• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nogami platformy "Petrobaltic" zajmie się prokuratura

Robert Kiewlicz
16 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Petrobaltic od 2014 roku borykała się z przebudową i co rusz korygowała zakres prac do wykonania na platformie "Petrobaltic".

Spółka Petrobaltic od 2014 roku borykała się z przebudową i co rusz korygowała zakres prac do wykonania na platformie "Petrobaltic".

Zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stoi obecny zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.


Czy Petrobaltic powinien zwiększać wydobycie ropy ze złóż morskich?


O kłopotach z przebudową platformy "Petrobaltic" informowaliśmy już kilkakrotnie. Natomiast w marcu 2016 podaliśmy informację, że zakupione wcześniej elementy nóg platformy po kolejnej optymalizacji przebudowy okazały się zbędne, a spółka szuka chętnych na zakup tych elementów. Spółka od 2014 roku borykała się z przebudową platformy i co rusz korygowała zakres prac do wykonania. Sam remont rozpoczął się dopiero w kwietniu 2016 roku.

Po zmianie zarządu spółki Petrobaltic, nowe władze postanowiły znaleźć winnych tej sytuacji. W listopadzie 2016 roku zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku.

- W ocenie obecnego zarządu spółki zawarto niekorzystny kontrakt na przebudowę platformy "Petrobaltic". Koszty poniesione przez firmę, związane z samym zakupem niewykorzystanych nóg platformy, szacowane są na kilkadziesiąt milionów złotych. Ma to istotny wpływ na realizację całego procesu przebudowy platformy, jak i pełnego zagospodarowania złoża B8. Sprawa została złożona do prokuratury przez obecny zarząd Lotos Petrobaltiku, który w ten sposób broni interesów spółki i dąży do uruchomienia docelowego wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego ze złoża B8 - czytamy w oficjalnym oświadczeniu zarządu Petrobalticu.
Czytaj też: Lotos musiał zmienić plany, by nie dopłacać do każdej baryłki ropy

Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.

W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.

Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.

Miejsca

Opinie (48) 6 zablokowanych

  • chcę oglądać twoje nogi, nogi, nogi, nogi:)

    • 39 0

  • To się nazywa sutenerstwo!

    A nie jakieś domy publiczne poupychane w blokach na zaspie. Tylko trzy nogi i zarobione kilkadziesiąt milionów :)

    • 33 0

  • Ekipa Paszkowicza i Olechnowicza (5)

    przyjdzie zapłacić osobiście za brak kompetencji.

    • 39 26

    • Koszt niepotrzebnych nikomu nóg to 40 milionów zł. + koszt przechowywania który ciąż rośnie. (3)

      Koszty " nowoczesnego zarządzania " ekipy Paszkowicza i Olechnowicza (rozbicie Petrobalticu na spółki córki ) idą w miliardy .

      • 20 3

      • Dobre (1)

        A wczoraj na strategii bylo, ze wszystko dziala?

        • 7 1

        • Rotacja pracowników i nikczemność

          Żercy dobrych ludzi: Subcio, ZP w randze DN, Mareczek R. ( piksele na twarz). Taka karma, że te podłości do nich wracają.

          • 5 2

      • Łapcie pieniądze póki wiatr wszystkich nie zamiótł

        • 0 0

    • Zgłoszenie bez szans w sądzie.

      Ale ma przykryć jakieś aktualne świństwo lub aferę. Można tylko zgadywać o co chodzi; wyrzynanie się Dojnej Zmiany- poleciał główny kadrowy trójmiejskich pisowców Marchlewicz, aferę z brakiem kompetencji nowo zatrudnionych w LOTOS Kolej, może wpadki z ostatnimi zakupami ropy irańskiej?

      • 2 0

  • (11)

    Dziękujemy byłemu prezesowi za wypompowanie pieniedzy do Norwegii oraz gigantyczną przebudowę ktora pochłonęła kolejne kredyty pod zastaw poszły środki trwałe jak statki. Takiego skurwy synstwa to nie bylo w historii prtrobalticu. Czekamy na to ze były zarząd zostanie postawiony do odpowiedzialności prawnej. Proszę się tez wziasc za panią kadrowà ktora sobie interpretuje prawo na swoją modlę jeszcze nie zostały wyciągnięte z tego tytułu konsenkwecje duscyplinujące. To jest kpina z do ktorej dopuszczono się przez 10 lat firma stała się wydmuszką a była w czołówce firm przynoszących zyski. Desant byłych ubekow kacykow rozłożył ją na łopatki.Poczatkiem rozkładu była konsolidacja z Lotosem potem szło juz jak po maśle. Utsorcing czyli podnoszenie kosztów na świadczone usługi a ostatni numer to umowa z Rozetti Marine projekt przebudowy platformy 29 mil euro. Chyba juz nikt nie panuje nad tą przebudową. To bedzię najdroższa przebudowa platformy w Europie.

    • 88 13

    • Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw!

      • 7 17

    • Sowa (4)

      Sowa jest OK

      • 4 12

      • Chyba jako ptak

        • 5 0

      • no nie do końca (2)

        • 5 0

        • (1)

          Szczególnie w interpretowane prawa pracy jest dobra. Ale na swoją korzyść a argumenty masz bardzo słabe. Jak wręczyła Paszy świadectwo pracy to płakała jak mała dziewczynka.

          • 12 0

          • Chciałbym to zobaczyć

            To musiało być wzruszające.

            • 5 0

    • (1)

      Wypompowanie pieniądze do Norwegii dają kilkanaście razy więcej wydobycia niż marne B3 które ledwo zipie i B8 które jest na krawędzi katastrofy

      • 2 4

      • Tylko trafiają do spółki w Norwegii a nie do RP wiesz jakie transzy były przesyłane do LotosNorge w nie których miesiącach 30 mil $ a ostatni rok 2015 transze szły z Litwy z Geonafta. Wszystko można sprawdzić w internecie

        • 2 0

    • Krytyka n ie zwalnia od błędów (1)

      Ludzie jak już bluźnicie to chociaż piszcie poprawnie. Widać, że ten kto pisał ten komentarz związany jest badź był z Petrobalticiem. Pisze się Rosetti Marino

      • 2 0

      • Wspaniałe ze taki dociekliwy jestes. Wiesz ile kosztuje utrzymanie mieszkania dla przedstawicieli Reosetti z Ravenny

        • 5 0

    • Kto wie jak nazywa się święta trójca 3miasta ?

      stawiam browar jak ktoś zgadnie !

      • 0 2

  • Czy to ten złom (2)

    Czy to ten złom co go kupili od Włochów ?
    Kierował tym niejaki Maliniak co teraz zamyka stocznie Północną.

    • 21 4

    • Złom był kupiony ale Holandi Kię ty zjadaliśmy kozy z nosa. Platforme Petrobaltic kupiła firma Petrobaltic w ktorej mieli udziały panstwa socjalistyczne Polska NRD ZSSR

      • 8 1

    • platforma

      juz widze jak pisowski zarzad nauty sie z tym upora

      • 8 4

  • Każdy lubi kupować. Najlepiej jak najdalej. Ciekawe dlaczego?

    • 10 0

  • Rosetti Marine (2)

    Jeśli chodzi o Rosetti Marine i umowę na projekt za 29 .000.000 EUR !!!!!!
    To jest dopiero przekręt ....!!!!!

    • 37 1

    • Poprawię Cię...

      Powinno być Rosetti Marino z Ravenny

      • 9 0

    • platforma

      a w tle były prezes MARS-a Piotr S ....

      • 6 1

  • (1)

    Dokładnie rok temu ta platforma stała w naftoporcie w Gdańsku.Pracowałem na tej platformie i nie dostałem wszystkich pieniędzy.Miałem zarobione 6,8 tyś a dostałem tylko 4 tyś i nawet pitu aby się w skarbówce rozliczyć! Tak w Polsce działa prawo!

    • 24 4

    • a kim Ty jesteś szpilek? spawacz?

      bo za mądry próbujesz być...

      • 6 8

  • W czasie kryzysu są też firmy, które są wyjątkiem, że celują i konkurować na szczeblu międzynarodowym. I "przypadek Rosetti Marino SpA - spółki notowanej na AIM Włochy-Alternative Capital Market - która działa na całym świecie w zakresie projektowania i budowy platform dla offshore przemysłu i usług rzemiosła. Rosetti Marino SpA informuje, że właśnie wygrał ważną przetarg ogłoszony przez Lotos Petrobaltic S.A. polską firmą działającą w sektorze naftowym i gazowym, dla świadczenia usług EPMS (inżynierii, usług zarządzania) związane z konwersją platformy mobilnej wiercenia Petrobaltic Platforma wydobycia ropy naftowej. Wartość zamówienia wynosi około 28 milionów euro netto wartości dostaw zakupy.

    • 13 0

  • Ale bajzel w typ Petrubałtyku

    A firma ta niby jest na tak wysokim poziomie, procedury, dokumenty, odpowiedzialność... phii

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane