• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje polarny statek dla Francuzów

erka
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania.

Crist podpisał z francuską stocznią Chantiers Piriou kontrakt na budowę statku logistycznego, tzw. Polar Logistic Vessel. Polarny statek logistyczny będzie służył do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy francuską stacją polarną Dumont d'Urville (położoną na Antarktydzie) a tasmańskim portem Hobart. Transport będzie odbywał się w ładowni mieszczącej do 1,2 tys. ton ładunku.



Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania. Budowa takiej jednostki wymaga od stoczni Crist zastosowania specjalistycznych materiałów spawalniczych i technologii oraz wiąże się z koniecznością dostosowania się do wymagających procedur.

Statek posłuży także jako patrolowiec marynarki wojennej w celu dozorowania pozaeuropejskich wód Republiki Francuskiej i zastąpi tym samym obecnie służący patrolowiec "L'Albatros" oraz lodołamacz "L'Astrolabe". PLV napędzany będzie czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek będzie miał możliwość obsługi dwóch helikopterów. Jego długość całkowita wyniesie 72 m, szerokość 16 m, a masa kadłuba 1850 ton. Przewidywany czas realizacji kontraktu wynosi 12 miesięcy.
erka

Miejsca

Opinie (52) 1 zablokowana

  • a niby stoczni juz nie ma ... (9)

    ... i wszystko na dalekim wschodzie produkowane

    • 38 12

    • Na dalekim wschodzie to statki cargo (kontenerowce, masowce, tankowce, itd) budują. (6)

      Nie słyszałem, żeby ostatnimi czasy jakiś np. kontenerowiec został zwodowany w Europie.

      • 21 2

      • a i tak dwie największe stocznie koreańskie padają (1)

        Chińczycy cieniutko przędą....

        • 15 1

        • Ceny frachtów spadają, (co przekłada się na mniejsze zyski armatorów) to i zamówień na nowe statki nie ma.

          Jeszcze nie tak dawno za przewóz kontenera 20 stopowego z Chin do Europy płaciło się 1000 USD, obecnie za przewóz kontenera "dwudziestki" np. z Chin, Malezji, Singapuru, Tajwanu lub Wietnamu do Gdańska należy zapłacić ok. 265 USD

          • 12 0

      • (3)

        5 sztuk kontenerowców arktycznych budowanych w Remontowej Shipbuilding to pozytywny wyjątek potwierdzający regułę, że pudełkowce budują głównie na Dalekim Wschodzie.

        • 10 25

        • te kontenerowce to są jak większe holowniki

          ale dobre i to

          • 10 1

        • A stocznia....

          to chciałby o nich jak najszybciej zapomnieć...

          • 8 0

        • właśnie, arktycznych

          wszelkie specjalizowane jednostki powstają głównie w stoczniach europejskich. Tam, gdzie idzie się na prosty schemat (tankowce, masowce, kontenerowce) - Chiny biorą (prawie) wszystko

          • 6 0

    • stocznia... albo samozatrudnienie albo zlecenie... i 70 m jednostka to sukces - ale rozumiem dla celów politycznych nawet krowę można nazwać koniem z tym że jeździć takim zestawem się za bardzo nie da

      • 5 12

    • Tak, tragedia... stocznia w ruinie... nie produkuje już masowców dla ZSRR za paciorki i kałasznikowy. No ale dzięki dobrej jesiennej zmianie stocznia wreszcie wstaje z kolan!

      • 9 4

  • A kto zrobi roboczą ? (12)

    worker

    • 15 5

    • Crist (10)

      • 11 4

      • A podwyżek nie ma..... (7)

        I jak tu żyć na własnej działalności

        • 10 9

        • wolisz być bez pracy? (1)

          • 7 5

          • tak

            • 1 2

        • hm... (4)

          pracuje tam piąty rok i nie narzekam,teraz dostałem ponad 7 tyś na czysto,kto chce zrobić ten zarobi

          • 10 7

          • (3)

            za 350h pracy..?

            • 12 4

            • Robot spawalniczy z SD II

              Ja spawam głównie w zbiornikach i w denkach a że jestem słabego zdrowia to robię w miesiącu max 230/250 godzin w miesiącu.

              • 11 0

            • co? (1)

              kto by tyle wytrzymał

              • 5 3

              • Nie co tylko kto!

                Ja :)

                • 2 1

      • Crist nie ma biura (1)

        Więc albo dostaną od tej stoczni co zamawia, albo Stg.

        • 11 0

        • Jak się wejdzie na stronę Ch. Piriou, to od razu widać, która firma z Trójmiasta z nimi współpracuje ;-)

          • 7 4

    • jak to kto?

      M-T-E Dizajn

      • 6 0

  • statek czy kadłub ??? (4)

    Jak na zlecenie innej stoczni to chyba znowu kadłub za grosze ...

    • 36 15

    • ddddddddd

      sam kadlub jak zawsze

      • 9 4

    • nie narzekać

      ważne że praca będzie,a czy cały statek czy kadłub to już mnie nie interesuje

      • 14 8

    • tylko kadlub,czyli najgorsza robota

      • 4 6

    • To chyba nie jest najważniejsze. Dla mnie to mogą choćby robić i ogrodzenia.

      Ważne, ze ludzie mają pracę.

      • 13 2

  • Mierna wizka

    J.w.

    • 5 5

  • Przemysł okrętowy - to zgliszcza i ruiny wg pisuaru (3)

    Super podróżnik poprzedniego Sejmu Jaworski zajął I miejsce w tej dziedzinie a jego podróże kosztowały polskiego podatnika ponad 250 tys. zł.

    • 25 12

    • przemysl okretowy w Polsce (2)

      Niestety nie ma juz przemyslu okretowego w naszym kraju. Sa niewielkie firmy spolki i spoleczki ktore cos tam dlubia jakies sekcje czasami niewielki kadlub statkow pod klucz praktycznie nie ma w budowie. Jedynym jasnym punktem jest holding gdanskiej stoczni remontowej ale to jest tylko jedyna duza firma remontujaca i budujaca kompletnie wyposazone statki. W zachodniopomorskiem duzych stoczni nie ma w Gdyni proba stworzenia marsjanskiego holdingu na wzor gdanskiej remontowki spelzla na niczym zlikwidowano setki miejsc pracy ze skarbu panstwa wydano olbrzymie kwoty. Sny marsjan prysly niczem banka mydlana im wydawalo sie ze w stoczniach samo sie wszystko kreci i dzieje ze nie trzeba pracowac i za to musza zaplacic pogoniono zarzad pegaza lada noc to samo stanie sie z marsjanami. Tylko szkoda ludzi szkoda zmarnotrawionego dorobku pokolen stoczniowcow. Dobrze ze wreszcie ci utracjusze beda rozliczeni. Jest nadzieja ze da sie odbudowax stocznie chociaz bedzie to bardzo trudne ale jest szansa.

      • 20 41

      • Szczekaczka Remontowej (1)

        Propaganda Remontowego giganta na glinianych nogach się wypowiedziała.

        Bucha cha.

        Człowieku rozejrzyj się, nie Remontową przemysł okrętowy żyje. Grupa Remontowa funkcjonuje tylko z obdzierania z pieniędzy innych firm, które z nimi współpracują. Jest kilka dużych firm stalowych w przemyśle okrętowym i Offshore, które świetnie sobie radzą bez topienia kooperantów. Tym trzeba kibicować.

        • 4 7

        • Tyle że ten kolos jak piszesz ma sprzedaż ponad miliard złotych i zysk ponad 150 milionów zł. A taki Crist miał sprzedaz ok. 600 milionów a zysk ??? wróble ćwierkały, że straty wielomilionowe. Duzych firm stoczniowych nie ma, jest duzo małych firm i dobrze ale nie są one w stanie zrealizować poważnego kontraktu zle by sie stalo gdyby Crist upadlośc oglosil bo to strata miejsc pracy.

          • 4 3

  • Dzieki (2)

    Naszemu milosciwie rządzącym nami Jarosławowi i ojcu Rydzykowi stocznie istnieją! To my zbieraliśmy cegiełki! A wy tylko plujecie jadem. Otworzcie oczy

    • 14 16

    • pomorskie zakochane w po. (1)

      Co oni takiego dali ze ludzie tak są za nimi, cała Polska przejrzała na oczy i wybrała inaczej tylko ciemno gród pomorski głupio zaślepiony.
      Lepszy poPIS niż POraźka.

      • 4 15

      • jedno warte drugiego

        • 6 3

  • znów skorupa?

    Pewnie znowu proste spawanie i szlifowanie blach? Skorupa z częściowym wyposażeniem w rury i osprzęt pokładowy. Zobaczymy jak to wyjdzie

    • 8 5

  • crist (4)

    czy zlodzieje kneba banka rosiak karwacki jeszcze pracuja

    • 19 8

    • nudzisz

      sam pewnie kradłeś i CIĘ wywalili

      • 7 5

    • Do "Polaka" (1)

      Fekalisto to oni budowali tą stocznię razem z Ćwirko i Kulczyckim bez nich setki jak nie tysiące nie mieliby pracy....

      • 13 5

      • i to oni ucinali stawki pod koniec projektów na początku tego roku?

        Rozmawiałem z dobrymi ludzmi powychodziło im 12,5 zl brutto, co niektorzy mieli duzy zus . Majster mówił ze nie miał wyboru poszło od góry. Kto raz sięgnął po pieniedzę ..... itd

        • 6 3

    • Dno dna ..

      Na dzień dzisiejszy Bańka jest moim kierownikiem .. prawda jest bardzo wymagającym facetem ale buraku... dojdz do tego co ten chłop to pochyle Ci czoła.. określenie złodziej .. no niestety jak ktoś wali w chu** to nie ma dla niego litości i Ty pewnie zaliczasz się do tego grona..

      • 3 4

  • PiS w miesiąc odbudował przemysł stoczniowy!

    Dla ścisłości - dostarczy PRAWIE wyposażony kadłub.

    • 10 7

  • no i fajnie

    No i fajnie, plus ja

    • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane