- 1 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (194 opinie)
- 2 Centra handlowe w Wielką Sobotę (83 opinie)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (31 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (11 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (440 opinii)
- 6 ZUS "wziął" wolne w Wielki Piątek (83 opinie)
Cztery platformy i japoński samochodowiec naraz
Japoński samochodowiec City of St. Petersburg przechodzi krótki remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Japoński samochodowiec City of St. Petersburg, słynący z nietypowego kształtu, pod koniec tygodnia wypłynie z Gdańska po krótkim remoncie w Gdańskiej Stoczni Remontowa. To zresztą nie jedyny ciekawy "gość" w tej stoczni. W tej chwili remontowane są tam aż cztery platformy wiertnicze naraz.
Statek City of St. Petersburg wpłynął do stoczni w poniedziałek nad ranem. Wcześniej przez kilka dni stał na redzie oczekując na miejsce w stoczniowym doku.
- Statek uszkodził śrubę napędową przedzierając się przez pola lodowe w pobliżu Petersburga - mówi Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa. - Został podniesiony z wody na doku pływającym, aby można było ocenić zniszczenia i naprawić uszkodzoną część.
Okazało się, że śruba miała pogięte końcówki skrzydeł. Zdecydowano się je obciąć, a potem dorobić nowe. Podjęto decyzję o naprawie śruby, ponieważ wymiana na nową kosztuje bardzo dużo i trwa znacznie dłużej. Armatorowi zależało, aby statek mógł jak najszybciej kontynuować rejs.
City of St. Petersburg eksploatowany jest w barwach holenderskiego operatora Euro Marine Carrier B.V. (EMC), którego statki często bywają w Gdańsku z ładunkiem samochodów, ale należy do japońskiego koncernu Nissan. Do eksploatacji został przekazany zaledwie w grudniu ubiegłego roku. City of St. Petersburg ma nietypowy, opływowy, półsferyczny dziób.
W GSR aktualnie remontowane są aż cztery platformy wiertnicze naraz.
Równie ciekawymi konstrukcjami są platformy wiertnicze. Aktualnie Gdańska Stocznia Remontowa remontuje aż cztery takie jednostki.
- Przez ostatnich 10 lat wyremontowaliśmy i remontujemy w sumie 10 platform wiertniczych. Nie zdarzyło się jednak, aby cztery naraz. To ewenement - mówi Janusz Woźniak. Trzy stoją w GSR, a jedna na terenie byłej Stoczni Gdynia.
Jedną z nich jest "Atlantic Rotterdam" - platforma serwisowa wybudowana w 1979 w holenderskiej stoczni Gusto Shipyard. Wysokość jej nóg wynosi 104,55 m. W GSR przeprowadzane są prace remontowe powierzchni mieszkalnych platformy. Kolejna to "WilPhoenix", która służy do wydobywania ropy z podmorskich złóż w północnym rejonie Atlantyku. Ma 107 m wysokości, 94,1 m długość i 71 m szerokość. W Gdańskiej Stoczni Remontowej platforma została poddana gruntownej przebudowie. Zwiększona została między innymi ilość miejsc dla załogi. Obecnie stoi ona w stoczni w Gdyni, gdzie prowadzone są pracy wymagające jej wynurzenia.
Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni pokładu 400 m kw. Znajdują się na niej miejsca do spania dla 587 osób. Została ona zbudowana w Singapurze w 1983 r. i poddana gruntownej przebudowie w roku 2006. Wyposażona jest w miejsca do rekreacji, stołówki, biura, a nawet ogrody. Właścicielem jej jest międzynarodowy koncern Prosafe, który zajmuje się eksploatacją tego typu jednostek na całym świecie. Platforma pracowała dla firmy Samsun Sachalin LLC w Rosji oraz dla ConocoPhillips w brytyjskie strefie Morza Północnego i dla Pemex w Meksyku. W GSR jest przebudowywana.
Jest jeszcze "Wilhunter" (przed remontem w GSR nazywała się Arctic IV), platforma należąca do firmy Awilco Drilling Limited. Zbudowana 27 lat temu przez koncern Daewoo w Korei Płd. platforma może dokonywać odwiertów na akwenach o głębokości ok. 500 m i wwiercić się w morskie dno na głębokość około 750 m. Wysokość platformy osadzonej na czterech kolumnach i pontonach wynosi około 100 m. Bok platformy ma długość około 60 m. W czasie eksploatacji podmorskich złóż pracuje na niej prawie 100 osób. W GSR przechodzi okresowy remont oraz prace malarsko-konserwacyjne.
Miejsca
Opinie (44) 4 zablokowane
-
2011-03-16 11:43
Remontowa - Duma Gdańska (6)
dobrze, że grad jej nie zaszkodził!!
Pomyślnej Pogody na następne lata!- 48 9
-
2011-03-16 12:17
dobrze, że Solidarność jej nie zaszkodziła (1)
z Guzikiewiczem i Śniadkiem na czele.
- 18 4
-
2011-03-16 12:36
własnie, nikt tak nie zaszkodził stocznią co ich związkowcy
- 14 2
-
2011-03-16 12:20
BO JEST PRYWATNA
GDYBY TAK ZARAZ SPRZEDALI STOCZNIE NIE BYŁO BY TEGO BAŁAGANU. TERAZ WSZYSCY PŁACZĄ......
- 9 1
-
2011-03-16 14:25
a pracy jakoś tam nie ma (2)
zupełny brak nowych przyjęć
- 1 3
-
2011-03-16 16:14
Praca jest ale... (1)
...dla podwykonawców stoczni. Nie ma potrzeby przyjmowania nowych ludzi na etaty, przynajmniej masowo.
- 1 0
-
2011-03-17 18:40
Lepiej na czarno po przez pod wykonawców np dramor
- 0 0
-
2011-03-16 12:15
samochodowiec
pewnie teraz byłby na jakimś polu ryżanym
- 9 4
-
2011-03-16 12:23
małe sprostowanie
platformy wiertnicze specjalność Gdańska/nic wspólnego ze Szczurkiem/
- 15 9
-
2011-03-16 12:23
no proszę (1)
już dwie opinie i jeszcze nikt nie nażeka!
- 8 1
-
2011-03-16 12:25
no proszę
zanim napisałem posta powyżej, nie było jeszcze trzeciej opinii, w której autor już znalazł powód do przekrzykiwania się :)
- 1 1
-
2011-03-16 12:36
heh, zawsze wierzyłem, że Platforma uratuje stocznię :D
- 8 2
-
2011-03-16 12:57
(1)
cztery platformy? dla nas jedna to już za dużo;)
- 12 4
-
2011-03-16 13:03
:)
beka :) az mi chipsy z buzi wypadly ze smiechu :))))
- 5 1
-
2011-03-16 13:01
Pracowałem przy remoncie tej platformy..wyzysk i brud!
j.w
- 21 7
-
2011-03-16 13:21
właśnie, żeby jeszcze dali zarobić uczciwe pieniądze w tej super stoczni (4)
- 23 5
-
2011-03-16 19:16
Pytanie (3)
A uczciwe to ile, Twoim zdaniem? Wiesz, czasy sprzed kilku lat juz nie wrócą...
- 0 0
-
2011-03-17 08:59
(1)
właśnie uczciwie to Twoim zdaniem 8 tyś tak jak spawacze w 2008r?
- 0 0
-
2011-03-17 14:53
To se ne wrati...
Chociaż stoczniowi spawacze, przy dużej ilości nadgodzin, mający stawki powyżej 20 PLN brutto na godzinę są w stanie trochę mniejsze pieniążki zarobić. No ale kosztem pracy w soboty i niedziele, niestety...
- 2 0
-
2011-03-17 18:47
Uczciwie to po pierwsze legalnie , a to staje się nie osiągalne ,remonty robi się niestety prawie wyłącznie " czarnuchami ".
- 1 0
-
2011-03-16 13:25
oby jak najwięcej pracy było ale by i ludzie zarabiali.
- 14 2
-
2011-03-16 13:36
A podobno to Gdynia jest "tygrysem" z jedną stocznią marwoj klejącą jedną korwetę od 10 lat :) (7)
Pozdrawiam gdynian i ich niewyczerpane pokłady samozadowolenia.
- 23 9
-
2011-03-16 14:05
(1)
my bynajmniej mamy poklady samozadowolenia
a wy gdanszczanie - niewyczerpane poklady zazdrosci i "jadu"- 11 14
-
2011-03-17 11:37
sprawdź słowo bynajmniej
bo się sam pocinąłeś
- 0 1
-
2011-03-16 15:28
pozdrawiam gdanszczan (3)
i ich niewyczerpane poklady frustracji i kompleksow
- 11 9
-
2011-03-16 18:29
na twoje zdanie mam wyjebane (2)
ważne że od maja co tydzień będą przypływać do Gdańska największe kontenerowce na świecie - 400 metrowe mieszczące ponad 15000 TEU - reprezentantem tej klasy jest Emma Maersk
- 3 4
-
2011-03-16 19:18
I? (1)
I co w związku z tym? Korków na ulicach i syfu na nich Wam ubędzie?
- 4 5
-
2011-03-16 19:18
zmień dealera
- 1 4
-
2011-03-16 17:00
przemo od początku wiedziałem że masz coś z deklem
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.