• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krótka lista chętnych do budowy terminalu DCT II

VIK
8 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

Wybrano konsorcja, które będą rywalizowały o kontrakt na zaprojektowanie i budowę drugiego nabrzeża głębokowodnego dla terminala DCT. Do dalszych negocjacji wybrano cztery podmioty.



W gronie tym znalazły się: N.V. Besix, konsorcjum złożone z Bilfinger Construction GmbH, Bilfinger Infrastructure, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych i Korporacji Budowlanej Doraco, konsorcjum złożone z OHL, Sociedad Anónima Trabajos y Obras (SATO), Soletanche Bachy International oraz konsorcjum PBD, czyli Per Aarsleff A/S, Budimex, Dredging international.

Czytaj też: Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku

Wybrano je spośród siedmiu zgłoszeń. W toku pierwszej fazy przetargu badano m.in. doświadczenie w prowadzeniu podobnych projektów, w tym doświadczenia ostatnich kilku lat, co przekłada się na znajomość najnowocześniejszych technik i rozwiązań, a także zasoby finansowe, sprzętowe i ludzkie do poprowadzenia projektu w trybie "zaprojektuj i zbuduj".

Wraz z zakończeniem I fazy, przetarg wchodzi w fazę II, w czasie której stworzone zostaną szczegółowe projekty terminalu wraz z harmonogramem prac projektowo-budowlanych. Firma DCT Gdańsk zakłada, że faza ta zostanie zakończona w ciągu 2-3 miesięcy.

Nowy terminal, czyli DCT II ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro. To jednak nie koniec. W planach jest jeszcze kolejna, trzecia faza rozbudowy DCT. Jednak na razie nie zdradzono szczegółów.
VIK

Miejsca

Opinie (35) 4 zablokowane

  • Świetnie! (4)

    Nowe miejsca pracy!
    Szkoda tylko, że za 2 tys. złotych.

    • 55 24

    • Hura!!!! (1)

      No coś ty 2000 ale EURO !!!! i to na rękę:)

      • 10 7

      • ...

        • 3 1

    • 2tys????

      chyba po roku wlazenia w d*pe brygadzista, żeby ocene dobra dostać.no i zagonić kogos by wyróżnienie było.i wtedy awans na średniego downa hahaha dct =nowoczesny oboz pracy

      • 9 9

    • Ja mam 8 plus auto.

      I tak mi kurka nie starcza. Człowiek chciałby do Włoch na dwa tygodnie a tu ,uj z taką pensją.

      • 3 0

  • Pytanie (5)

    A czy budowa nie zaszkodzi plazowicza plazy wodzie na stogach bo moim zdaniem jest to najlepsza plaza jaka zn ciesze sie z rozwoju itd ale. zeby to nie szkodzilo am

    • 11 30

    • sorry za bledy :-P

      • 1 6

    • zgodnie z planem... (3)

      ... zagospodarowania przestrzennego" plaza stogi " przestanie istniec,poniewaz w planie jest zabudowanie jej obszarem przemyslowym az od mariny na gorkach zachodnich...
      -co roku coraz wieksze obszary wydmowe ,plazowe sa zabierane pod tereny przemyslowe...

      • 8 18

      • Bredzisz. Nie ma takiego MPZP, który zakładałby przeznaczenie całego wybrzeża na tereny przemysłowe.

        • 14 2

      • kiepski troll

        • 5 1

      • a w Górkach Wschodnich w rezerwcie Ptasi Raj

        powstanie największe w tej części Europy Centrum Dystrybucji Poczty Ptasiej (gołębie pocztowe)

        • 2 1

  • Wielkie brawa dla DCT i życze Wam jescze bardziej dynamicznego rozwoju niż obecnie (9)

    • 53 10

    • W kilka lat udało się im osiągnąć więcej niż w Gdyńskich terminalach przez kilkadziesiąt lat (6)

      • 33 11

      • Bo ZMPG Gdynia to amatorzy (5)

        Dokumentacja zawiera masę błędów. Potem zwali sie na Wykonawcę i juz. Niekompetencja całego pionu inwestycji aż huczy !!!!!!

        • 8 3

        • Gdynia przegapiła swój czas (4)

          mając lepszą infrastrukturę drogową i kolejową mogła pogłębić kanał portowy i rozbudować obrotnicę dla statków. Nie zrobiono tego, gdyż "nie ma zainteresowanych serwisem dużymi jednostkami". w Gdańsku powstał DCT, w Gdyni się śmieli, że wpływają tutaj kontenerowce wielkości barek. I nagle kontrakt z Maerskiem, którego Gdynia nie może obsłużyć, bo przespała swój czas... Teraz ZMP Gdynia płacze, że przydałyby się te inwestycje, ale... nie ma sensu na nie łożyć kasy, bo jest ten zły Gdańsk.

          • 18 4

          • (3)

            za przeproszeniem pierd...., DCT wyrwało Maerska po opłaceniu strajków na BCT

            • 4 11

            • BCT nie jest w stanie chwycić największych (18000 i 14500 TEU) kontenerowców (2)

              zwyczajnie nie dadzą rady się ustawić przy terminalu. Kanał portowy MA MIEĆ 13,5 metra (obecnie jest płytszy), gdy ww. jednostki mają zanurzenie maksymalne 15,5. Obrotnice MAJĄ POZWALAĆ na manewrowanie statków o długości do 250 metrów, gdy Maersk pływa statkami mającymi 400 metrów. Mając takie jednostki w perspektywie szukali portu zdolnego do obsługi tych "maleństw". No ale ja przecież się nie znam, pie.....ę głupoty i chociażby te statki miałyby być wyciągane na ląd, to by je BCT obsłużył, prawda "ekspercie"? Strajk tylko przyspieszył decyzję.

              • 7 3

              • (1)

                mieć to mogą nawet 20, ale większego zanurzenia niż 14,5 nie mogą mieć przechodząc przez cieśniene

                • 3 1

              • port Gdynia potrzebuje pogłębienia ale nikt się tym nie zajął

                Maerski za to mają to do siebie, że często pływają przy prawie maksymalnym zanurzeniu. Cieśniny to jedno, port to drugie. Przede wszystkim ma tu znaczenie długość. BCT znajduje się na samym końcu basenu portowego i trzeba się tam nakręcić. DCT ma głębokie podejście "z morza". Widzisz różnicę?

                • 2 0

    • (1)

      Proponuję zamiast wertowania dokumentów pojechać na Nabrzeże Szwedzkie i zobaczyć na własne oczy, jak Doraco pracuje, organizuje roboty i w ogóle funkcjonuje. Myślę, że dzięki temu skróci się szybko lista.

      • 6 5

      • doraco to samo zło

        poopowiadają o tym firmy które pod nimi padły, tylko poszukac trzeba

        • 3 2

  • Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat dogonimy Hamburg (4)

    • 41 5

    • Gdańsk się rozwija

      • 29 6

    • Gdynia się zwija

      • 30 5

    • chyba różowej ulicy

      • 6 5

    • Humbug chyba...

      • 0 2

  • Budimex to na dzień dobry wykreślić.

    Co robota to partactwo.

    • 18 8

  • dzika plaża (3)

    Szkoda że już nie będzie dzikiej plaży między nabrzeżem DCT i rudowym, przyjemny klimat tam panuje i można zobaczyć fajne jednostki.
    Może kiedyś będzie nabrzeże dla "zwiedzających".
    Trudno biznes to biznes.
    :)

    • 7 12

    • szczerze mówiąc to jest moja najulubiona plaża (2)

      wkurzony jestem na maxa, że wyleją tam beton i zrobią kolejne pobrzeże ..podły świat.. w d*pie mam DCT i bramę na świat - nic nie będę z tego miał zaś najfajnieszą plażę bez ludzi rozkopią i zniszczą ;/

      • 3 16

      • "już nie ma dzikich plaż, na których zbierałam bursztyny"

        • 4 0

      • Jedź na Westerplatte lub do Sobieszewa, mało plaż wokoło ? Port musi się rozwijać, jest jednym z największych atutów Gdańska.

        • 4 1

  • Czy wygrało już Doraco ?

    A jak sie miewa gwarancja, która należało wpłacić w gotówce, a także wadium w przetargu na budowę biurowca dla InvestGDA ? Możecie to sprawdzić ? Czy Doraco złożyło te 4 mln in cash ?

    • 14 2

  • Co by nie musieli

    po zakończeniu prac oddawać kilkuset baniek po jakiemuś baranowi pieczątki nie będą się zgadzać.

    • 3 0

  • BUDIMEX (1)

    budimex to najwięksi partacze

    • 4 4

    • Ta firma to jakis zart. Kierownicy z brakiem fachowej wiedzy. Ich glowne zadanie to szukanie afer na budowie. .. A dyrekcja lepiej nie gadac.... Totalny brak kompetencji

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane