• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński startup od rozszerzonej rzeczywistości podbija Chiny

VIK
31 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Firma VR Visio specjalizuje się w produkcji oprogramowania w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Firma VR Visio specjalizuje się w produkcji oprogramowania w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Wizualizacje firmy VR Visio pojawiły się już podczas największego w Chinach muzycznego talent show "Super Girl". Teraz gdyńska firma przygotuje aplikację dla chińskiej sieci lokali karaoke. To już kolejny projekt realizowany na dalekowschodni rynek.



Firma VR Visio z siedzibą w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia specjalizuje się w produkcji oprogramowania w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tym razem zleceniodawcą gdyńskiej firmy jest właściciel sieci lokali karaoke w Chinach. Zakończył się już pierwszy etap prac. Wartość kontraktu wynosi 65 tys. dolarów za prototyp, pokazujący potencjał gry. Po jego zakończeniu i prezentacji ma być podpisana umowa na wykonanie pełnej aplikacji.

Deweloperzy wykorzystują do produkcji najnowszy sprzęt - moduły traktujące obiekty w przestrzeni, które umożliwiają przeniesie prawdziwego przedmiotu do wirtualnego świata. Prototyp aplikacji oceniany będzie przez grupę kontrolną oraz producenta gogli HTC Vive. W przypadku sukcesu VR Visio zajmie się produkcją docelowej gry. Po zakończeniu prac będzie ona dystrybuowana w całych Chinach.

- Na razie nie możemy podać wszystkich szczegółów, ale mogę zapewnić, że aplikacja będzie czymś zupełnie nowym i wyniesie użytkowników na wyższy poziom rozrywki. Jesteśmy dumni, ponieważ stawaliśmy w szranki z czternastoma producentami - mówi Adam Cegielski, CEO VR Visio.
Czytaj też: Gdyńska firma VR Visio w chińskim talent show

To już kolejne wdrożenie, które w Chinach zostało powierzone gdyńskiemu startupowi. W ubiegłym roku wizualizacje przygotowane przez VR Visio uświetniły finał największego muzycznego talent show w Chinach, nadawanego przez TV Hunan. Widowisko powstało w oparciu o wymagającą technologię face mappingu. Polega ona na projekcji obrazu na twarze uczestników programu tworząc efekt 3D. Spektakl obejrzało rekordowe 400 mln widzów.

- Potencjał face mappingu nie jest w Polsce do końca wykorzystywany, choć bywają pokazy, podczas których animacje nanoszone są na fasady budynków. Stworzenie takiej wizualizacji wymaga wielu dni pracy, precyzji, poczucia estetyki i przede wszystkim znajomości programów graficznych, do obróbki video oraz animacji. Podczas finału "Supergirl" widzowie mogli zobaczyć człowieka o wielu wcieleniach, m.in. z twarzą gejszy czy robota - tłumaczy Paweł Łaźniak, art director VR Visio.
Pierwszym kontraktem, który napędził zagraniczną ekspansję VR Visio, było stworzenie dwóch wizualizacji produktowych na zlecenie Cadillaca. Pierwsza z nich to gra, która umożliwiała użytkownikowi złożenie samochodu w wirtualnej rzeczywistości. Druga miała za zadanie przenieść go do wnętrza najnowszego modelu CT6 i zabrać w podróż po słonecznej Hiszpanii.

Twórcy z VR Visio pracowali m.in. dla chińskiego przedstawicielstwa Cadillaka. Twórcy z VR Visio pracowali m.in. dla chińskiego przedstawicielstwa Cadillaka.
- W projekcie dla Cadillaca zdecydowaliśmy się na użycie technologii, które pozwolą użytkownikowi na doświadczanie immersji na nieznanym dotąd, bardzo głębokim poziomie. Połączyliśmy więc stereoskopowe wideo 360 stopni, do nagrania którego potrzebowaliśmy aż 18 kamer, z modelami 3D. Dzięki temu kierowca samochodu cieszy się nie tylko przyjemnością płynącą z zanurzenia się w wirtualnym świecie, ale także realistycznymi pejzażami gorącej Barcelony - wyjaśnia Adam Cegielski.
Aplikacja miała swoją premierę na targach samochodowych w Szanghaju. Została zaprojektowana na gogle Samsung Gear VR. Dziś można znaleźć ją na YouTubie w postaci filmu sferycznego dostępnego dla użytkowników Cardboarda.

Efekt współpracy VR Visio i Cadillaka

VIK

Miejsca

Opinie (13)

  • Gdynia, sukces i Park naukowo technologiczny (1)

    Dla antyszczurków jak woda święcona dla mefistofelesa

    • 10 7

    • Szczurek won!

      • 0 0

  • Ten nius ma wielomiesięczną brodę. (1)

    • 12 6

    • haha, ale zawiść

      • 0 0

  • Chiny już dawno temu podbiły nas ekonomicznie, zalewając nasz rynek tanim produktem niskiej jakości.

    Mało które polskie przedsiębiorstwo było w stanie konkurować z chińskim wyrobnikiem za miskę ryżu.

    • 3 4

  • pytanie (1)

    co to jest ten startup od podwyższonej. mam 68 lat i nie kumam

    • 3 1

    • pytanie

      co to jest startup od podwyższonej. wychowałem się w komunie i nie rozumiem

      • 3 2

  • I co gdańszczanie łyso wam? (2)

    Gdynia to NAJPOTĘŻNIEJSZE miasto w Polsce. Tu są biznesy i inwestycje. Wszyscy chcą mieszkać w tym raju dlatego Gdynia tak dynamicznie zwiększa swoją liczbę mieszkańców, nie to co Gdańsk.

    • 6 6

    • Sarkazm by był śmieszny, musi być na poziomie (1)

      Co masz na celu prócz wprowadzania niezgody miedzy Trójmieszczan ? Pewnieś wsiok z Wejherowa lub innego Tczewa, nie cierpisz czegoś, czego mieć nie mozesz

      • 5 1

      • to biedny człowiek

        on nienawidzi wszystkiego
        ponieważ nienawidzi sam siebie i szuka ujścia dla tych chorych emocji,
        prawdopodobnie nienawidzi siebie bo jest ofiarą księdza

        • 0 0

  • Burdelowy biznes (1)

    Przecież pod przykrywką KTV Shows w całych Chinach funkcjonują burdele... więc nie wiem, czy jest się czym chwalić

    • 5 5

    • ale zazdrość

      hahahaha

      • 0 0

  • Ekstra!

    W końcu to oni coś od nas kupują, a nie zalewają nas chińszczyzna!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane