• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia inwestuje w tereny dla portu

Patryk Szczerba
15 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jednym z kluczowych elementów strategii jest umożliwienie rozwoju gdyńskiego portu. Konieczne do tego są inwestycje w infrastrukturę. Jednym z kluczowych elementów strategii jest umożliwienie rozwoju gdyńskiego portu. Konieczne do tego są inwestycje w infrastrukturę.

Zacieśnienie współpracy gospodarczej i turystycznej pomiędzy gminami zrzeszonymi w forum Norda to cel Gdyni i sąsiadów na najbliższe kilkanaście lat. Kończą się prace nad strategią, która w przyszłości ma mieć przełożenie na konkretne inwestycje. Koszt przedsięwzięcia to 2,6 mln zł.



Czy przygotowywanie takich opracowań ma sens?

Dokumenty uda się stworzyć dzięki wsparciu z funduszy norweskich EOG na lata 2009-2014 oraz dotacji z budżetu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Razem to 2,2 mln zł, a więc 85 proc. wszystkich kosztów. Oprócz Gdyni w projekcie biorą udział m.in.: Puck, Władysławowo, Kosakowo, Rumia, Reda, Wejherowo, Jastarnia, Hel, Krokowa, Choczewo, Łeba. W ramach współpracy wypracowane zostaną podwaliny i cele, do których partnerzy mają dojść w ciągu kilkunastu lat.

Jednym z najważniejszych jest rozwinięcie możliwości gdyńskiego portu. Przedsiębiorstwu powoli zaczyna bowiem brakować miejsca do działalności - wokół rozwija się coraz mocniej tkanka miejska. Zdaniem samorządowców koniecznością jest poszerzenie działalności o Kosakowo, Rumię, Redę i Wejherowo. Za kilka lat wspólnie mogłyby więc utworzyć Dolinę Logistyczną

- Nie chcemy zamknąć portu w granicach administracyjnych, tak jak dotychczas, ale pozwolić na rozwój. Zwłaszcza, że przestrzeni zaczyna realnie brakować. Ładunki mogłyby być składowane i magazynowane na terenach niezagospodarowanych w sąsiednich gminach. Nie ma przeciwwskazań co do tego - zwłaszcza, że grunty tam są tańsze - wyjaśnia Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni.

Czytaj więcej: Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto.

By móc zrealizować takie zamierzenie potrzebna jest jednak nowa infrastruktura. Kluczowe będą starania o środki na budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej oraz Drogi Czerwonej. Szansą dla portu w Gdyni będzie zakończenie budowy terminalu intermodalnego w trzecim kwartale 2015 roku. Rozwój ma dotyczyć także kolei.

- Logistyka wchodzi na nowy poziom. To już nie tylko rozładunek, przeładunek i dalsza podróż, ale także produkcja. Wierzymy, że Dolina Logistyczna, którą chcemy stworzyć, będzie odpowiadała na takie potrzeby - wyjaśnia dr Michał Wolański, pracujący nad dokumentem.

Oprócz gospodarczej części zacieśnić ma się także współpraca w ramach usług i wspólnej promocji gmin zrzeszonych w forum Norda. Samorządowcy nie mają wątpliwości, że skoordynowanie zagospodarowania gruntów przy Zatoce Gdańskiej i Puckiej od Gdyni aż po Hel w ramach działań nazwanych Nadmorskim Obszarem Usługowym Norda może przynieść wiele korzyści.

- O konkretnych działaniach na razie za wcześnie mówić, ale na pewno jednym z kluczowych zagadnień będzie poprawa połączenia z Półwyspu Helskiego do Gdyni - lądowego i morskiego - dodaje Michał Wolański.

Po tym, jak dokumenty dla obu zadań powstaną, następnym krokiem ma być stworzenie kolejnych dokumentów, takich jak programy operacyjne dotyczące rozwoju przestrzennego, gospodarczego i promocji, gdzie pojawią się konieczne do rozwiązania problemy.

Finalnym etapem będzie dostosowanie planów zagospodarowania oraz kierunków rewitalizacji do wytycznych wskazanych we wcześniejszych zapisach. Czasu jest dużo, bo efekty mają przyjść dopiero w połowie XXI wieku.

- Chcemy najpierw pokazać cel, jaki chcemy osiągnąć. To w ogólnym pojęciu większa spójność społeczna i gospodarcza na szczeblu lokalnym. Do niej dostosowywać będziemy projekty, które będą się pojawiały z czasem. Niestety, zwykle robi się to odwrotnie - wyjaśnia Wolański.

Opinie (197) 5 zablokowanych

  • (11)

    Jednym z kluczowych elementów strategii jest umożliwienie rozwoju gdyńskiego portu. Konieczne do tego są inwestycje w infrastrukturę - i już w 2014 roku doszliśmy do tych jakże trafnych wniosków..

    • 93 3

    • Może się nie znam (3)

      Ale w takim razie po jakiego grzyba przeznaczać tereny Dalmoru i mędzytorze pod deweloperkę

      • 38 6

      • Tereny Dalmoru to tereny w bardzo dobrej lokalizacji a więc i bardzo drogie. (2)

        Lepiej jest robić przemysł na taniej ziemi, bo na deweloperce więcej zarobi. Panimajesz?

        • 17 17

        • ekspertem nie jestem według mnie ten teren nie nadaje się na terminal kontenerowy
          660m i 400m nabrzeża do tego 200m szerokości i jakieś 127698.76 m2 powierzchni to trochą za mało na suwnicę i dźwigi portowe do tego nie było by gdzie trzymać pudeł

          • 16 4

        • Panimaju

          Nabrzeża machniem na Wiczlinie, bo tam ziemia najtańsza. Szczurek potrafi.

          • 14 5

    • Chodzi chyba głównie o to (5)

      żeby, pracujący nad dokumentem skasowali 2.2 mln polskich złotych.
      A dokument na półeczkę i otrzepać rączki.

      • 35 3

      • w zasadzie można by tu zamknąć temat i przejść do porządku dziennego. (4)

        tylko jakoś, k* nie potrafię patrzeć jak cwaniaczki nas okradają.

        • 24 3

        • i co masz zamiar zrobic procz tego komentarza z marnie ukrytym wulgaryzmem? (3)

          Bo rozumiem, ze zakladasz stowarzyszenie walczace z takimi dzialaniami, albo skladasz doniesienie na prokurature.

          Jesli jednak to juz wszystko, co zamiarzasz zrobic, to wlnie "przechodzisz do porzadku dziennego".

          Dziekuje.

          • 7 13

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

          • To co? może ma iść na wybory żeby coś zmienić? (1)

            Przecież wiadomo że i tak wygra PSL! Więc co może zrobić? Chyba tylko popełnić powyższy wpis!

            • 3 3

            • ale nie musi obnizac wagi swoich wypowiedzi zapowiadajac dzielna walke

              gdy nie ma zamiaru ruszyc palcem.

              Wypowiedz pod publiczke, dla kilku lapek w gore...

              • 3 1

    • Jeszcze nie doszli do tych wniosków

      Najpierw trzeba zapłacić 2 200 000 zł i dopiero dojdą do wniosków

      • 25 0

  • E tam (3)

    Zaraz włodarze gdańskie będą zazdrosne i zrobią wszystko żeby te inwestycje zblokować.

    • 86 56

    • infoboxa ci nie zablokowali, to i tego nie zablokują ;)

      ale tak

      • 28 12

    • Głupi jesteś i głupoty piszesz (1)

      Ludzie z Gdańska wspierają Gdynię, żeby się dobrze rozwijała, a nie dublowała inwestycje (np Lotnisko). Jako trójmiasto mamy się uzupełniać a nie konkurować. Władze się kłocą tylko wtedy kiedy Szczurkowi odbija z chorymi ambicjami, to tak jakby Gdańsk chciał być stolica Polski bo dobrze się rozwija.

      Jakieś chore myślenie mają niektórzy z Gdyni o ludziach z Gdańska.
      Może kiedyś w Gdyni zamieszkam...

      Należy pamiętać że Gdynia nie prześcignie w historii Gdańska tak jak Gdańsk nie prześcignie np Rzymu w historii bo to jest nie możliwe.
      Za to Gdynia może być liderem w Trójmieście w poszczególnych dziedzinach czemu bardzo kibicuje.

      Pozdrowienia dla wszystkich normalnych ludzi bez chorych przekonań!

      Powodzenia

      • 39 12

      • Pochopnie wcisnąłem kciuk w dół, wybacz.

        Zgadzam się z Tobą. Nie rozumiem podziałów.
        Jednak muszę wyprowadzić Cię z błędu: Drugie Lotnisko nie miało w założeniu tworzenia konkurencji, a być wspomagającym dla głównego portu lotniczego im. Lecha Wałęsy. Z resztą jak młody terminal może prowadzić polemikę z już oswojonym graczem? Decyzja KE była bezzasadna i nawet powiem, że chamska, bo to nasze pieniądze. Do tego obudzili się, gdy GA już stało...

        Nie można wsadzać wszystkich do jednego wora. Będą tacy "ksenofobowie" i będą tacy, którzy widzą potencjał w łączeniu sił. Piszesz o Szczurku, ale Wasz Prezydent również skłóca Trójmiasto. GOM to policzek.

        Marzy mi się, by Trójmiasto było metropolią jednolitą w strukturze miejskiej (obejmującą, oprócz centrum, 5 miast i innych gmin), uzupełniającą się w przemyśle i dbającą (a promującą) każde atrakcyjne turystycznie miejsce. Pewnie do tego kiedyś dojdziemy, lecz nie przy obecnych rządzących widzących tylko czubek własnego nosa. Mamy bajzel nawet z MZKZG ;)

        Ja widzę duży potencjał w wymienionej powyżej budowie OPAT-u. To dobra droga dla Portu gdyńskiego, która wraz z przedłużeniem do Janka Wiśniewskiego mogłaby odciążyć sypiącą się Trasę Kwiatkowskiego. Ta droga to także rozładowane korki tworzące się latem w Rumi i Redzie, i lepszy dojazd do Gdyni i Gdańska z Lęborka, Słupska, Koszalina i Szczecina. Trasa będzie dla Gdyni tym, czym dla Gdańska była Południowa Obwodnica.

        Również pozdrawiam, miłego dnia.

        • 2 3

  • Niech zrobią lotnisko cargo, a nie pasażerskie. (9)

    Magazyny, hale serwisowe itp... Niech to lotnisko uzupełnia ofertę Gdańska a nie konkuruje...

    • 120 16

    • Dla Szczurka to teraz punkt honoru, aby było cywilne. Przekręci się do końca na tej inwestycji. (1)

      A Gdynia razem z nim.

      • 26 19

      • Kiedy na lotnisku rozpoczną się mistrzostwa w 1/4 mili?
        W mojej kia ceed już wrze paliwo .

        • 14 7

    • Do lotniska cargo musi być dobry dojazd (1)

      A do Kosakowa nie ma

      • 15 8

      • no jak to jest kolej, jest droga którą jeszcze można poszerzyć, ..

        można wszystkie zintegrować z drogą wodną. Ostatecznie nawet Niemcy przeładowywali z torpedowani (wyłowione testowanej torpedy) z powrotem na stanowisko i na lotnisko :))

        A Polacy tylko marudzą i knują straszny naród do tego nierobotny a szukający dziury w całym ?

        • 6 2

    • o ile wiem to cargo także miało tam być (1)

      własnie o to chodziło w ucywilnieniu lotniska w Gdyni

      • 12 3

      • Skoro miało być tam cargo, to czemu budowali terminal pasażerski a nie infrastrukturę dla cargo?

        • 13 3

    • Zarówno Gdynia jak i Gdańsk nie są dobrymi lokalizacjami dla lotniczego cargo jako dużych hubów i bliskość portów morskich nie ma tu żadnego znaczenia, gdyż nie istnieje coś takiego jak transport intermodalny lotniczo-morski.

      • 6 4

    • z założenia... by było cargo i awionetki ew. z możliwością cywilnego za najbliżej! 10 lat ... tylko ktoś się właśnie "posikał" za przeproszenie, że to będzie konkurencja dla Gdańska, gdzie Gdynia chciała nadzór Portu Lotniczego Gdańsk... ale się ktoś nie zgodził... czyżby Budyń maczał palce bo mu podatek z obiecującej działalności odpłynie do Gdyni?
      i tylko nakręcana jest karuzela nienawiści do tej inwestycji...

      • 6 10

    • ulice panowie ulice

      szczurowi i jego bandzie nie chce się remontować ulic congratulation panowie

      • 5 3

  • Sr*tatata, jak zwykle pierdzielenie o niczym. (11)

    Jak można tworzyć w jednej aglomeracji dwa związki aglomeracyjne? No jak Panie Szczurku? To ma być aglomeracja? Śmiech na sali i zapatrzenie we własne ego.
    O OPAcie zapomnijcie, bo nie powstanie przez najbliższe 30 lat. Zajmijcie się lepiej infrastrukturą potrzebną mieszkańcom (remonty dróg, nowe drogi, baseny, itp.). Niedobrze się robi, jak się czyta kolejne dziwne pomysły lansowane przez te osoby.

    • 65 63

    • (5)

      baseny - to chyba problem w Gdańsku nie w Gdyni :)

      • 6 15

      • baseny, to chyba jakas plaga (3)

        Naprawde tak ludziom brakuje basenow? Pytam szczerze. Nigdy nie pomyslalem "oj, jak mi brakuje basenu".

        Jestem czlowiekiem wysportowanym, ktory praktycznie codziennie uprawia sport. Jednak basenu jakos do zycia mi nigdy nie bylo potrzeba. Mowicie o basenie-basenie, czy o jakims aquaparku/innym parku rozrywki opartym o wode?

        • 19 8

        • baseny

          Społeczenstwo mamy co raz starsze to i baseny są potrzebne, no i siostry do ich podawania :)

          • 17 0

        • a można uprawiać sport teoretycznie? (1)

          nie umiesz pływać - Twoja sprawa :)))

          • 0 0

          • Pływać to się pływa na pływalni,

            a basen masz w szpitalu "siostro basen proszę"

            Po co jest urząd wojewódzki? widocznie nic nie robi skoro Adamowicz mu zawiązał pod nosem GOM i jeszcze aby Gdynia do tego dokradała :)) Całe szczęście, ze ma mądrego prezydenta który chce włączyć w rozwój miasta i gminy, którym nie polityka w głowie tylko rozwój gospodarczy.

            • 0 4

      • Baseny

        A tak z ciekawości... Ile basenów jest w Gdynii, a ile w Gdańsku?

        • 10 0

    • (3)

      1 z budyniem chyba sie nie da dogadac
      2 jako gdynianin nie chce tworzyc, co ma gdanski w nazwie

      • 6 9

      • nie dziwię Ci się

        i mimo, że jestem z Gdańska, to wiem, że nasze miasta powinny tworzyć Trojmiejski Obszar Metropolitaly a nie Gdański. Ktoś nawet na poziomie najbardziej ogólnych założen zapomniał, że mamy ambitnego sąsiada kolo siebie.

        • 2 4

      • rozumiem, ze zawrocicie wszystkie rzeki w Gdyni (1)

        aby przypadkiem nie zasilaly zatoki GDANSKIEJ.

        • 8 1

        • Zrobimy własną

          - Zatokę Gdyńską ;)

          • 7 0

    • odezwał się wielki zarządca, specjalista od gospodarki przestrzennej i administracji regionalnej
      puknij się w czoło a najlepiej wypier** na syberię.
      jak nie masz pojęcia o czym gadasz to się nie odzywaj.

      • 0 1

  • (3)

    Witam komentujących i czytających ten portal publicystyczny.
    Jestem ekspertem w tej dziedzinie.
    Uważam,rze rozbudowa jest konieczna aby do Polski mogło przypływać więcej statków z odpadami radioaktywnymi lub eternitem do utylizacji.
    Drodzy rodacy !
    Łączmy się z narodem i nie pozwólmy aby nam było gorzej! Rozbudujmy port i temu kto to zrobi wręczyć nagrodę Kwiatkowskiego.

    • 33 33

    • (2)

      mieszkańcy Bogatki i Wiślinki łączą się w bulu i nadzieji że pańska wizja się ziści. przyłączają się do nich również słoiki z pierścienia Śmierdzących Osiedli okalającego Szadółki. odpadami Trójmiasto stoi, nie pozwólmy by kto inny wyprzedził nas we wskaźniku umieralności na raka!

      • 1 3

      • Port Service

        wraz z b. wice wojewodą się kłania

        • 1 1

      • Słaby z Ciebie troll

        Słoiki są w Warszawie. W Gdańsku trzeba coś bardziej oryginalnego wymysleć na nasze warunki i możliwości.

        • 2 0

  • Antyszczur (10)

    Typowe banialuki i ogólniki, za które płacą wszyscy. A uśmiechnięty robi to i tak tylko po to, żeby na lokalnym poletku pokazać swoją zajadłość i przerost ambicji w walce z Gdańskiem. Jakie są tego skutki: obwodnica południowa, kolej metropolitalna, tunel pod Martwą Wisłą są, a w Gdyni nawet tunelu pod torami w Chyloni nie da się zrobić, nie mówiąc o opacie.

    • 102 31

    • (3)

      jezusssssssssssssssssssssssss,skąd w tobie tyle jadu ?
      Czy tak cię wychowali w szkole?Czy rodzice też się tak zachowują w domu?

      • 20 38

      • antyantyszczur (1)

        On po prostu w pysk za często dostane i musi odreagować w internecie

        • 12 29

        • a Tobie juz się przełyk rozciągnął z tego wszystkiego

          • 13 3

      • Prezydencka "niepartia" go tego uczyć codziennie, rękami wynajętej bandy bezmózgich osiołków opłacanych z jego podatków.

        • 11 3

    • 100 % racji antyszczurze !!!

      • 28 8

    • Budyń to ty???

      Zmieniłeś nick?

      • 10 20

    • bierz łopatkę i kop ten tunel. :)

      • 6 10

    • Pogadaj sobie te swoje bzdury pisiorze

      • 3 5

    • daj spokój Horała z tym tunelem

      • 1 2

    • O, to to!

      Dość już, Panie Prezydencie. Czas na zmiany. Powiem o najludniejszej dzielnicy, bo z Chyloni jestem i jej temat rozpoczął Antycszczur, chociaż wiem, że inne dzielnice mają wcale nie mniejsze problemy.
      Chylonia jest w opłakanym stanie. Nie mówiąc już o jej zaniedbaniu ciągnącym się od PRL, brak tu niezbędnych inwestycji takich jak tunel na Puckiej pod główną magistralą kolejową, pętla po drugiej stronie torów (wzgl. dworca) tak, by mogła obsługiwać i linię R i linie na Kępę, przystosowanie linii kolejowej nr 723 do obsługi pasażerów w ramach II etapu PKM. Ponadto wspomniany OPAT i ten cholerny Pl. Dworcowy z obleśnymi, płóciennymi straganami! Kiedy mosiężny orzeł w koronie wróci na (może już w końcu umytą) Pocztę?

      • 3 0

  • (10)

    Inwestycje w infrastrukturę? Odkryli Amerykę w XXI w.!

    • 51 3

    • (1)

      Jak będą poszerzać w takim tempie jak ul. Kielecką to sukcesu nie wróżę .

      • 22 2

      • ja wróże

        • 3 8

    • (5)

      Fakt jest taki, że Gdynia nie ma ani jednej czteropasmowej drogi z centrum do obwodnicy!!!

      • 7 4

      • (4)

        Jak to nie ma ? Dwa pasy w stronę obwodnicy i dwa pasy w stronę centrum od obwodnicy. Matematyki w szkole nie było ?

        • 7 6

        • (3)

          W którym miejscu taki wypas czteropasmowy ?

          • 3 2

          • (1)

            widać,że logicznego myślenia w szkole też brakło.

            • 6 2

            • Jestem pod wrażeniem inteligencji drogowców . Szkoda ,że nie idzie to w parze z pracowitością .

              • 3 3

          • Śląska-Morska lub Zwycięstwa-Wielkopolska

            • 2 0

    • Zostawmy Kaszubów w spokoju. Jak dalej nie będą ściągani inwestorzy (zakłady produkcyjne) to Gdynia wyludni się prędzej niż są przypuszczenia.

      • 13 3

    • Myślę że to raczej port inwestuje a nie Gdynia. Gdynia to bankrut, przynajmniej widać to po planach inwestycyjnych a w zasadzie ich braku.

      • 15 3

  • W tym celu należałoby zmodernizować również Międzytorze. (3)

    • 34 3

    • zrobić śródtorze

      • 6 5

    • (1)

      Miedzytorze będzie rewitalizowane

      • 0 6

      • chyba oddane deweloperom...

        • 0 0

  • Bara, bara

    i filozoficzne pierdu, pierdu. Kiedyś na Hel latały wodoloty, ryby przerabiano
    we Władysławowie a teraz nie potrafią połączyć dzielnicy przemysłowej ( Hutnicza )
    z drugą stroną miasta. Niech padnie OPAT to skończy się wszystko. A port jak
    nie ma już gdzie hałdować węgla to niech zrzuci Szczurkowi pod okna.
    Jedynym kierunkiem rozwoju dla tego portu jest silnego portu pasażerskiego bo resztę i tak przejmie Gdańsk.

    • 45 18

  • Ten tekst jest obrazą inteligencji. Urząd Miasta Szczurka zamordował port zabierając mu tereny rozwojowe, (18)

    a teraz chce sobie przy kawce pogadać czy w Choczewie da się zrobić terminal. Najgorsze jest to, ze ludzie to łykną. Trochę unijnego bełkotu, mignięcie magicznymi formułkami, jak "kwota dofinansowania", "fundusze unijne" i wszystko wydaje się takie mądre, takie amerykańskie!

    Otóż informuję Cię Toczek: Szczurek i jego ludzi od lat 90. pracowali nad zabraniem portowi terenów rozwojowych i dopięli swego. Sprzedali przyszłość miasta na wieżowce zaprzyjaźnionym deweloperom. Nie ma sensu już wnikać kto ile wziął za to do kieszeni.

    Towary, które z powodu tej głupoty nie przejdą przez Gdynię - owszem, znajda się w sąsiedniej gminie. W Gdańsku.

    • 100 24

    • Ja na Szczurosyna nie głosowałem.

      • 23 4

    • bredzisz... (4)

      rozwoj portu na terenach Dalmoru? Na Skwerze Kosciuszki?

      • 8 30

      • Nie nie bredzę. Na terenach Dalmoru, obszarach po Naucie i Międzytorzu (3)

        były tereny z prawem pierwokupu dla portu. Port te tereny przejąłby natychmiast, bo nie ma gdzie się rozwijać, ale "sprytne głowy" jeszcze w latach 90-tych wyłączyły te obszary z terenów portowych i sprzedały na pustostany.

        Propaganda Szczurka ma dużo pieniędzy, więc będzie głośno krzyczeć, ale prawdy nie zakrzyczy. Co z tego, skoro miasto już jest skazane.

        BREDZI TOCZEK, który w budowie drogi na Hel widzi jakąś korzyść dla portu.

        • 39 9

        • bredzisz i to strasznie (2)

          gdybys przeczytal raz jeszcze komentowany tekst, zauwazylbys, ze problem dotyczy lokalizacji magazynow, skladow, miejsc gdzie przetwarzane beda towary.
          Idiotycznym pomyslem jest lokowanie tego typu przybytkow w samym cetrum miasta w najbardziej atrakcyjnej czesci miasta w pasie nadmorskim.....
          Podobnie durnym pomyslem jest przeladunek wegla w centrum miasta...
          Im szybciej w Gdyni przestana przesypywac wegiel tym lepiej dla miasta i mieszkancow - dosc juz tego syfu w miescie.

          • 15 22

          • Oczywiście (1)

            Znacznie trafniejsze jest ulokowanie nabrzeży na wiczlińskich ugorach. Ziemia tania, będzie jak znalazł.

            • 13 6

            • Naucz sie czytac ze zrozumieniem....

              Nabrzezy w porcie jest pod dostatkiem. Artykul jest o lokowaniu magazynow, skladow czy zakladow przemyslowych POZA portem. Lokowanie tego typu obiektow w centrum miasta, na najdrozszych terenach to idiotyczny pomysl. Tego typu obiekty mozna lokowac na peryferiach o ile sa sensownie skomunikowane z portem.... Naprawde tego nie potrafisz zrozumiec?

              • 7 11

    • (7)

      no cóż... miasto (nie to jedno) działa w interesie kapitału (głównie obcego). Gdyby jeszcze działało w swoim własnym (tzw. racja stanu) to by było pół biedy, a gdyby w interesie obywateli to by było super. Póki co i Gdynia i Gdańsk przedkładają interes kapitału nawet nad swój własny. Jest to sprzeczne z zapisem Konstytucji: "Rzeczpospolita jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli". Władze działają tak, jakby Konstytucja głosiła "Rzeczpospolita jest terenem do rozgrabienia przez rozmaitych inwestorów".

      • 15 6

      • i znowu belkot.... (6)

        spusc moze troche tego patosu i zauwaz, ze poziom przeladunkow w portach Gdyni i Gdanska jest na rekordowych poziomach.
        Port w Gdyni nie powinien zajmowac sie przeladunkami towarow masowych, szczegolnie wegla - to idiotyczny pomysl z wielu wzgledow - port znajduje sie praktycznie w centrum miasta - pyly z odbywajacego sie na otwartym powietrzu przeladunku wegla zanieczyszczaja powietrze i truja mieszkancow.
        Kontenery tak, drobnica tak - wegiel WON!

        • 11 13

        • Węgiel (3)

          No to w ramach Nordy zróbmy przeładunek węgla na helu :)

          • 17 0

          • zgoda (2)

            chętnie pozbylibyśmy się hałd węgla i oddali przełądunki do Gdańska pod warunkiem że Gdansk odda nam przeładunki kontenerów o których piszesz.
            Twój tok myslenia spowodowałby że w Gdyni nie przeładowywano by nic.

            • 6 5

            • Glupie myslenie..... (1)

              Wegiel powinien natychmiast zniknac z gdynskiego portu. Podstawowym argumentem sa wzgledy zdrowotne i ekologiczne. Przez ten syf przeladowywany w porcie gdynskim w samym centrum miasta stezenie zanieczyszczen i pylow jest najwieksze w calym miescie. Upieranie sie przy tym syfie to desperacja i dowod na to, ze portem zarzadzaja ludzie bez wyobrazni... Biora kazdy syf by w porcie by zarobic kilka groszy... Wegiel, smierdzaca srute... Nawet te odpady z ameryki pld., ktore mial byc spalone w PL mialy isc przez Gdynie. Kolejna wizytowka kompetencji zarzadzajacych portem to zlomowiec obok muzeum emigracji....

              • 7 5

              • X jest idiotą!!!!!

                • 3 5

        • (1)

          To WON do Słupska tam nie ma portu,pracy i węgla!!!

          • 4 5

          • Biedny glupku

            Potrafisz tylko wegiel przerzucac lopata? W ten sposob daleko ten port nie zajedzie...

            • 5 4

    • " kto ile wziął za to do kieszeni" (1)

      no tak pewnie pieniacze i szukający wszędzie przekrętów idioci, a być może celowo mącący aby ukryć jakieś niejasne fakty np. obszczekiwanie i szkalowanie Rosjan tylko po to aby nas z ich łowisk pogoniono?

      I te soczyste komentarze chamskie komentarze a właściwie hejtarzenie. To dlaczego niby tak chętnie obrzucamy się w internecie mięsem?
      Na dodatek pod zidiociałymi komentarzami zaraz pojawia się ponad ogromna ilość głupich i prześmiewczych postów. A brakuje wród nich głosów rozsądku, rzeczowych -merytorycznych, dotyczących faktycznej problematyki. Tylko zwykły perfidny charakterystyczny "hejt", nie mający nic wspólnego z wyrażeniem własnej opinii, a robiony dla szpanu lub wysoko opłacony przez organa nacisku ew. zamydlenia lub zrobienia wody z mózgu?. Tak jak w twoim wypadku " kto ile wziął za to do kieszeni" jasno wskazuje kto jest mocodawcą tego SPOŁECZNEGO URABIANIA ? O jego przyczynach i powodach trudno w tak krótkiej wypowiedzi się odnieść, bo wymagałoby to większego wywodu?

      • 1 15

      • Marych to jeden z niewielu sensownych komentatorów na tym portaliku

        • 3 10

    • skoro tak zależy im na porcie

      to dla czego sprzedali połowę nabrzeża indyjskiego vistalowi?

      • 10 2

    • PORT mordował przez lata RZĄD POLSKI a nie Gdynia czy jakiekolwiek inne miasto.

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane