• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT kupił sprzęt za niemal 90 mln zł

11 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
MS Maersk Mc-Kinney Moller Największy kontenerowiec na świecie w porcie DCT Gdańsk MS Maersk Mc-Kinney Moller Największy kontenerowiec na świecie w porcie DCT Gdańsk

Deepwater Container Terminal w Gdańsku wciąż się rozwija i z roku na rok odnotowuje wzrost liczby przeładunków. Poza działaniami infrastrukturalnymi spółka inwestuje również w sprzęt. Dzięki unijnemu wsparciu terminal kontenerowy kupił właśnie urządzenia i maszyny za blisko 90 mln zł.



Za tę kwotę terminal wzbogacił się m.in.: o suwnicę nabrzeżową STS, samojezdne suwnice placowe RTG, ciągniki terminalowe, naczepy, mobilne zbiorniki paliwowe oraz system monitoringu CCTV dla większości urządzeń przeładunkowych. Dodatkowo zagospodarowano wewnętrzną rezerwę terenową i zmodernizowano podtorza suwnic nabrzeżowych STS oraz wdrożono systemy podnoszące bezpieczeństwo na terminalu.

Zakup nowego sprzętu umożliwił zwiększenie zdolności przeładunkowej terminalu, co jeszcze
bardziej umocniło jego pozycję rynkową, przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności Spółki i roli Gdańska, jako najważniejszego w Europie Środkowo‐Wschodniej głębokowodnego terminalu
kontenerowego w akwenie Morza Bałtyckiego.

Sprzęt został zakupiony w ramach projektu: "Budowa Terminalu Etap 3: zakup sprzętu - DCT Gdańsk bramą do Europy Środkowej" POIS.07.04.00‐00‐017/13‐00, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytetu VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013.

Wartość całego projektu wyniosła 89 573 728,87 zł. DCT udało się pozyskać dofinansowanie unijne na poziomie 30 684 427,89 zł.

Warto wspomnieć, że obecnie trwa budowa drugiego nabrzeża terminalu kontenerowego, które ma być gotowe w sierpniu, a pierwsze statki zacznie przyjmować pod koniec roku.

Nowe nabrzeże będzie miało długość 650 m. Plany zakładają, że zanurzenie będzie tam wynosiło 16,5 m.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • (11)

    Tyle sprzetu a korki do portu kilometrowe moze zwiekszyla sie zdolnosc przeladunkowa ale za to wydluzyla sie obsluga samochodow

    • 24 3

    • gdzie masz korki kilometrowe? (3)

      • 4 10

      • u was na d*piastym terminalu

        • 3 3

      • (1)

        Dziś były prawie do torów...

        • 4 2

        • od bram do torów niema nawet 1 km ....

          • 1 0

    • bzdura (2)

      Kilometrowych korków niema cała kontenerowa to niezbyt długa droga poza tym pomyślcie ile was więcej przyjeżdża od momentu wejścia g6 wzrost drogi to ponad grubo 50% tego co było więc nie dziwcie się że trzeba chwile poczekać. Z resztą wam kierowcą to zawsze żle i nie dobrze zawsze wiecie lepiej. Jak będziecie z nami czyli obsługą lepiej współpracować to będzie tylko lepiej zapytajcie panów z balticonu ich współpraca to 10/10 i nie stoją bóg wie ile czasu

      • 5 0

      • Korki są i będą jak tak dalej będzie planowany plac, aby wydać jedna puszkę na ciężarówkę trzeba zrobić 3-4 przestawki albo przysłać inna suwnice bo ta jest za niska :P:P

        • 7 0

      • haha

        Szanowny Kolego, jeżeli kierowcy z Balticonu nie czekają długo, to masz jakieś bardzo stare albo bardzo złe informacje. Potrafią stać czasami nawet po 6h.

        • 0 0

    • (1)

      tiry na tory!!!!!!!!!!

      • 3 2

      • Tory Na tiry...

        • 1 1

    • 883 "obsłużone" Ciężarówki na jednej nocnej zmianie. To całkiem sporo...

      • 1 0

    • zapomniales jak stales w bct w kolejce i pare godzin na terminalu to przestan narzekac i zmien prace!!!

      • 0 0

  • (3)

    A co z podwyżkami masakra

    • 34 2

    • w branży kryzys a związkom podwyżek się zachciewa (1)

      • 4 12

      • kryzys

        Objawami kryzysu są:

        spadek produkcji
        spadek płac
        spadek zatrudnienia
        spadek dochodów
        spadek konsumpcji
        spadek inwestycji
        spadek PKB
        wzrost bezrobocia
        wzrost deficytu handlowego
        spadek dynamiki (zwolnienie) tempa wzrostu gospodarczego
        zwalnia też dynamika wzrostu produkcji przemysłowej
        obniża się tempo eksportu, a przedsiębiorstwa zmniejszą nakłady inwestycyjne
        KRYZYS.

        • 7 1

    • a gdzie prawdziwe info ?

      czemu statek Maerska - "wyszedł" nie rozładowany i pudła wróciły do Hamburga ???

      czemu kontenerowiec MSC - musiał specjalnie zawijac do Gdańska po swoje kontenery

      po prostu się zapchaliście i nie wyrabiacia

      WSTYD

      • 8 2

  • (1)

    Przecież to jest nieaktualne, suwnice, ciągniki i plac juz dawno działają.

    • 18 4

    • Czy naprawde jestes taki glupi czy ci za to placi ktos z 2 piętra?

      Lizusku

      • 1 0

  • Czy ja się doczekam artykułu pt. ,,DCT inwestuje w pracowników, za dobrą pracę otrzymają godne wynagrodzenie". Chyba nigdy.

    • 25 5

  • Artykul sponsorowany (5)

    A to dobre!!! Sprzet kupili i ludzie z ukrainy tam pracuja

    • 13 3

    • Niestety to prawda... (3)

      Pracuję w DCT od początku działalności terminala. W tym okresie bywało różnie. W ostatnim czasie jest poprostu fatalnie. Na ciągnikach terminalowych pracują kierowcy z Ukrainy którzy stwarzają masę niebezpiecznych sytuacji. Od 5 lat nie otrzymaliśmy żadnej podwyżki. Starszy suwnicowy zarabia 2800 zł netto pracując w nocy, niedzielę i święta. Często po 5 godzin bez przerwy. Proszę sobie wyobrazić gdzie w ciągu tych pięciu godzin załatwiamy swoje potrzeby fizjologiczne. Częste przesunięcia zmian godzin pracy, nie można zaplanować czasu na bycie z rodziną. Nieszczęście w ostatnich dniach zwolnił się człowiek który blokował rozwój pracowników operacyjnych. Podsumowując straszny syf nam się zrobił w DCT

      • 12 2

      • (2)

        Pracujesz 2 na 2 i nie możesz zaplanować czasu z rodziną? Grafik znasz 2 tyg przed rozpoczynającym się miesiącem?

        • 0 7

        • (1)

          Chciałbym aby był grafik zmian 2 na 2. Niestety nie jest. Na każdy miesiąc jest inny. Często zastanawiam się patrząc na grafik co autor miał na myśli. Grafik na dany miesiąc otrzymujemy na kilka dni przed nowym miesiącem, choć regulamin zakładu mówi o 30 dniach.

          • 6 0

          • Jestes glupi czy co??

            Grafik zawsze dostajesz ok 15 dni wczesneij na nastapny miesiac,i widze ze regulamin zakladu to z nieba wziales, najlepiej tak jak piszesz miec 2\2 nic nie robic dostac wiekszy hajs, w d*pie ie po przewwracalo,
            Lukowy

            • 1 7

    • Mówią o bezpieczeństwie a zatrudniają Ukraińców bez znajmości języka !!! Paranoja. I gdzie tutaj bezpieczeństwo. Dział bezpieczeństwa zajmuje się tylko tym by nie chodzić po budynku w klapkach i za to reprymendy daje. Brak słów...

      • 1 0

  • dobre

    ja tam nie narzekam

    • 4 7

  • (3)

    A solidarność za plecami się śmieje.... nic nie walczą o podwyżki... choć kto miał dostać ten dostał...
    Panowie w koszulkach solidarności co z Wami?

    • 6 10

    • (2)

      Podejdź i się zapytaj prosto w oczy cawaniaczku to się dowiesz.

      • 7 2

      • (1)

        za to sa odpowiedzialni ludzie zwykly szeregowy pracownik jak pojdzie to zawsze uslyszy to samo ze nie bedzie i ni echodzi o cwaniakowanie choc duzo ludzi pracujacych o tym zapomnialo . Zwiazki sa od tego i to one powinny walczyc a tego nie robia. bez odbioru!

        • 4 2

        • A kto to są związki według Ciebie?

          • 1 0

  • Jak Gdyńskie terminale kupowały sprzęt to trójmiasto pisało artykuły za darmo..

    • 4 1

  • A wiceprezes nie wyleciał za podjudzanie innych firm, zeby nie przyjmować ludzi z DCT? (3)

    Zarobki- astronomiczne 70tys zł miesięcznie a fachowcy od PRu dwoją się i troją by o DCT pisało się jak najlepiej. Pare faktów, o których pisane jest w pierwszym akapicie:

    Za tę kwotę terminal wzbogacił się m.in.: o suwnicę nabrzeżową STS- bo poprzednie pięc suwnic to już złomy, mechanicy niby robia dobrą robote ale tam kazdy jest od wszystkiego, w normalnej firmie np. lotos jest podział na mechaników slusarzy, spawaczy, tokarzy a tutaj planują wprowadzic elektromechaników, gdzie jak widze starszego Pana, który robi naczepy i przypadkiem zajechał na STSa to mnie żałość bierze hahhahahaha

    , samojezdne suwnice placowe RTG, - tu jeszcze wiekszy ubaw bo z nowych suwnic same spadają kontenery co jest tuszowane..... Przecież nowe trzy suwnice stały pol roku bo ktos zamówił złe liny do wciągarki hahahhaha- pieknie wkomponowały sie w krajobraz- dyrektor DUR powinien polecieć na pysk.

    Ciągniki terminalowe, naczepy,- zwyczajnie wymienia się i dokupuje nowe bo pierwsze zakupione ciągniki i przyczepy to już złom, dobijane przez niekumatych ukrainców albo gapiostwo- bo sprzęt jest pancerny

    Mobilne zbiorniki paliwowe - totalna bzdura, w planie był zakup jednego ale dofinansowanie unijne było od trzech i teraz stoją nigdy nie ruszane zapuszczają korzenie. Nie były potrzebne ani razu- nie uzyte od momentu zakupu. No ale info się dobrze sprzeda do mediów ;)

    System monitoringu CCTV dla większości urządzeń przeładunkowych- jeszcze lepiej bo częsciowo to efekt upadków kontenerów (z niewiadomych przyczyn i panika w DUR, ze to nasza wina- operatorów) a częściowo z głupoty strazy granicznej która łazi po terminalu gdzie chce i jak chce- pudzian tylko w aucie siedzi albo na keji.

    Dodatkowo zagospodarowano wewnętrzną rezerwę terenową- terminal się zapchał a 5 warstw kontenerów nie można układać bo suwnice placowe RTG są za niskie

    Zmodernizowano podtorza suwnic nabrzeżowych STS - hahahahaha problemy przy zapadającym się nabrzeżu to norma, przechylone suwnice bo również przyczyna zuzywania się elementów suwnic- koło się zamyka

    Wdrożono systemy podnoszące bezpieczeństwo na terminalu- kolejne łby zatrudniane na bzdurne stanowiska tworzą kolejne procedury, nie mając pojęcia czym jest praca poza biurkiem a zwłaszcza na placu. Przecież nikt ich nie potrzebuje a jest to swietny d*pochron dla pracodawcy aby upomnieć, ukarać a nawet zwolnic pracownika przy mozliwie sprzyjającej okazji.

    A z drugiej strony- DCT ma w poważaniu szkolenia pracowników, poprawianie relacji miedzy samymi pracownikami, wyscig szczurów, w oficjalnym obiegu jest podział na lepszych i gorszych, d*polizy robią szybkie kariery, ludzie bez honoru- sikają im z góry na głowe a im to nawet nie przeszkadzam- ludzki margines moralny.

    • 23 3

    • Mobilne zbiorniki paliwowe tak zapuściły korzenie ze jak na rtgu w placu zabrakło paliwa to RTG stal cały dzień w placu i czekał na cysternę z zewnątrz. :)

      • 7 1

    • Do tego niby sprawne suwnice... na prawie każdej świecą się usterki elektryczne, wciągarki tak chodzą ze można z fotela spaść, brak gps. Tylko czekać aż komuś cos się stanie... Ale co tam można pracować a teraz nic nie poradzimy bo części są dopiero zamówione i czekamy na dostawę
      .....

      • 7 2

    • Komentarz w stu procentach prawdziwy!

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane