- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (56 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (95 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (48 opinii)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (224 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Gdański Terminal Masowy oficjalnie otwarty
Gdański Terminal Masowy powstał w wyniku porozumienia zawartego pomiędzy Malteurop Polska i Copenhagen Merchants.
Oficjalnie otwarto Gdański Terminal Masowy. To wspólna inicjatywa firm Malteurop Polska i Copenhagen Merchants. Nowy terminal usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim.
Gdański Terminal Masowy składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 36 tys. ton i systemu przeładunkowego umożliwiającego zarówno obsługę relacji importowej, jak i eksportowej. Ponadto terminal wyposażony będzie w kompleksową technologię suszenia ziarna o wydajności suszenia do 45 ton na godzinę oraz czyszczalnie do wstępnego czyszczenia o wydajności 150 ton na godzinę.
- Nasz terminal pozwala obsługiwać statki do 10 tys. DWT - mówi Rafał Różański, prezes Gdańskiego Terminala Masowego. - Jesteśmy pewni, ze nowy terminal jest skazany na sukces i znacznie wpłynie na zwiększenie przeładunków w gdańskim porcie.
- Terminal w Gdańsku jest częścią większego planu biznesowego Grupy Malteurop - twierdzi Ryszard Zdeb, dyrektor generalny Malteurop Polska. - Chcemy zwiększyć naszą aktywność w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rynku pomorskiego.
Docelowo Gdański Terminal Masowy będzie się koncentrować na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. W terminalu przewiduje się obsługę statków o nośności do 10 tys. DWT, rata załadunku 450 ton na godzinę, rata rozładunku 200 ton na godzinę.
Grupa Malteurop jest największym producentem słodu na świecie. W 12 krajach Europy, Ameryce Północnej, Oceanii i Azji posiada 23 oddziały przemysłowe i wytwarza ponad 2,2 miliona ton słodu rocznie. Malteurop działa w Gdańsku od 2007 roku. Wtedy to spółka kupiła działającą na Nabrzeżu Bytomskim od 1997 roku spółkę Baltic Malt. Realizowany w gdańskim porcie przeładunek jęczmienia i słodu oraz zlokalizowana tu przetwórnia stały się ogniwem nowoczesnego i ekologicznego łańcucha światowego browarnictwa.
Copenhagen Merchants jest wiodącym międzynarodowym brokerem zbóż, koncentrującym się głównie na ziarnie pochodzącym z krajów skandynawskich, Niemiec oraz basenu Morza Bałtyckiego. Posiada terminale przeładunkowe w Danii i Łotwie o łącznej zdolności składowania około 335 tys. ton zbóż.
Miejsca
Opinie (17)
-
2013-06-26 08:39
(1)
Pierwsz raz zaladunek idzie szybciej niż rozładunek ;)
- 10 3
-
2013-06-26 12:32
Kiedy
rozładunek szedł szybciej? Chyba tylko samochodów.
- 2 1
-
2013-06-26 09:03
Port w Gdańsku się rozwija, brawo. (3)
- 50 6
-
2013-06-26 10:06
Ale promaganda jak za komuny
- 5 19
-
2013-06-26 12:07
A co tam słychać w mieście z marzeń i morza czyli Gdyni ?
wieść giminna niesie, że będą sprzedawać w porcie to co nie zostało jeszcze sprzedane pardon sprywatyzowane.
- 20 5
-
2016-11-24 17:05
Rozwój dobrze tylko zawężony .
Towary masowe transportujmy masowo a nie samochodzik ,wagonik.
- 0 0
-
2013-06-26 09:29
Szkoda, że się nie da dojechac do tego terminalu bo Przetoczna i Ku Ujściu przypominają poligon czołgowy.
- 22 6
-
2013-06-26 10:50
wszystko fajnie, tylko nie pomyslano o parkingu dla oczekujących Tirów
a to w przypadku przeładunku zbóż jest ważniejsze niż rata przeładunkowa
- 25 2
-
2013-06-26 18:06
Masa to jest klasa
- 8 1
-
2013-06-26 18:57
Tylko pogratulować! (1)
Szkoda, że sąsiad zza płotu (Maritim) tak dobrze sobie nie radzi :[
- 6 0
-
2013-06-26 22:57
szkoda że sąsiad zza dwóch płotów (PRCiP) tak sobie nie radzi.... syfilis
- 0 1
-
2013-06-26 19:37
A jaki ma pomysł ma na port w Gdyni mają urzędujący radni Gdyni??? Nowe muzeum lub następny wieżowiec???
a może nowy Info box bo obecny świeci pustkami!!!???
- 8 2
-
2013-06-26 19:56
Ciekawe kto jest właścicielem tego obiektu? Holender, Niemiec, Anglik? Wiem, że to trochę internetowe trolowanie... (1)
ale cieszyłbym się bardziej gdyby tego typu inwestycje były w Polskich rękach. Bo niestety zarabia ten kto jest właścicielem i tylko on. Mam nadzieję, że ludzie tam zatrudnieni zastaną dobre warunki pracy.
- 10 0
-
2013-06-27 09:22
Zarabia też Port - a co za tym idzie - Polacy :)
- 2 1
-
2013-06-26 20:16
Tak tylko... (1)
Do podpisu pod zdjeciem na glownej.
O nosnosci (Deadweight) nie wypornosci. (DWT- Deadweight ton)
Wypornosc minus ciezr statku pustego to nosnosc.
Nosnosc minus zapasy ladownosc.
I na tym ostanim tylko zarabia armator.- 6 0
-
2013-06-26 21:31
Dokładnie tak.
Swoją drogą, co to w ogóle za jednostka DWT? Co jak co, ale w takim portalu jak Trójmiasto przydałaby się osoba mająca jakieś kompetencje z zakresu branży morskiej.
PS: Redakcjo, nośność mierzymy najzwyczajniejszych tonach, żadne tam DWT...- 3 0
-
2022-07-14 22:56
Kierowca
Naj gorszy port w Trójmieście wczoraj z tamtad wróciłem jest korupcja między paniami z wagi a przewoźnikiem wykonującym przeżuty gdy mają dostawy od klienta są wzywani poza kolejnością za opłatą 50zł.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.