• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holendrzy wyciągną zatopiony w Naucie statek

Michał Sielski
27 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wodowanie okrętu dla szwedzkiej marynarki wojennej

Holenderskie konsorcjum podpisało ze Stocznią Remontową Nauta umowę, na mocy której ma w ciągu 30 dni podnieść z dna statek i pływający dok, które zatonęły w stoczni pod koniec kwietnia.



Czy przyczyny wypadku zostaną ustalone, a winni ukarani?

Przypomnijmy: 27 kwietnia w Stoczni Remontowej Nauta zobacz na mapie Gdyni doszło do niekontrolowanego przechyłu, a potem zatonięcia statku Hordafor V. To norweski chemikaliowiec, przechodzący wtedy remont. Pracownicy szybko zauważyli, że dok pływający, w którym znajdował się statek, zaczął się niebezpiecznie przechylać i zdążyli go opuścić, zanim zatonął wraz z jednostką.

Czytaj więcej: Wypadek w Naucie. Statek zatonął wraz z dokiem.

Potem zaczęło się śledztwo, a także prace komisji powołanej przez stocznię. Na razie nikt nie ustalił przyczyn wypadku. Wiadomo jednak, kiedy jednostka zostanie podniesiona. Nauta podpisała już bowiem umowę z renomowanymi firmami holenderskimi Smit Salvage BV i Multraship Salvage BV, które w konsorcjum podjęły się operacji podniesienia zarówno statku, jak również doku pływającego.

- Obiekty zostaną podniesione metodą odzyskiwania pływalności poprzez opróżnianie i napełnianie zbiorników. Firmy, według zawartego kontraktu, mają około 30 dni na zakończenie operacji, wtedy też będzie można ustalić ostateczną przyczynę przechyłu doku wraz z jednostką - mówi Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (141) 5 zablokowanych

  • A może by tak (1)

    przy okazji, po drodze, wyciągnęli ten kuter w Marinie Gdańsk???

    • 2 0

    • Pomyślałem dokładnie to samo

      • 0 1

  • ​Te kaleki gdańskie nie POtrafia nic zrobić bez pomocy!!!!!

    ​Te kaleki gdańskie nie POtrafia nic zrobić bez pomocy!!!!!

    • 0 5

  • NIech od razu przekopią Mierzeję!!!

    • 0 0

  • Putin tez poprosil Holendrow aby wyciagneli (2)

    zatopiopny okret podwodny Kursk. Nie mniej nasi powinni potrafic takie rzeczy robic. W kazdym kraju ktory ma za soba wieloletnie doswiadczenie w budowie okretow trzeba miec takze specjalistow od spraw awaryjnych jak na przyklad ta. Amerykanie w 1942 roku takze nie mieli specjalnego doswiadczenia a mimo to podniesli potezna Normandie. Ktora jednakze wczesniej sami zatopili dzieki glupocie amerykanskiego Coast Guardu.

    • 0 0

    • jeśli takie wypadki u nas są raz na 100 lat, (1)

      to taniej jest zlecić obcej firmie, niż przez 100 lat trzymać fachowców na wszelki wypadek

      • 2 0

      • PRO powinno byc przygotowane na wszelkiego rodzaju wypadki.

        Co prawda przyznajac troche racji tobie Polska wlasciwie nie ma dzis floty. Kiedys PLO mialo okolo 150 jednostek wiec trzeba bylo ochraniac jakos ten tabor a dzis?....

        • 0 0

  • Dajcie spokój. Stocznia to niecałe 100 osób. Reszta to firmy typu pędzel - nauta ,śruba -nauta itd. łącznie z "krzakami " na swojej działalności. Ot - flagowa firma przewidziana do obsługi .polskiej Mar Woj.. Na pytanie o certyfikaty bezpieczeństwa ( wydawane przez Służby Kontrwywiadu Wojskowego pracującym W stoczni ) w/w firmy to wyciągają ....kupony totolotka. Zresztą to nie jedyna jednostka która miała problemy z utrzymaniem sie na powierzchni :) Pomiętacie OP"koben ". Na pewno są niezli w "cywilach", ale ten sposób pracy na okrętach nie przystaje do potrzeb i wymogów. NO chyba że w " głębokim poważaniu "jest jakość , ważne aby było jak najtaniej.

    • 1 2

  • podniesienie doku i statku Hordafor V

    A jak postępują prace przy podnoszeniu zatopionego doku nr 1 i statku HordaforV.? Czy już ustalono
    przyczyne katastrofy ? Czy ustalono winnych za spowodowanie strat oraz narażenie życia i zdrowia
    stoczniowców?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane