• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Piorun przechodzi remont w Naucie

VIK
21 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
ORP Piorun ma 48,9 m długości i 8,65 m szerokości. Budowę okrętu rozpoczęto w niemieckiej stoczni, dokończono i wyposażono w 1994 r. w Stoczni Północnej w Gdańsku, dziś Remontowa Shipbuilding. ORP Piorun ma 48,9 m długości i 8,65 m szerokości. Budowę okrętu rozpoczęto w niemieckiej stoczni, dokończono i wyposażono w 1994 r. w Stoczni Północnej w Gdańsku, dziś Remontowa Shipbuilding.

Stocznia Remontowa Nauta realizuje kolejny kontrakt dla Marynarki Wojennej RP. Tym razem Komenda Portu Wojennego w Gdyni zleciła remont małego okrętu rakietowego - ORP Piorun.



ORP Piorun wymaga naprawy głównej i dokowej. W ramach kontraktu stocznia Nauta wykona m.in. naprawę silników głównych oraz przegląd systemów bojowych. ORP Piorun jest małym okrętem rakietowym typu Orkan. Do jego głównych zadań należy wykonywanie uderzeń rakietowych na okręty nawodne i statki przeciwnika, zwalczanie środków napadu powietrznego, ochrona przeciwokrętowa i przeciwlotnicza, a także ochrona i patrolowanie szlaków komunikacyjnych.

Jest to w ostatnim czasie kolejny remont okrętu wojennego w gdyńskiej Naucie. W pierwszej połowie czerwca Nauta wykonała remont awaryjny francuskiego niszczyciela min Eridan. Z kolei pod koniec lipca stocznia rozpoczęła remont dla polskiej marynarki fregaty rakietowej ORP Gen. K. Pułaski. W sumie tylko w tym roku Nauta pozyskała osiem kontraktów od Marynarki Wojennej RP.

Stocznia Remontowa Nauta z grupy MARS Shipyards & Offshore ma doświadczenie w realizacji zleceń dla marynarki wojennej. Specjalizuje się zarówno w produkcji i remontach okrętów wojennych, jak i jednostek pomocniczych, takich jak holowniki. Stocznia ma w swym portfolio również remonty okrętów patrolowych, desantowych, hydrograficznych, badawczych, szkoleniowych czy podwodnych.
VIK

Miejsca

Opinie (20) 2 zablokowane

  • (1)

    No ciekawe czy gdyby nie arp i mars to ta stocznia by istniala.

    • 21 13

    • Nie !!!

      • 8 5

  • I dla tego jeszcze zipie. (2)

    Tylko dzięki zleceniom na remonty z MW jeszcze daje radę.
    Zlecenia cywilne są na minusie pokrywanym ze zleceń wojskowych i tą drogą polski podatnik dopłaca do zabawy w stocznie panów z MARSA. W normalnych warunkach już dawno powinno być po Naucie. Próbują jeszcze do tego o zgrozo robić nowe budowy robiąc puste kadłuby dla stoczni z Norwegii i Dani do czego oczywiście również dokładamy jako podatnicy.
    Ale już po 25 - tym jest szansa, że nowa władza zajrzy za tą PR-owską fasadę i zrobi co trzeba z pozorantami.
    No chyba, że pójdzie tą samą drogą.....

    • 27 23

    • maszpojęcie (1)

      nawet jak by państwo dokładało parę groszy to i tak jest do przodu...zobacz ile osób pracuje,ile podatku i zusu idzie do skarbu państwa z tych wszystkich pracujących,większość z tych pieniędzy jest wydana na artykuły zakupione u nas gdzie płacisz kolejny podatek...nie bój się,Tobie nikt pieniędzy nie zabierze ,chyba że Pis...

      • 12 9

      • Naiwność

        Otóż kolego widać, że nie masz pojęcia o tym jak faktycznie to działa albo z jakiegoś względu pasuje Ci ten układ.
        Jest mi nie po drodze z PIS ale to co wyprawiają osobniki postawione przez PO-wską administracje w państwowym sektorze stoczniowym to przeraża a dorabiana do tego propaganda sukcesu oburza każdego kto wie jak działa polska branża okrętowa.

        • 5 3

  • Fitjar - kadlub ze strata 3,5 mln i podobne sukcesy (4)

    Norwegowie po prostu sie smieja jak negocjuja z dzieciakami z warszawy tzw. Kontrakty. Myla dziob z rufa , znaja podstawowych znaczen czesci statkow po angielsku itd.
    I akceptuja kazda cene byle miec kontrakt.
    Zabawa w ciuciubabke za kase podatnika.

    • 27 8

    • Dziób to ten zaostrzony koniec? (3)

      Następny projekt też będzie wojskowy - podpisujemy kontrakt dla jednostki o nazwie "General Arrangement".

      • 7 6

      • są małe promy co pływają po fiordach i mają dziób z przodu i z tyłu. (2)

        Dziób jest zmienny bo ma dwa stery po jednym z kkażdej strony i po jednym pendniku także z przodu i z tyłu. Zmieniają oświetlenie na butach z czerwonego na zielone i wtedy dotychczasowy dziób staje się rufą.
        Pozdrawiam

        • 7 2

        • kajak też ma dwa dzioby

          • 4 0

        • chlopie nie pisz bzdur bo osmieszasz sie. co promow plywajacych we fiordach to nie widziales ich chyba nigdy.

          • 2 1

  • Nie no to sensacyjna wiadomość.. (2)

    To news dnia !
    Stocznia Nauta w końcu ma jakieś potencjalnie rentowne zlecenie !
    Z czego Wy w Waszym Portalu robicie wiadomość albo kto Wam każe robić takie wiadomości ?
    W tym samym czasie w GSR robią ponad 200 remontów o zakresie prac bez porównania większym i bardziej skomplikowanym i z zyskiem to podatnik nie musi dopłacać.
    W Stoczni Północnej budują jednocześnie kilkanaście super nowoczesnych statków i też podatnicy do tego nie dokładają.
    Czemu tego nie pokażecie tylko robicie wodę z mózgów ludziom co to czytają i nie bardzo wiedzą o czym ?

    • 46 5

    • Napiszcie też w takim razie o ORP Grom modernizowanym właśnie teraz w RSB., o ORP Heweliusz będącym na remoncie i modernizacji w GSR oraz ORP Arctowskim który zakończył 2 tygodnie temu remont w GSR.

      • 4 0

    • Ale to nie ważne bo tam nie rządzą związki, Dudy, Pierdudy i inne złodziejstwo

      Oficjalny komunikat brzmi "polski przemysł stoczniowy jest w ruinie" .... bo nie produkuje tonażu i nie buduje blaszanych pudeł dla Związku Radzieckiego.
      A co do wody w mózgach - to jest zupełnie co innego, bardziej brązowe i cuchnące

      • 0 0

  • Matko jedyna :( (1)

    ...Budowę statku rozpoczęto..." litości TO jest okręt. Statek to jest handlowy!

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 27 2

    • Wy marwojaki macie jakiś kompleks

      z tymi okrętami. Jak ktoś tylko powie na waszą krypę statek to już zniewaga i lament o sprostowanie

      • 5 7

  • Reklama dla stoczni NAUTA?

    I tak po nich lub u nich poprawiają i dokańczają remonty pracownicy z innych stoczni. Gdyby nie oni dawno poszła by fama,że Nauta nic nie potrafi wyremontować bez pomocy naprawdę fachowców z innych stoczni i zakładów!

    • 10 10

  • Państwowa firma wykonuje remont państwowego okrętu za państwowe pieniądze.

    Komercyjny sukces wart serii artykułów...

    • 7 6

  • Zlom i tyle w temacie

    • 1 3

  • A czy mają koncesje wojskową ? (1)

    Nie :DDD

    • 3 9

    • maja koncesje kazdy o tym wie tylko ty nie wiesz dziwne, chyba nie jestes z nauty i tylko trollujesz..

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane