• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak dbać o klienta?

18 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Bezpośredni kontakt z klientem jest bardzo ważny. Tylko klient zadowolony do nas wraca. Bezpośredni kontakt z klientem jest bardzo ważny. Tylko klient zadowolony do nas wraca.

O klienta trzeba dbać - to pewne, ale jak to robić? Zdobycie nowego klienta to dopiero pierwszy krok. Dopiero teraz zaczyna się prawdziwa praca - trzeba go utrzymać, a przede wszystkim sprostać jego oczekiwaniom. Jeśli nam się to uda, to czeka nas długa i owocna współpraca.



Oto cztery czynniki, które gwarantują uśmiech na twarzy klienta. Ten bezcenny wyraz zadowolenia, z którym zawsze przychodzi zapłacona faktura

Po pierwsze, słuchaj

Klient ma konkretne oczekiwania, a twoim zadaniem jest je spełnić. Pod jednym warunkiem oczywiście: muszą być wcześniej dokładnie ustalone. Nie powinno dojść do sytuacji, że robisz zbyt dużo rzeczy ponad to, na co się umawialiście. Do brief, no deal!

Wsłuchanie się w potrzeby klienta pozwala na stworzenie strategii działań, których efekty zadowolą obie strony. Pamiętaj też, że to ty jesteś ekspertem i powinieneś klientowi proponować najlepsze rozwiązania.

Po drugie, wczuj się w rolę klienta

Dziś jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, ale jutro to ty będziesz klientem. Pamiętaj o tym, by zawsze starać się wczuć w rolę drugiej strony. Dzięki temu łatwiej zrozumiesz, czego tak naprawdę się od ciebie oczekuje.

Na początku zadaj sobie pytanie "jak ja chciałbym być obsłużony?". I wykonuj kolejne zadania tak, jakbyś robił je dla siebie. Nie zapomnij tylko, że klient może mieć inny gust czy zwyczajnie nie znać się na jakimś aspekcie. Twoja rola w tym, by mu wytłumaczyć, co będzie dla niego najlepsze.

Po trzecie, doceniaj klienta

Może to brzmi banalnie, ale doceniając klienta możesz poprawić swój wizerunek i ułatwić waszą dalszą współpracę.

Niech czuje się ważny i potrzebny. Najgorsze jest ignorowanie - wtedy na pewno nie zbudujecie bliższej więzi. Tylko zadowolony klient powraca.

Po czwarte, proś o opinie i szybko diagnozuj problemy

Jeśli nie będziesz pytał, nie będziesz wiedzieć, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Twoim zdaniem wszystko może być dobrze, ale klient może mieć zastrzeżenia.

Jeśli się pojawią, szybko zdiagnozuj problem i reaguj. Tylko w ten sposób podniesiesz jakość swoich działań, a twój klient będzie zadowolony.

Jeżeli masz wątpliwości, jak to robić, porozmawiaj z nami: www://apmmarketing.pl/

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (6)

  • polscy klienci dośc często uważają sie za jaśniepaństwo- za minimalną kwotę oczekują obsługi przynajmniej na poziomie dworu Elżbiety II, nie szanują handlowca, agenta czy wogóle drugiego człowieka nie wspominając o relacjach czysto biznesowych- gdzie handlowiec traktowany jest jakby stał po kolana w guanie, gdzie musi błagać o przesłanie podpisanej umowy czy wysłuchiwać kłamstw przez telefon, że"PaN PREZES WŁAŚNIE WYSZEDŁ" gdzie przed chwilą było go słychać w oddali, gdy mówi"nie łącz mnie z tą panią"

    • 13 1

  • W Polsce problemem jest nie to że sprzedawca nie szanuje i nie umie się dostasować do klienta tylko to że klienci mają

    w głębokiej d sprzedawców.A ciężko zrobić szkolenia dla klientów jak być bardziej kulturalnym dla sprzedawców i szanować ich ciężką pracę ....

    • 11 0

  • paradoks

    w polsce klient jest sprzedawcą a sorzedawca klientem :-)

    • 2 0

  • (1)

    w Polsce jest bajzel i biedota w powypychanych spodniach z wąsami bez zębów, ale weź coś powiedz, cała nadzieja w Młodzieży.

    • 2 0

    • Gdzie można dostać powypychane spodnie z wąsami bez zębów?

      To jakaś nowa hipstermoda?

      • 1 0

  • Słabo

    Bardzo słaby artykuł.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane