• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zaczyna współpracę z Rolls-Royce Marine

erka
18 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Rolls-Royce Marine i Stocznia Remontowa Nauta podpisały umowę o współpracy na terenie Polski. Rolls-Royce zyska wyłączność na świadczenia usług dotyczących wszystkich urządzeń Rolls-Royce'a użytkowanych i montowanych w Naucie. Stocznia natomiast liczy na to, że umowa zwiększy zainteresowanie potencjalnych klientów świadczonymi przez nią usługami.



Większość ludzi koncern Rolls-Royce'a wciąż kojarzy z marką luksusowych samochodów, choć firma sprzedała tę część działalności koncernowi Volkswagen w 1998 r. Od tamtej pory koncern skupił się na układach napędowych dla przemysłu, lotnictwa i marynarki.

- Bardzo ważne jest dla nas budowanie relacji ze Stocznią Nauta, ponieważ jest ona jedną z wiodących stoczni w regionie i jednym z głównych podmiotów na rynku w zakresie naprawy statków - twierdzi Knut Hovland, wiceprezes Rolls-Royce Marine Services Europe & Africa. - Nasze partnerstwo pozwoli na dostarczanie wysokiej klasy wsparcia dla naszych klientów.

Koncern od 2000 roku jest obecny w Gdyni. Do tej pory prowadzono tu jedynie biuro handlowe, które teraz przekształcono w morskie centrum serwisowe. Na terenie dzierżawionym od gdyńskiego portu wybudowano halę o powierzchni około 2 tys. m kw., czyli warsztat i magazyn. Inwestycja kosztowała 5 mln euro. Umowa dzierżawy została zawarta na okres 30 lat. Centrum mieści się przy ul.Kontenerowej 8. zobacz na mapie Gdańska

Gdyńskie centrum jest jedynym w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowej. Kadra centrum to m.in. absolwenci Akademii Morskiej w Gdyni i Politechniki Gdańskiej. Centrum świadczy usługi serwisowe i naprawcze oraz prowadzi działalność marketingową, sprzedaż i dostawę nowych produktów i części zamiennych w Polsce i krajach nadbałtyckich.

- Nasi klienci z pewnością będą zadowoleni z naszej umowy z Rolls-Royce'em - mówi Wiesław Badura, dyrektor marketingu w Stoczni Nauta. - Dostępność do usług wykwalifikowanych inżynierów serwisu jest dla nich bardzo ważne.

Rolls-Royce posiada szeroką bazę klientów na świecie obejmującą ponad 500 linii lotniczych, 4 tys. firm i operatorów samolotów i helikopterów użytkowych, 160 krajowych sił zbrojnych, ponad 2,5 tys. operatorów morskich, w tym 70 marynarek wojennych, oraz klientów z branży energetycznej z ponad 120 krajów posiadających zainstalowaną bazę 54 tys. turbin gazowych.

W ramach działalności w sektorze transportu morskiego Rolls-Royce oferuje zintegrowane układy zasilania oraz projekty okrętowe do wielu zastosowań w dziedzinie przybrzeżnego wydobycia ropy i gazu, okrętów specjalistycznych oraz marynarki. Oferuje systemy morskie począwszy od turbin gazowych i silników diesla, poprzez śruby napędowe, pędniki, dysze wodne, stabilizatory i układy elektryczne. Sprzęt Rolls-Royca jest zamontowany na ponad 30 000 okrętach na całym świecie.
erka

Miejsca

Opinie (32) 9 zablokowanych

  • dołożymy też do RRM (4)

    Super wiadomość dla polskiego podatnika.
    dzięki tej umowie polski podatnik będzie mógł dołożyć też do norweskiego koncernu RRM tak jak dokłada do państwowego potworka jakim jest Nauta.
    Kiedyś ktoś to powinien podliczyć i wystawić rachunek za zabawę w budowę państwowego potwora, który udaje sukces biznesowy dla celów propagandowych.

    • 51 27

    • Panie "Branżysto" (1)

      RRM to nie firma Norweska tylko Brytyjska.

      Pozdrawiam

      • 12 11

      • Tak się składa, że pracuje z RRM i jakoś dziwnie całą część morska tego koncernu jest w Norwegii.
        Podpisywałem z nimi kontrakty więc wiem gdzie są zarejestrowani.
        Faktyczni część koncernu odpowiedzialna za rozwiązania dla lotnictwa jest brytyjska. Nie wiem tylko czy Nauta zamierza budować samoloty.
        Chociaż MARSJANIE obiecują różne cuda więc ....

        • 19 12

    • do "Branżysty" (1)

      Trzeba się cieszyć z każdego sukcesu a nie z frustracji szukać dziur. Proszę uważać na powikłania wątrobowe.
      Życzę trochę optymizmu w życiu!

      • 15 11

      • Trzeba mieć pojęcie o czy jest ten NEWS.
        O moje zdrowie nie ma potrzeby się martwić ale dzięki za troskę.

        • 13 12

  • może miejsca pracy się znajdą

    Od miesiąca atakuje Nautę szukając tam miejsca pracy dla konstruktora, może dzięki tej współpracy coś się znajdzie.

    • 8 20

  • liga !

    • 7 6

  • ale jaja ! :) (1)

    mam akcje Nauty po 2,07 zł za sztukę ! może przy Rollsie skoczą chociaż na 3,00 zł !

    • 9 24

    • Życzę Ci tego z całego serca.

      • 3 2

  • (2)

    Czemu to centrum jest w Gdyni a nie w Gdańsku,powinno jak wszystko być w Gdańsku.Należy przenieść je szybko do stolicy metropolii.

    • 6 22

    • (1)

      Gdańsk to nie stolica czubie.

      • 4 4

      • Gdynianko!

        Dlaczego czubie?

        • 3 0

  • (3)

    a co z konremem?

    • 23 4

    • (2)

      Sprawy sa w sadach. 12 kwietnia o godz. 12.00 w sali nr 65 sadu rejonowego w gdansku ul. Piekarnicza 10 (4pietro) kolejna rozprawa w sprawie upadlosci konrem nauta. Nowy prezes spolki pan Tomasz Kanty ma zlozyc przed posiedzeniem sadu wniosek o upadlosc z mozliwoscia zawarcia ukladu.

      • 10 2

      • sprawa upadłości (1)

        tu chyba wkradł się mały błąd : rozprawa jest w dniu 9 kwietnia 2014 roku - w środę
        nr akt sprawy VI GU 197/13. wydział gospodarczy Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ ul. Piekarnicza 10 , budynek B , piętro 4 sala nr 65.
        Też jestem wierzycielem spółki Konrem Nauta i z pewnością przyjadę , mimo obowiązków na tą rozprawę.

        • 11 1

        • upadłóść konremu

          a godzina rozprawy : godz. 12.00 , 9.IV.2014r

          • 14 1

  • Ta Nauta normalnie radzi sobie coraz lepiej (2)

    • 9 25

    • Same sukcesy (1)

      A to wszystko dzieki temu, ze jest tam teraz 9 dyrektorow i kazdy z nich bierze
      od 20 do 25K miesiecznie, no to efekty sa, nieprawdaz ?
      Przed przejeciem stoczni przez tzw ARP w zarzadzie stoczni bylo 2 ludzi
      I firma stala wtedy wcale nie gorzej, a moze lepiej niz dzis.

      • 6 1

      • plus 40% premii. i o to chodzi muszą chłopaki i jedna dziewczyna zarabiać co będą za friko pracować , głupi jesteś czy jak. nasi ludzie nie są od pracy ale od kasy zrozum to wreszcie.a robota ? nie martw się Skarb Państwa to studnia bez dna i dla naszych zawsze będzie szmal.

        • 3 0

  • co się dzieje z sejnerem ? (8)

    a co z sejnerem jaki budowała Konrem Nauta ? miał być zwodowany w sierpniu 2013r. a mamy juz prawie koniec marca 2014 i końca budowy nie widać. Podobno stocznia zwolniła kierownika projektu zwalając winę na biednego chłopinę.No tak ale statku jak nie było tak nie ma. Mewa nautowska kracze , ze są problemy z linią wałów,
    nie wiadomo jak ja wytyczyć? a czemu przestrzenie pod oblachowaniem są nie pomallowane ?mewa skrzeczy , że to buc zwany nieukiem z gąsiorem tak postanowili
    tak ale oni nie znają się na statkach gdzie była kontrola?a kto wyrówna milionowe starty jakie wygenerowano podczas tej jeszcze nie dokończonej budowy - marsjanie znów będą musieli siegać do państwowej kiesy czyli do naszych kieszeni.

    • 40 4

    • ciekawski (5)

      Zwolnili kierownika projektu , budowniczego , kierownika produkcji . ??

      • 17 0

      • ciekawskiemu (4)

        zwolnili project managera tego co wczesniej pracował w kontroli ale on sie nie boi bo ma dokumenty.

        • 11 3

        • sejner (3)

          I tak długo trzymali projecta , to nie jego wina, że nie starczyło kasy- projekt z góry był nie doszacowany o ok.5 mln. więc to tylko ofiara. A budowniczy??? hmm Pan K.G. kumpel prezia - typ nie miał bladego pojęcia o prowadzeniu prac (UWAGA PALIWO NA STATKU :-) ) Kozła ofiarnego musieli znaleźć.

          • 19 0

          • (2)

            na samym poczatku wiadomo było , że za te pieniadze jakie podpisał kontrakt niejaki buc zwany nieukiem razem z panią Ewą J. nie da sie zbudowac statku ale skad oni mogli wiedzieć, taki buc nie wiedział , że blachy to trzeba malować i myslal , że jak sie pali to nie ma odpadow to i zamowiono za malo blach , wystraszony zamowił 300 ton wiecej na kontrakt dla klevena ale i te podobno zginely i szuka do dzisiaj al najwazniejsze , ze firma pani Ewy J. ma sie dobrze ...

            • 15 0

            • (1)

              I tak maja dobrze bo inny armator zabrał by go kończyłu siebie i kazał duze kary płacic

              • 8 1

              • i będą płacić kary to pewne jak w banku ! tyle,że kar nie zapłacą z własnej kasy ale państwo zapłaci - jajiogłowy marsjanin już kombinuje jak to zrobić.

                • 9 0

    • sejner (1)

      wierzę , że tak jak prezes firmy Serenity tak samo ludzie odpowiedzialni za upadłość Konrem Nauta odpowiedzą za straty na jakie narazili spółkę a chodzi tu o panów : Stanisława F., Krzysztofa G. , Wojciecha S., oraz członków rady nadzorczej Włodzimierz W., Michał R., Radosław L. oraz tych z tylnych siedzeń ..Piotr.S. oraz Andrzej Sz. i Paweł MD.

      • 16 3

      • sejner kary

        oby jak najszybciej ktoś dobrał się do d*py winnym

        • 10 0

  • Super wiadomość,

    Oni wyłączność my nadzieję....naprawdę, gratulować podejścia.
    Może jeszcze weźmy kredyt na obsługę ich urządzeń i sami opłacajmy szkolenia w UK...
    Brak słów...

    • 10 3

  • to jest wydmuszka

    ktora przerabia panstwowe czyli nasze pieniadze na swoje pensje.

    • 19 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane