• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspektorat Uzbrojenia znów unieważnia. Zabawa w przetarg na holowniki

Wioletta Kakowska-Mehring
4 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe holowniki miały zastąpić obecnie eksploatowane stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Nowe holowniki miały zastąpić obecnie eksploatowane stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu.

Inspektorat Uzbrojenia po raz kolejny zmienił zdanie ws. przetargu na holowniki. Tym razem znów unieważniono postępowanie, choć tydzień temu wycofano unieważnienie poprzedniego unieważnienia. Remontowa Shipbuilding zapowiedziała zaskarżenie tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej.



- W opinii Departamentu Kontroli MON, postępowanie pk. Holownik, jest dotknięte nieusuwalną wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, polegającą na dokonaniu przez Zamawiającego zmiany parametru wyporności jednostki pływającej, która doprowadziła do istotnej zmiany przedmiotu zamówienia - poinformował płk Sławomir Lewandowski, główny specjalista Inspektoratu Uzbrojenia.
Wynika z tego, że "wina" leży po stronie zamawiającego, czyli Inspektoratu Uzbrojenia MON, który jak widać zmienił koncepcję dotyczącą holowników.

Przypomnijmy. W listopadzie ub. roku zdecydowano, że przetarg na budowę holowników wygrała Remontowa Shipbuilding, należącej do Remontowa Holding. Stocznia ta jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez Stocznię była najniższa i wynosiła 220 mln zł.

Czytaj też: Resort obrony unieważnia przetarg na holowniki dla wojska

Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia. MON zapewniał, że jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą.

Skargi się pojawiły, ale Krajowa Izba Odwoławcza dwukrotnie nie dopatrzyła się uchybień. Nic już nie stało na przeszkodzie, aż do... połowy marca tego roku, kiedy to Inspektorat Uzbrojenia unieważnił postępowanie. Powodu unieważnienia IU nie podał, ograniczono się jedynie do stwierdzenia, że "zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli obarczone jest nieusuwalną wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego".

Od tej decyzji odwołanie do KIO złożyła Remontowa Shipbuilding. Tydzień temu (28 marca) miało odbyć się posiedzenie w tej sprawie, jednak w ostatniej chwili zmieniło charakter, ponieważ Inspektorat Uzbrojenia... wycofał się ze swojej wcześniejszej decyzji. Postępowanie przed KIO zostało umorzone, gdyż przedłożone oświadczenie zamawiającego uznano za uwzględnienie zarzutów odwołania wniesionego przez gdańską stocznię. Dlaczego Inspektorat Uzbrojenia zmienił zdanie? Tym razem znów nie podano powodu, aż do dziś.

Czytaj też: Remontowa Shipbuilding jednak zbuduje holowniki?

W tym momencie pojawiła się nadzieja na podpisanie kontraktu, jednak władze stoczni tonowały te optymistyczne nastroje, twierdząc, że dopóki nie dojdzie do parafowania, to jeszcze wiele może się zdarzyć. I tak też się stało. Odpowiedź IU wskazuje na to, że rozważane jest rozpisanie nowego przetargu. Chyba, że Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy skargę na rzecz Remontowa Shipbuilding.

- Nie będziemy komentować tej decyzji, jednak na pewno złożymy kolejne odwołanie do KIO - powiedział Grzegorz Landowski, rzecznik Remontowa Holding. - Stocznia bardzo liczyła na ten kontrakt, przygotowywała się do jego realizacji od kilku miesięcy.
- Jesteśmy przekonani, iż Krajowa Izba Odwoławcza jest najlepszym forum do rozstrzygania wszelkich tego typu kwestii spornych - dodała Aleksandra Tesmer, rzecznik Remontowa Shipbuilding.

Miejsca

Opinie (67) 1 zablokowana

  • telenowela pisowska w kręceniu lodów ciag dalszy (5)

    az do skutku będą robili przetargi, tak by ten kto 'ma' wygrac w końcu dostał kontrakt

    utrzymanie partii kosztuje

    • 130 9

    • Czekamy (3)

      Kiedy Prokurator Genaralny i podwładni mu prokuratorzy zajmą się tematem ustawiania przetargów i zleceń od kumpli z PiS

      • 26 1

      • hahahahahahahahahahahaha :)

        • 6 2

      • a dziennikarze powinni poszukać kont w bankach (1)

        sprawdzic w jakich krajach i w jakiej walucie je maja

        podejrzewam, że te najbardziej zasobne sa w rublach

        • 6 1

        • W bitcoinach.

          • 1 0

    • ODGŁOSY SZCZEKU SŁYCHAĆ WCIĄŻ

      Taki skowyt niemieckiej agentury to końcówka dojenia "kolonii" wschodniej.

      • 1 0

  • Misiu I Antosiu

    jesteście coool i nie dajcie się dziennikarzom

    • 53 12

  • PiS wciąż natarciu (7)

    Polska w odwrocie
    Wstaliśmy z kolan?
    Leżymy w błocie!

    • 90 6

    • wygrała nie ta firma której obiecano ??

      PiSuary kręcą lody
      a miało być tak pięknie...

      • 82 3

    • musi wygrać firma z Radomia ?? (1)

      Radom na stolicę Polski

      • 72 2

      • A niech wygrywa na wlasna zgube

        Te promy maja miec naped na lng. Tylko totalnemu bezmozgowi moze sie wydawac, ze to sie po prostu wezmie i zbuduje. Zwlaszcza w szczecinie.

        • 9 2

    • Zobaczycie, że to właśnie Antek zrobi z nas potęgę militarną także w powietrzu. (3)

      Proponuję podjąć decyzję o wznowieniu produkcji antka (AN-2) produkowanego w Mielcu w latach 1960-2000 i uzbroić stosownie do dzisiejszych wymogów pola walki ... A nie jakieś tam F16 czy jakieś tam Caracale czy inne zachodnie, tfuuu, badziewie ...

      • 43 1

      • I jeszcze PO-2

        jako nocy bombowiec sprawdzał się idealnie

        • 9 0

      • słusznie... taki ef albo mig będzie za szybki i nie trafi w antka :)))))). Zamiast helikopterów - drony. Zamiast okrętów - modele okrętów zdalnie sterowane.... i będziemy mieli tysiąc okrętów.... kto tyle ma?

        • 8 0

      • tu akurat strzelasz kulą w płot PiS zrobi i kupi wszystko co im każą w waszyngtonie, poza tym nie po to rozwalano Mielec by teraz produkować tam coś i zarabiać

        • 2 3

  • (1)

    Holowniki do przepychania Gawrona z doku do doku?

    • 69 2

    • Dla Misiewicza idzie lato trzeba jakoś na tym wybrzeżu pohasać od knajpy do knajpy.

      • 1 0

  • ta sprawa się za długo ciągnie, znaczy holuje

    • 26 0

  • Zabawa? Raczej nie

    śmierdzi tym, że kontrakt ma być dla tzw. narodowych firm, czytaj państwowych zarządzanych przez tzw. dobrą zmianę...

    • 81 0

  • (7)

    urywa się co niektórym sute koryto :-)

    • 7 60

    • o czym ty piszesz ?? (4)

      do koryta to dopiero się dorwał PiS i Antoni,
      bo przetarg nie po jego myśli i koryto się nie zapełni, to trzeba było unieważnić
      niebotycznie większe przekręty niż za poprzedników - Antek kupuje samoloty za 2 miliardy bez przetargu a kasa z budżetu z poprzedniego roku - to dopiero korupcja i przekręt, Dwa miliardy to nie jakieś tam kilka milionów, najlepsze przekręty robi się na dużych słomianych inwestycjach...

      • 35 1

      • Mieli przywrócić stocznie (3)

        kosztem prywatnej w 100% Polskiej, żeby tylko grupa MARS się obłowiła. Było pewne że nie podpiszą tego kontraktu, tylko czekają aby rozpisać drugi przetarg na budowę i by wygrała Gdynia albo Szczecin- Świnoujście. Promy dla PŻB w dziwnym przetargu wygrała Gryfia, gdzie mówiono o współpracy ze stoczniami Piotra Soyki w Gdańsku, lecz tego zaniechali. Lodołamacze też będą budowały MARS-Y w Szczecinie. Po Kormoranie wybudowanym w Remontowa Shipbuilding miały powstać jeszcze dwie identyczne jednostki, za parę dni dowiemy się że albo ich nie wybuduje bo MON nie podpisze kontraktu, albo zlecą budowę którejś ze stoczni Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Patrząc na Remontową Shipbuilding i jej spóźnienia i wysokie kary finansowe z nimi związane taki kontrakt to dla niej dobre wyjście. Nie twierdze by Państwo miało finansować prywatne przedsiębiorstwo jako pomoc publiczna, ale wiadomo że jednostki robione przez stocznie grupy MARS nie wyrobią się w czasie a kary wynikające z umów zapłacimy MY, czyli podatnicy.

        • 25 4

        • Północna odwołala się do KIO

          Wygrała i dwa razy Skarb państwa płacił po 18tys. Znowu stocznia się odwołala, Sp znowu przegra i tak w kółko Macieja (misiewicza). Co z tego że inni zrobią gorzej, drożej i później. Waźne że kasa zostanie w Radomiu. Zrobią przetarg jak na samoloty rządowe od Boeinga i nawet Krajowa Izba Odwoławcza nie pomoże.

          • 17 1

        • (1)

          Lepiej jednak, żeby stocznie państwowe to robiły.

          • 1 3

          • Gdyż?

            • 0 0

    • Masz na myśli Antka z Miśkiem? (1)

      • 5 1

      • Antek z Miśkiem tak wywijał, że go chwycił za specyjał , Misiek Antka za śurlaka zatańczyli krakowiaka , rąb, rąb, rąb.

        • 2 1

  • rozkazy z Kremla sa konkretne...

    destabilizować ile wlezie

    • 37 2

  • Pieniądze Polskich Podatników

    miały iść do Polskich firm i pracowników. Tak wszem i wobec ogłaszano przez rządzących z Panem prezydentem na czele a co się dzieje? Promy 15-to letnie kupujemy od zachodnich armatorów, nowe promy zlecamy niby do Polskiej stoczni w Szczecinie ale projekt będzie robiło biuro norweskie. Kto natomiast zbuduje to chyba jeszcze sprawa otwarta bo w Szczecinie szukają stoczniowców. Obecnie miłościwie nam panujący pakują miliony w odtwarzanie upadłych stoczni ale chyba nie zrobiono rachunku zysku i strat przed uruchamianiem tych inwestycji, które już na starcie widać że będą ze stratą. Zatem Polski Podatniku trzymaj mocno portfel bo niebawem będzie mocno pustoszał. Zapewne nowe promy będą jak Gawron budowane przez dwa dziesięciolecia i zamiast do eksploatacji to będą się nadawały na złom bo co najmniej o jedno pokolenie będą spóźnione. A przy okazji też zaorają jeszcze w miarę prosperujące stocznie prywatne też polskie i z polskim kapitałem.

    • 27 3

  • jakby (3)

    Remontowa miała w nazwie "Narodowa" to już miałaby kontrakt w kieszeni....

    • 36 1

    • Remontowa ma przecież Piłsudzkiego w nazwie i nawet to nie pomogło. (1)

      Co prawda RSB to nie GSR ale to jeden holding.

      • 8 1

      • Piłsudski to socjalista. Niedobrze. Do tego chyba był jeszcze w ZNP - jeszcze gorzej. Tylko stocznia im. błogosławionego Lecha Aleksandra Rajmundowicza może budować polskie okręty narodowe.

        • 0 0

    • To absurd

      Polska firma. Podatki w Polsce, miejsca pracy w Polsce, ale trzeba uwalic

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane