• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna antylopa z Remontowa Shipbuilding

VIK
8 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Realizacja kontraktu na budowę serii statków rozpoczęła się w czerwcu 2011 roku.

Realizacja kontraktu na budowę serii statków rozpoczęła się w czerwcu 2011 roku.

Otrzymał imię Wildebeest i jest już ósmym wielozadaniowym statkiem typu PSV zbudowanym w Remontowa Shipbuilding dla amerykańskiego armatora. W piątek odbył się chrzest.



Podobnie jak poprzednie jednostki tej serii, statek otrzymał imię jednego z gatunków antylop - Wildebeest. Był to już ósmy z serii zbudowanej dla jednego z największych i najważniejszych amerykańskich armatorów, posiadającego flotę składająca się z kilkuset statków służących do wykonywania skomplikowanych operacji morskich, w tym obsługi, budowy i utrzymania w ruchu instalacji podwodnych oraz zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych. Realizacja kontraktu na budowę serii statków rozpoczęła się w czerwcu 2011 roku.

Wszystkie jednostki zbudowane są według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping). Są to jednostki osiągające rekordowe parametry w tej klasie statków (o długości do 90 m), czyli przykładowo osiągają nośność 5500 ton, a ich możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich. Pokład roboczy umożliwia przewóz ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform.

Realizując ten kontrakt Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy Remontowa Holding, stała się pionierem w budowie statków tzw. "średnionapięciowych". Statki wyposażone zostały w napęd "Diesel - Electric", czyli agregaty prądotwórcze wytwarzające energię elektryczną, którą wykorzystuje się do napędu statku za pośrednictwem elektrycznych silników napędowych. Pozwala to na ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Przed czterema laty dla tego samego armatora Remontowa Shipbuilding zbudowała trzy statki typu AHTS służące do holowania obiektów morskich i obsługi kotwic oraz przewozu sypkich, płynnych i ciężkich ładunków niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych.
VIK

Miejsca

Opinie (41)

  • Remontowa rządzi !

    • 52 3

  • remontowa (2)

    a co słychać w świetnym marsjanskim holdingu ? fama głosi , że główny marsjanin dostał jak mawiają hiszpanie cagalera gdy okazało się , że znów holding remontowej zdał kolejny statek. potwierdza się któryś raz , że jest ogromna przepaść między prywatnym holdingiem remontowej a holdingiem państwowym .

    • 45 1

    • zamawia sie nowe artykuly w mediach mainstreamowych by pokazac jak fajnie jest w ksiestwie marsjanskim.

      • 7 1

    • ostatnie piętro białego domku z remontówki znowu nadaje

      • 0 2

  • ciekawe jak RSB (5)

    wychodzi finansowo na tych statkach, zbudować to nie sztuka, ale na nim dobrze zarobić....

    • 2 26

    • (1)

      nie sadze by byly straty to nie stocznia marsjan gdzie Stach F. , Krzysztof G. i Wojciech S. buduja statek w dwa lata i przy okazji " wyrabiaja " straty ponad 20 milionów złotych i mimochodem dymaja norwegów na setki tysiecy euro. to jest sztuka a nie tam jakiś PSV zbudować.

      • 18 0

      • strat na pewno nie ma bo inaczej stocznia by już dawno upadła gdyby musieli dopłacać do 5 statków rocznie, ale pytanie jest czy zarabiają na tym na tyle aby ten biznes się opłacało prowadzić jeszcze przez wiele lat.

        • 11 2

    • (2)

      Srednia rentownośc PSV-ek to ~15-18%

      • 3 1

      • (1)

        Oj chyba za dużo,

        ogólnie przyjmuje się, że rentowność produkcji stoczniowej znajduje się w granicach 2% - 10 % (przy założeniu, że nie przynosi strat). Gdzie 10 % na obiektach offshore lub obsługi offschore.

        • 0 0

        • Oj nie za duzo. Zakladana marza przy kontraktowaniu to okolo 6-8% rzeczywista osiagana przy rozliczaniu jednostek wynosi tyle ile napisalem. Remontowa ma naprawde przyzwoitych kosztorysantow przy projketach i bardzo ostroznie szacuje koszty

          • 0 0

  • PSV (5)

    Jestem na tym samym statku, przed ostatni, siodmy z serii PSV "Springbok", stocznie opuscilismy na poczatku czerwac. Obecnie stoimy pod platforma. Panowie konstruktorzy powinni najpierw skonsultowac sprawy z ludzmi z eksploatacji, gdyz pewne rozwiazania sa bardzo zle zaprojektowanie. Ogolnie statek na 4-

    • 12 12

    • tez bylem na jendym statku polskiego projektu MMC 887, wybudowanym nie w Polsce, projekt bardzo slaby, niby duze PSV ale slabo rozplanowane wszystko

      • 6 6

    • Marudzisz... plywac na takich jednostakch to marzenie.... :) a nie jakies chinskiej produkcji statki, gdzie rury ciekna z kazdej strony po 3 latach eksploatacji... :)

      • 2 4

    • To normalne

      jak mi kiedys powiedzial jeden z takich "konstruktorow": ma ladnie wygladac na rysunku (schemacie).

      • 1 1

    • pewne rzeczy są "żle zaprojektowane" z tego tylko powodu, że inaczej się nie dało....

      chłopaki to statek a nie kilku hektarowa fabryka lądowa, jakbyście porównali mnogość systemów i urządzeń na takim PSV to sami byście zobaczyli, że ich odpowiednikiem na lądzie byłaby nieduża rafineria, spróbuj to wszystko ładnie rozplanować w 100 m kadłubie i jeszcze tak aby nie przekroczyć maksymalnych ciężarów ....

      • 2 2

    • po polsku człowieku

      • 0 0

  • (5)

    budują według projektu a nie wymyślają sobie podczas budowy, A projektują na jakiś zamówienie i zapotrzebowanie

    • 11 4

    • I tutaj sie mylisz kolego!!! (4)

      Kazdy kolejny statek byl modyfikowany, chocby od 5 z serii, zbiorniki stabilizacyjne, ktore na pierwszych 4 nie byly montowane. A z powazniejszych wad, chocby cooling system rufowy, zle dobrane przeplywy na rufie. Wady byly zglaszane do przedstawiciela armatora, oraz stoczni, niestety ktos wzial za to kase i tyle. Gdybym mogl pogadac z osoba, ktora zaprojektowala statek to z checia oprowadzilbytm go po maszynie i pokazal to i owo. Zreszta jak nie jestes z maszyny i nie bedziesz sam na tym jezdzil, to nie zrozumiesz. Jak dla mnie statek ma jakies 7-8 lat wstecz w porownaniu z najnowszymi projektami podobnych jednostek z Norwegii.

      • 1 1

      • to bardzo ciekawe (3)

        opiszesz dokładnie co można by w "maszynie" poprawić ?

        • 1 0

        • (2)

          podam tylko kilka panie konstruktorze:
          -jak wczesniej napisalem na rufie sa zle dobrane rury i zgiecia oraz przeplyw wody w systemie chlodzenia, ktora to chlodzi miedzy "klimat", ktory to w warunkach tropikalnych ciagle sie wiesza!!! Na kazdym statku podobne sytuacje
          -po co takie duze zb. hydroforowe? A wystarczylo zrobic duzy zbiornik F.W. drinking, pompa cyrkulacyjna, ktora chodzi caly czas w obiegu, zawor sprezynowy, zaoszczedziloby to miejsca w thruster roomie.
          -zeby stripowac alarm na panelu DP, trzeba otworzyc drzwi do skrzynki, a mozna to zrobic jedynie, gdy wylaczy sie zasilanie na wszystkich pompach na calym panelu... Przy operacji DP pod platforma, tata sytuacja jest nie do pomyslenia...
          -rurociagi powinny przebiegac wzdluz lini statku, do ktorych moglyby dochodzic tylko crosso'very, na poszczegolnych polaczeniach, tak, to tylko gaszcz rur, kilka dosc newralgicznych zaworow jest zle opisanych.
          -no i dalbym panu wyczyszcic filter od studzienki zezowej, ciekawe czy wsadzilby pan reke pod plyte podlogi i bez najmniejszych problemow otworzyl kosz ssawny. Wszystko jest zabudowane, dostep jest bardzo ograniczony, zarowno do filtrow, jak i do samych pomp. Przy ewentualnym remoncie dopiero nasluchacie sie kij.ow
          Dziekuje

          • 1 0

          • Do stoczni i stoczniowcow nie mam pretensji, bo ciezko zapierdzielali i robili, co im sie kaze, zreszta sami twierdzili, ze zglaszali swoje modyfikacje do rysunku, gdyz z doswiadczenia wiedzieli, ze mozna zrobic pewne rzeczy lepiej, niestety dostawali z***y z biura konstrukcyjnego, ze sie nie znaja i maja siedziec cicho. Tyle w temacie. Pozdrawiam wydzial rurarski oraz automatykow.

            • 0 0

          • wszystko to racja

            ale prawda jest taka, że w polskich biurach projektowych projekty robi się "taśmowo" byle szybciej i taniej, stąd takie "kwiatki", nie ma czasu na przemyślenie wszystkiego, niezwykle popularne powiedzenie "robić a nie myśleć " jest dalej aktualne.

            • 0 0

  • ZYSK (3)

    Jeżeli chodzi o opłacalność to cały Holding wyrobił w zeszłym roku 2 miliony zysku z czego 1 milion sama Remontowa Shipbuilding. O czymś to świadczy.Więc chyba zarabia na tych statkach , nieprawdaż ?

    • 9 3

    • Więcej tego było niż 1 mln

      • 3 1

    • Coś słyszałeś

      że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele. Grupa miała ponad 2 miliardy obrotu w tym RSB ponad miliard a nie 2 mln zysku . Zysk netto nie był podany ale wiemy, że RSB płaciła dość wysoką dywidendę to i zysk musiał być dość duży , myślę że ~50 mln tego było.

      • 0 1

    • zysk

      Remontowa holding 250 mln pln zysku netto, bya w prasie informacja

      • 0 0

  • a MARSjanie płaczą z zawiści... (11)

    Marsjane smutni, nie mają jak przez spółki krzaki wyprowadzać pieniążków państwowych. Spółki powstałe z dawnych pracowników stoczni gdynia - studzienki kanalizacji łapówkarskiej. Ile ich jest - utrzymanie ruchu, sprzątanie, obsługa, inne agencje pracy - przykrywka do "legalnego" łapówkarstwa. W Gdańskiej nigdy takich cudaków nie było. W gdyni kolesiostwo, szemrane interesy. Jak ktoś próbował startować w postępowaniach ofertowych i przegrał mimo niższej ceny i lepszych warunków to wie o czym piszę. Sprawa obija się o dział zamówień który zawsze wie lepiej :) Ciekawe kiedy wyjdzie szydło z worka.

    • 23 1

    • wyjdzie szydło z worka , wyjdzie. zbliża się już ich koniec, marsjan tych szkodników przemysłu okretrowego

      • 14 0

    • marsjanie nie moga przezyc i nie moga zrpozumiec bo nie chca ze mozna normalnie zarabiac pieniadze a nie tak jak oni wyciagac rece do kasy panstwowej czyli do kieszeni kazdego z nas ma racje jarek mowiac o nich sitwa..

      • 13 0

    • o marsjanach (8)

      chcieli wyprowadzać przez spółki nautowskie np. przez Kormal naute ale tu namiestnik marsjan uciekł bo nie dał rady, Konrem Nauta została zniszczona przez - kiedyś były trojki murarskie - a tu przez trojkę Stach F. Krzysztof G i Wojciech S. po wyprowadzeniu kasy pozostawili straty ponad 20 milionów złotych i teraz marsjanie kombinują co by tu z tym zrobić a przy okazji zlikwidowano ponad 300 miejsc pracy w Gdyni.

      • 14 0

      • (7)

        Zlikwidowano 100 miejsc bo tyle miał Konrem. Nie pij tyle bo ci sie troi.

        • 0 10

        • (4)

          Konrem zatrudniał 103 osoby na umowę o pracę + 40 na umowy zlecenia + ok. 200 pracowników , których zatrudniali kooperanci czyli podwykonawcy. Troi się chyba twojemu prezesowi. A co do upadłości to winnymi są - tu powtórzę - Stach F., Wojciech S. i Krzysztof G. i to do nich ( ale nie tylko przyjdą ) wierzyciele po swoje pieniądze.

          • 11 1

          • (1)

            Ooo widzę że wielbiciel Stacha wrócił z urlopu :-)

            • 0 0

            • Stach to kliniczny przykład człowieka dyspozycyjnego, bez własnego zdania co mu każą to zrobi tak było w Elblągu gdzie wspólnie z jednym , którego nazwisko przemilczę rozłozyli oddział stoczni Gdynia a stało się to gdyż są smakoszami wody mineralnej , która sie raczyli bez opamiętania a znane są przypadki, że jak za duzo wody się wypije to źle się kończy. dlatego marsjanie wybrali go do realizacji zadania zniszczenia spółki konrem a przy okazji wyprowadzenia kasy.

              • 11 0

          • (1)

            To dalej jakby nie patrzył daje 103 zlikwidowane miejsca pracy.

            • 0 11

            • a inni, tamci stale współpracowali z konremem od lat.

              • 8 0

        • (1)

          z tego co czytam i co mowiuli mi przez telefon ludzie to firma zatrudniała dużo ludzi i chyba ty nie umiesz liczyć bo może bierzesz udział w tych spotkaniach i teraz nie wiecie jak wyjsc z tego bo znisczyliscie dobra firme a sami nic nie umiecie zrobic

          • 5 0

          • mówili

            • 0 0

  • marsjanin (2)

    z tym zyskiem remontowa Holding to nie wystarczy przeczytać Listę 100 i nie 2 Smln a ponad 250 mln w ub,roku czyli tyle co całe przychody Nauty.Shipbuilding na pewno ma wyniki dodatnie na nowych statkach, a Nauta to trzeba spytać znawcę Prezesa który na wszystkim ma dobre wyniki jak we...e, ma

    • 14 0

    • (1)

      przestań toczyć jad

      • 0 3

      • prawda boli i to bardzo ale nie ma wyjścia ...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane