• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty statek na linii Gdynia-Karlskrona

VIK
13 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
M/v Gute ma 138 m długości i 16 m szerokości. M/v Gute ma 138 m długości i 16 m szerokości.

Stena Line pod koniec sierpnia wprowadzi czwarty statek na linię Gdynia-Karlskrona. Nowa jednostka będzie oferować miejsca do przewozu ładunków, czyli m.in. pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep oraz kontenerów.



W 2016 roku Stena Line odnotowała znaczny wzrost przewozów frachtowych na trasie Gdynia-Karlskrona. Ten trend był widoczny także w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. Stąd decyzja o włączeniu kolejnej jednostki.

- Trasa między Polską a Szwecją jest strategicznie bardzo istotna dla Stena Line. Ponadto stanowi ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią, stanowiąc autostradę morską. Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy stały wzrost popytu na nasze usługi przewozowe. Wierzymy, że trend ten się utrzyma - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Czytaj też: Prezes Steny Line odwiedził Gdynię. Co z nowym terminalem promowym?

Czwarty statek ma uzupełnić obecną flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych, czyli Stena Spirit i Stena Vision oraz ro-paxa Stena Baltica. Będzie to m/v Gute, jednostka wyczarterowana od Gotlandsbolaget. Nowa jednostka ma linię ładunkową o długości 856 metrów i będzie oferować miejsca do przewozu pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, podczas gdy pozostałe trzy statki przyjmują na swoje pokłady zarówno fracht, samochody osobowe, jak i pasażerów. Statek m/v Gute będzie wykonywał 8 rejsów w tygodniu. Pierwsze wypłynięcie jednostki zaplanowano na 28 sierpnia br.

Jeszcze przed wejściem m/v Gute na linię, Stena Line zwiększy częstotliwość kursowania swoich promów o cztery wypłynięcia na czas wakacji, kiedy prognozowany jest zwiększony popyt na przewozy pasażerskie i samochodowe. Po wprowadzeniu tych zmian tygodniowa liczba rejsów między Gdynią a Karlskroną wzrośnie z 36 (okres wiosenny) do 40 (okres letni), a po wprowadzeniu na linię czwartej jednostki m/v Gute liczba ta zwiększy się do 44 wypłynięć tygodniowo. Oznacza to trzy lub cztery wypłynięcia z Gdyni do Szwecji, codziennie.

- Zauważamy niezmiennie wysoki popyt na przewozy. Jednak dla naszych klientów ważne jest nie tylko to, ile miejsc oferujemy, ale też jaką proponujemy częstotliwość rejsów i w jaki sposób dopasowujemy się do ich potrzeb. Dzięki wprowadzeniu m/v Gute rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej jakości usług, a to jest zgodne z przyjętą przez Stena Line strategią rozwoju. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów, jak i frachtu - dodaje Marek Kiersnowski.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Stena do Gdańska (2)

    W 2018 roku Stena Line przenosi się do nowo budowanego Terminala promowego w Gdańsku. A szkoda, Gdynia zmarnowała tyle lat,by zbudować nowy terminal promowy.

    • 5 10

    • (1)

      Gdzie w Gdańsku budują terminal promowy?

      • 0 0

      • za granicą, w Gdyni.

        • 1 0

  • Stena coraz bliżej Gdańska, wycieczkowce też niedługo opuszczą Gdynię (2)

    i zacumują w Gdańsku

    • 1 10

    • Od kiedy to Stena ma WYCIECZKOWCE????

      • 1 1

    • Wycieczkowce , Stena od dziesięciu lat mają być w Gdańsku

      A od pięciu lat w Gdańsku mają być europejskie puchary!!!

      • 3 0

  • Brak konkurencji (1)

    Szkoda ze to znowu Stena..... Przez układy i układziki brak w Trójmieście konkurencji.. Co odbija się na cenach (porównując np ze Świnoujściem)

    • 1 0

    • konkurencja pewnie siedzi w radach lub zarządach konkurentów...

      pewnie blokuje rozwój albo nic nie robi ...i to nic nie robienie daje największy zysk konkurentom...

      • 0 0

  • no co ?

    A co tam jest do ogladania w tej Karlskronie ?

    • 0 2

  • A kiedy nowy terminal? W obecnym śmierdzi szczochami

    Jest niewygodny, ciasny, itd

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane