• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy

VIK
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł. Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.



GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i  naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • A Szymborski z BCT'u trzęsie portami (3)

    W gazetce mówi wprost, że zablokowanie P3, oddaliło perspektywę przejęcia części wolumenu przez Gdańsk, a tutaj jeszcze M2 wkrótce ;). Tym czasem również coś czuje żę ICTSI zawinie manatki w 2024. Także po tym okresie, coś czuje będzie jeden w Gdyni terminal, a nie dwa.

    • 6 11

    • (1)

      Pewnie bedzie jeden, ale pomarańczowy. Stena wychodzi i BCT rozwinie skrzydła.

      • 2 6

      • nauczeni poprzednim podejściem do terminalu na polskim badzmy sceptyczni i poczekajmy

        • 0 0

    • juz dawno nieoficjalnie chodziły takie zamysly

      • 1 0

  • no i bardzo dobrze. (1)

    niech sie rozbudowują. większy port to więcej miejsc pracy czyli bogatszy region.

    • 23 1

    • jooo, tak to je

      • 2 2

  • większy "Chińczyk" (1)

    pachnie większym bałaganem na placu...czas załadunku samochodów trasowych wydłuży się z 4 do 8 godzin, praca tego terminalu chwilami pachnie kpiną ze współpracujących firm transportowych....

    • 16 4

    • dokladnie

      masz racje ale co zrobic gdy nie karza z góry robic aut...tylko statek bo z tegooo jest kasa nie z aut...

      • 1 0

  • BUDIMEX (2)

    budimex zawsze piszemy przez x

    • 3 5

    • kolejny internetowy nauczyciel, co sam podstaw polskiego nie zna - x przy odmianie przez przypadki zawsze zamieniami na ks np. mianownik taxi, ald już np. zamówiłem taKSówkę.

      • 1 0

    • najlepszy jest jednak Drutex.

      mistrzowstwo świata.

      • 2 0

  • Praca wre

    Widać to dobrze z drogi rowerowej, która przebiega tuż obok

    • 7 1

  • i sumienna praca na smieciowej umowie... (3)

    dalej bedzie sie rozwijać

    • 6 0

    • akurat jak jesteś zatrudniony w porcie to jesteś na umowie o prace. (2)

      mój kolega pracował 1.5 roku na dziadowskim stanowisku (kierował ruchem przy przewożeniu samochodów z wagonów na plac albo przygotowywał wagony do zjazdu samochodów) i jak była redukcja i go zwalniali dostał prawie 30 tyś odprawy. Źle za niecałe 2 lata pracy? uważam że nie...

      • 4 0

      • W GCT??

        w GCT garstka ludzi ma normalne umowy, reszta to "czarnuchy" na miesięcznych zleceniach, bez płatnych urlopów i dodatków za nocki i święta, pracowałem to wiem.

        • 5 0

      • noo PRACOWAŁ

        a teraz jakby chcial to odrazu go przyjmą??wpierw umowa zlecenie prze 10 lat...

        • 1 0

  • umowa smieciowa? (2)

    czartowskiemu wisi kto robi byle miał uprawnienia.przeciez to nie on zatrudnia tylko kadry"kon polski"on i nowacki oraz violeta maja w d*pie ze konie siedza po 16 h na sprzęcie a to ze kierowcy stoja po kilka godzin to 2 razy maja gdzies!poki rodzina czartowskich ze swoim przydupasami Tadziem igerardem będą rzadzic tak długo w tym pocie będzie bur...el!.grunt ze im się kasa się zgadza.pupile Nowackiego przychodzą się wyspac a nie pracować.gadula o tobie mowa

    • 13 0

    • dokładnie!

      Zgadzam się w 100%. Jeździłem na MOL-ach w zeszłym roku przez krótką chwilę, zatrudniony przez jedną z firm zewnętrznych. Jednak nawet ta krótka chwila starczyła, żeby zobaczyć jakie zasady panują przy zatrudnianiu ludzi - umowy śmieciowe, stawki niezależne od pory dnia i obsługa sprzętu po 16h dziennie. Ktoś powie, że każdy decyduje sam - pewnie ma rację. Dlatego ja odszedłem po miesiącu. Mimo to, rozbudowa terminalu jest wiadomością pozytywną - na phybel malkontentom.

      Miłego dnia!

      • 4 0

    • racja

      gerus i tak jest debest. a swoja droga to balagan pakuje,ja pracowalem na burcie i w sztalerce troche po 24 nawet 32 godziny dziennie,wola na smieciowkach zatrudniac,firma moze z zewnatrz wyglada ok ale nie polecam

      • 1 0

  • hinczyk

    hinczyk zasówa, praca az sie pali w rękach ;-))

    • 0 2

  • Patologia (2)

    Widać ze wszędzie szeregowy pracownik jest wykorzystywany za frajerskie pieniądze. Najgorsze ze nawet w Ruskach albo Litwie , Lotwie operator sprzętu portowego (STS,RTG,RS,IMW) zarobi ok 1500 Dolarow ,niby to Polska jest taka super rozwijajaca sie.

    • 2 0

    • fakt (1)

      Przy kursie 1$ -3zl mamy podobnie i jak to się mówi wszędzie dobrze gdzie nas niema

      • 0 0

      • Tak tylko, że oni tyle zarabiają pracując 168 godzin miesięcznie a u nas żeby tyle zarobić ludzie zapindalają po 250-300 godzin.

        • 2 0

  • operator (2)

    Poznałem w tej firmie takiego jednego z Warmińsko - Mazurskiego który pracuje na śmieciówce przez Hands2work po 32h jednym ciągiem......i cieszy się że 2700 dostaje za 3etaty w miesiącu.....idiota jeden.
    Gtc to jedna wielka masakra.....Czartowski razem z koniem mają układ i czerpią zyski z tych oszołomów pracujących na śmieciówkach.....a wiem...bo podsłyszałem ich rozmowę.
    Ale nie ma się co dziwić....zawsze się znajdzie jakaś "kurka" z warmińsko -mazurskiego która będzie robić za połowę tego co rodowity Gdynianin.
    rąbał ich pies.
    Pozdrawiam wszystkich emigrantów i zachęcam do emigracji wszystkich światłych, wykształconych i normalnych Polaków.
    A kijom takim jak "Małysz" i "fafik" z Gct życzę owocnej pracy dla konia i h2w.

    • 5 0

    • dzięki takim ++słoikom++mamy to co mamy...

      • 0 0

    • Ocenić negatywnie można tych z góry a nie robola co chce żyć.co chłopina ma zrobić zdechnąć z rodzimą.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane