• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie nabrzeże DCT będzie gotowe już w październiku

erka
30 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dźwigi STS na terminal T2 są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku z wysokością do 130 m n.p.m. , co sprawia, że będą zaznaczone na mapach lotniczych.

Już pod koniec października 2016 roku zostanie otwarte drugie nabrzeże terminalu DCT. Nabrzeże T2 jest usytuowane pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem kontenerowym zobacz na mapie Gdańska. Gotowe są już place składowe i trwa montaż 130-metrowych suwnic.



Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Dzięki inwestycji roczna przepustowość DCT wzrośnie do 3 mln TEU (kontenerów 20-stopowych).

Suwnice STS przeznaczone na terminal T2 z wysokością 130 m (bum podniesiony), a ok. 89 m (bum opuszczony), o wysięgu 25 rzędów kontenerów, będą w stanie obsłużyć największe statki kontenerowe na świecie. Co ciekawe, dźwigi STS są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku, co sprawia, że będą zaznaczone na mapach lotniczych.

DCT Gdańsk, największy w Polsce terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 mln euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX.

Kolosalny kontenerowiec zawitał do Gdańska

erka

Miejsca

Opinie (198) 2 zablokowane

  • Australijczyków czy nasze? (12)

    Nasze porty pokonają Hamburg.Kiedyś:-)

    • 36 5

    • Co wy chcecie od Szczurka? (9)

      Gdańsk Port ma głęboką wodę, do Gdyni nie wpłyną duże statki...

      • 20 17

      • no oczywiście w Gdynie nic NIE DA SIĘ!. jesteś trollem z urzędu miasta? (1)

        • 13 0

        • Czasami bronię Gdyni

          nie prawda, że woda za płytka?

          • 3 6

      • Tak "wogle" to Forum Radunia zna się na wszystkim (zwłaszcza na poprawnej pisowni) (2)

        • 4 3

        • a to ty (1)

          klonik

          • 3 0

          • Ja "wogle" nie wiem, co ty do mnie mówisz.

            • 1 1

      • urzędnicy (1)

        Urzędnicy już trollują?

        • 3 0

        • Jak zawsze...

          Nudzę się jak mops to co robiić?
          za takie pieniadze, marne 12K. plus Gagety nie będę szukać pracy w pracy na siłę:-))

          • 3 0

      • No własnie chodzi o to, że nic już od Szczurka nie chcemy !!!

        Więc niech już idzie w pip i pozwoli o sobie zapomnieć !

        • 6 0

      • O którym Porcie mówisz w Gdańsku

        Gdańsk także posiada port wewnętrzny, ale nie bał się zaryzykować i zezwolił na budowę konkurencyjnego portu zewnętrznego.

        • 8 1

    • Nie ma takiej możliwości. Ze względu na położenie geograficzne Hamburga nie przebijemy.

      • 8 5

    • nadzieja w efekcie cieplarnianym

      Najpierw trzeba by pogłębić Sund.

      • 3 3

  • Baj Baj Gdynia (2)

    No to w temacie rozładunku kontenerów pozamiatane ;-)

    • 73 10

    • A w załadunku to już nie? :p

      • 5 1

    • Smutne

      ale prawdziwe.

      • 3 2

  • widzisz Szczurek jak to się robi. Gdańsk buduje a ty czekałeś niewiadomo na co. (23)

    teraz te twoje ruchy z obrotnicami i fuzjami nic nie dadzą. na dalmorze będą szklane domy tak? jak do Gdańska ucieknie reszta armatorów, a na nowy terminal masowce i stena to co tam wybudujesz? mops dla mieszkańców???
    pamiętaj ty gasisz światło w gdyńskim porcie!!!

    • 69 17

    • A jaki wpływ Szczurek miał na fuzję terminali? (20)

      Budowa obrotnicy czy nawet pogłębienie portu i toru podejściowego nie zmieniłoby faktu, że do Gdyni tak duże statki jak do Gdańska zawinąć nie będą mogły.

      • 13 11

      • Lubię takie gadki. przecież on nie ma wpływu na nic, wszystko co dzieje się w mieście odbywa się poza nim. (10)

        jak nie spisek, to PO, jak nie PO to PIS, dnębi go też Warszawa i UE.:)))

        • 18 6

        • BCT należy do filipińskiego ICTSI, a GCT do Hutchison Port Holdings (8)

          Decyzja o fuzji należy do tych dwóch firm, a miasto nie miało nic do tego.
          Odnośnie zmodernizowania portu do przyjęcia tak dużych jednostek jak w Gdańsku, nie ma fizycznej możliwości. Gdynia jest portem wewnętrznym i możliwości infrastruktury są tutaj ograniczone geograficznie. Do Gdyni nigdy nie miały szansy zawijać tak duże statki.
          Zresztą nawet jak Gdynia port zmodernizuje, to armatorzy będą mieć straszaka na DCT, z którym większość ludzi nie ma ochoty współpracować, ale nie mają wyjścia.

          • 8 7

          • DCT jest nowym portem (7)

            Gdynia miała siły i możliwości zbudowania własnego zanim była koncepcja DCT. Dla przypomnienia Gdańsk ma też port wewnętrzny, ale jednak zezwolił na budowę konkurencyjnego portu zewnętrznego.
            Właściciel DCT początkowo rozmawiał z Gdynią, a nie z Gdańskiem, ale stwierdzono, że port zewnętrzny nie jest im potrzebny i obecny jest wystarczający.

            Powstała wtedy koncepcja pogłębiania, zabawy z obrotnicą i wszystkie inne, byleby nie budować nic nowego.

            • 9 4

            • DCT jest nowym terminalem w Porcie Północnym, ale sam Port Północny już taki nowy nie jest (6)

              Gdynia nie miała możliwości budowy portu zewnętrznego, tak jak Gdańsk.

              • 6 7

              • bzdury gadasz (2)

                Są opracowania i miał taki port powstać w Gdyni.
                Wiele się o tym pisało zanim powstała koncepcja DCT w Gdańsku.

                Port Północny powstał zupełnie dla innych celów i nikt nie myślał o przeładunku kontenerów przy jego budowie. Zwłaszcza, że jest to zupełnie inny podmiot i inny właściciel.

                • 10 4

              • A gdzie ja napisałem, że Port Północny powstał z myślą o przeładunku kontenerów? (1)

                W którym miejscu miał powstać port zewnętrzny w Gdyni i jak miał wyglądać? Możesz przywołać jakieś materiały?

                • 6 4

              • ICT - Island Container Terminal Gdynia

                ... czyli nasypana sztucznie wyspa. Nasypana z piasku pobieranego przy pogłębianiu toru wodnego. Najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie.

                • 4 1

              • bitwa czy wojna? (2)

                Teoretycznie, patrząc na mapę, rozbudowa portu w Gdyni wydaje się możliwa. Nabrzeża właśnie opuszczone przez Nautę i dawno przez Dalmor do zasypanie i wyciagnięcia w głąb Zatoki. Ten kawałek to port "zewnętrzny", bo kiedyś tam było morze. To oczywiście rewolucja i sporo pracy ale do zrobienia.

                Ale co wtedy z interesami gdyńskich notabli i deweloperów? Przecież te "szklane domy" na nabrzeżach są takie medialne... Takie kuszące... Pewnie to jeden z elementów braku wsparcia dla inicjatyw portowych. Jeśli DCT rozmawiało z Gdynią, to należy sie zdrowy kop tym co się ociągali. Chcieć to móc...

                Widać to też bierność "regulatora" w postaci Skarbu Pańtwa i jego agend w postaci zarządów portów. Pewnie to efekt "krótkiej kołdry". Jest oczywiste, że żaden z tych portów samodzielnie nie jest w stanie być realną konkurencją dla wschodu i zachodu. Łaska pańska na pstrym koniu jeździ i w interesach nie ma sentymentów. Jak Kaliningrad da lepsze warunki, to Maersk tam pójdzie...

                • 1 0

              • Nie po to wywalali z centrum Naute i Dalmor, zeby teraz stawiac tam nowe terminale (1)

                Tym bardziej, ze co sie tam zmiesci? Nawet jakby wyciagneli calosc w morze, to jest kwestia puszczenia duzego ruchu przez centrum miasta- nawet jak przejada Polska i Janka Wisniewskiego. Przeciez to koszmar urbanistyczny!

                Odnosnie bledow zarzadu portu w Gdyni, to moim zdaniem za pozno ruszyli z poglebieniem i obrotnica, ale z drugiej strony patrzac na to, co dzieje sie w branzy morskiej, byloby to na krotka mete, bo armatorzy i tak uciekliby do Gdanska.
                Kontenery w Gdyni zostana pogrzebane w drugim kwartale przyszlego roku - sojusz 2M powiekszy sie o Hyundai, CMA z nowym sojuszem wprowadzi oceanik do Gdanska, tak samo Hapag i spolka i z Gdanska beda 3 bezposrednie serwisy do Azji. I tak do zarzniecia, bo ladunku na 3 wejscia nie ma :)

                • 2 1

              • spójrz na mapę...

                Te opuszczone nabrzeża są trzy razy szersze niż obecny DTC.
                Układ drogowy oczywiście do przebudowy, dobrze by zrobiło to Hutnicej. Po to miał być OPAT. Za to torów od metra. Miejsca jest po Rumię a grząskie łąki w Kazimiezu pod budowlankę są nie bardzo. Problem jest jeden, kto na tym by zarobił ;) Na pewno nie obecni zarządcy.
                Świetnie, że jest DCT ale to żadna konkurencja dla głównych graczy. DCT raczej większy być nie może ;) Chyba, że zadrze z Tygrysem... ;)

                • 2 0

        • Przeciez to zarzad portu decyduje o tym wszystkim,ale jak sie ma papke zamiast mozgu to...

          • 4 4

      • odpowiedź (6)

        Część członków Rady Nadzorczej portu (w tym jej przewodniczącego) ustawowo obsadza prezydent miasta Gdyni.
        Jak on się nazywa?

        • 4 3

        • To jak jesteś taki cwany, to jeszcze powiedz, kto ma największy wpływ na obsadzenie zarządu portu (5)

          Oczywiście, że miasto miało wpływ na obsadzenie rady nadzorczej portu, ale co z tego? Powtarzam jeszcze raz, zarząd portu może rozwijać infrastrukturę (obrotnica, pogłębienie portu, pogłębienie toru podjeściowego, nabrzeża), ale czy Gdynia ma w ogóle możliwość obsługi tak dużych statków?

          • 7 3

          • Ale teraz to już za późno (3)

            Gdynia mogła mieć możliwości obsługi takich statków. Jak Maersk jeszcze zawijał do Gdyni były już plany budowy pirsów zewnętrznych w których byłyby dużo większe możliwości dla obsługi dużo większych kontenerowców.
            Ale władze miasta nie dostrzegały tego, że ktoś może zabrać im Maersk-a, a tym samym sporą część kontenerów. Jak w Gdańsku powstawało DCT to twierdzili, że ten projekt się szybciej zamknie niż jest budowany. Jednak zdarzyło się to o czym mówiło wiele osób z rynku, co wisiało od dawna w powietrzu czyli łączenie firm i poszukiwanie portów o większych możliwościach.
            Naturalnie wtedy od razu padło na DCT, a tak jednak nie musiało być.

            Brak patrzenia w przyszłość zaważył na całym rynku.

            Podobnie zamiast budować nowy odcinek Kwiatkowskiego należało zbudować odcinek OPAT łączący port i koniec obwodnicy. Ciężkie ciężarówki zeszłyby z Kwiatkowskiego, a tym samym utrzymanie tej drobi byłoby tańsze. Od początku było wiadome, że ze względu na ilość zjazdów i ich częstotliwość na Kwiatkowskiego nie przejdzie ona pod zarząd dróg krajowych i będzie dalej gminną.

            • 13 4

            • Nie jest za późno, bo nigdy takiej realonej możliwości nie było (2)

              W Gdyni nigdy nie było tak dużych terenów, aby móc zbudować port tak duży, jak w Porcie Północnym. W Gdańsku była najlepsza infrastruktura ku temu. No i DCT samo finansowało budowę infrastruktury, więc zarząd portu w Gdańsku mógł ich jedynie wspierać, ale nie musiał za to płacić. Więc między bajki można włożyć historię, jak to zarząd portu w Gdyni nie chciał sfinansować budowy portu zewnętrznego.

              • 4 7

              • Ale czemu miał to finansować zarząd portu (1)

                Po drugie są opracowania i były poszukiwania inwestora zewnętrznego, który miał taki port w Gdyni zbudować zanim powstało DCT. Poczytaj i poszukaj trochę, a zrozumiesz. Samo DCT od razu do Gdańska nie przyszło.

                Problemem było, że nikt w Gdyni nie chciał zrozumieć, że MAERSK może odejść. Nikt nie myślał, że MAERSK na bałtyk będzie chciał wysyłać większe statki niż te co przyjmowała Gdynia. Ale MAERSK zmienił politykę i nie chciał mu się już bawić w przeładunki na mniejsze statki.

                • 6 4

              • Znowu przypisujesz mi słowa, których nie napisałem

                Nigdzie nie stwierdziłem, że zarząd portu w Gdyni miał finansować budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Gdyni. Argumenty w twoim powyższym poście również nie trzymają się kupy.
                Skoro DCT najpierw rozmawiało z Gdynią o budowie nowego terminala, to dlaczego zarząd portu się nie zgodził, tym bardziej, że znakomita większość kosztów byłaby po stronie DCT?
                Czy może wracając do tezy mojego pierwotnego posta, zarząd portu w Gdyni, miał na to niewielki wpływ?

                Nie twierdzę, że nigdy nie powstała koncepcja budowy portu zewnętrznego (w aktualnych czasach). Ja przynajmniej takiej koncepcji nie znam i ponawiam prośbę o przywołanie szczegółów, bo o ile się orientuję, taki pomysł to mrzonki.

                • 3 3

          • Prezes PiS ma wpływ.

            • 0 0

      • No właśnie ! Jaki niby Szczurek miałby wpływ na niby "fuzję" terminali ? (1)

        Przecież on na nic nie ma wpływu i nic nie może ! Ogarnijcie się ludziska, on jest tylko prezydentem ! Może to on jedynie kasę brać, więc jest ok.

        • 6 1

        • to jak jest taki "mocny", to niech poda się do dymisji. łapkę po kasę każdy wyciąga ale robić nie ma komu.

          • 4 0

    • Barki z Gdyni do Gdańska (1)

      Uważam, że Gdańsk nie będzie w stanie przyjąć takiej ilości statków. Uważam, że powinno się rozważyć coś takiego:

      Mniejsze statki armatorskie puszczać do Gdyni, do Gdańska tylko te największe. Kontenery z Gdyni puszczać do Gdańska barkami lub koleją. Gdynia mogłaby stać się zapleczem depotowym dla Gdańska. Ale to trzeba się dogadać albo doprowadzić do przejęcia portów w Gdyni przez DCT

      • 1 1

      • To atmator decyduje gdzie będzie plywal następnie stawki przeładunkowe irzecz nastepna warunki nawigacyjne to ze będzie obrotnica ale tam niema zapasu w przypadku wiatru zniesie go na stocznie i tak jak stena linę uderzy w leje.Tak ze to nie takie proste jak się większości wydaje.

        • 0 1

  • Głównym wykonawcą BESIX jest tylko formalnie (3)

    Besix miał dobre referencje, ale pracowników jest bardzo mało. De facto wykonawcą jest NDI.
    Dlaczego nikt o tym nie pisze ?

    • 22 6

    • spiseq

      • 4 1

    • cena czyni cuda

      bo NDI uznaje zasadę CCC i 12 lat gwarancji..ktos splajtuje przy tej inwestycji ;) ale cóz głupich nie sieja głupi sie rodza

      • 1 0

    • Głównym wykonawcą BESIX jest tylko formalnie

      Niestety, miał i ma referencje bo to duży zawodnik. Kto gra grubo wygrać musi a kompleksy pozostawcie dla ducha dobrej zmiany w PL. Chłopaki nie płaczą

      • 0 0

  • I oczywiście ani słowa o tym, że to największe suwnice w Europie (6)

    I nie tylko będą mogły obsługiwać największe obecnie kontenerowce na świecie ale nawet jeszcze większe kontenerowce które dopiero zostaną oddane do użytkowania w ciągu najbliższych kilku lat

    • 42 5

    • O gdańsku i o jego sukcesach nie pisze się, nie wiesz o tym? (1)

      piszemy albo źle albo wcale.

      • 16 5

      • No tak zapomniałem, że to trojmiasto pl

        • 13 3

    • Prawie największe w Europie (1)

      Niestety jeden z portów w Wielkiej Brytanii ma suwnice kilka metrów wyższe, ale i tak jest bardzo dobrze:)

      • 2 2

      • SYSy 25 rzedow

        Sa może wyższe ale bomy maja na 24 rzedy takie sa w Felixtowe i w Londongate a w DCT sa STSy na 25 rzedow

        • 0 0

    • Tylko 3 (1)

      Statki wielkości MSC Maya, który zawija do Gdańska mogą być obsługiwane przez kilkanaście suwnic jednocześnie, a tu tylko trzy...
      Terminal zamiast uprawiać marketing suwnicowy, niech się wypowie o faktycznych możliwościach handlingowych w relacji wagon-plac... i ile czasu pociągi muszą czekać na obsługę...

      • 4 0

      • Pkp się nie wyrabia z podstawianiem wagonów a nie DCT

        • 1 4

  • No to teraz dopiero gdyńskie terminale kontenerowa dostaną po d (1)

    • 32 5

    • trudno - dobrze że w Gdańsku ten terminal a nie w Kaliningradzie

      • 18 2

  • (7)

    Kiedys w DCT się dobrze pracowalo.

    Teraz jestesmy totalnie wykorzystywani.
    Pracy 10 razy tyle co chociażby 6 lat temu.

    DCT ma juz problem z pozyskaniem nowych pracowników...

    • 37 16

    • Gorzkie żale (3)

      Jak Ci źle to możesz w stoczni na kolanach w masce zapi..... !

      • 9 17

      • (2)

        Poki mam glowe na karku nie pójdę na stocznie niszczyc sobie zdrowia.. wybacz za szczerość kolego

        • 13 0

        • Co ma stocznia wspolnego z terminalem kontenerowym?

          • 5 1

        • Gorzkie żale

          Gdybyś miał głowę na karku to byś nie narzekał i doceniał to co masz..

          • 2 1

    • Ściągną ukraińców za przyzwoleniem pisu.

      • 12 3

    • Kiedyś się pracowało czy leżało?

      • 4 8

    • Zgodzę się. Mam syna,który tam pracuje. Zarobki zdecydowanie nieadekwatne do wykonywanej pracy. Nocki,praca po 12 h na suwnicy w bardzo niewygodnej pozycji dla kręgosłupa napewno nie pozostaje obojętna.

      • 9 4

  • ludzie opanujcie się z tym szczuciem jednego miasta na drugie (12)

    jesli macie IQ przynajmniej debila, to wiecie, że Gdynia ma ograniczenia, których Gdańsk nie ma i nawet gdyby stawali na głowie, to nie zmienia faktu, że w gdansku mozna przyjmować najwieksze statki a w Gdyni nie

    po co to judzenie? po co to szczucie?

    cieszmy się, ze ten terminal jest nadal w granicach Trójmiasta i Polski, a nie dla przykładu w obwodzie kaliningradzkim

    • 77 13

    • Wyprzedziłeś mnie...

      z głębokością wód...
      ale dopisałeś tekst, z początku był krótszy, jakbyś pisał całość to byłabym pierwsza...

      • 1 4

    • co ma głębokość portu do ucieczki małych statków do Gdańska?? dlaczego uciekają również masowce i Stena??? (7)

      oczywiście władza w Gdyni nic nie może, o wszystkim decydują krasnoludki.

      • 7 5

      • Gdansk

        to dobry kierunek, i tak pracujecie u nas...

        • 7 1

      • Jakieś konkrety o

        Stenie bo nigdzie o tym nie czytałem. Masz jakieś info?

        • 5 3

      • (4)

        DCT to DUŻE statki jakbys nie wiedział

        • 4 2

        • czytaj ze zrozumieniem. na DCT są już DUŻE statki a MAŁE właśnie się tam przenoszą. (3)

          uciekają z Gdyni

          • 6 4

          • małe się nie przeniosą na DCT bo ten jest zajęty dla dużych (2)

            • 2 1

            • (1)

              W tygodniu sa dwa oceaniki i po 6 malych Fedderów

              • 0 1

              • chyba to zrozumiałe, ze małe statki które DOwożą nie rozładowują kontenerów w innym porcie

                • 0 0

    • A co to jest IQ karwasz twarz ? (2)

      • 0 2

      • dla ciebie patriotycznie KI (1)

        • 0 0

        • A co to jest KI (zwłaszcza w wersji patriotycznej) karwasz twarz ?

          • 0 0

  • a taka fajna plaża tam była! (1)

    żal piasku i fal..

    • 26 22

    • W tym miejscu akurat plaży nie było, ale często byli tam wędkarze.

      • 1 1

  • (33)

    Mam pytanie. Jak jest z pracą w terminalu? Ile godzin się pracuje i w jakich godzinach? I jak z kasą? Słyszałem że będą teraz dużo przyjmować.

    • 14 3

    • Będą dużo przyjmować - ale kontenerów !

      A dotychczasowi pracownicy będą jedynie musieli "nieco" więcej ogarniać.

      • 11 7

    • Syf i tyle (3)

      Nędzne pieniądze i durni brygadziści, których ktoś kiedyś nauczył drzeć ryja na ludzi ale nie nauczył myślenia. Kadra zarządzająca nie skakała się nigdy myśleniem. No i szkoleniowcy , którzy próbują wmówić tobie ze jest codownie pracować za grosze bo przecież pracujesz na zmiany i zawsze masz możliwość pracy na drugi etat w innej firmie. To ostatnie tez jest fikcja bo grafikami można się co najwyżej podetrzeć bez zmian udaje się przejechać najwyżej tydzień a pózniej zaczynaja się " dobrowolne" zmiany w grafiku.

      • 14 7

      • Zmień pracę przyjacielu

        • 10 19

      • to się zwolnij i idź sprzedawać gacie na targu

        • 0 1

      • płaczki z rtg

        niepodoba sie to nie placz tylko zwolnij sie po hu... blokujesz miejsce wlasnie przez takie lewusy robota nie idzie zawsze narzeka bo takie kutafony tam pracuja i marudza szczegulnie na RTG ach .Polowe bym wypiepszyl lewusy stekały a zeby było smieszniej to wiesniaki z pruszcza gd,kolbud, tczewa cedrow wlk.Ulice zamiatac jak sie niepodoba

        • 0 1

    • (3)

      Pracujesz po 12h dziennie,ale masz umowę o pracę, wiec masz również dużo wolnych dni w miesiącu. Nie zmienia to faktu,że ciągle będą dzwonić i prosić żebyś nadgodziny robił, bo ludzi jeet mało. Co do szkoleń, to różnie to bywa,zależy od szybkości przyswajania wiedzy,ale jak pójdziesz na luk i trzeba będzie wykonać jakąś czynność fizyczną, to na bank tego nie zrobisz,bo tak na prawdę pracownicy dct nie otrzymują wiedzy praktycznej co do zabezpieczeń kontenerów na statku. A jezeli chodzi o kase to 2200-2300 netto wyciągniesz jako checker/lukowy. I odrazu odradzam iść pracować jako kierowca ciągnika siodłowego (imv),bo z tej pozycji raczej nie awqnsujesz w firmie z racji licznych braków na tym stanowisku.

      • 17 2

      • A doświadczonych pracowników nie chcą. Za dużo mają w głowie i nie dali by się wyzyskiwać.

        • 10 2

      • (1)

        Ok a jak czytałem ogłoszenia to widziałem że wymagają wykształcenia conajmniej zawodowego, ja niestety mam tylko gimnazjalne, czy da radę się załapać? Mam prawko B, wózki widłowe, dźwigi towarowe (stare windy)

        • 4 6

        • Bardzo duzo ludzi szukają. Dct raczej nie działa desperacko, ale jezeli dobrze zagadasz,to może cie wezmą.

          • 6 1

    • (5)

      Praca jest. Pracuje się w systemie 18-6, 18-6, 2 dni wolego, 6-18, 6-18, 2 dni wolnego i znów dwie nocki... Pensja chyba 2300 netto.

      Do mocowania kontenerów na statkach oraz podczepiania czopów pod kontenery - tylko przez agencję pracy: 10 złotych na godzinę. Godziny pracy te same. Są tacy co i 360 godzin w miesiącu wyrabiają.

      • 12 1

      • To gratuluję - 360 godzin !?! (4)

        Nie myśleliście, żeby robić po 500 godzin ?

        • 16 1

        • (3)

          Ja z kolei pracuje na kontenerowcu I praca po 360h/miesiac to normalna sprawa. 6h pracujesz / 6h wolnego I tak przez caly kontrakt :) Tyle ze pensja w euro

          • 1 3

          • No i po ch.. się chwalisz, skoro to zupełnie inna bajka ?

            Przecież w sytuacji, gdy jesteś w morzu, to wolnego potrzeba ci jedynie na papu i chasiu. Bo niby po kiego grzyba ci na morzu więcej wolnego czasu ? Żeby do teatru iść albo z dzieciakiem do kina ?

            • 10 2

          • (1)

            Nie porównuj tych zawodow. Praca przy lashingu jest duzo cięższa i juz po paru godzinach rece ciągniesz za sobą po podłodze. Wy tam siedzicie sobie na stateczku i tylko w papierki patrzycie czy wszystko na swoim miejscu, a czarna robote to my musimy robić.

            • 5 0

            • to sie trzeba było uczyć też byś w papierki patrzyła

              • 0 1

    • (9)

      Na ciagniku po trzech miesiącach próbnych 3 tysiące masz.

      • 4 10

      • (5)

        też to słyszałem dlatego jestem zdziwiony opiniami o 2300 netto

        • 2 7

        • Z trzech tysi brutto, wychodzi własnie coś ok. 2100-2200 netto. (4)

          • 8 0

          • (3)

            3 tysie masz na okresie próbnym, później 3400 +dodatek nocny,wyrobiona premia,ewentualne nadgodziny, wiec po okresie próbnym śmiało ok 3 tysi na łapę

            • 2 6

            • (2)

              Z tą premia to przesadziłes. W dziale operacyjnym ewentualnie najniższa 35%,co innego na magazynie i w dziale technicznym tam zawsze mają albo 100%-75%. A i tak na wszystkich zapie...a dział operacyjny

              • 5 2

              • Miałem na myśli premię wyrobiona, wiem ze najczęściej 35%

                • 0 0

              • to się przenieś do magazynu albo technicznego, na stronie mają już od kilku miesięcy że szukają elektryków i mechaników, ale ty tylko narzekać umiesz jak wszyscy co tu piszą do roboty się weźmiesz to i premie dostaniesz a nie tylko spać w pracy

                • 0 0

      • Chyba brutto

        • 8 3

      • ale się uśmiałem (1)

        Starszy operator suwnicy placowej RTG ma 3 tyś netto i to z kilkuletnim stażem

        • 8 2

        • Te bzdury o pensjach rzedu 2500 3000 pisza pewnie Damian albo Michał ze szkoleń

          • 6 1

    • nędza, mobbing, ludzie odchodzą coraz czesciej (7)

      Traktowany jestes jak debil, dobrze to sie pracuje kierownikom i ich przełożonym,

      Na codzien jestes popychadłem, bez szacunku, z pogardą, z wiecznymi pretensjami ze za wolno.

      Problem tkwi w tym, ze zmiany powinny być od szczebla kierowniczego w górę.

      Kwiatkowski odchodzi a ma przyjsc szefowa Maersk Line polska- pani Ingrid, zobaczymy co to bedzie.

      U operacyjnych jak zwykle szczucie, w dziale technicznym również- żabiński robi z siebie idiote przed dyrektorem i inspektorami z TDTu, awantura o uprawnienia UDT i cała szopka z tym związana to tylko mydlenie oczu dytektorowi :) ludzi za biurkami coraz wiecej więc i rentowność leci na pysk...

      polskiego konia da się zajeździć, weźmie sie nowego.

      • 13 4

      • Czyli norma - identycznie jak w gdyńskim BCT. Kurczę, wypisz, wymaluj BCT. (2)

        • 0 0

        • (1)

          w gdyni maja tdt i udt w nosie sami przerabiaja wciagarki podkrecaja krancowki obchodza rózne zabezpieczenia i tam sprzet chodzi jak burza.Bo tam kierownik mysli .Pozdrawiam emeryt operator

          • 2 0

          • chyba nie myśli, a potem się suwnice składają

            • 0 0

      • Re: nędza, mobbing, ludzie odchodzą coraz czesciej (2)

        Szczucie i cała reszta to prawda ale od Żaby się odp.... jedyna osoba, która pomogła mi i innym chłopaką, był problem to zawsze można było do niego uderzyć!!! Skoro technicznym nie pasuje to proszę w imieniu wielu osób, żeby wrócił na operacyjny!!! To był jedyny Instruktor, który chciał nas naprawde szkolić, a nie odje.... swoje i do domu!!!!

        Sory kolego ale jest o wiele więcej osób co tak myślą, a skoro masz inne zdanie powiedz mu to w oczy!!!!

        • 5 0

        • Re: nędza, mobbing, ludzie odchodzą coraz czesciej (1)

          Popieram kolego Twoje zdanie! Zabinski za kazdym razem jak mialem problem pomogl. Jednak oceniasz na podstawie jednego idioty caly dzial(pewnie zazdrosci Zabie stolka)!

          • 4 0

          • zgadzam się z kolegami Żaba jest git, na technicznym go chwalą i go napewno nie oddadzą a ten cwe.l niech się podpisze a nie głupoty wypisuje

            • 3 0

      • Re: nędza, mobbing, ludzie odchodzą coraz czesciej

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane