• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics inwestuje w Trójmieście

VIK
13 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8 proc. rok do roku
  • Nowy magazyn OT Port Gdynia
  • OT Port Gdynia
  • OT Port Gdynia
  • Nowy magazyn OT Port Gdynia

OT Port Gdynia, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics wzbogacił się o nowy magazyn dedykowany ładunkom agro. Koszt to aż 5 mln zł. To jednak nie koniec inwestycji w Trójmieście. Władze spółki zapowiadają, że wkrótce rozpocznie się budowa zapowiadanego wcześniej terminalu agro w Gdańsku.



Nowy magazyn w Gdyni jest dedykowany do obsługi statków klasy "Panamax" przy nabrzeżu Rumuńskim na terenie terminalu OT Port Gdynia. Pozwoli na składowanie do 18 tys. ton ładunku. Całkowita powierzchnia magazynu to 4,4 tys. m kw., a kubatura brutto to ponad 51 tys. m sześc.

- Jako Grupa dążymy do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku - powiedział Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia. - Inwestycja w magazyn pozwoli nam lepiej obsługiwać klientów i docelowo doprowadzi do zwiększenia raty przeładunkowej w zakresie towarów agro w OT Port Gdynia, który pierwotnie zajmował się obsługą ładunków drobnicowych. Kolejną inwestycją w porcie będzie włączenie do użytku kolejnego, czwartego już ciężkiego dźwigu do obsługi ładunków masowych, co nastąpi w maju.
OT Logistics obecna jest w gdyńskim porcie od 2014 roku. Wówczas firma kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, który przemianowano na OT Port Gdynia. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8 proc. rok do roku.

Przy okazji uruchomienia magazynu władze firmy przypomniały o innej swojej inwestycji, czyli terminalu agro w Gdańsku. Pod koniec 2015 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wydzierżawił ostatni wolny kawałek Portu Zewnętrznego. Na działce o powierzchni ok. 26 ha wraz z przyległym doń Pirsem Rudowym zobacz na mapie Gdańskaoperator portowy spółka OT Logistics zapowiedział wybudowanie największego w regionie terminalu przeładunkowo-składowego ładunków agro, czyli przede wszystkim zbóż. Umowę podpisano na 30 lat. Całość ma kosztować prawie 200 mln zł. Według wstępnych zapowiedzi terminal miał być gotowy w przyszłym roku. Dziś mówi się już o 2019 roku.

- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych. Wierzymy, że niebawem będziemy mogli przejść do etapu przygotowania do budowy - powiedział Zbigniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W Trójmieście spółka przejęła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, wydzierżawiła tereny w Porcie Gdańsk, a w 2013 przejęła firmę logistyczno-spedycyjną C. Hartwig Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie (31)

  • w Gdyni magazyn pewnie na siarke za 5 milionów a w Gdańsku zainwestują 200 milionów!!! (3)

    myślałam, że jesteśmy przediębiorczym, nowoczesnym i innowacyjnym miastem.

    • 32 11

    • Bo 20 lat temu tak było. Przynajmniej jak na polskie realia w tamtych czasach

      Teraz jesteśmy coraz bardziej prowincjonalnym miastem

      • 13 3

    • Miasto nie ma z tym nic wspólnego. (1)

      Nie jest ani właścicielem terenów, ani zarządcą, ani nie ma wpływu na warunki ekonomiczne jakichkolwiek inwestycji.

      • 11 7

      • Miasto nie ma wpływu na warunki ekonomiczne???

        To spokojnie można zredukować tych wszystkich kosztownych urzędasów produkujących tony makulatory i terabajty jałowych prezentacji na różnych przepoważnych mitingach.

        Ciekawe, że urząd miasta z chęcią przypisuje sobie cudze sukcesy, a porażki których w Gdyni coraz więcej zawsze są winą każdego, tylko nie urzędasów.

        • 6 2

  • Jak powstanie ten hub Agro w Gdańsku to Gdynia juz całkiem stanie się mało znaczącym portem (8)

    • 37 5

    • Gdynia jest polską odpowiedzia na niemiecki Gdańsk (5)

      i tyle

      • 5 22

      • Czy komuś zatrzymał się czas i żyje w latach trzydziestych XX w.? (4)

        Takie banialuki, to leśne dziadki powtarzają - sorry za porównanie

        • 12 2

        • Wpadnij kiedyś do Gdańska. Zobaczysz, jacy tam teraz wszyscy ojropejscy. (3)

          Dwa razy więcej niebieskich flag z gwiazdkami, niż barw narodowych. Historia zawsze lubiłą się powtarzać.

          • 2 11

          • Jednak mentalnie czas się zatrzymał (2)

            Schodząc z tematu portu na flagi. Już w XIX wieku w czasach romantyzmu wspominano o wspólnej Europie, na wzór USA. Niektórzy chcą żyć w kraju jak 30 lat temu, np. dlatego Anglia zagłosowała za Brexit. Inni są za tym, aby było jak w USA. Jakoś mogą żyć w zjednoczonych krajach - stanach gdzie rządzi jeden prezydent a nie pięćdziesięciu kilku premierów.
            Kwestia tylko zmiany mentalnej. Wyjeżdżasz do USA i jedna wspólna flaga wisi. Myślę, że tak powinno być w Europie aby nawzajem się nie pozabijać w trzeciej wojnie światowej. I gospodarczo rywalizować z innymi rynkami.

            • 6 1

            • Może weź pod uwagę też taką opcję, że nie masz pojęcia o czym mówisz. (1)

              Ameryka to model ekonomii tzw. hollywodzkiej. Bez regulacji, w stylu korwinowskim. Krajem tym rządzi bardzo spójna językowo, kulturowo elita WASP z domieszką narodu wybranego. Za takim modelem opowiedziałą się elta Wielkiej Brytanii wychodząć z unii. To był wybór przeciwi regulacjom.

              Każdy kraj ma swoją wąską elitę, która mówi tym samym językiem, pije ze sobą łyskacza i posuwa te same modelki. Interesy załatwia się przede wszystkim w gronie narodowym. Niemcy popierają Niemców, a Francuzi Francuzów. UE służy trochę interesom niemieckim, trochę amerykańskim różnie to bywa.

              A naiwne sądy, że 30 języków i kompletnie różnych kultur może żyć w jednym państwie i wszyscy będą równi to są bajki, które chętnie kupują młodzi i naiwni.

              Wystarczy spojrzeć na czeską Skodę, co robią z nią niemieccy właściciele, ilekorć zaczyna ona zagrażać na rynku niemieckim modelom aut. No ale łątwiej słuchać propagandy.

              • 2 4

              • Mam inny punkt widzenia

                Ale również się z Tobą zgadzam: cały czas interesy narodowe oraz finansowe są ważne w każdym kraju oddzielnie. W Niemczech, Francji również w Polsce i w Chorwacji. Jakby to był prosty temat, to byśmy byli zjednoczeni już dawno. Ale uważam, że każde inne rozwiązanie tylko pogorszy sytuację

                • 1 1

    • już jest mało znacząca. (1)

      • 12 3

      • I z roku na rok ma coraz mniejszy udział procentowy w rynku

        • 14 3

  • W Gdyni "aż 5 mln zł" w Gdańsku "prawie 200 mln zł" widać jak obiektywnie podchodzą na tym portalu do pisania o Gdyni (2)

    No chyba, że to tak tylko by pośmiać się z tego że w Gdyni czterdzieści razy mniejsza inwestycja to jest "aż" ;)

    • 29 4

    • "prawie 200 mln zł"

      a byles kiedy w porcie gdansk ? zobacz jak to wyglada -dramat !!! to ze DCT jest to nie znaczy ze cały port tak wyglada.....

      • 10 11

    • "Aż 5 mln jak na Gdynię". O to chodziło, więc to antygdyński zapis.

      Każdy widzi to, co chce zobaczyć.

      • 2 5

  • a co się stało z Nowakiem?

    Czemu już nie jest prezesem i czy zdążył rozmontować terminal ze swoim przyjacielem Cieszyńskim czy jeszcze jakoś działacie?

    • 14 3

  • Magazyny nie są dedykowane nikomu, ani niczemu (2)

    Magazyn może być przeznaczony komuś lub na coś.

    Czy ktoś to sprawdza ten bełkot?

    • 13 4

    • A skąd wiesz? (1)

      Może tam będzie jakaś dedykacja. Np. "Kochanej Zosi".

      • 4 0

      • Dla kogoś. Przeznoczony komuś to może być np. jakiś facet ;)

        • 0 0

  • smiechu warte (1)

    dla Gdyni 5 mln., a dla Gdańska 200 mil. ot proporcja. Gdynia zmuszona jako port się zwijać i gdzie jest krzykacz Horała ??

    • 22 5

    • To, że prywatna firma woli zainwestować 200 mln w Gdańsku, a nie w Gdyni to tylko i wyłącznie jej sprawa

      • 8 2

  • Przeładunek jak za króla Ćwieczka (3)

    Super zdjęcie - wysypywanie towaru z naczepy bezpośrednio na nabrzeże. Jak to się ma do przepisów ochrony środowiska - dot. emisji pyłów? Znowu przeładunki robią po partyzancku jak w sąsiednich terminalach: zbożowym i masowym. Ważne aby tony robić w spartańskich warunkach. Dlaczego Urząd Morski i Urząd Miasta na to pozwala? W Gdyni jest jak na wsi na polu (nie obrażając rolników).

    • 22 6

    • NIkt nie będzie inwestował w kosztowne instalacje, gdy nie ma pewności (2)

      czy za dziesięć lat z masowym nie będzie tak samo jak z dalmorem. Miasto Gdynia aktywnie uczestniczy w dobijaniu portu Gdynia.

      • 6 2

      • bredzisz (1)

        w podobny sposob flejtuch tlumaczy dlaczego nie myje rak.... bo zaraz beda znowu brudne

        • 1 5

        • Nie, dokładnie w ten sposśb działa każdy biznes. Nikt nie inwestuje,

          jeśli nie ma szans na zysk.

          • 3 0

  • a ruch w Gdyni az strach

    Na Polskim cztery statki i na Rumunskim jeden

    • 19 0

  • Opinie (2)

    Ale w tu głupoty piszecie . Nie znacie sie na portach i ładunkach jak to funkcjonuje - mam z was ostra bekę .

    • 2 5

    • (1)

      Chcesz nam powiedzieć, że mamy się cieszyć z tych 5mln bardziej niż z 200 ?

      Oświeć nas "expercie"

      • 2 0

      • Jakie 200 milionów pokaz ?? Gdzie na co ??

        • 0 0

  • czy to nie parafraza OLT Logistic?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane