podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Masowiec Solidarność trafił do stoczni Nauta

Obecnie masowiec "Solidarność" pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii.

fot. www.polsteam.com.pl

Obecnie masowiec "Solidarność" pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii.

Gdyńska stocznia Nauta wyremontuje statek należący do Polskiej Żeglugi Morskiej. Kontrakt przejęła po Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia.



MS "Solidarność" pływa od 20 lat. Miał być remontowany w stoczni szczecińskiej, ale ta - jak wyjaśnia PŻM - zrezygnowała. O tej sprawie zrobiło się głośno po tym, jak przewodniczący SLD w zachodniopomorskim, Dariusz Wieczorek, stwierdził, że remont jednego z dużych statków PŻM w Gdyni może świadczyć o pomijaniu stoczni szczecińskiej. A ta ma kłopoty i walczy o przetrwanie. Jej zadłużenie sięga kilkudziesięciu milionów złotych.

Zarząd PŻM odpiera insynuacje przewodniczącego. Krzysztof Gogol, doradca dyrektora do spraw mediów w PŻM twierdzi, że to nie problemy Gryfii spowodowały, iż masowiec trafił do remontu w Gdyni, tylko to Gryfia zrezygnowała z kontraktu. Władze PŻM zapewniają też, że przed remontami zawsze wysyłają zapytania do wszystkich stoczni. Do tego trzy czwarte remontów jednostek PŻM odbywa się w polskich stoczniach. Połowa statków jest remontowana w Szczecinie, a druga w połowa w Trójmieście. Władze gdyńskiej stoczni nie komentują sprawy.

Statek "Solidarność" jest masowcem klasy Panamax zbudowanym dla PŻM w kopenhaskiej stoczni Burmeister & Wain. Panamax to statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających żeglugę przez Kanał Panamski (wielkość statku ograniczają wymiary śluz wodnych, wynoszące 305 m długości, 33,5 m szerokości oraz 26 m głębokości). "Solidarność" ma 228,5 m długości i 32 m szerokości. Obecnie masowiec PŻM pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych, takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 37)

zgłoś do moderacji opinię 3400036 2011-03-30 18:22 Solidarność na złom ?

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400037 2011-03-30 19:06 Po kiego grafik majstrował przy zdjęciu? (2)

Co to za cepeliada?

modo

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3400041 2011-03-30 19:59

Bo to opcja po remoncie .

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3400051 2011-03-31 08:20

ale już portside nieruszona :D

LPK

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400040 2011-03-30 19:58 (9)

Stocznia Nauta - zagłębie zatrudnianych na czarno najczęściej poprzez firmy podwykonawcze . Praca w masakrycznych warunkach , BHP to czysty frazes .Organizacja najsłabsza z pośród trójmiejskich stoczni , po prostu chaos .A wiem co piszę zrobiłem tam kilkadziesiąt robót i to w większości na czarno .

STOCZNIOWIEC 23 LATA W ZAWODZIE

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400042 2011-03-30 20:38 stoczniowcowi 23 lata w zawodzie (5)

Ciekawy jestem gdzie tak naprawdę pracowałeś na czarno bo na pewno nie w stoczni Nauta, jest to po prostu niemożliwe bo ta stocznia nie zatrudnia indywidualnych wykonawców prac. Być może pracowałeś w jakiejś firmie krzak , a co do organizacji to też chyba nie masz pojęcia o organizacji pracy w Naucie.Organizacja pracy w Naucie nie jest może szczytem sprawności i skuteczności działań lecz w porównaniu z innymi stoczniami oceniam ją jako dobrą. Gdyby było tak jak piszesz to dziś nie byłoby tej stoczni w Trójmieście tak jak nie ma św.pamięci Stoczni Gdynia czy jak za chwilę nie bedzie już Stoczni Marynarki Wojennej. A co do BHP to Twoja wina bo masz prawo odmówić pracy gdy warunki są złe i mogą zagrażać życiu i zdrowiu no tak lecz Ty z pewnością wolisz by Twój pryncypał płacił 13 zł za godzinę Tobie do ręki i nie dbał o nic.
Ale to Twój wybór.

ja z Gdyni

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3400055 2011-03-31 10:49 Mirku N., to znowu Ty?!

Fan Mirka

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400063 2011-03-31 19:22 ZMOWA MILCZENIA (3)

Jak mnie NAUTA zatrudni na umowę o pracę , to nie będę musiał pracować u oszustów na czarno , którzy aby dostać robotę i tak muszą dawać w łapę .Ale po co zawracać sobię głowę zatrudniając legalnie jak można zlecić robotę pod wykonawcy i jego czarnuchom ,a potem udawać że o niczym się nie wie i chwalić się rentownością stoczni .

STOCZNIOWIEC 23 LATA W ZAWODZIE

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400068 2011-04-01 07:11 tzw. stoczniowcowi 23 lata w zawodzie (2)

Nauta nie zatrudni Ciebie bo nie masz pojęcia o pracy w stoczni i nigdy nie pracowałeś ani w Naucie ani w żadnej innej stoczni.

ja z gdyni

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400070 2011-04-01 10:16 Do ja z Gdyni (1)

A założymy się , podać ci parę szczegułów .

STOCZNIOWIEC 23 LATA W ZAWODZIE

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3400071 2011-04-01 14:48 stoczniowcowi 23 lata

zgoda, podaj szczególy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3400048 2011-03-31 07:52 Z Twoich zarzutów wynika, że mówisz o jakiejś innej firmie.

Ktoś, kto pracuje 23 lata w zawodzie powinien znać nazwę swojego pracodawcy.

ziutek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3400061 2011-03-31 14:33

Oczywiście, że pracuja tam ludzie na czarno, śmieszne zlecenia, umowy o dzieło itd. Byłem tam na stoczni z własna jednostką. Gościu, który wykładał kafle w sanitariatach na jednostce w ogóle nie był pracownikiem stoczni? Przypadkowy gość, który sobie dorabiał.Inni również. Syf na jednostce zostawili taki, że głowa boli. Przypadkowi ludzie. 20-30 lat temu tam byli fachowcy - teraz to kupa śmiechu. Zaorać i tyle.

dziadostwo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3400072 2011-04-03 09:52 NAUTA

oboz pracy,kouchoz,najwiekszy syf co tu duzo pisac

NESS

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3400043 2011-03-30 21:03

zgadzam sie z tym komentarzem,też tam pracowałem.warunki pracy mega ciulowe

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400044 2011-03-30 21:31 To stocznie są czy ich nie ma? (2)

śniad eryk

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400045 2011-03-30 21:37 erykowi (1)

stocznie są

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3400066 2011-03-31 19:53

Kadłubownie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400046 2011-03-31 00:48 a nowe jednostki tylko w Chinach (5)

A nowe statki PŻM buduje tylko w Chinach. Od ponad 4 lat siedzą w kilku chińskich stoczniach. I roboty mają na kolejne kilka lat. Tak działa firma należąca do skarbu państwa. Pewnie gdyby te 20 statków robiono w Szczecinie i Gdyni inaczej wyglądałby los naszych stoczni. Po prostu szkoda.

conrad

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400047 2011-03-31 07:08 Znów to samo... (4)

Budowa masowców w Polsce jest nieopłacalna dla Armatora a dla nas wszystkich wiązałaby się z koniecznością dużych dopłat ze skarbu Państwa! Zanim się wypowiesz sprawdź proszę najpierw co mówi sam Armator na ten temat (np. na stronie wnp.pl, użyj wyszukiwarki).

Stoczniowiec z Gdańska

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400056 2011-03-31 11:26 znowu to samo (3)

Stocznia Szczecińska oferowała 30% drożej niż stocznie w Chinach. A leśnych dziadków z PŻMu chyba nie warto słuchać, oni tylko kurczowo trzymają się stołków. I już teraz się boją planowanej prywatyzacji, bo pewnie większość z nich poleci.
Teraz to się już nic nie opłaca budować w PL, skoro w Chinach budują kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce i offshore. Takie jest Twoje podejście?

conrad

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400057 2011-03-31 11:39 ... (2)

Moje podejście jest rynkowe. Jeżeli na czymś można zarobić to warto w to wejść, jeśli mam dopłacić (vide np. seria jednostek serii 8228 ze Stoczni Gdynia) staje się to nieopłacalne.
W Polsce opłaca się robić statki specjalistyczne, konstrukcje offshore, mimo wszystko pewnie nadal kadłuby i sekcje kadłuba. To wszystko pod warunkiem, że podpisze się rozsądnie wyceniony kontrakt. A najbardziej się opłaca wyposażać te konstrukcje, bo na tym się na prawdę zarabia.

Stoczniowiec z Gdańska

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400058 2011-03-31 12:52 (1)

Moje podejście też jest rynkowe i dlatego od ponad 6 lat pracuję w Chinach (z krótką przerwą w Korei). Znam ludzi z PŻMu, znam stocznie i te statki, które PŻM tu odbierał. Znam też opinie załogi, jak i klasyfikatorów nadzorujących budowę tych jednostek. Oczywiście w PL wciąż pokutuje opinia o bardzo niskiej jakości. W Chinach jest kilka naprawdę dobrych stoczni, ale to nie w nich PŻM ulokował kontrakty :) Fajnie chociaż, że część wyposażenia zamawia w kraju - np. Hydroster i Scana (dawny Zamech). Przynajmniej robi się nas trochę więcej Polaków jak przyjeżdzają na uruchomienia :)

conrad

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3400067 2011-03-31 20:46 hehhe racja mój sąsiad ze stogów :) robi to samo co ty :) w chinach :) jest zadowolony

aaa pozdrowienia dla niego

aaa

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400049 2011-03-31 08:04 (1)

Co to za złom. Kto projektował ten kadłub.

J

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3400052 2011-03-31 08:21

podwójny kadłub - wiesz co to znaczy? Złom? Myślę iż mimo wieku, ten masowiec jest bardzo zaawansowany technologicznie.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3400050 2011-03-31 08:05 Niestety, Nauta po trupach zabiera wszystkim robotę mimo że często nie jest w stanie jej zrobić w terminie.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400053 2011-03-31 10:13 Brawo Stocznia Nauta! (1)

Przemysł stoczniowy w Gdyni restrukturyzuje się, zbiera siły i przyspiesza! To świetna wiadomość dla naszej rozpędzonej Gdyni. Jak zwykle, u nas rozwój, u innych stagnacja i narzekanie. Brawo miasto z morza i marzeń!

Tak na marginesie, wpadła mi w ucho piosenka zasłyszana w radiu, leciało to tak:
"Tu wszystko się kończy i zaczyna,
Nasza kochana Gdynia"
:)

obiektywny

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3400054 2011-03-31 10:47 Mimo,że jestem z Gdyni dostajesz minusa bo jesteś zaślepiony (zresztą i wśród Gdańszczan nie brakuje ludzi twego pokroju).

Wyjdź w końcu z własnego podwórka i zobacz co u sąsiada za miedzą. Gwarantuję ci,że tam wcale nie jest gorzej (jak nie lepiej)...zresztą jedyną stocznią w kraju która jest konkurencją dla światowych stoczni jest GSR im.Piłsudskiego a nie żadna Nauta.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400059 2011-03-31 14:18 Quizik (4)

Ile osób musiało by odejść z zarządu Nauty gdyby zakazać pracy byłym prominentnym członkom PZPR oraz Urzędu Bezpieczeństwa ???

UPR

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3400062 2011-03-31 14:38 człowiek z muchą musi odejść

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3400064 2011-03-31 19:27

Wszyscy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3400069 2011-04-01 07:13 UPR (1)

cosik się pomyliło Tobie. co ma wspólnego fakt , że ktoś 22 lata temu był w PZPR do dizisejszej rzeczywistości ?

ja z Gdyni

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3400073 2011-04-03 13:34 To ma, że ta rzeczywistość wygląda jak wygląda...

Ciężko się przebić normalnym ludziom, którzy chcą pracować i normalnie żyć, przez czerwony beton gruby jak sarkofag elektrowni w Czarnobylu.

ja z UPR

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Ruch statków

więcej filmów w Serwisie trojmiasto.tv
  • Mera Hotel & Spa w Sopocie

Ankieta

Jakie warunki są najważniejsze przy wyborze formy oszczędzania?