• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rezygnuje z Tallindera i wiceprezesa spółki

Robert Kiewlicz
6 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił. Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił.

Zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP rezygnuje z rozwoju tej marki. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mają wynieść ok. 20 mln zł.



Tallinder to próba wejścia odzieżowej spółki z Gdańska w sektor premium. Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - informowała w komunikacie spółka LPP.

Czytaj też: LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Pierwszy sklep otwarto w lutym 2016 roku w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Marka Tallinder posiada obecnie osiem sklepów działających w Polsce. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw.

- Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł - czytamy w komunikacie LPP.
Sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Natomiast pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Jednocześnie pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.

Więcej: Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 r. koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.

Jednocześnie nastąpiły zmiany w zarządzie spółki LPP. Rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu LPP SA złożył Hubert Komorowski. Był on odpowiedzialny za nadzór nad markami House, Mohito i Sinsay, a w ostatnim czasie także nad Tallinderem. Jego obowiązki przejmie prezes zarządu LPP - Marek Piechocki.

Miejsca

Opinie (207) 4 zablokowane

  • szkoda bo naprawde mieli fajne ciuchy, regularnie kupowalam od nich...

    Nawet nie wiedzialam ze to polska marka, moje kolezanki w Wloch i Francji pytaly co to Tallinder....

    • 1 6

  • Mam talony do sprzedania -40% ktos cos?

    • 3 0

  • Przykro czytać... (1)

    Przykro ze czytam większość negatywnych komentarzy. To nasza rodzima firma. A tu takie hejty!
    Nie wyszlo to nie wyszło. Ludzie uczą sie miedzyinnymi poprzez porażki. Ale wiadomo najłatwiej anonimowo..
    ..taka ta nasza polskość.

    Mam nadzieje ze wyciągną z tego wnioski i doda im to skrzydeł.

    • 8 7

    • Rodzima firma z cypru szyjąca ciuchy w chinach

      Rodzima firma to BigStar

      • 5 3

  • Błąd, fatalny błąd!

    Szkoda, że spanikowali! Przecież budowanie dobrej marki nie może trwać rok! Odskok od szmacianego i badziewiastego Reserved był dobrym pomysłem, ale należało przetrzymać jeszcze kolejny rok a profit by się pojawił. Panowie zarządzający bardzo zła wręcz fatalna dla przyszłości firmy decyzja!

    • 4 3

  • Dziwnie to wyglada.

    Raczej nikt nie zwija interesu zaledwie pół roku po wprowadzeniu marki. Zabrakło dobrej reklamy, moim zdaniem zamiast inwestować w drogich modeli trzeba było zrobić kampanie w mediach. Same ubrania były bardzo dobre, cieżko znaleźć zamienniki w innych markach, zrobiłam tam zakupy 10 razy i wszystkie rzeczy są dobrej jakości, do której daleko nawet Massimo Dutti.

    • 8 2

  • Wypas (2)

    Jakość ubrań i wzornictwo na b. wysokim poziomie, ceny adekwatne. Buty na wypasie! I znów nie ma alternatywy. Pozostałe marki tej klasy pozostawiają wiele do życzenia. Jedne za drogie, inne dużo gorszej jakości, jeszcze inne nudne jak serial wenezuelski. Szkoda i czekam na powrót.

    • 3 3

    • (1)

      No pijarowcu, platny klakierze - nie musisz sie juz wysilac, przeciez te peany to nad trumna sadzisz.

      • 1 2

      • Podaj mi swój numer, chętnie się z tobą spotkam zakompleksiony frustracie

        • 0 0

  • Oto przepis na klapę w biznesie: (1)

    słaba nazwa marki, wysokie ceny, brak reklamy.

    • 4 0

    • Nie. Tylko i wylacznie beznadzieja jakosc.

      • 4 0

  • i Nadgodzinki beda

    • 0 0

  • Fajnie zaprojektowany sklep z dobrym designem.

    Dobre detale i pomysły na strefowanie. Szkoda, że splajtował.

    • 1 0

  • (1)

    Ubrania rzeczywiście fajnej jakości, ale słabo z rozmairami, jak byłem w lato to zostały tylko S i XXL, no i ceny np. kurtka skórzana trochę przeginka - o ile pamiętam 1800 pln, gdzie z Ochnika, czyli bardzo dobrej marki, można kupić w takiej samej lub niższej cenie.

    • 2 0

    • Ale tallinder byl marka premium, wiec dlaczego chciales miec ceny nizsze niz w ochniku? Ubrania jakoscia nie ustepowaly innym markom w tej grupie cenowej

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane