- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (91 opinii)
- 2 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (33 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (201 opinii)
Czego oczekiwać po pracy w call center?
Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja o pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia i muszą oferować więcej. Czy taka szansa stoi przed branżą call center w Trójmieście? Kolejne firmy, które otwierają u nas swoje biura systematycznie motywują do podwyższania standardów. Sprawdziliśmy, czego obecnie mogą spodziewać się pracownicy decydujący się na TF SKOK, CCIG, Transcom,TIM, Centrum Obsługi Biznesu albo Forsell.
Niekorzystny wizerunek call center wyjątkowo utrwalił się w społecznej świadomości. Słyszymy "call center", myślimy: praca bez przerw, niskie wynagrodzenia, umowa o dzieło i wieczna rotacja, a do tego wszystkiego mordercze tempo. Pojawia się jednak realna szansa, że branżę call center uda się odczarować. Jak? Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja w walce o te same zasoby, zasoby pracowników.
Nie można wrzucać wszystkich call center do tego samego worka. Każde z nich rządzi się swoimi standardami, ma innych odbiorców i innych szuka pracowników. Warto wiedzieć, na co możemy liczyć i czego pracodawca będzie oczekiwał od nas.
Pierwszym istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest poszukiwany profil kandydata. Jakich cech i kompetencji szuka pracodawca, czy wymagana jest znajomość języka obcego, czy wręcz przeciwnie - firma prowadzi tylko polskie projekty. Firmy mają też swoje preferencje dotyczące zatrudniania studentów i osób, które naukę mają już dawno za sobą.
Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę szukając zatrudnienia w call center jest forma umowy. Najczęściej firmy szukające pracowników na krótsze projekty z elastycznym grafikiem pracy będą decydowały się na umowę zlecenie, natomiast te, którym zależy na stałej, mało zmieniającej się kadrze, na umowę o pracę.
Dużą zaletą dla osób, które jeszcze studiują lub chcą połączyć pracę z innymi obowiązkami jest elastyczne dopasowanie wymiaru etatu i duża rozpiętość godzinowa, w której mogą wykonywać pracę. Jednak jeśli oczekujemy pracy na 8 godzin bez weekendów możemy być takim systemem bardzo rozczarowani. Jeśli więc wiemy, że interesuje nas konkretne rozwiązanie, sprawdźmy, w której firmie możemy je uzyskać.
Decydując się na pracę, w której kluczowy jest kontakt z klientem, musimy dokonać jeszcze jednego wyboru. Czy zależy nam raczej na obsłudze klienta, czy wręcz przeciwnie, mamy potencjał i chcemy się sprawdzić w bardziej dochodowej sprzedaży.
To, co w branży call center jest zaskakujące to zmowa milczenia dotycząca wynagrodzeń. Firmy mówią o nich niechętnie nie tylko nam, stawki nie pojawiają się często w ogłoszeniach, a nawet na pierwszych spotkaniach z kandydatami.
Ile można wytrzymać pracując "na słuchawce"?
- Do niedawna w branży pokutował mit o 2-letnim okresie wypalenia zawodowego wśród pracowników call center, co z kolei miało skutkować ogromnymi wskaźnikami rotacji lub znacznym spadkiem wydajności, ale można sobie z tym mądrze radzić - mówi Piotr Zakrzewski z TF SKOK.
- Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia i w taki sposób starać się związać ze sobą na dłużej pracowników - mówi Anna Kucharska z COB.
Przydatne jest także wyznaczenie ścieżki rozwoju, która pokazuje pracownikowi, że jego starania mogą zostać docenione wyższym wynagrodzeniem i bardziej odpowiedzialnym stanowiskiem.
- W TF SKOK w Departamencie Usług Biznesowych np. kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla rekrutowana jest jedynie z pracowników call center, dzięki czemu posiada ogromną wiedzę na temat usług, produktów i specyfiki pracy - opowiada Zakrzewski.
W zmniejszonej rotacji pomaga też słuchanie swoich pracowników i poznawanie ich potrzeb. Np. CCIG zdecydowało się wprowadzić wypłaty tygodniowe, ponieważ taka forma była najwygodniejsza dla wielu zatrudnionych studentów.
Nikt nie ukrywa, że w branży call center widać rosnącą rywalizację o najlepszych pracowników. Choć z jednej strony firmy, którym zależy na jakości, starają się wspólnie odczarować negatywny obraz telefonicznej sprzedaży/obsługi klienta, z drugiej decydują się na "zmowę milczenia" dotyczącą stawek wynagrodzeń. Zmiana tego podejścia na pewno wyszłaby wszystkim na dobre.
Miejsca
Opinie (170) ponad 20 zablokowanych
-
2014-07-27 10:24
(9)
Mizernej pensji.
- 118 3
-
2014-07-27 11:04
Czego oczekiwać? Utraty zdrowia psyczinczego i fizycznego
No i jak jak jesteś czasem dobrym pieskiem, to od czasu do czasu rzucą Ci kość.
- 67 0
-
2014-07-27 12:05
wycisniecia jak cytryne, a kiedy psycha sie posypie wyrzucenia z roboty. ot tyle w temacie.
- 64 0
-
2014-07-27 13:34
do tego braku rozwoju (bo nauczyć się tam można tylko nowych regułek zachwalających kredyt czy proszek do prania), normalnych relacji z przelozonym (bo z wlasnego doswiadczenia wiem, poganiacze na infolinii zaraz po awansie z odbieracza, by sie szybko wykazac i utwierdzic wyzszych stopniem, ze nadaja sei na to stanowisko, sa w stanie wyrzadzic dawnym kolegom najgorsze swinstwa)
a jakby tego bylo malo, kiedy chcesz sie wyrwac z tego guana to potencjalny pracodawca moze stwierdzic, ze brak ci ambicji, bo za dlugo tam siedziales. chociaz sam wiem, ze czasem nie ma wyboru, bo innej pracy nie ma a kasa potrzebna, to trzeba z tym cc uwazac, by nie przedawkowac;)- 41 0
-
2014-07-27 15:23
Uwaga
Jest to artykul sponsorowany przez nowego gracza na rynku pomorskim w branzy call center. Nikt sie nie dorobil na tego typie pracy.
szkoda zdrowia!!!- 60 5
-
2014-07-28 14:49
Czego się można spodziewać po pracy w cc
- marnych groszy
- ciągłego stresu
- umowy śmieciowej
- stałego mobbingu z obu stron słuchawki
- nieprofesjonalnego przeszkolenia- 27 1
-
2014-07-28 17:02
g... prawda (2)
mozna zarobić dobre pieniądze (windykacja, sprzedaż), trzeba byc dobrym i mieć wyniki to wyrobisz 3-5 tys
- 5 18
-
2014-07-28 18:20
hehe, chyba 3-5 zl na godzine (1)
- 18 3
-
2014-07-29 08:58
no właśnie chyba...
nie wiesz to nie pisz- 3 5
-
2019-11-22 10:42
Pensja
Ja całkiem niezle zarabiam w CC- po 3 tys na miesiac mam, bez wekendów
- 0 0
-
2014-07-27 10:26
pracuje sluchawce w call center od dwoch miesiecy (11)
Zaczynalam od zera a juz kupuje 3 pokojowe mieszkanie i nowego Passata z salonu
- 74 117
-
2014-07-27 10:34
Zhańbienia swojej osoby.
- 25 1
-
2014-07-27 10:51
Phii ja zaczynałem w markecie od zera
Ale nastawiłem sie na awans i objąłem planem sukcesji. Teraz jestem menagierem i kupuje mercedesa oraz wille.
- 42 3
-
2014-07-27 11:58
Majko,
W call center dowcip Ci się wyostrzył !!!!!
- 53 0
-
2014-07-27 14:42
poznałaś przez tel jakiegoś bogatego pana?
- 36 1
-
2014-07-27 15:34
sopocianin
a ja ide sobie kupic fajki,a co stać mnie
- 29 1
-
2014-07-27 23:42
Pijesz- nie pisz.... prowokacja :) Powinnaś się podpisać- Dżeskika dla efektu...
- 10 0
-
2014-07-28 09:19
Znowu ci gimazjaliści na wakacjach...
- 6 1
-
2014-07-28 09:34
Ale podpucha :-)
Po 2 miesiacach kupujesz mieszkanie i passata :-) to niedługo kupisz sobie rakietę i polecisz na księżyc ! Ale Ci w call center Zrobili pranie mózgu M uciekaj Do tesco na kasę bedziesz miała kontakt normalny z ludzmi :-)
- 14 0
-
2014-07-28 12:14
rozumiem że passata CC?
bo jak nie - to słabo
- 6 0
-
2014-07-30 22:12
Nie do wiary...
Czy Pani pisząc te bzdury była trzeźwa ? Proszę się nie ośmieszać !
- 1 0
-
2015-06-19 22:43
xyz
Takie to nie tutaj. Kochana w życiu nie przyznam racji. To bajki
- 0 0
-
2014-07-27 10:28
Zrobienia z siebie śmiecia.
- 72 7
-
2014-07-27 10:31
gruszki na wierzbie... (3)
płace są marne bo innej pracy niż w call center praktycznie nie ma, można zmienić jedne słuchawki na inne ale kasa zostaje ta sama..
I jeszcze zatrudnienie przez agencje pracy tymczasowej, no po prostu praca marzenie...- 94 2
-
2014-07-29 08:59
(2)
jedz do angli na zmywak szorowac gary po czarnuchach. Praca marzeń...
- 2 9
-
2014-07-29 19:45
przykre, ze nie widzisz dla siebie innej alternatywy
- 2 1
-
2014-07-30 06:13
gamon
Wole zmywac gary w uk za 6000pln ,niz cc za 1000pln.
- 4 0
-
2014-07-27 10:34
Żałosne korporacje wykorzystujące (4)
pracowników, traktują ich jak śmieci, zarobki to max 2000 brutto, do tego jeszcze nękają obywateli jakimiś badziewnymi produktami i najczęściej dają się nabrać ludzie starsi bo nawiną im makaron na uszy z czego cieszy się kierownik grupy. Ludzie po takiej pracy wychodzą z wypranym korpomózgiem i już nigdy nie będą normalni sami zaczynają traktować innych jak śmieci.
- 128 4
-
2014-07-29 17:51
A wiecie co jest w tym wszystkim najśmieszniejsze? Czarno na białym jest rozpisany czas pracy itp. wraz z rodzajami umowy i nikt, jak widzę, nie interesuje się tym, że pracodawca nie może zatrudniać na podstawie umowy cywilnoprawnej (zlecenia) w momencie, gdy charakter pracy ma znamiona pracy stałej, która powinna być zawarta na podstawie umowy o pracę. Po prostu łamią prawo i jeszcze się do tego przyznają jakby nigdy nic. I niech mi ktoś powie, że nie jest to kraj równych i równiejszych. Paranoja.
- 11 0
-
2014-07-30 06:17
(1)
Pracowalem dla ofe i tam tez bylo pranie mozgow do tego stopnia,ze gdzie nie bylem ze znajomymi to staralem sie sprowadzic rozmowe na temat ofe.Zrezygnowalem bo to chore bylo.Nigdy wiecej takiej roboty.
- 8 0
-
2015-09-21 02:33
PaTyś
Ja też zrezygnowałam, bo nie dałam sobie wyprać mózgu.
- 1 0
-
2019-11-22 10:43
Kłamstwo
Nie zgadzam się z tym. Pracuje w CC i mam 3 tys i nie gadam
- 0 0
-
2014-07-27 10:34
Wysokich zarobkow hahaha
- 52 1
-
2014-07-27 10:46
Na pewno nie można oczekiwać godnego wynagrodzenia (1)
Ale w Polsce, dotyczy to nie tylko "kol senster"
- 59 4
-
2014-07-28 12:46
Ale za to terminowo :)
"Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia". Widać, że terminowe wynagrodzenia pracodawcy zaczynają traktować jako coś ponad standard.
- 25 0
-
2014-07-27 10:52
(7)
Szanuję ich pracę, wiem, że nie jest łatwa, ale drażnią mnie ci nagabywacze na ubezpieczenia, produkty kuchenne i inne. Skąd oni w ogóle mają mój numer telefonu?! Niektórzy są strasznie niekulturalni.
- 98 2
-
2014-07-27 12:01
(4)
denerwuje mnie, kiedy ktos do mnie dzwoni i recytuje regulki z kartki. probuje naciagac na kredyt, choc sam o nim wie tylko tyle, ile napisali mu na kartke. nie lubie kiedy ktos bezczelnie ignoruje uprzejme prosby o rozlaczenie sie i nie dzwonienie do mnie wiecej. dlatego zaraz po tym jak sie ze mna lacza prosze ich by sie rozlaczyli, bo nie wyrazam zgody na nagrywanie rozmow!
- 35 2
-
2014-07-27 14:35
(3)
To po co odbiera pan nieznane numery, przypuszczam ,że odbiera pan ze stacjonarnego aparatu i to bez identyfikacji numeru dzwoniacego.
- 1 36
-
2014-07-27 14:49
(1)
obbieram polaczenia z numerow, ktorych nie znam, bo ktos moglby chciec sie ze mna skontaktowac w waznej sprawie: kontrahent, ktos z bliskich z telefonu innej osoby itd. Wystarczy troche wyobrazni, powodow jest wiele.
- 46 2
-
2014-07-27 16:53
Jak pan prowadzi biznes, to powinien pan być twardszy i od razu odkładać słuchawkę, mieczaka od razu zadziobia i tyle.
- 2 23
-
2014-07-27 19:22
A co Cię to obchodzi?? Jego telefon, to sobie może odbierać od kogo mu się żywnie podoba!
- 20 0
-
2014-07-27 18:43
Niestety sam go wręczyłeś.
- 1 1
-
2019-11-22 10:43
Wg mnie najgorsi są klienci, którzy wyzywają się na konsultancie, bo nic im w życiu nie wyszło....
- 0 0
-
2014-07-27 11:01
Pytanie dziwne
Jak można oczekiwać czegoś w miejscu gdzie nie ma nic poza poniżeniem godności pracownika ?
- 74 5
-
2014-07-27 11:33
czego oczekiwać ? (2)
słyszeliście rozmowe - tankowanie za 7 groszy ? w 99% to będą rozmowy na identycznym poziomie. Wiem ponieważ robilem w CC
- 35 3
-
2014-07-27 18:56
Badyński, bydlaku pier****
Wyjątkowo inteligentny był ten chłop z CC, dobra rozmowa, pojechał z burakiem co chciał nalać za sześć dych na Kierfurze.
- 1 8
-
2014-07-27 20:30
w takim przypadku każdy konsultant ma prawo się rozłączyć i burak będzie dzwonił dopóki się nie odchami. Na firmę może sobie bluzgać ile chce, ale nikt nie ma prawa obrażać personalnie konsultanta.
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.