• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP na nowych rynkach i z większą siedzibą

Robert Kiewlicz
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie. Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie.

Nowe rynki, większa liczba sklepów stacjonarnych i internetowych oraz odświeżenie marki Reserved. Gdańska spółka LPP zanotowała w 2016 roku sprzedaż na poziomie ponad 6 mld zł. I choć zysk netto był niższy o prawie 50 proc. niż w roku 2015, to spółka planuje debiuty na aż czterech nowych rynkach i niedługo rozpoczyna rozbudowę siedziby w Gdańsku.



W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W okresie od października do grudnia 2016 roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. m w. Na koniec grudnia 2016 roku grupa LPP dysponowała 1703 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 921 tys. m kw.

  • W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015.

W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach 2016 roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

- Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. - W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2016 roku, zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder, spółka LPP zrezygnowała z rozwoju tej marki. Ostatni sklep Tallindera został zamknięty pod koniec lutego 2016 roku. Resztki kolekcji można jeszcze będzie zakupić w sklepie internetowym.

Obecnie spółka stawia na odświeżenie marki Reserved. Nowe działania reklamowe mają być skierowane głównie do ludzi młodych. W nowych reklamach Reserved spółka zrezygnowała ze znanych twarzy i postawiła na młodych modeli.

W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP.

- Stawiamy na nowe podejście do kolekcji Reserved. Obserwujemy trendy i nowe modele będą trafiały do sklepów dwa razy w tygodniu, a produkcja modeli typu "must-have" będzie realizowana w czasie nie dłuższym niż 6 tygodni - mówi Marta Chlewicka, rzecznik prasowy LPP.
W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.

Obecnie LPP zatrudnia ponad 3 tys. pracowników na Pomorzu. Ponad 1,2 tys. z nich jest zatrudniona w centrali spółki w Gdańsku oraz w Centrum Logistycznym LPP w Pruszczu Gdańskim.

- W ostatnim czasie o 30 proc. wzrosło zatrudnienie w dziale przygotowania produktu marki Reserved i o 50 proc. w dziale e-commerce. Ponad tysiąc osób zatrudnionych jest w salonach LPP w naszym województwie i tyle samo w Centrum, w Pruszczu Gdańskim - dodaje Chlewicka.
W związku z trendami wzrostowymi w sprzedaży internetowej spółka planuje powiększenie magazynów w Pruszczu Gdańskim, a jeszcze w tym roku ruszy budowa biurowca LPP w Gdańsku. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek zobacz na mapie Gdańska o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków tego typu, jakie powstaną w tej okolicy dla LPP. Łączna powierzchnia użytkowa całego kompleksu biurowego, wraz z istniejącym budynkiem centrali znajdującym się w zrewitalizowanej dawnej fabryce tytoniu zobacz na mapie Gdańska, będzie wynosiła około 40 tys. m kw.

Miejsca

Opinie (150)

  • LPP to międzynarodowe dziady (1)

    Powiem tak, szkoda że to Polska firma

    Podatki na Cyprze
    Materiały najtańsze Chiny/Tajlandia
    Zakłady krawieckie Indie/Bangladesz
    W Polsce na magazynie mówią po rosyjsku
    Ceny w polskich salonach wyższe niż na zachodzie Europy

    Sprzedają wzornictwo za którym nie idzie jakość

    • 15 6

    • podatki w Polsce

      Prawda, że LPP płaciło przez jakiś czas podatki poza granicami kraju, ale to po pierwsze czas przeszły bo już wrócili do kraju ze swoimi znakami towarowymi i podatkami, a po drugie wszystkie kontrole w tym również Ministerstwo Finansów potwierdziło ze optymalizacja była zgodna z obowiązującym prawem.

      • 0 1

  • Zawsze jak jest artykuł o LPP to...... (7)

    To lubię czytać komentarze tych biednych, zawistnych, zakompleksionych polakówów (może też pracowników LPP). Bardzo fajnie, że w 3 mieście jest taka firma jak ktoś nie chcę w niej pracować to niech nie pracuje, jak ktoś nie chce kupować tam ciuchów to niech nie kupuje ja osobiście nie mam z tą firmą nic wspólnego ale życzę im sukcesów bo tworzą miejsca pracy w Naszym regionie.

    • 15 12

    • (3)

      Mam te same odczucia co ty. Ilekroć ukazuje się jakiś artykuł o LPP to na forum robi się mas chisteria. Najlepsze jest to że pewnie 80% malkontentów i tak robi u nich zakupy . Mnie cieszy rozwój tej firmy. Pozdrawiam

      • 8 2

      • Slowo histeria tak sie pisze matole

        • 4 1

      • Taaaa, chisteria... Kolejny idiota bez szkoły, co pisać nie potrafi.

        Widać, żeście się dogadali.

        • 2 1

      • Chisteria: atak histerycznego chichotu.

        • 1 0

    • Ty się po polsku naucz pisać matole, a potem pouczaj innych. (1)

      Od kiedy to zaimki osobowe, jak "naszym" piszemy dużą literą???

      Do szkoły won, a nie na forum komentować.

      • 0 2

      • Matole, won ? I TY chcesz pouczać innych? Pozdrawiam i życzę mniej zachowań agresywnych

        • 0 0

    • dokładnie

      Co artykuł o lpp to widać jaki charakter ma część społeczeństwa. Zazdroszczą, że komuś się udaje wypisując bzdury. Firma prężnie się rozwija, w sklepach widać masę klientów, a to chyba najlepsza recenzja.

      • 1 1

  • a na półkach szmaty... mentalność ludzka to jednak sekret

    • 5 1

  • W wielkoej brytanii tez beda tak nedznie placic pracownikom jak w polsce? (1)

    • 5 1

    • Lol

      Powiedz proszę ile wg ciebie powinien zarabiać sprzedawca w sklepie? Jestem ciekaw. Pewnie co najmniej tyle co manager w korporacji? Pamiętaj tylko ile pieniędzy zabiera ci państwo przy wypłacie na umowę o pracę zanim zaczniesz winić o wszystko firny

      • 1 2

  • Kolejna firma ktora interesy robi na wspolczesnym niewolnictwie. (1)

    Ubrania szyte gdzies w azji.wszyscy chyba widzieli film,w jakich warunkach pracuja tam pracownicy i za jakie pieniadze.grosze dla pracownikow sklepow i mozna udawac Wielka Firme

    • 5 4

    • sami się do tego przyczyniamy

      Prawda jest taka ze LPP musi zlecać chociaż część swojej produkcji w Azji żeby być konkurencyjnym cenowo tak samo jak zara czy hm, którzy również produkują w Azji, inaczej by przecież nie istnieli. W tych czasach niestety zazwyczaj ceny produktów są głównym wyznacznikiem naszych wyborów zakupowych, nie stać nas przecież na przepłacanie. Sami generujemy podaż na takie produkty, a później się dziwimy ze firmy dla czystej oszczędności wynoszą się z produkcja do Azji. Jak już mieć jakieś zażalenia to najlepiej do samych siebie. Inna sprawa, że w Polsce nie ma mocy przerobowych, żeby szyć kolekcje w tak dużej ilości, no i myślę, że z roku na rok wszystkie firmy coraz lepiej kontrolują azjatyckie fabryki, w których szyją i warunki pracy oraz zarobki są znacznie lepsze niż kilkanaście lat temu. Kolejna sprawa, że gdyby firmy nie zlecały produkcji w Azji to ludzie umieraliby tam z głodu.

      • 1 0

  • tak się robi byznes, reszta Gdańska nadal na etapie "kokoszka ważyła"

    • 0 0

  • Kiedyś kupowałem u nich, ale teraz mają produkty, które po pierwszym praniu na szmaty się nadają.

    • 1 1

  • ceny

    Niezle jaja beda jak ten sam ciuch bedzie kosztowal w przeliczeniu tyle samo na ukrainie i wielkiej brytanii.ukrainiec kupi za pensje jedne dwie pary spodni a angol 150par.moze dostosujcie ceny do zarobkow w danym kraju np koszulka na ukrainie 10 zl w pl20 zl w uk 40

    • 1 1

  • kibicuje naszym

    LPP jest jedną z największych polskich marek i powinniśmy być z tego dumni szczególnie że większość firm to jednak zagraniczny kapitał, sukcesywnie się rozwijają i powiększają liczbę swoich salonów, ile mamy takich rodzimych marek, które tak prężnie rozwijają się w kraju i za granicą?

    • 4 2

  • I super

    dobrze, że firma się rozwija, zatrudnia dzięki temu coraz więcej osób, takich polskich firm powinno być coraz, więcej na naszym rynku

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane