stat

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. fot. Krzysztof Mystkowski/KFP

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

tak, miałe(a)m przez pewien czas problem

56%

nie, ale słyszał(e)m o takich przypadkach wśród rodziny i znajomych

21%

nie, i nie słyszałem o takich przypadkach

23%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 1508
Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. fot. Krzysztof Mystkowski/KFP
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (251)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane