podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł

Gdański terminal z nagrodą od linii Maersk

W najbliższych latach, DCT Gdańsk ma stać się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu.
W najbliższych latach, DCT Gdańsk ma stać się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu. Fot. Wojciech Strożyk/KFP

Gdański terminal kontenerowy DCT (Deepwater Container Terminal) okazał się najlepszym terminalem tego typu w Europie Północnej. Nagrodę "Terminal Roku 2009" wręczył spółce dyrektor Maersk Line na Europę Północną, Marc Niederer.



Nagroda została przyznana DCT Gdańsk w uznaniu za konsekwentne zdobywanie pozycji lidera w comiesięcznym rankingu terminali Europy Północnej, z którymi współpracuje Maersk Line. Ranking obejmuje szereg kryteriów między innymi takich jak: produktywność, czas oczekiwania lub przerw w obsłudze i koszty portowe.

DCT pokonał takich potentatów jak North Sea Terminal Bremerhaven, APM Terminals Rotterdam, Eurogate Hamburg, APM Terminals Zeebrugge, APM Terminal Aarhus, Terminal Porte Oceane Le Havre, Felixstowe Trinity Terminal, The Sea Port of St. Petersburg.

- Nagroda ta została przyznana DCT Gdańsk za największe, wśród współpracujących z Maersk Line terminali, przyczynienie się do poprawy jakości usług oferowanych klientom przez naszą linię przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych - stwierdził Marc Niederer. - Właśnie wysoka jakość obsługi kontenerów przy niższych niż w tradycyjnych hubach kosztach operacji w dużej mierze wpłynęły na decyzję Maersk Line o uruchomieniu pierwszego bezpośredniego regularnego serwisu żeglugowego z Dalekiego Wschodu do Polski w styczniu 2010.

DCT Gdańsk oferuje dobre warunki do obsługi wszystkich rodzajów i wielkości statków. Terminal posiada najdłuższą bocznicę kolejową w Polsce i doskonałe połączenia kolejowe. W pierwszym kwartale 2010 roku ma zostać wybrany deweloper, który będzie rozwijał centrum logistyczne w sąsiedztwie terminalu.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17,0 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m. Trzy suwnice post-Panamax mogą obsługiwać kontenerowce - do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu "ro-ro". Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2x 1000 m)zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego.
Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 14)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Ruch statków

Moim zdaniem

Strefa start-up