• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny kolos zmierza do gdańskiego terminalu DCT

VIK
1 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dla tych wszystkich, którzy kilka lat temu po raz pierwszy podziwiali w terminalu DCT ogromny kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller, o pojemności ponad 18 tys. TEU, mamy kolejną dobrą wiadomość. Już 2 czerwca będzie okazja podziwiać kolosa, który zabiera ponad 19 tys. TEU. Do Gdańska płynie MSC Maya.



Jest to w tej chwili jeden z największych kontenerowców świata. Jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich. Ma 396 metrów długości i 59 szerokości, i choć jest o trzy metry krótszy od Maersk Mc-Kinney Møller, to zabiera na pokład dużo więcej kontenerów. Maersk Mc-Kinney Møller ma pojemność 18 270 TEU, a MSC Maya 19 224 TEU. Tym razem różnica jest więc na korzyść MSC Maya i wynosi prawie tysiąc TEU.

Czytaj też: Wielki kontenerowiec zacumował w terminalu DCT

Statek spodziewany jest w gdańskim porcie w czwartek 2 czerwca w godz. od 16:00 do 18:00. Będzie widoczny z ul. Kontenerowej przy DCT.

MSC Maya to nowa jednostka, została oddana do użytku zaledwie we wrześniu ub. roku. Teraz pływa w ramach serwisu Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w zaledwie 32 dni. Statek należy do armatora MSC. Jest jednym z czterech statków o pojemności 19 224 TEU należących do tego armatora. W budowie jest kolejnych kilkanaście.
VIK

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • (1)

    Z jakiej plaży??? Jak tam jest plac budowy

    • 38 5

    • dokladnie

      Odkąd zrobili tam plac budowy nie ma już plaży i pozostałości powojennych

      • 26 1

  • (2)

    Płynie chińska tandeta na wakacje itd..
    Do kupienia już od poniedziałku we wszystkich marketach i w promocji oczywiście...

    • 57 25

    • tą chińską tandetę właśnie użyłeś do napisania komentarza

      • 43 8

    • W biedronce

      • 5 5

  • (3)

    Wąsate Mirki nakręcą piętnasto minutowe filmy HD

    • 33 21

    • (1)

      chyba nakreco...

      • 9 0

      • Skamerujom

        • 13 0

    • niech kręcą a tobie i takim jak ty co do tego...

      • 2 1

  • Też coś. (24)

    Do Gdyni już dawno temu wpływały takie statki a do Gdańska teraz takie wpływają bo Gdańsk odrabia dopiero straty za Gdynią.

    • 8 182

    • Co Ty chłopie piszesz

      Głębokość toru wodnego w Gdyni uniemożliwia wejście dużych kontnerowców tak więc nie przelewaj swojej nirwiedzy

      • 64 3

    • nacpales sie 400 metrowy statek w gdyni co ty palisz

      • 56 0

    • Tak, tak prezesie - pomarzyć o takim statku w gdyńskim BCT zawsze pan może ...

      Ale bez przesady z wypisywaniem takich bredni.

      • 46 3

    • Jak tam lotnisko w Gdyni? (2)

      ;-)

      • 45 4

      • Czeka na Opener'a

        • 31 3

      • Teraz będzie tak ...

        Skoro lotnisko nie wypaliło, to o teren lotniska zostanie poszerzony obszar ogródków działkowych a budynek terminala lotniskowego zostanie przeznaczony na siedzibę zarządu działkowców. I w końcu zarząd ogródków będzie miał najnowocześniejszą siedzibę na świecie i w okolicach. Zawsze będzie się czym pochwalić.

        • 30 0

    • Chyba Bismark w 1940 -:)

      • 15 0

    • hiehiehie (1)

      Ciekawe gdzie taki kolos miałby zacumować w Gdyni??? 16 metrów zanurzenia mówi ci to coś ? :P

      • 26 1

      • Vesselfinder mówi, ze 12,5m...

        • 0 0

    • Nie udawaj gdyńskiego trolla, bo słabo ci to wychodzi. (1)

      I zdejmij w końcu biało-zielony szalik, bo gorąco jest.

      • 9 13

      • Jak to słabo?

        Większość dała się nabrać. Tak na poważnie to smutne jest to, że sporo a nawet większość gdynian ma takie właśnie wyobrażenie o "wspaniałej" i "nowoczesnej" i "bogatej" i "świetnie rozwijającej się" Gdyni. I nawet twarde dane oraz sam rzut oka na Gdańsk nie sprowadzają ich na ziemię.

        • 21 1

    • Akurat wiem co mowie (8)

      Czlowieku co ty gadasz za bzdury, skoro Gdynia nie moze przyjmowac takich statkow, ze wzgledu an zbyt plytkie wejscie do portu... Poza tym Triple-E sa w uzyciu dopiero od 2011... Wtedy Maersk juz nie wplywal do Gdyni.

      • 4 9

      • No i po temacie - "zaznajomiony" wie i mówi - koniec, kropka.

        • 7 1

      • (6)

        Vesselfinder mówi, że obecne zanurzenie Mayi to 12,5m. Na stronie portu Gdynia głębokość toru podejsciowego podano: 14m. Wie ktoś może czy taka rezerwa wystarcza? I czy ta głębokość jest aktualna również przy nabrzeżach?

        • 1 3

        • Jest jeszcze jedno (4)

          Prócz głębokości znaczenie ma też ilość manewrów które trzeba wykonać na podejściu no i jeszcze jedno, jaki zasięg mają Gdyńskie suwnice

          • 5 0

          • (3)

            Manewry to chyba brocha holowników, czyż nie?
            A jaki zasięg mają te suwnice?

            • 0 3

            • nowe to 25 rzędów, a gdyńskie? pewnie nie więcej niż 12/14 (2)

              • 1 1

              • BCT ma nalepsze - chińskie - suwnice na świecie !

                Akurat takie do rozładunku chińskich towarów. Co prawda ponoć przy pierwszych próbach trochę się powyginały (bo przodownicy pracy dźwigali więcej, niż chińska fabryka dała)) ale rodzimi fachowcy je nieco "ulepszyli", tzn. powzmacniali i śmigają jak trzeba.

                • 6 1

              • Szukajcie, a znajdziecie

                Od grudnia 2014 w Gdyni są suwnice na 19 rzędów. Na zdjęciu widać 16 rzędów, a więc tu chyba jest ok.
                Jednak max głębokość przy nabrzeżach w porcie gdyńskim to 13 m. Qrka, pół metra rezerwy pod kilem, to chyba maławo...

                • 3 0

        • tor podejściowy

          to jedno, a głębokość przy nabrzeżu to drugie. W Gdyni w obu przypadkach bez rewelacji. Tego typu statki tylko do Portu Północnego niestety ...

          • 1 0

    • (3)

      No chyba jednak nie... Gdynia nie ma odpowiedniej infrastruktury, aby przyjąć Triple E, a co dopiero najnowszy model. A jakbyś nie wiedział (a po Twoim aż rzucającym niewiedzą w oczy komentarzu sądzę, że nie wiesz) Triple E to nazwa modelu statku jakim jest Mc-Kinney Møller. Gdańsk nie odrabia strat za Gdynią. Nie musi...

      • 4 1

      • (2)

        A możesz podać jakie to elementy infrastruktury stanowią to ograniczenie?

        • 1 0

        • Służę (1)

          Zasięg 19-to rzędowej suwnicy: 50 m. Szerokość Mayi: 59 m. 13 m przy nabrzeżu Helskim to głębokość konstrukcyjna. Jako rzeczywistą przyjmuje się 12,7 m. 20 cm (przyjmując 12,5 m obecne zanurzenie) to mniej niż przyslowiowa stopa... :-)
          Cóż, gdyński port nie obsłuży zatem MSC MAYA, gdyż max co może tam się rozładować to 13000 TEU. Na szczęście jest port gdański.

          • 1 0

          • obsługa suwnicy na szerokości 23 rzędy za 1 podejściem

            zasięg gdańskiej suwnicy to 52 m wiec...muszą obrócić 180° albo nie obsłuży 3 rzędów.

            • 0 0

  • Ooo..płynie chińszczyzna.

    • 22 15

  • (5)

    Szczurek co ty na to. W Gdańsku rocznie przeładunki rosną kilkanaście procent rocznie, budują drugie nabrzeże są drogi dojazdowe. A u ciebie maleje ilość przeładunkow, zwolnienia grupowe ogólny marazm ale za to nikt ci estakady nie będzie psul.

    • 77 10

    • Za to ma Ciebie na liście mieszkańców

      • 4 22

    • Szczurek Szczurkiem ale co na to obecny - przecież "najlepszy" prezes BCT ? (1)

      • 21 2

      • Najlepszy prezydent i najlepszy prezes, duet marzeń :).

        • 14 2

    • za to samorżądniaki na morskich nabrzeżach zbudują dwupiętrowe psudo-apartamentowce dla burżujów - tak dobrze nie ma nigdzie

      • 13 0

    • Nic nie szkodzi

      Za to zmniejsza się teren portu na rzecz apartamentów.

      • 5 0

  • jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich!!! (6)

    a jak ktoś nie chodzi na mecze? co to w ogóle za miara powierzchni, nie prościej napisać że 2 albo 4 hektary? i chodzi o boisko do piłki jakiej? siatkowej? ręcznej?

    • 32 23

    • (3)

      Ale nie każdy jest rolnikiem

      • 21 7

      • nie trzeba być rolnikiem... (2)

        podstawowe jednostki układu SI uczono juz na fizyce w 4 klasie..
        tak wiem wiem, hektar nie jest jednostką w układzie SI ale metr już tak (czyli jego iloczyn m^2 też).
        :)
        dla przypomnienia 10m x 10m = 1 ar
        100m x 100m = 1 hektar

        • 6 0

        • ja bym podał w yardach kwadrat (1)

          • 1 1

          • a masę podać w słoniach.

            Albo w Płetwalach błękitnych. Długość przeliczyć na wysokość Empire State Building. Taka nowa amerykańska moda przeliczania na absurdalne jednostki.

            • 9 0

    • tylko malorolni wiedza

      • 0 1

    • nie każdy jest rolnikiem jak Ty

      • 0 1

  • czyli BCT Gdynia żegna się z zabawą zwaną przeładunkiem kontenerów. (10)

    skoro MSC przeszło do Gdańska.
    są też tego dobre aspekty: gdyńska Estakada nie będzie już tak rozjeżdżana przez ciężarówki

    • 65 8

    • Kierownictwo BCT już dawno zapomniało o celu prowadzenia takiego biznesu, więc pożegnanie z przeładunkami było jedynie kwestią

      Trzeba było zamawiać suwnice do obsługi barek a nie wydawać unijny szmal na potężny sprzęt, który owszem - jako tło portu wygląda bardzo okazale ale to niestety jedyna jego "zaleta". A teraz prezesy siedzą i użalają się, że ktoś im tam toru wodnego nie pogłębił. I tak najlepiej - zwalić winę za swoją nieudolność na cały świat (ale przecież w BCT to norma).

      • 17 4

    • MSC jak na razie zawija i do Gdyni i do Gdańska (2)

      • 15 4

      • do czasu...

        przedtem nie było mowy o zawijaniu MSC do GDA, a teraz skoro już pierwszy statek tam popłynął, to reszta będzie kwestią miesięcy..
        przecież MSC patrzy głównie na cenę, skoro DCT jest w stanie dać niższą kwotę za przeładunek (nawet początkowo tracąc na tym lub wychodząc "na zero" to widocznie może sobie na to pozwolić niszcząc konkurencję.. szkoda ludzi w BCT, którzy tam pracują i szkoda generalnie że rywalizacja odbywa się w między trójmiejskimi portami a nie między europejskimi

        • 18 3

      • Popatrzmy na sytuację obiektywnie.

        Naprzeciw filipińskiego BCT jest chiński GCT i tam jako tako przeładunek trwa. Co więc jest grane, czy coraz mniejsze przeładunki w BCT to wina zbyt płytkiego toru, czy jest może jakiś inny powód tej biedy ? Może faktycznie szwankuje zarządzanie albo (co bardziej prawdopodobne) filipiński zarząd - jak głoszą plotki - planuje zwijać ten interes?

        • 17 0

    • Nie żegna się (1)

      lecz obsługuje mniejsze jednostki. Do BCT nie wejdzie statek o zanurzeniu 16 m.

      • 6 8

      • A dużo (lub choćby wystarczająo) BCT obsługuje tych "mniejszych jednostek" ?

        No chyba że są na tyle "mniejsze", że ich nie widać lub BCT przeszło na obsługę podwodnych kontenerowców.

        • 15 0

    • (3)

      Tomek C. a co to za propaganda ? MSC Maya to serwis 2M, i to już kolejny statek MSC jaki zawitał do DCT.

      i jeszcze. To Maresk zawija do DCT'e a nie MSC. A że Maersk notuje opóźnienia w AE10 to MSC ratuje

      Coś wiesz, ale nie do końca, a z tego co mi wiadomo MSC zostaje w BCT'e.

      • 6 11

      • Nareszcie coś, co mnie uspokoiło ! (2)

        Dobrze, że jest ci wiadomo o takich sprawach i bardzo dobrze, że informujesz pracowników BCT o tym, że mogą być spokojni o przyszłość - w tym o prężny i dynamiczny rozwój firmy.
        Teraz mogę już spokojnie wracać do oczekiwania na kolejkę statków do rozładunku.

        • 11 2

        • (1)

          Rozumiem, że pracownicy BCT w domkach siedzą, bo praca tylko tam w weekendy i trolują.

          Czyli teraz powiat wejherowski juz taki mądry nie jest, całe 9 piętro, piwnica, tatusiowie i synowie ? Strach wszystkich obleciał ? No co jest chłopaki ? Gdzie wasze ciche kolesiostwo ? Tak się obstawiliście to teraz macie. A teraz powiedzcie co robicie ? Grill ? Piwko na "obowiązkowym" dobrowolnym wolnym ?

          Jeszcze dwa dni i weekend zajęty. Nie zapomnijcie o rodzinach i dzieciach, ze w weekendy nie macie dla nich czasu, a w tyg oni dla was.

          • 15 4

          • Grunt to bezgraniczna lojalność.

            Kolesiostwo i inne układy i układziki (w tym towarzyskie - biznesowe chyba też - a nawet także zahaczające o rodzinne), istnieją też wśród średniego i ścisłego kierownictwa firmy - zarząd też tu mam na myśli, a jakże !
            Pozdrowionka dla świeżo awansowanego dyrektora (jak tam kolego, o przepraszam - panie dyrektorze - w tym roku na wakacje z rodzinką do Brazylii, czy jednak ze względu na kryzys gdzieś bliżej?).

            • 16 0

  • (3)

    Z treści wynika, jakby miał zawinąć na dwie godziny. A przychodzi na redę 2016.06.02 / 14:00, zacumuje z godzinę - dwie później, a wyjdzie dopiero 2016.06.06 / 06:00 wg. planu.

    • 28 3

    • (2)

      Dzięki, właśnie miałem pytać do kiedy zostaje, bo wątpię by wpływał na 2 godzinki na kawkę ;)

      • 13 0

      • (1)

        I ciasteczka, nie zapominajmy o ciasteczkach.

        • 15 0

        • takie posypane cukrem?

          • 4 1

  • Gdynianin (8)

    Fajnie Gdańsk się rozbudowuje, powstają nowe drogi ,nowe inwestycje, Kolejny Armator przechodzi na terminal w Gdańsku i zostawia kasę, a w Gdyni informacja...Przejazd w Chyloni najwczesniej za 5 lat

    • 72 4

    • Nie da się :).

      • 11 0

    • w Chyloni przjejazd za 5 lat, mamy taka informację a na Oruni? (3)

      tam nie planują w ogóle robić tunelu :p

      • 7 8

      • Nie macie takiej informacji

        Przypupasy szczurze podały że najwcześniej za 5 lat i to jak im pkp wszystko poda na tacy.

        • 2 0

      • na oruni będzie dużo wcześniej. pisali o tym nawet na tym portalu kilka razy

        • 1 0

      • Nie za 5 lat, tylko jeżeli już, to nie wcześniej niż za 5 lat i pod warunkiem, że PKP PLK to zrobi, bo Gdynia nie zamierza.
        Po drugie co ty porównujesz z Orunią? Ten fragment Oruni, którego faktycznie dotyczy problem przejazdów, to kilkuset mieszkańców, którzy w dodatku mają bezproblemowy dojazd do centrum Gdańska bez gigantycznych korków poprzez ulice Równą, Sandomierską i Mostową. W przypadku Gdyni przejazdy na Chyloni są alternatywą dla wiecznie zakorkowanej i będącej w fatalnym stanie technicznym estakady, to po pierwsze. Po drugie ulica Pucka łączy dzielnice, które zajmują odpowiednio: 1, 2, 3 i 5 miejsce pod względem liczby ludności (łącznie ponad 70 tys. mieszkańców), więc co ty w ogóle chcesz porównywać baranie? Gdyby tak (odpukać) na estakadzie zdarzyła się poważna awaria techniczna i droga ta musiałaby zostać wyłączona z ruchu, to 50 tysięcy ludzi jest praktycznie odciętych od centrum i albo stoją na szlabanach, albo trzeba dymać do Rumi, bo tam jest najbliższy bezkolizyjny przejazd, a w przypadku wzywania np. pogotowia, to musieliby śmigłowce wysyłać.

        • 0 0

    • to rzecz jasna spisek

      • 2 0

    • Biedna Gdynia (1)

      Ale na pocieszenie powiem, że Gdańsk tak kocha się rozbudowywać, że zapomniał o dziurawych drogach :) Przykładowo droga na Zaspie (chyba al. Jana Pawła II -> Startowa -> Kołobrzeska -> Jagiellońska -> Pomorska) - 70 km/h, ale osobiście czasami wolę się tam nie rozpędzać, bo dziury i wyboje sprawiają, że samochód dosłownie lata. I to tylko jeden z takich przypadków :)

      • 0 0

      • wymień po prostu amortyzatory ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane