• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Energa 2020

    Jest lepiej wyłączając prąd termin płatności do 13 01 prądu niema 13 01 brawo

    • 0 0

  • Żart

    Energa24 to informatyczny bubel jak już łaskawie uda się zalogować to zapisanie stanu licznika to k.........A nierealne

    • 0 0

  • Uwaga na wezwania do zapłaty listem zwykłym z firmy Lindorff . Wezwania do zapłaty dotyczą FV za energię elektryczna z Energii nie dostarczone. Nie dostałem FV w 2015 r a teraz wysłali zaległe FV przez firmę windykacyjną Lindoorff bez wcześniejszego uprzedzenia o zaległościach(nie z mojej winy brak FV fizycznie i na ebok!). Wezwanie zostało wysłane listem zwykłym dnia 12.12.2017 odebrałem ze skrzynki 27.12.2017. Wiedząc o nieuczciwych wezwaniach zadzwoniłem do Energii i potwierdzili o zaległości. W dniu 28.12.2017 zapłaciłem wskazaną kwotę. Na drugi dzień zadzwoniłem do Energii i prosiłem o potwierdzenie wpłaty i takie potwierdzenie wpłaty otrzymałem smsm. W dniu 26.01.2018 dostałem postanowienie o zwrot kosztów procesu 180zł!! . Według pisma z sądu Lindorff wysłał 21.12.2017 wniósł pozew o zapłatę !!! Jakim prawem skoro nie mieliśmy wezwanie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
    UWAGA NA ENERGE sprawa nadaje się do telewizji. Jeżeli jest więcej osób, które mają podobny problem z Energą proszę o informacje.

    • 0 0

  • Energia tam maja taki syf w papierach ze asz glowa boli pujde z ty do sadu rachunek zaplacony a oni prat odcinaja. pitolone kije

    • 2 0

  • Pomylone z poplątanym!

    Zamiast uczciwie i profesjonalnie prowadzić działalność do której są powołani tj. dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej, zajmują się opieką lekarską itd. Kto wszystko potrafi, ten nic nie umie! Pan Obajtek z Pcimia bajeruje, że jest wszystko już uporządkowane i skierowane zostały pisma do odbiorców wyjaśniające opóźnienia w fakturowaniu usługi.

    • 1 0

  • ENERGA OSZUST

    Ciekawa co na to KAS itp,zgodnie z ustawami podatkowymi, to na sprzedającym ciąży obowiązek dostarczenia faktury za dokonaną sprzedaż. zgodnie s orzeczeniem SN dowodem dostarczenia dokumentu sprzedaży jest nadanie przesyłki u operatora pocztowego. Jeżeli ENERGA nie nadała faktur ( brak potwierdzenia nadania ) to na jakiej podstawie żąda zapłaty, nalicza VAT ; AKCYZĘ ; itp, jeżeli by tak zrobił PIEKARZ to Urząd Skarbowy puścił by go "BOSO"po rozpalonym sądzie

    • 3 0

  • Firma bubel (14)

    To co zrobili mi ostatnio bylo mistrzostwem swiata. Rachunki oplacalem terminowo nawet mi je wysylali,ale ostatnia faktura byla na kwote 1033zlote. Zsumowali pobur pradu z roku stecz i kazali placic. Mistrzostwo

    • 163 5

    • polecam zgłaszać reklamację. nie odpowiadają w terminie. płacą za każdy dzień zwłoki rozpatrzenia. poza tym po 2 latach takie zaległości się przedawniają.

      • 0 0

    • gdzie był UOKIK

      ja bym poszedł do sądu konsumenckiego i wniósł bym sprawę o straty moralne, ekonomiczne etc.

      • 1 0

    • My dostaliśmy korekty faktur za 5 tys z ponad 2 lat z terminem zapłaty 2 tyg... Porażka. Człowiek płaci co co przysyłaja i spi spokojnie a tu zonk

      • 2 0

    • Złodzieje

      Regularnie wszystko opłacałam, a potem okazało się, że mam do zapłaty 1400 zł, mało zawału nie dostałam. Spłaciłam 900 zł, ponoć mogłam wpłacać kiedy chciałam i ile mogę. Teraz dostałam wezwanie 500 zł z ostrzeżeniem, że wyłączą prąd za tydzień. Rzygać się chce.

      • 10 0

    • Mam podobną sytuację - zupełnie nie wiem o co chodzi, a najgorsze≤że w ogóle nie ma z kim rozmawiać, a tzw konsultanci gubią sie w informacjach. Skandal!

      • 9 0

    • Pobur? Nie dziwne jak pracują tam tacy jak ty...

      • 8 1

    • Sam jestes pobur (1)

      • 24 2

      • Ale czy on miau wybur rzeby miedź inny pobur?

        • 10 2

    • (3)

      Ja miałam dokładnie to samo tylko faktura na ponad 2000, niestety nie wygrałam odwołań i reklamacji. Faktura musiała zostać oplacona ...

      • 22 0

      • ale jak to? jak się ma dowody wpłat za rok - to jak można nie wygrać takiej sprawy?

        pewnie cwaniaczku nie płaciłeś

        • 12 5

      • Trzeba do UOIK- skargę.

        • 12 0

      • Miałam taką samą sytuację. Faktura na 1800zł. Nigdy nie zalegałam z rachunkami za prąd itp. Reklamacji nie wygrałam, trzeba było zapłacić.
        W związku z tym, że w końcu przyznali się do bałaganu w systemie to rozumiem że zwrócą nam ukradzione pieniądze?
        Panie Prezes, kiedy mogę się wstawić po zwrot???

        • 30 0

    • skoro zużyłeś ten prąd to należy za niego zapłacić

      złodziej to ten co skorzysta z towaru/usługi i nie chce za niego zapłacić

      • 9 33

    • Miałem dokładnie to samo, nawet kwotę podobną. Dostałem taki "prezent" w grudniu

      • 26 0

  • Czy poprawiona zostanie jakosć obsługi na Infolinii ? Chyba brak szkoleń, gdyż konsultanci - każdy mówi co innego w danej (1)

    sprawie.
    Nie sądzę, że to "ich:" wina, to raczej brak organizacji przekazywania wiedzy przez osoby zarządzające.

    • 9 0

    • Były pracownik infolii

      Zgadzam się, pracowałam tam dość długi czas i brak szkoleń i brak jakichkolwiek informacji o tym co się dzieje z fakturami i cała sytuacją byl bardzo bardzo poważny. Zwolniłam się ponieważ nie mogłam wytrzymać wiecznego oszukiwania klientów kłamania im oraz brak możliwości pomocy wykończył mnie nerwowo. Praca niewdzięczna oraz dla silnych psychicznie. Nie polecam.

      • 0 0

  • pisiewicze i co tu duzo gadać (6)

    już wypisywanie ręczne faktur byłoby szybsze

    czy ktoś zna jakąś inną firmę, do której można przejśc (i będzie się to opłacało)?

    • 6 2

    • debil roku (2)

      Pisiewicze? Przecież prezes z nadania PiSu jest dopiero od pół roku, a problem istnieje od 3 lat, kiedy niepodzielnie rządziła PO. Także dopiero PiS robi porządek. Ty z kolei zasługujesz na miano debila roku.

      • 0 1

      • debilem to jestes ty - problemy zaczęły się dokładnie od kiedy jest u władzy PIS (1)

        wiec nie pitol

        • 0 1

        • kolejny "zadowolony" potomek

          SBka?

          • 0 1

    • Nie da się zerwać związku z Energą. Możesz sobie przejść do kogo chcesz, ale i tak będziesz musiał mieć podpisaną umowę (1)

      z Energą Operator na dystrybucję energii elektrycznej, bo wszystkie sieci należą do nich, inni dostawcy działają na ich łączach na mocy osobnych umów (nie pytaj o konkrety, bo sam nie wiem do końca jak to działa)

      • 1 0

      • tyle to wiem ale jednak sprzedawca pradu (samego) może być inny

        co prawda przy opłatach abonamentowych i przesyłowych ja akurat prawie nic nie płace za sam prąd (no przesadzam ale pewnie z 50% całosci), ale sama firma mnie wkurza

        • 0 0

    • nie macie podpowiedzi?

      • 1 0

  • elektroniczna faktura działa bez zarzutu:)! (18)

    • 65 29

    • (13)

      Potwierdzam, mam rzeczywiste rozliczenie, stan licznika podaję przez eBOK i wszystko gra od wielu lat.
      Czyżby to był inny program do obsługi klienta.
      Moja firma wprowadzała nowy program SAP przez trzy lata, nie uniknęliśmy problemów, ale nie tak jak w/w artykule i to co ludzie opisywali.
      To tak jest, jak spółka jest jeszcze pod rządami państwa.

      • 14 4

      • Tak jest gdy są

        POwskie nieuki, posady z rodzinnego klucza

        • 0 0

      • (6)

        Zauważyłeś, że podczas płacenia przez eBOK doliczana jest złotówka za operację? Niby nic ... a jednak 1 zł.

        • 6 5

        • Możesz też fakturę z eBOK opłacic zwykłym przelewem i wtedy niczego nie doliczają (4)

          Leniwy zawsze więcej zapłaci.

          • 11 3

          • leniwy ? a może taki, którego czas jest cenny ? (3)

            • 5 5

            • żałosny komentarz, typowy cebulowy jak na polaka przystoi.
              Skoro dla Ciebie jest cenny czas i ta złotówka, to idź na pocztę i zapłać rachunek . Będzie jeszcze szybciej i taniej hahahaha
              Najlepiej wszystko za darmo. Masz konto w banku to rób przelewy online, albo zatrudnij sobie asystenta co będzie za Ciebie klikać, bo zajmuje to tyle czasu, że szkoda go tracić!!!!!

              • 2 1

            • no i za ten cenny czas płacisz 1zł (1)

              Nie ma nic za darmo

              • 14 3

              • Nie musisz, płacisz zwykłym przelewem bankowym przez swoje konto i nic Cię to nie kosztuje.

                • 2 1

        • Płacę zwykłym przelewem, bo jakaś oplata dodatkowa mi kiedyś wyskoczyła i zrezygnowałem z tego. Zet do zeta i będzie butelka :-)

          • 8 1

      • Pytanie: Asseco w Enerdze wdrażało SAP-a? (2)

        • 1 0

        • (1)

          Co Asseco wdrażało w Enerdzie, to nie wiem, ale mówię tu o mojej firmie.

          • 1 0

          • Dzięki za info

            Znalazłem w necie info, że w Enerdze to był soft Oracle'a, wdrażać miało Infovide.

            • 0 0

      • To masz szczęście (1)

        Bo nie działało to sprawnie na początku, zwiechy przy podawaniu odczytu to był standard. No ale to Asseco, więc cudów nie można oczekiwać.

        • 9 2

        • Z tego co wiem to ja mam inny adres do ebok
          https://ebok.energa.pl/login.php
          Ludzie pisali o innym i tam mieli problemy :-(

          • 6 0

    • no ok..tyle, ze to ich zakichany obowiazek aby dostarczac faktury wszystkim..o dobrym czasie ze zgodna (1)

      kwota do zaplaty...starsi ludzie nie posiadaja w wiekszosci przypadkach komputerow, drukarek i innych tego typu atrakcji XXI w...

      • 5 1

      • o przepraszam moi rodzice są po 70 i wszystko załatwiają przez internet

        • 3 2

    • Chyba u Ciebie (1)

      Mam już dosyć tych pracowników i tej firmy

      • 5 2

      • Miałem jeden problem jak zmieniałem taryfę z G12W na G11, ale tu poprosiłem o rozmowę z osobą wyżej niż konsultant na infolinii. Fakt, trwało to dwa tygodnie, ale udało im się zrobić porządek.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane