• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowiec "Port Gdynia" dla Pol-Euro

Wioletta Kakowska-Mehring
21 maja 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
MS "Port Gdynia" będzie pływał pod maltańską banderą. MS "Port Gdynia" będzie pływał pod maltańską banderą.

Gdyńska firma Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Uroczystość odbędzie się w Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia, gdzie jednostka była wyposażana. Matką chrzestną statku zostanie Anna Wypych-Namiotko, wiceminister infrastruktury odpowiedzialna za gospodarkę morską.



Kontenerowiec jest jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178 zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. Wyposażanie statku kończy SSR Gryfia SA. Statek zbudowano na zamówienie spółki Aranda, należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu. Spółka została powołana tylko po to, aby zarządzać procesem dokończenia budowy tego statku, zorganizować jego finansowanie, a następnie wynajem (czarter) i docelowo sprzedaż.

Statek zdecydowała się wyczarterować firma Pol-Euro Linie Żeglugowe SA w Gdyni. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3100 TEU, czyli kontenerów 20-stopowych. Dzień po chrzcie statku, 22 maja br., kontenerowiec wypłynie ze Szczecina na próby morskie, po czym zostanie przekazany armatorowi, gdzie od razu rozpocznie przewozy ładunków. Statek będzie pływał pod maltańską banderą.

Dla gdyńskiej firmy to czwarta jednostka w eksploatacji, a dla portu macierzystego, czyli Gdyni, statek wyjątkowy. U progu przyszłorocznego portowego jubileuszu, nadanie takiej nazwy kontenerowcowi stanie się pięknym akcentem w 90. letniej historii portu.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

  • Pol-Euro Gdynia, gen. Kazimierza Pułaskiego 6

Opinie (46) 4 zablokowane

  • Dla gdynskiej firmy... (9)

    ...ale zbudowany w szczecinie

    • 30 5

    • gdynska firma plywa pod maltanska bandera (4)

      rewelacja;]

      • 14 2

      • (3)

        hmm... a gdańskie to niby pod polską banderą pływają? ha ha ha
        Pod polską to już tylko żaglówki, SG i MW pływa :P

        • 8 1

        • Gdańsk nigdy nie miał linii żeglugowych. (2)

          ...no może po za białą flotą. ;)

          • 6 1

          • jak nie miał jak miał.. a Shleswig to co :D przypłyneli przecież "do siebie"

            • 6 3

          • ma - RSM

            • 0 1

    • Kolejny maturzysta od Giertycha co nie potrafi nawet pierwszego zdania przeczytać ze zrozumieniem (1)

      "Gdyńska firma Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek,"

      • 4 2

      • gdyby był od Giertycha to by mu tak łątwo nei było

        a ten jest ewidentnie od premieru Tusku

        • 2 0

    • gdynianin

      przez gdynian :-) bylem i go budowalem :)

      • 2 2

    • ja

      lepiej że zbudowany w Szczecinie w POLSCE niż w chinach

      • 7 0

  • fajnie :)

    • 17 5

  • Nie krytykuj Gdyni ! (2)

    Gdyni nie można krytkować.

    • 34 19

    • (1)

      Właśnie:) Gdynia ma nie tylko statek. Niemcy mają Steinbach, a Gdynia senator Arciszewską-Mielewczyk:D

      • 3 1

      • wiesz...anglicy mają swojego Jasia Fasolę a Polacy swojego "p........a"

        brrr. pewnie mnie jutro obudza o 6 rano...

        • 2 1

  • a keidy powstanie okręt ewakuacyjny ORP "Rudy Kaszub" ??

    • 26 9

  • ciekawe czy malpy juz obsadzily statek

    wszedzie tego pelno jak virus

    • 11 6

  • A my mamy swojego m/s Sołdek (3)

    Mamy też najlepiej zarabiającego Prezydenta w Polsce. Niech nam żyje Puding!

    • 30 3

    • jedno słowo DCT, dziękuję i dobranoc. (2)

      • 2 7

      • tak tak dobranoc... idź sie przespać i ochłonąć

        • 5 1

      • Taa,zwłaszcza że to czysto polska firma.

        Jest się z czego cieszyć. Biednyś.

        • 6 1

  • pięknie, oby tak dalej.

    • 5 1

  • Port Gdynia... ale pod banderą maltańską (4)

    Dlaczego nie pod Polską? Co za debile ustanawiają w Polsce prawo że nasze statki muszą pływać pod obcymi banderami !? Bo oczywiście gdzie indziej się opłaca, a u nas nie!

    • 27 4

    • Wszędzie tak jest..

      • 3 1

    • Widziałeś ostanio Maersk Elbę?

      Co za debile w tej Danii, że ich statki muszą pływać pod obcymi banderami!?
      Tyle w temacie.

      • 4 1

    • Chytry dwa razy traci. (1)

      Odpowiedż jest prosta bo polskie podatki są za wysokie,więc tak jak wszystko i ludzie spieprzają i biznes też zarobi Malta a nie złodziejski kraj.Jak ktoś jest za chytry to dostanie g*wno.

      • 7 0

      • PRACA NA MORZU

        Ale macie pojecie o rejestrze.Popierwsze prawo Maltanskie czy Cypryjskie zwalnia marynarzy z wszelkich platnosci takich jak zusy srusy autobusy i cytrusy.Statek jest rejestrowany jako firma nawet nie mam swojej siedziby na malcie moze byc np skrzynka sa rozne kruczki prawne.Unas w polsce niema np drugiego rejestru i dlugo nie bedzie.Bo byl zaraz lament innych dziadow ze marynarze maja ulgi tak dalej ze nie placa skladek.Wszystko mozna zrobic tylko trzeba miec glowe.Wiekszosc marynarzy jest na kontraktach np 4 miesicznych lub 6 miesiecznych potem nie dostaja piieniedzy zyja z tego co zarobia.Wiec pobyt w domu trwa 3 miesiace lub 4 dalej na morze.

        • 4 1

  • no to się popisałeś elokwencją

    ciężko dyskutować z takim argumentem naprawdę :)

    • 0 0

  • Czechy...

    mają więcej jednostek pod swoją banderą niż Polska. heh

    • 17 2

  • gdynia (1)

    i co stocznie nierentowne?? co za bzdury szkodaze gdynia na tym stocznia nie zarabia ale wazne ze polacy a nie n iemcy brawo !!

    • 9 2

    • a co maja do tego niemcy tepąku . sami ledwo żyją przez monopol chin i azji gdzie stocznie kilka razy wieksza od naszych buduje sie tyle co u nas statek 4 razy mniejszy niz tam.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane