• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Japoński armator kontenerowy inwestuje w Trójmieście

erka
10 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Centrum usług wspólnych MOL w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę. Centrum usług wspólnych MOL w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę.

Spółka MOL B.V. będąca europejskim oddziałem japońskiego armatora kontenerowego Mitsui O.S.K. Lines Ltd. lokuje w Trójmieście nowy projekt inwestycyjny oraz rozpoczyna współpracę z Akademią Morską w Gdyni.



Firma wynajęła 800 m kw. w biurowcu Alchemia przy ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku. Firma wynajęła 800 m kw. w biurowcu Alchemia przy ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
MOL B.V. od 2007 r. prowadził "central booking office" w Gdyni. Dobre doświadczenia skłoniły jednak spółkę do założenia nowego biura w Gdańsku, dzięki czemu powstaną dodatkowe miejsca pracy. Planowane zatrudnienie to ok. 60 osób. Nowe gdańskie biuro spółki będzie mieściło się w biurowcu Alchemia, w którym MOL wynajął ponad 800 m kw. powierzchni.

Centrum usług wspólnych w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę.

- Wybór Trójmiasta nie był przypadkowy -na trójmiejskim rynku pracy dostępnych jest wielu specjalistów z sektora logistyki oraz spedycji, którzy oferują wysoką jakość usług - podkreśla Marcin Piątkowski, dyrektor Invest in Pomerania

Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. powstało w 1884 roku w wyniku fuzji linii Mitsui oraz jednej z największych na świecie firm spedycyjnych - Oska Shosen Kaisha. Grupa, z siedzibą w Tokio zatrudniającej ok. 10 tys. osób, w ponad 400 lokalizacjach.

Dodatkowo MOL B.V. oraz Akademia Morska w Gdyni podpisały porozumienie o współpracy mające na celu przybliżenie system edukacji do wymagań stawianych przez firmy z sektora spedycji i logistyki. Jest to efekt decyzji podjętej przez japońskiego armatora, o rozszerzeniu zakresu operacji realizowanych dotąd w Trójmieście. Studenci Akademii Morskiej będą mieli możliwość udziału w  stażach w MOL B.V., a najlepszy student z grupy otrzyma stypendium przyznawane na cały okres studiów. Szkolenia będą się skupiać na branży w zakresie działalności spółki, aktualnych problemach rynkowych oraz ważnych celach biznesowych. Ponadto studenci będą się uczyć podstawowych umiejętności zawodowych.

Czy Trójmiasto jest ważnym punktem na mapie transportu morskiego?

- Współpraca z MOL (Europe) B.V. stwarza nowe możliwości rozwoju zawodowego dla naszych studentów. MOL (Europe) B.V. jest firmą światowej klasy i jestem dumny, że wybrali nasz region, znany w Europie jako doskonałe centrum kształcenia  w sektorze morskim,  żeby rozwijać swoją działalność. Z niecierpliwością czekam na owocną współpracę i jej obiecujące efekty - mówi prof. zw. dr hab. Piotr Jędrzejowicz, rektor Akademii Morskiej w Gdyni.

Nawiązanie współpracy z jednym z liderów wśród przewoźników kontenerowych z największą w Polsce wyższą szkołą morską, stanowi zarówno atrakcyjną propozycję dla studentów, jak i  dla firm z sektora. - Jako relatywnie nowy pracodawca w Polsce, zapewniający atrakcyjne miejsca pracy, cieszymy się z nawiązanej współpracy z prestiżową Akademią Morską w Gdyni, liderem w swojej dziedzinie. Dzięki współpracy, młodzi ludzie będą mieli szansę na zdobycie specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w sektorze spedycji i logistyki - komentuje Jochen Veldmann, executive director MOL B.V.

MOL B.V. jest europejskim oddziałem japońskiego armatora kontenerowego Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.,  prowadzi jeden z najbardziej rozbudowanych systemów transportowych i dystrybucyjnych na świecie. Oferuje możliwości logistyczne obejmujące transport drogowy, kolejowy, morski i lotniczy oraz magazynowanie i dystrybucję, wspieraną przez rozległą sieć transmisji danych. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. jest właścicielem/operatorem floty około 958 statków stworzoną ze statków kontenerowych, pół-kontenerowych, do przewozu samochodów, gazowców, zbiornikowców, statków pasażerskich i innych.
erka

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • chiny po 25 latach transformacjii ale tam za okradanie narodu i panstwa jest kara smierci. (6)

    https://www.youtube.com/watch?v=Q5OXcsHydPY&feature=youtube_gdata_player

    • 25 15

    • Tylko dla tych co stracili łaskę Partii

      • 16 1

    • Naprawde chcialbys, zeby w PL bylo jak w Chinach ? (3)

      Jesli patrzysz tylko przez pryzmat bogatych mieszkancow Pekinu i innych mega-aglomeracji to ok. Ale jest tez pozostały miliard ludzi na wioskach, w lepiankach, przesiedlanych co rusz z powodu kolejnych megalomańskich inwestycji, które potem stoja puste i strasza. Naprawde to taki raj... ?

      • 16 7

      • (1)

        wiem że tacy eksperci z czerskiej aż boją się jak się mówi dobrze o Rosji Białorusi Chinach
        bo w każdym z tych krajów jak przegniesz pojawia się słowo odpowiedzialność
        dla KAŻDEGO

        a u "nas" "szefem" MSW jest facet który twierdzi że "Polski nie ma" i jest ok

        ps jakbyś był za granicą to byś wiedział że te twoje opowieści o lepiankach pustych polach walonkach i biedocie to zwykła propaganda

        warto czasem ruszyć się sprzed komputera...

        • 5 10

        • Coz.

          Tak sie sklada, ze spedzilem w Chinak ponad 2 lata na budowach tam i elektrowni wodnych, wiec bez obrazy, ale wiem znacznie lepiej o czym pisze niz Ty ;) malo jest tak rozwarstwionych ekonomicznie i spolecznienie panstw jak Chiny. A wtykanie w kazda wypowiedz poslkich politycznych pajacow, z kazdej strony grajdolku, jest calkowicie jalowe. Oni sa wszyscy siebie warci.

          • 9 0

      • Najbiedniejszy region administracyjny

        Chin ma PKB na poziomie PKB Polski.
        Najbogatszy na poziomie PKB Szwajcarii.

        Źródło: TVN 24 BiS dawniej TVN CNBC, o ile dalej dobrze pamiętam to informacja szła za porównaniem przygotowanym przez Tempelton Investments

        Myślę, że bieda w Chinach wygląda dokładnie tak samo jak ta u Nas. Jedyną różnicą może być mniejszy dostęp do sieci elektrycznej ale i powierzchnia kraju jest dużo większa.

        • 2 4

    • Chyba zartujesz ?! To dlaczego przywodcy Chin jeszcze zyja?

      To ze zobaczysz jakis obrazek na youtubie , to nie znaczy ze to takie idealne spoleczenstwo.Myslenie nie boli

      • 11 4

  • Zagranicznym inwestorom opłaca się inwestować w Polsce (1)

    ale polakom już nie. Dotacje dla zagranicznych, niższe podatki, a może łapówki?

    • 28 9

    • Oplaca sie im inwestowac bo jest tania sila robacza. Pan Romek konkurowal do tej pory cena robola, ale sie okazalo ze swiatowe korpo wpadly na ten sam pomysl;)

      • 4 4

  • p (5)

    treść jest o armatorze kontenerowym, a zdjęcie tankowca...

    • 45 4

    • ...Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. jest właścicielem/operatorem floty około 958 statków stworzoną ze statków kontenerowych, pół-kontenerowych, do przewozu samochodów, gazowców, zbiornikowców, statków pasażerskich i innych.

      • 10 1

    • dla idiotów

      zbiornikowiec = tankowiec

      • 2 0

    • smuta

      Z gospodarki morskie zostały plaże. Nie dziwie się, że nie rozróżniają typów statków.

      • 1 1

    • MOL to nie tylko kontenery (1)

      MOL obsługuje nie tylko żeglugę kontenerową... Sprawdź zanim coś palniesz ;)

      • 0 1

      • Ciuk

        Ale tytuł jest o armatorze kontenerowym, ty coś sprawdź zanim palniesz ci*lu

        • 0 0

  • jak inwestycja wyłącznie w Gdańsku

    to "trójmiejskie", jak uczelnia w gdyni to gdynia.

    • 31 5

  • (3)

    Od 2007 r. prowadził "central booking office" w Gdyni. Chyba im się za bardzo w Gdyni nie spodobało skoro teraz centrum usług wspólnych w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę. Czekać tylko jak zlikwidują Gdyński oddział. Kolejny wielki "sukces" prezydenta Szczurka

    • 17 16

    • widac lepsza oferta biurowa

      nie myśl ze japończyk rozumuje jak przecietny dresiarz z blokowiska trójmiejskiego, który jedynie - dzięki katolickiemu wychowaniu - chce dokopać sasiadowi

      • 16 5

    • To byla kwestia tylko i wylacznie oferty biurowej, poza tym czy Gdynia czy Gdansk to nieistotne, wazne ze u nas!

      • 15 2

    • Mylisz pojęcia - biuro w Gdyni zostaje, bo ma zupełnie inne funkcje

      Biuro MOL'a w Gdyni zostaje, bo zajmuje się czymś innym - reprezentowaniem armatora w Polsce - sprzedażą i operacją. Biuro MOLa w Gdańsku to duży sukces, bo to co inni armatorzy lokują np. w Londynie lub Rotterdamie, MOL otwiera w Polsce, w Gdańsku. Ale oba biura mają zupełnie różne funkcje.

      Biuro w Gdańsku będzie się zajmowało planowaniem statków, handlingiem sprzętu i innymi działaniami back officem dla wszystkich agentów MOLa w Europie, w tym także biura w Gdyni.

      • 3 0

  • Czyli japonczycy doceniaja nasz potencjał !To moze bedzie teraz w Polsce nowa Japonia? (1)

    Nawet smiesznie bo z 8 lat temu mielismy takiego niewysokiego premiera ktory ciągle mowil po japonsku...tzn nikt go nie rozumiał.....

    • 11 5

    • Nowa Japonia, to będzie gdy zbudujemy pierwszą polską elektrownię atomową,

      czyli nigdy.

      • 1 3

  • to świetnie (3)

    studenci Akademiii Morskiej w Gdyni znajdą zatrudnienie

    • 5 5

    • ... w Gdańsku.

      • 4 0

    • (1)

      Basia, każdy student AM marzy o pracy w sektorze offshore, nie na statkach cargo.....taka prawda

      • 2 3

      • Offshore 2 mechanik 20 tys. miesięcznie on i off

        przy rotacji 6 tyg w domu, 6 na statku.
        Offshore rządzi)))))))))))

        • 2 1

  • 60 osób na 800 metrach... (4)

    13m2 na osobę ;) prostokąt 4 x 3 m. Niewiele

    • 7 17

    • Schudnij, to się zmieścisz. No ale na trawienie nie najlepsze to rzeczywiście mało przestrzeni.

      • 5 1

    • wystarczajaco, tloku nie bedzie.

      • 6 0

    • to jest chiński standard powiększony o 10 m2 na osobę

      • 6 0

    • dla każdego gabinet

      No pewnie, najlepiej każdemu pracownikowi powinni dać 30 metrowy gabinet wyposażony w meble gdańskie, sprzęt HI FI, konsolę i 60" LCD

      • 9 1

  • "... cargo planning, booking processing oraz equipment management services ..." (3)

    Dawno temu, aby odróznić się od zwykłych jadaczy chleba, bogate prostaki używały francuskiego, dziś przyszedł czas na inny język.

    • 16 3

    • dokladnie

      Zenua ;-)

      • 3 3

    • To jest centrum obslugi na Europe (1)

      Pracuje sie w jezyku angielskim czemu niby nazwy mialyby byc polskie? Przestan wyzywac od prostakow ludzi ktorzy wladaja jezykami obcymi. Naucz sie jakiegos sam i nie bedziesz mial kompleksow.

      • 6 3

      • W adresie biura powinni też napisać Grunwaldzka Avenue

        • 0 2

  • MOL

    MOL Polska działa od 15 lat w Gdyni w biurowcu MAG a MOL European Services od 2007 prowadził pod tym samym adresem 'booking desk' dla biur europejskich. Pierwsza spółka reprezenutuje MOL-a w Polsce, druga dostarcza usługi (outsourcing) dla innych biur MOL-a w Europie. Druga spółka zatrudniała w Gdyni 17 osób, będzie ich teraz 60 przy zwiększonym zakresie zadań i większym biurze w Oliwie.

    • 12 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane