- 1 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (126 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (67 opinii)
- 3 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (237 opinii)
- 4 Luksusowy statek na Westerplatte (10 opinii)
- 5 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (47 opinii)
- 6 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (234 opinie)
MARS chce budować w Gdyni holowniki dla Marynarki Wojennej
Konsorcjum Stoczni Remontowej Nauta i Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, należących do grupy MARS Shipyards & Offshore, złożyło wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Inspektoratu Uzbrojenia na budowę jednostek zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu pod kryptonimem "Holownik". Jednostki te mają trafić do baz morskich w Świnoujściu oraz Gdyni.
W ramach zamówienia dla resortu obrony ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych.
Czytaj też: Okręty podwodne w polskiej flocie: co mamy i na co liczymy
Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
- Przygotowując się do złożenia wniosku, przeanalizowaliśmy wszystkie wymagania Inspektoratu Uzbrojenia odnośnie doświadczenia i możliwości technicznych. Zdecydowaliśmy się stworzyć konsorcjum, aby jak najlepiej spełnić wymagania Inspektoratu Uzbrojenia. Udział obu stoczni w konsorcjum pozwoli uzyskać efekt synergii w związku z wykorzystaniem technologii wspólnego przeznaczenia, a także pozwoli na współpracę między zakładami z Pomorza Zachodniego i Gdańskiego - mówi Piotr Słupski, prezes zarządu MS TFI, zarządzającego Funduszem MARS.
Więcej: Zmiany w zamówieniach na okręty podwodne. Nauta szykuje się do walki o kontrakt
Od września 2013 roku grupa MARS Shipyards & Offshore uczestniczyła w dialogach technicznych, poprzez które Inspektorat Uzbrojenia weryfikował możliwości techniczne oferentów i precyzował warunki przetargowe. - Liczymy na to, iż udział stoczni MARS, będących częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w programie modernizacji Marynarki Wojennej pozwoli włączyć polski przemysł do łańcucha dostaw dla MON, a tym samym przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy i rozwoju gospodarki, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych technologii - dodaje Słupski.
Największe doświadczenie we współpracy z Marynarką Wojenną ma stocznia Nauta. W ostatnich latach stocznia wyremontowała ponad 50 okrętów polskiej Marynarki Wojennej. Nauta zrealizowała także kontrakty na zamówienie zagranicznych armii - w 2012 r. zakończony został remont norweskiego okrętu patrolowego NoCgV Barentshav. Z kolei MSR Gryfia ma w swoim portfolio m.in. budowę serii ośmiu jednostek dla Norweskiej Straży Przybrzeżnej, zaprojektowanych specjalnie do ochrony wód przybrzeżnych. Natomiast w 2014 roku zakończyła budowę dwóch prototypowych lodołamaczy.
W dialogu technicznym z resortem obrony brały udział także: Remontowa Shipbuilding, Stocznia Marynarki Wojennej, Damen Shipyards Group, Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej oraz Techno Marine z Malborka.
Miejsca
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2015-03-17 13:19
(2)
Grubo. Ruskie już walą w portki. Przy okazji czy te holowniki będą służyły do ciągania ORP Gawrona po basenie portowym?
- 56 17
-
2015-03-17 21:15
Marian (1)
a ty w co walisz?
- 5 6
-
2015-08-14 20:15
w tarabany!
- 0 0
-
2015-03-17 13:23
Strach się bać tej polsze marynajki
- 34 32
-
2015-03-17 13:33
Mars ???
Ejj .. Znowu jakies jaja, najpierw platforma, teraz dla marynarki wojennej. Kto tak na sile chce ich uszczęśliwić !?? I ile z tego ma !??
- 54 8
-
2015-03-17 13:38
MARS - maszynka do prania publicznych pieniędzy..
- 57 6
-
2015-03-17 14:03
TYLKO REMONTOWA-SHIPBUILDING (4)
Moim zdaniem tylko Remontowa -Shipbuildnig jest w stanie to SOLIDNIE zbudować !
- 55 34
-
2015-03-17 14:59
(1)
I oddać z opóźnieniem półrocznym.....
- 13 17
-
2015-03-18 13:03
Tak..z opóźnieniem.... jak wlacza sie w to specjalisci z Marsa.
- 8 2
-
2015-03-18 06:32
zxt (1)
Znowu Remontowa co za cap jakiś podniecony biuraluch po 14 godzinach pracy
- 5 13
-
2015-03-19 18:05
W Remontowej się pracuje od północy?
- 1 4
-
2015-03-17 15:06
(2)
i co te holowniki będą holowały ? skoro nasza MW praktycznie nie istnieje
- 37 7
-
2015-03-17 18:00
torpedy
Będą holować torpedy przed ich podjęciem z wody. Patrz tekst.
- 2 4
-
2015-03-18 13:04
Beda holowaly Gawrona po wisle do Warszawy tam gdzie glowna siedziba Marynarki Wojennej.
- 4 1
-
2015-03-17 15:06
Po co nam holowniki jak nie may co holować (1)
typowo polskie, zawsze od D strony. Zacznijcie się uczyć ruskiego i niemieckiego. Będzie powtórka z historii
- 18 8
-
2015-03-17 15:19
To znaczy od czego zacząć?
- 5 1
-
2015-03-17 16:43
holowniki
widać , że po zmianach zarządu w stoczni Nauta zaczyna się dziać dobrze.Gdyńska Nauta w przeszłości budowała holowniki w tym dla polskiej marynarki wojennej. Z ogólnego opisu wygląda , że to będą typowe traktory wodne z pędnikami cykloidalnymi lub azymutalnymi.Uciąg na palu 25 ton. Holowniki mogłyby być budowane w stoczni na ul. Czechosłowackiej lub na starym miejscu na ul. Waszyngtona. Dobrze by się stało gdyby Nauta uzyskała te zlecenie.Jednostki nie są skomplikowane w budowie w przeciwieństwie do okrętów bojowych a więc budowa będzie bez problemów.Być może będzie to początek podnowy budowy statków i okrętów w Gdyni.Warunki do pracy są .
- 58 7
-
2015-03-17 20:46
2,5 tony ładunku?
to nawet te 62 osoby ważą więcej
- 6 14
-
2015-03-17 22:05
(4)
Bez sensu są plany naszych stoczni. Nawet w Szczecinie wiedzą,gdzie kasa, i będą budować fundamenty farm wiatrowych. Mogli byśmy być potentatem branży ofszor. A tutaj jakieś bezsensowne angażowanie się w nierozwojowe, miałkie, niepewne projekty, na dodatek finansowane z kieszeni podatników.
- 3 42
-
2015-03-18 06:12
(2)
Nie beda nic budowac Belfinger wycofal sie a w Polsce nie ma programu dofinansowan rzadowych elektrowni wiatrowych stawianych u wybrzezy morza.Jedynie zostaly dlugi ARP i MARS czyli Skarbu Panstwa bo inwestycja okazala sie nietrafiona. Byc moze zajma sie czym innym. W tej chwili obserwuje sie zastoj na rynku offshore.
- 23 1
-
2015-03-18 19:23
(1)
Oczwiscie nie beda bo : "Polski rzad zamknal mozliwosci rozwoju korskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Po prostu nie ma woli politycznej zeby rozwijac w Polsce morska energetyke - twierdzi fundacja na rzecz energetyki zrownoawzonej "
- 14 2
-
2015-03-19 18:02
A czy ja piszę,że budować dla Polski? Budować dla Angoli, Duńczyków i Norwegów, trzepać kasę na europejskim poziomie!
- 6 1
-
2015-03-18 15:28
ofszor - hehehe dobre
- 0 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.