• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszyna o masie 2 tys. ton załadowana w Gdyni

Robert Kiewlicz
4 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Shiploader ma 150 m długości, 10 m szerokości i 50 m wysokości. Maszyna jest w stanie załadować w ciągu godziny około 11 tys. ton rudy żelaza.

Załadunek ważącego ponad 2 tys. ton portowego urządzenia załadowczego zwanego shiploaderem odbył się w poniedziałek na terenach należących do Dalmoru zobacz na mapie Gdańska. Konstrukcja została wykonana przez Zamet Industry dla koncernu ThyssenKrupp Industrial Solutions AG. Po załadunku wszystkich elementów urządzenia na morski barko-ponton, zostanie ono przetransportowane do miejsca docelowej pracy w porcie Narwik w Norwegii.



Shiploader ma 150 m długości, 10 m szerokości i 50 m wysokości. Maszyna jest w stanie załadować w ciągu godziny około 11 tys. ton rudy żelaza. Opiewający na sumę 5,7 mln euro kontrakt zawarty przez polską spółkę Zamet Industry SA z Thyssenkrupp Industrial Solutions AG obejmował wykonanie oraz zmontowanie shiploadera. Konstrukcja urządzenia została stworzona w zakładzie Mostostal-Chojnice, natomiast z uwagi na jego gabaryty, montaż i scalenie wszystkich elementów, a także próby ruchowe bez materiału przeładowywanego, miały miejsce na terenach portowych w Gdyni. Po zakończeniu załadunku urządzenie finalnie trafi do firmy LKAB w porcie Narwik w Norwegii.

Zamet Industry specjalizuje się w produkcji wielkogabarytowych maszyn i urządzeń, m.in. na potrzeby sektora offshore. Zamet Industry jest częścią Grupy TDJ SA - polskiej prywatnej firmy inwestycyjnej, która od ponad 30 lat prowadzi działalność w wielu sektorach gospodarki. Akcje Zamet zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w październiku 2011 r. W 2013 roku Zamet przejął Mostostal Chojnice, który wcześniej był oddziałem Stoczni Gdańsk.

Zobacz tereny Dalmoru, które zostaną zabudowane w przyszłości.

Miejsca

Opinie (14)

  • Na terenie byłego dalmoru przy stoczni Nauta.

    • 8 4

  • Nic nie szkodzi

    zbuduje się apartamentowce i problem się rozwiąże.

    • 18 1

  • fajna maszynka (2)

    Cieszy że firmy z Trójmiasta robią interesy ze skandynawami. Tak trzymać!

    • 34 3

    • ładne ujęcia na filmie.

      Śmigłowiec czy dron?

      • 2 1

    • Jakie firmy z trójmiasta?

      Ćwoku, Zamet Ind. jest z Piotrkowa Trybunalskiego.

      • 6 0

  • tak wygląda Polska gospodarka (5)

    Zamet Industry SA za 5,7 mln euro zbudował dla Thyssenkrupp Industrial Solutions AG urządzenie, za które pewnie tenże Thyssen skasował Norwegów około 10 mln euro i był zwykłym pośrednikiem. Mimo tego to jego logo widnieje dumnie na maszynie. A my sie podniecamy co to Polacy nie potrafią zbudować. Co z tego skoro splendor i tak spływa na inastrańców.

    • 41 28

    • Zgadzam się

      Trzeba było olać to zamówienie - po co zarobić jakiekolwiek pieniędze, utrzymać funkcjonowanie zakładu, zapewniając tym samym stanwoiska pracy, skoro nie będzie tam naszego logo. Jeszcze Thyssen bezczelnie doda swój narzut, za który zapłaci norweski zamawiający. Porażka na całej linii.

      • 30 2

    • Psychiczny PiSowcu idź się leczyć

      Gwno cię obchodzi za co i ile Thyssen skasował norwegów. Podpisz z odbiorcą 30 letni kontrakt na dostaw takich maszyn to będziesz cwaniakował.....a tak siedź patolu cicho

      • 22 8

    • Tak Gospodarka Chin i Indie stała się właśnie potęgą

      Nie obchodziło ich brak własnej marki, grunt, że produkowali dla kogoś i się rozwijali. Obecnie ani Chińczycy, ani Hindusi nie potrzebują tak wielu pośredników.
      Posiadają swoje już dobrze rozpoznawalne marki.

      Co z tego, że ktoś na Tobie zarabia, skoro ty też zarabiasz. Ucz się zarabiać tak, aby to on miał coraz mniejszą marżę i coraz bardziej zależał od Ciebie.

      • 15 1

    • waga

      ile waży pis? załadować i wywjeźć

      • 11 4

    • zamet

      ci to chociaz zarobili bo wykonali dobra robote a jeden taki bucem albo nieukiem go nazywaja to wyrolowal norkow na prawie milion euro i tera rznie glupa.

      • 0 0

  • i tak popłynie ? (2)

    Gołym okiem widać że barka jest krótsza od tej maszyny

    • 3 0

    • (1)

      Tak, ponieważ z założenia maszyna bedzie wystawała z jednej i z drugiej strony 30 metrów

      • 4 0

      • aa to spoko, nie jestem ekspertem więc miałem wątpliwości

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane