• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zakończyło palowanie pod nowy terminal

Wioletta Kakowska-Mehring
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku.


DCT zakończyło obsadzanie konstrukcji nośnej, na której posadowione zostanie nowe nabrzeże. W sumie wbito 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony.



DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.

Prace związane z palowaniem prowadzono od lipca tego roku i zgodnie z planem miały zostać ukończone jeszcze w tym roku. Przez pierwszych 15 metrów pale były wbijane w dno przy pomocy młota wibracyjnego, następnie były dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. W tej chwili stopień zaawansowania prac na budowie to ponad 40 proc.

- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia - mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.
Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.

Pierwsze pale drugiego nabrzeża w DCT.

Miejsca

Opinie (46) 7 zablokowanych

  • Extra (6)

    No i bardzo dobrze niech Gdańsk rośnie w siłę

    • 88 11

    • a ludzie zyja dostatnio

      • 13 2

    • by żyło się lepiej......

      • 4 7

    • Polska w ruinie

      • 17 1

    • Prywatny terminal kontenerowy za naszą kasę ;)
      Oj jak dużo nie wiecie

      • 9 7

    • dokładnie

      tylko że na polskiej ziemii. maksymalizacja zysków, niskim kosztem (tanią siłą roboczą). to nie kapitalizm. to chciwość

      • 10 0

    • niech rośnie

      Bo lechia grać nie potrafi!

      • 2 1

  • (6)

    Gdzie jest moja uczciwie wyróżniona premia!!! Oszukujecie z produktywności, więcej wpisujcie Ukraińców i kadr to napewno wyniki nie będą wypaczone

    • 35 14

    • Patrz opinia nr1.

      • 6 3

    • Polski trudna języka (1)

      Przetłumacz to na polski

      • 10 2

      • Wyrobiona premia...

        • 6 1

    • (2)

      A to juz nawet na terminalu w Gdansku szoszony pracuja?

      • 12 1

      • (1)

        Całą banda Banderowców jest, a będzie ich jeszcze więcej. Po co Polak ma dostać uczciwą pensję (CTO) i umowę. Jak może to ukrainiec robić za pół darmo

        • 16 1

        • Polak nie bedzie za tyle robił

          Woli lecieć do UK...
          Taki life

          • 9 6

  • od kiedy Hamburg leży nad Bałtykiem? (4)

    • 26 5

    • Hamburg, Gdansk morze wschodnie.

      • 5 3

    • Cóż...

      Komuś pomylił się Hamburg z Lubecką.

      • 14 0

    • Od jutra

      Koźle

      • 2 4

    • Mogli by zatrudnić kogoś kto chodził na geografię w podstawówce

      To jak pomylić Gdańsk z Elblągiem

      • 5 0

  • Brawo DCT

    Brawo Gdańsk

    • 38 15

  • (14)

    Do piachu z tym amatorskim terminalem!

    • 12 31

    • i czym się podniecacie? (10)

      kapitał i tak zagraniczny i zyski wylatują daleko poza Polskę. (Australia) a na DCT to już pracują Ukraińcy za 9zl na godzinę na IMV a sztauerzy to pewnie z 6ziko na godzinę mają. oczywiście umowy śmieciowe.

      • 40 16

      • (5)

        Szoszony z ukrainy zabierają pracę Polakom. W Polsce, w Gdańsku!

        • 12 4

        • (2)

          Nikt ci pracy nie zabiera. Ale ty za 2000 netto plus dodatki to z łóżka nie wstajesz
          Prawda?

          • 10 15

          • Uwaga, związki munusuja....

            • 4 8

          • Tyle to my tu mamy....

            • 4 0

        • W Gdansku jak w Gdansku. W Gdyni w stoczni Crist pracuje cos ok. 300 ukraincow. Teraz wiem czemu w biurze powiedzieli mi, ze nie ma pracy jak bylem tam z cv.

          • 12 3

        • chacholy

          • 1 0

      • ktoś ciebie pyta co z pensją robisz?

        płacisz podatki?
        bierzesz paragony (odprowadzasz VAT)?
        .
        .
        więc o twój zysk (pensja) to twoja sprawa.
        Tak jest również z zagranicznymi spółkami. Płacą podatki w Polsce, a zysk sobie biorą gdzie chcą.

        • 3 1

      • a w gdyni masz polski kapital

        • 0 4

      • niskie zarobki (1)

        J tak będzie dalej bo buraki z pruszcza Gd Kościerzyny Żukowa będą robic za ty 1900zl i nic się nie zmieni w kwesti placówek.

        • 1 0

        • Watpie, każdy kto zna swoją wartość i posiada chęć do pracy, będzie oczekiwał większych pieniędzy.

          • 0 0

    • (1)

      Hahaha duze statki male pensje.
      Duze ego male umiejetnosci.
      Duzo halasu malo zainteresowania.

      • 17 12

      • pir

        Duza glowa maly rozum

        • 9 3

    • no to teraz DeCet bedzie zarabial podwojnie.

      ciekawe czy będzie płacił podatki i czy da zarobić odpowiednio godnie swoim pracownikom

      • 25 3

  • (1)

    I bedzie port i wiekszy burdel z wjazdem juz teraz ponad godzine sie stoji .po rozbudowie to pewnie z trzy bedzie sie stalo.wiecej kretynskich zakazow .ciekawe ile zarabia ten kretyn i jak mocno wchodzi w d*pe dyrekcji za takie doprowadzenie do takiego syfu

    • 18 16

    • Nie obrażaj Pudziana! Ale kolo 5 ma na pewno

      • 1 2

  • od kiedy DCT to firma budowlana,przeciez to oni tych pali nie wbijali

    • 28 1

  • tyle sukcesow aaaa?

    a dla nas nic???

    • 15 6

  • i Barg sprawdza jakość prac ;) i wszystko w temacie jakosci nowego dct ;)

    • 0 1

  • operator (2)

    jak żyć karakanie siwy

    • 4 0

    • (1)

      ile tam u was mechanik zarabia? bo caly czas szukaja...

      • 0 0

      • 3200 netto na początku

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane