy tu przykład typowego pucybuta z po co nienawiść sieje

        • 6 2

      • Typowy przykład nienawiści i agresji pełowskiego lewaka ,nie Polaka, który nie szanuje świąt

        • 5 5

      • jazgot jak u maliniaka

        • 3 1

      • PiSowskie kundle szczekają

        • 3 5

    • (1)

      pełowskie świnie na wszystkim łapy położą

      • 10 7

      • jaworski nie tłumacz się tylko zadzwoń do rydzola po kasę z cegiełek pisowski aparatczyku

        • 7 5

  • Ta francuska stocznia w Saint Mazaire budowala (2)

    takze przed wojna najslynniejszy statek pasazerski w historii s/s Normandie. Polscy stoczniowcy skarza sie na czarna robote podczas gdy inni ukladaja elektronike i biora za to najwieksze pieniadze. To prawda ale to oni rozdawaja prace (karty) wiec rzadza kto ma robic co. Jesli glowne zlecenie na budowe statku przyjdzie do nas wtedy my bedziemy rzadzic. Byly czasy ze dla naszej juz nieistniejacej Komuny Paryskie budowano kadluby za granica a natomiast cale wyposazenie mechaniczno- elektrotechniczne wykonywali nasi stoczniowcy. Ale to bylo w latach 70-tych.

    • 14 1

    • Szkoda, że nie rozdawywują słowników.... (1)

      • 4 1

      • Przepraszam, bo powinno byc Saint Nazaire.

        Rozdawaja i rozdaja? Obydwie formy sa correct. Nie napisalem rozdawywuja jak sugerowala(e)s.

        • 5 0

  • Ta wiadomosc jak z Marsa

    . ..Alleluja gili gili .. Tyle jest warta ta wiadomosc.. Zarobi tylko crist i kilu przy tym majstrow . Reszta straci nerwy czas i pieniadze . Zostana oszukani w bialych rekawiczkach ..

    • 15 4

  • Pudlo Pani Redaktor

    łAllure of the Seas i Oasis of the Seas zbudowala stocznia STS Turku ( Finlandia)
    Obie jednostki nie mogly przejsc pod mostem Kopenhaga - Malmoe - w zwiazku z tym komin i maszty wstawiano po przeplynieciu mostu.

    • 7 1

  • Crist to wydmuszka . (1)

    Crist to dno już nawet Ukraina nie chce robić , co lepsi już nie wracają. Polaków na produkcji można policzyć na palcach a i ci rozglądają się gdzie nawiać . Produkcja leży wszystko schodzi głęboko po terminach . W narzędziowni pusto , nie ma czym robić .Wyliczać można bez końca .Crist istnieje tylko dzięki pół darmowej sile roboczej , ale to właśnie się kończy i będzie to koniec Cristu

    • 23 4

    • Kim oni chcą pracować .

      Od kilku lat zero podwyżek ,praca tylko na samo-zatrudnieniu . Totalny brak fachowców , to że nabiorą ukrów to nie znaczy że jest kim pracować .Z powodu niskich stawek coraz więcej fachowców odchodzi z branży do całkowicie innej roboty i są oni nie do odzyskania dla całego przemysłu .Ogólnie tragedia .

      • 13 1

  • Dobrze określone "elementy"

    Mydlenie oczu o sukcesie

    • 8 2

  • Sensacja (1)

    Bloki do podobnej wielkości statków pasażerskich, buduje się od kilku lat w Stoczni Wisła oraz Marine Projects.
    Statki te budowane są w stoczni, w Pappenburgu. Nikt z tego powodu nie pisze sensacyjnych artykułów.

    • 17 2

    • Dokladnie

      Tylko Wisla i Marine robia swoje bez kroplowki panstwowej !

      • 3 0

  • A

    Kraj cudowny.

    • 4 2

  • pełen sukces

    kontrakty rozmienione na drobne, czyli, że teraz nie zapłacą wielu małych kwot?
    Te wielkie sukcesy to historia, szykuje się ratowanie Marsa?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane