• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce

Wioletta Kakowska-Mehring
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków.


Dziś w Gdańskiej Stoczni Remontowa rozpoczął się remont 228-metrowego samochodowca Manon. Dziś, choć jednostka jest w Gdańsku już od kilku dni. Musiała jednak poczekać na swoją kolej przy nabrzeżu wynajętym od Stoczni Gdańsk. Dlaczego? Bo styczeń jest rekordowy dla GSR. Stocznia ma tyle pracy, że statki muszą czekać w kolejce.



W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków, a stocznia pęka w szwach. Taki poziom utrzymuje od kilku tygodni. Były dni, gdy naraz remontowano 23 jednostki. W większości są to potężne promy renomowanych armatorów. Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Stocznia wykorzystała nadarzającą się okazję rynkową i dziś przoduje w montażu płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Zmiany wymusiła wprowadzona przez Międzynarodową Organizację Morską od 1 stycznia br. norma stosowania obniżonej do 0,1 proc. zawartości siarki w paliwie okrętowym przez statki, pływające w tzw. obszarze SECA, czyli m.in. na Morzu Bałtyckim i Północnym.

Wzmożone zainteresowanie armatorów montowaniem płuczek, czyli systemu oczyszczania spalin z silników głównych i pomocniczych wskazuje na to, że bardziej opłaca się zainwestować, niż korzystać z drogiego paliwa. Choć koszty montażu też wcale nie są małe. Zakup i montaż tych urządzeń, np. w przypadku promów morskich, to koszt ok. 5 mln dolarów na jednostkę.

Czytaj też: Grupa Remontowa już zarabia na wprowadzeniu dyrektywy siarkowej

Gdańska Stocznia Remontowa już w 2013 roku wprowadziła do swojej oferty montaż tych urządzeń. Wówczas płuczki zostały zainstalowane na trzech towarowych statkach typu ro-ro - "Petunia Seaways", "Magnolia Seaways" i "Selandia Seaways". W ubiegłym roku z kolei w stoczni zainstalowano 23 takie urządzenia. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w styczniu zamontowano scrubbery m.in. na statkach: "Superspeed 1" (armatora Color Line), "Prins Richard" (Scandlines), "Crown Seaways" i "Sirena Seaways" (DFDS Seaways) oraz "Finnstar" (Finnlines).

Czytaj też: Stena Germanica będzie pływać na metanolu. Remontowa przebuduje prom

Płuczki to nie wszystko. Prawdopodobnie już 28 stycznia do GSR wpłynie prom ro-pax "Stena Germanica" należący do Steny Line. Gdańska Stocznia Remontowa wykona montaż instalacji paliwowej na tej jednostce. Dzięki temu prom będzie pierwszym w historii statkiem zasilanym metanolem. Prace w stoczni potrwają ok. dwóch miesięcy. Całkowity koszt projektu wynosi ok. 22 mln euro. Jeśli operacja powiedzie się, Stena Line przeprowadzi podobną operację na pozostałych swoich statkach, czyli ok. 40 promach.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • Super (9)

    Gratulacje!

    • 174 1

    • ach ten kryzy

      • 3 4

    • hmmm? (2)

      Kto to jest ten Remontow??
      "Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce"

      Czy to tak jak Iwan Schodow, którego wynalazek zwie się Klatka Schodowa?

      • 5 9

      • "Remontowa" (1)

        jest tu używana jako brand- nazwa własna, co powoduje powstawanie wielu śmiesznostek i kulawizmów językowych.
        np Remontowa Shipbuilding- czyli co? remontowanie nowych budów?
        Podobne smrole to np nazwy imprez typu Gdynia Festiwal Filmowy, itd.

        • 7 1

        • to jest degeneracja języka. Po polsku słowa się odmienia, nazwy własne również, np. Wódka Wyborowa, Wódki Wyborowej, Kasztanki z Wawelu, Kasztanków z Wawelu, duży Fiat, dużego Fiata. Wspomniane przez ciebie smrole należy piętnować.

          • 3 1

    • Smutne (3)

      że nie statki pod polską banderą , taką flotę mieć a tak szybko nasze "nieomylne" rządy ją rozwaliły na polecenie Europy zachodniej !!!!!!!

      • 8 12

      • (2)

        Miales ostatnio statek z polsk zaloga utonol z cementem ciekawe czy kiedys plywales na statkach my polacy niestety nie jewtesmy wychowani w mozu w wielkiek brytani albo dani oni moze maja we krwi

        • 1 2

        • Filipiny to maja morze we krwi. Statystycznie, co trzeci marynarz na statku pochodzi z tego kraju. W sumie 800.000 filipinskich marynarzy i oficerow.

          • 3 0

        • polski język trudna jezyk

          • 3 3

    • FPF1

      A co z fpf1?

      To też jest sukces?

      Nie kupuje całej tej propagandy, że GSR jest super a cała reszta to kibel.

      • 2 13

  • Można? Można! (29)

    Jestem bardzo ciekawy co takiego robi remontowa, że się opłaca. Czy wystarczy kumate zarządzanie czy jeszcze coś?

    • 148 1

    • smieszne place i lud wierny! (17)

      smieszne place i lud wierny! Moze

      • 20 49

      • nie wiem czy dla ciebie 35 zł na godzinę to śmieszna płaca (13)

        do tego dochodzą nadgodziny.

        I nie pisze o stawkach malarzy czy piaskarzy bo te są grubo wyższe.

        Zapraszamy górników do stoczni.Niech trochę popracują i zobaczą jaka to ciężka i niebezpieczna praca.
        Nie mamy 13,14,15 pensji,deputatu ani wypłacanego "stresowego" w wysokości 3 tys zł .

        Najważniejsze,że jest stabilna praca.

        • 95 11

        • chyba siedzisz (2)

          W bialym domu na cieplym stanowisku, bo na halach produkcyjnych, nikt tyle nie ma
          35 zl dobre sobir

          • 22 22

          • to wyjdź ze zbiornika albo chociaż zacznij je zmywać

            • 8 10

          • Spytaj sie chlopakow w WNS ile maja spawacze po 40 zl
            Ale z tymi 35 przesadzil od 15-25 zl placa jak brygadzista kierujacy robota to ze 30 zl najwiecejmaja dobrzy spawacze z uprawnieniamina 138 tzn rury na przetop bez podkladki

            • 10 0

        • stoczniowiec?

          A może prezesunio spółeczki na terenie remontowej?

          • 10 13

        • Średnia płaca w spółkach stoczniowych to 13-20 zł brutto wiem bo pracuję w GSR (6)

          Nikt w GSR niema 35 zeta na godzinę a praca w coraz większym stopniu opiera się na zleceniowcach .

          • 26 9

          • 13-20 brutto plus.... (4)

            o czym nie napisałeś?
            Wymień proszę wszystkie dodatki do pensji jakie otrzymujesz.

            • 8 7

            • (3)

              Ta maslo i talony na mieso
              Jest znizka na urlop w czalinie

              • 12 5

              • Kłamczuszku (2)

                o dopłatach do wypoczynku dzieci, premiach i bonach zapomniałeś? A te twoje "talony na mieso" jak piszesz, to jest 6 PLN dziennie netto. O dodatkach za pracę zmianową tez zapomniałeś?

                • 8 7

              • (1)

                "dopłata do wypoczynku" na zleceniu, dawno się tak nie uśmiałem

                • 4 1

              • Mówiłem o etatowych pracownikach

                Praca na umowę-zlecenie to nie to samo. Jest teraz u nas za trzęsienie osób do obsługi projektu FPF1, którzy nie mają niestety takich praw jak pracujący na etacie. Ale i tak Remontowa w porównaniu z takim Cristem czy Nautą jest ewenementem, z umowami o pracę dla większości swojej załogi. Spółki, hmm... Tu niestety często jest tak, jak piszą na forum, ale to nie jest wina stoczni.

