• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy magazyn w gdyńskim porcie

VIK
1 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów w przeładunkach  w grupie zbóż i pasz. Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów w przeładunkach  w grupie zbóż i pasz.

W gdyńskim porcie oddano do użytku nowy magazyn do składowania zbóż i pasz. Inwestorem jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia, a operatorem Bałtycki Terminal Zbożowy, który wyposaży obiekt. Dzięki tej inwestycji w znaczący sposób zwiększy się potencjał przeładunkowy BTZ.



Magazyn został zbudowany w miejscu dawnego magazynu "P" przy ulicy Indyjskiej 2 zobacz na mapie Gdyni. Posiada powierzchnię użytkową na poziomie 7 400 m kw. przy kubaturze magazynu 23 400 m sześc. Magazyn połączony jest z elewatorem znajdującym się przy nabrzeżu, poprzez estakadę o długości 100 m. Cztery niezależne komory pozwolą na składowanie 28 000 ton zboża lub nieznacznie mniejszej ilości śruty sojowej. Przenośnik taśmowy napełniający 4 komory składowe magazynu, wyposażony jest w aspirowane rękawy załadowcze, zapewniające bezpyłowy załadunek magazynu. Wydajność w relacji do magazynu wynosi 400 t/h. Załadunek z magazynu na samochody odbywa się przy wykorzystaniu trzech niezależnych i nowoczesnych punktów załadowczych obsługiwanych z kabin operatorskich o łącznej zdolności 400 t/h.

Koszty realizacji inwestycji w części budowlanej, poniesione przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA, to ok. 19,5 mln zł, natomiast koszty urządzeń i technologii poniósł Bałtycki Terminal Zbożowy. Wykonawcą robót była firma Przembud Gdańsk SA.

- Budujemy to czego potrzebuje rynek, czego potrzebuje klient - tłumaczył Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA. - Wielkim osiągnięciem portu jest to, że budowaliśmy tylko to, co było potrzebne, że nie mieliśmy żadnych inwestycji nietrafionych. Jestem przekonany, że tak jest i tym razem. Rynek pasz, śruty sojowej jest bardzo stabilny, z tendencją wzrostową. W tej sytuacji w taki obiekt warto było zainwestować.

Inwestycja powstała w sąsiedztwie innych obiektów magazynowych eksploatowanych przez Bałtycki Terminal Zbożowy, co w znaczący sposób zwiększy potencjał przeładunkowy. Oddanie nowego magazynu zwiększy przede wszystkim pojemność składową BTZ, ale przywróci także konkurencyjność Spółki na rynku obsługi śruty sojowej importowanej na dużych statkach. Zdolności składowe wyniosą 72 000 ton zboża z czego ponad 50 000 ton może być także przeznaczone alternatywnie pod składowanie śruty sojowej.

Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów w przeładunkach  w grupie zbóż i pasz. W ciągu 10 miesięcy tego roku gdyński port przeładował 2273 tys. ton, a więc przekroczył wielkość przeładunku osiągniętego w  2013 roku (2178 tys. ton.).
VIK

Miejsca

Opinie (22) 2 zablokowane

  • Cieszy mnie to. (1)

    Oby miejsc pracy przybywało.

    • 16 1

    • Pracy ale też godnej płacy!

      • 6 0

  • Może w końcu będzie większa kultura przeładunku (1)

    i mniej pyliło, bo przy większym wietrze to całe ulice potrafiły być białe.

    • 2 12

    • chyba

      chyba w gdansku masz biale ulice z dziurą na kazdym kroku

      • 6 3

  • Budujemy magazyn (4)

    Kolejny magazyn w btz a pracownicy kolejny rok z rzędu są bez podwyżki o to efekty !!

    • 6 9

    • (2)

      Efekty czego? Magazyn wybudował z własnych środków port (ZMPG) i wydzierżawia go BTDG, a BTDG uzupełniło wyposażenie przeładunkowe. Efektem będą większe zdolności przeładunkowe, a tym samym większe przychody firmy i potencjalnie lepsze możliwości wynagradzania pracowników.

      • 4 2

      • to kto w koncu bedzie eksploatował magazyn: BTZ czy BTDG? (1)

        • 2 0

        • Sorry. Oczywiście chodziło o BTZ.

          • 0 0

    • A co ma magazyn do podwyżek?

      Jak wybudujesz sobie dom, to jest powód żeby ekipa budowlana zażądała podwyżki i podniosła Ci cenę?

      • 4 0

  • A ta śruta sojowa to aby z soji GMO nie jest? (3)

    • 2 0

    • oczywiście że jest. Dziś juz nie ma innej. (1)

      • 5 0

      • czasami pojawia się w BTZ koszerna non-GMO, ale to jest naprawdę niewielki procent rynku.

        • 0 0

    • Wszystkie są GMO także drub i świnki maja juz mięso nieciekawe. Non GMO jest cholernie drogie więc praktycznie nikt nie kupuje poza chodowcami eko co muszą mieć certyfikaty.

      • 0 0

  • Teraz to dopiero będzie smród... :-/ (2)

    • 1 11

    • zamknąć port. wybudować szkoły filmowe.

      • 0 3

    • Jak się nie myjesz , to zawsze będziesz śmierdział .

      • 5 0

  • Import, GMO, masakra.

    • 1 6

  • W tym miejscu nie powinno być magazynu ale (1)

    kolejna odnoga Waterfrontu!

    • 1 3

    • i Strefy Prestiżu

      • 0 2

  • Ładnie pięknie...

    Żałuję tylko, że właścicielem portu w Gdyni nie są Polacy...

    • 1 0

  • xxx domain, the domain's operator, ICM Registry, announced today

    fredericton psoriasis symptoms

    • 0 0

  • Niwtrafiona inwestycja

    Jako magazyn ok ale co z tego jak nie ma statku a tym samym towaru . Pusty magazyn nie zarobi. Kolejna sprawa non stop coś tam sie psuje. Kto odebrał ten obiekt? Wiecznie czekamy bo za mało pracowników tam pracuje. Pewnie za psie pieniądze dalej w tym syfie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane