stat

Gdańsk Business Week. Wirtualne firmy i inwestorzy, ale prawdziwa nauka


Słuchawka tłumacząca, czyli G-Translator, inteligentna lodówka, system Sherlock, który służy do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, czy gogle VR, które mają zrewolucjonizować rynek wizualizacji przestrzennych - to tylko niektóre z produktów oferowanych przez firmy w ramach 6. edycji Gdańsk Business Week. Firmy na razie są wirtualne, a ich twórcy nieletni, ale kto wie, może za kilka lat dzięki nauce przedsiębiorczości powstaną naprawdę.



Sześć dni warsztatów z ekspertami, spotkania z biznesmenami oraz tworzenie pierwszego biznesplanu, a wszystko to w ramach programu edukacyjnego Gdańsk Business Week. W tym roku wzięło w nim udział 90 nastolatków z Polski, Stanów Zjednoczonych i Białorusi. Wydarzenie tradycyjnie organizują: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, miasto Gdańsk i Washington Business Week.

- Gdańsk Business Week pozwala odkryć w sobie kreatywny potencjał, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i odbyć symulacje biznesowe, których mogliby pozazdrościć studenci kierunków biznesowych. Ponadto, program wzbogacają także zabawy integracyjne, które świetne łączą zdobywanie umiejętności z wakacyjnym odpoczynkiem - mówi Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter, koordynatorka Gdańsk Business Week.
W tym roku głównym miejscem spotkań młodzieży z ekspertami było Gdańskie Liceum Autonomiczne. Przez tydzień młodzież pracowała nad swoimi wirtualnymi firmami, aby potem przekonać kilkudziesięciu ekspertów biznesowych do zainwestowania wirtualnych pieniędzy w ich projekty. Jest to punkt kulminacyjny Gdańsk Business Week i niezwykle emocjonujące wydarzenie dla uczestników.

- Uczniowie w swoich grupach przygotowują stanowiska, na których prezentują swoje innowacyjne produkty. Zaproszeni goście wcielają się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy, to za ich pomocą wskazują zespół, który ma najbardziej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy - wyjaśnia Agnieszka Cichocka.
- Udział w tym wydarzeniu był pomysłem mojej mamy. Zgodziłam się głównie ze względu na możliwość szlifowania angielskiego, bo porozumiewamy się w tym języku. Sprawy biznesowe na początku trochę mnie przerażały, ale dziś uważam, że prowadzenie własnej firmy może być ciekawym wyzwaniem - powiedziała Ania Koczyk, jedna z uczestniczek, której grupa stworzyła firmę DeltaTech, oferującą program mający pomóc ludziom w rozwiązywaniu codziennych problemów.
- Mnie również skusiła możliwość nauki języka. Prowadzenie własnej firmy, strategie, biznesplany to dla mnie nowość. Trochę się bałam czy sobie poradzę. Nie żałuję udziału, wiele się nauczyłam i poznałam ciekawych ludzi. To dobry pomysł na wakacje - twierdzi Kinga Władzińska, której drużyna opracowała produkt Sherlock służący do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, które można zamontować na wybranej rzeczy, np. na kluczach i właśnie ten produkt spodobał się najbardziej jury.
Produkt firmy Fables, czyli Sherlock ma współdziałać z aplikacją Watson. - Wszyscy gubimy rzeczy, dlatego uznaliśmy, że taki produkt jest potrzebny - twierdzą młodzi zwycięzcy.

Członkowie zwycięskiej grupy, czyli Fables: Agnieszka Soboń, Łukasz Gałecki, Szymon Kowalski, Kinga Władzińska, Zuzanna Dąbrowska, Karol Gołębiewski, Jakub Wittstock, Joana Gałązka, Julia Orluk.
Członkowie zwycięskiej grupy, czyli Fables: Agnieszka Soboń, Łukasz Gałecki, Szymon Kowalski, Kinga Władzińska, Zuzanna Dąbrowska, Karol Gołębiewski, Jakub Wittstock, Joana Gałązka, Julia Orluk. fot. materiały prasowe

Gdańsk Business Week 2016 to biznesowe wakacje dla młodzieży w wieku od 15 do 19 lat. Podczas wydarzenia uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej, przechodząc w 6 dni 2-letnią drogę rozwoju firmy. Dodatkowo uczestniczą w warsztatach i prelekcjach oraz spotykają się z ekspertami i uznanymi przedsiębiorcami. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.

Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od 38 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział około 1200 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział 100 uczestników. W tym roku Partnerem Złotym wydarzenia jest Invest Gda, Partnerami Srebrnymi: Kemira, Neoteric i Speednet.

W sierpniu odbędzie się Gdynia Business Week. Więcej informacji na temat programu znajduje się na stronie internetowej programu: www.gdyniabusinessweek.pl.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 5)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Strefa start-up

Ważne adresy

Najczęściej czytane