                • 1 0

          • Mowisz o robiacych bezposrednio w stoczni na stale
            W spolkach podwykonawcy wiecej placa tylko jest to praca na dzialalnosci albo o dzielo i nie ma stalej pracy tak wiec jednegomies masz 5 tys a drugiego siedzisz w domu

            • 5 0

        • nadgodziny.... zawsze mnie bawi jak to slysze..

          placa w nadgodzinach...bo przez 8h dziennie pn-pt nie da się zarobić!!! zal mi Ciebie

          • 7 3

        • brutto

          • 1 0

      • (2)

        armator płaci od ręki, ludzie na telefon,większość na czarno lub smieciówce bez dodatku za nadgodziny to składa się na sukces.stocznia tylko kasuje monety

        • 17 15

        • mowisz o spółkach

          Nie mieszaj chłopaków z grupy remontowej a spolkowicz, tam im nawet nie daja ciuchow

          • 34 2

        • Zalezy jaka spolka jak robiles w remontowej to wiesz ze najlepsi robia na wydzialach imaja umowy na stale bezposrednio w stoczni pozniej sa duze spolki typu as lucjan stal rem bo w nich jest po kilkadziesiat ludzi a pozniej sa male spolki gdzie sa brygady po 5-20 osob i robia drobne roboty ktore tymwiekszymsie nie oplaca robic

          • 6 0

    • Jak to co?

      Samozatrudnienie ,najniższe stawki oraz "umowne" BHP.

      • 13 24

    • Związki

      A konkretnie - trzymanie ich za d*pę.

      • 5 11

    • zatrudniają ludzi ze spółek albo z działalnością gospodarcza

      • 9 1

    • Takie czasy (2)

      Nie ma przerostu kadr nie ma tych pijawek ZWIĄZKOWCÓW i działa!!!!!!!!Pewnie ze socjal gorszy ale takie czasy......

      • 12 8

      • Nie ma? (1)

        Pijawki zwiazkowe są...jedna nawet zasiada w kilku radach nadzorczych...i jakos uspokaja sytuacje jak sie dym robi...

        • 10 9

        • związkowe pijawki

          największa pijawka to piórek z solidarności

          • 4 11

    • to jeszcze coś to brak oponiarzy pisowsko- solidarnościowych występujących za płotem Remontówki

      • 7 5

    • nie wieta

      one nie zatrudniają Dudy i Gałęzowskiego, one po prostu pracują
      to i mają tam tak było zawsze

      • 6 1

    • (1)

      Remonty to najgorsza robota ale armatozy placa dwu a nawet trzy krotnie wiecej jak przy budowie nowych jednostek
      Produkcje przeniesiono do azji bo robi szyremontachq a jest taka sama dolar od kg przyklad w gdyni statek budowano 2-3 lata a w korei 1 rok
      Teraz jest popyt na auta w rosji wiec buduja samochodowiec zaladuja go od razu samochodami przyplynie wyladuje towar i od razu do remontu
      Uwiez mi bo robie na remontowej te statki cud ze doplywaja po roku sa tak popekane ze trzeba wchodzic w dna i polowe wezluwek wymieniac . Tak samo z instalacja rurarska wszystko cieknie
      Podobnie promy sól jest bezlitosana te promy jak przyplywaja to duza czesc wetylacji jest dziurawa i do remontu
      W kazdym razie trzeba tak kombinowac przy remontach ze tylko polak to potrafi

      • 14 0

      • Kolego Gdynia rocznie budowała około 20 statków nie stateczków wykończonych na tip top i jakość tych statków jest do dziś chwalona.
        Dobrze ze wy istniejecie do puki polityka w to nie wkroczy
        Gdynię zamknęli politycy nie ekonomia gdyby rządzili nią fachowcy nie politycy do dziś by istniała

        • 2 0

    • Brak związkowców którzy niszczą firme

      • 2 0

  • Czyli jednak dobrze zarządzana stocznia bez nierobów może odnosić sukcesy. (1)

    • 139 1

    • Jeżeli praca na zlecenie jest dla ciebie sukcesem to tak

      • 2 2

  • Jak się ten tępy solidaruch ze stoczni gdańskiej nazywa? (5)

    Prywatne stocznie mają się świetnie, prywatne kopalnie też, ale ktoś zawsze nas robi w ciula.

    • 109 11

    • Nigdyniepracujący Guzikiewicz? (1)

      • 31 3

      • Guzikiewicz to jeden, tam jest jeszcze jeden ale cwanie wypycha na front Płonącą Oponę

        Chodzi o niejakiego Gałęzewskiego, to on a nie Guzikiewicz jest szefem Solidarności w Gdańskiej.

        • 6 0

    • Karol Opona?

      • 27 3

    • Wziol zkolegami w lape od ukrainca i pozwolili sprzedac gdanska teraz stoi pusta chala
      Guzikiewicz bedziesz wisial

      • 4 1

    • ten z tem dlugopisem ? ...HYBA LEHU CZY JAKOS TAM ?! fajnie czytal wtedy !

      • 4 0

  • Praca w stoczniach trójmiasta. (1)

    Na szczęście nie brakuje pracy i w stoczni północnej i w Naucie. Tylko tak dalej.

    • 69 10

    • Do autora

      Piękne statki. Jest na co popatrzeć. Właśnie takich pozytywnych artykułów więcej.
      Pozdrawiam.

      • 24 2

  • Może to przyszłość polskich Stoczni. Skoro nie możemy się bić z Chińczykami

    o produkcję całych jednostek to wyspecjalizujemy się w adaptowaniu ich. Nikt nie będzie ciągnął wraka do chin aby dodać jakąś antenkę czy filterek. Tu mogą by wielkie pieniądze, taki Warsztat Pana Władka dla Statków.

    • 79 3

  • Te spłuczki to głównie prace rurarskie. (1)

    Szkoda, że chłopacy z wydziału rurowni nic z tego nie mają ..

    • 38 9

    • to tam pracują rurarze?

      • 4 2

  • Można?

    • 17 2

  • Bravo (10)

    Ile zarabia monter w GSR? Od paru lat pracuję na zachodzie, ale trochę tęsknię za Gdańskiem i chciałbym wrócić. 3.5 tys. zł na miesiąc bez nadgodzin?

    • 49 5

    • do drukul (1)

      Musisz jeszcze zostać tam gdzie jesteś. 3,5tys ale brutto.Od 20 do 25 na godzine.

      • 14 3

      • już prawie

        Z tego co piszesz, jak rozumiem brutto, wychodzi już prawie 3,5k. Jeszcze z rok takiej koniunktury i będzie ponad ten próg:) Da się żyć:)

        • 1 2

    • nie wracaj

      • 10 6

    • Już to widzę jak dostaniesz 3,500 netto na umowie o pracę. Może twoje wnuki o ile jesteś młody. Z drugiej strony ponoć wiara czyni cuda, jeśli takowy się wydarzy i stocznie będą tyle płacić sam się tam zatrudnię.

      • 1 1

    • można (1)

      teraz robię nocki w RSB i 3,5 K wyciągne netto.

      • 2 0

      • Za 160 godzin ? Bo znam takich co i 300 potrafią miesięcznie przerobić. Kiedyś przekroczyłem 3,5 K ale co z tego skoro łącznie 250 godzin mi wyszło

        • 2 0

    • monter gsr

      żeby miec 3,5 tys to trzeba zrobic ok. 60 nadgodzin - tyle ma monter z 10-letnim stazem

      • 0 0

    • nie 2,5 tyś,bez nadgodzin

      • 0 0

    • Na Zachodzie

      Skoro tyle by cie satysfakcjonowało to znaczy ze na tym sławnym "zachodzie" jestes zerem! Za tysiąc $ w zyciu bym tam nie pracował.

      • 0 0

    • ile

      2.500

      • 0 0

  • Za wcześnie mówić o sukcesie. (1)

    • 16 14

    • każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku

      oby w dobrą stronę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane