• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od promu po żaglowiec. Jubileuszowy statek Remontowa Shipbuilding

Wioletta Kakowska-Mehring
5 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
W Remontowa Shipbuilding  budowana jest nowa płyta montażowa. Ma być gotowa już w maju. W Remontowa Shipbuilding  budowana jest nowa płyta montażowa. Ma być gotowa już w maju.

Dziś stępka pod budowę promu pasażersko-samochodowego, w maju uruchomienie nowej płyty montażowej, za to jesienią uroczyste wodowanie tysięcznego statku, a będzie nim... żaglowiec. W tym roku Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding obchodzi 70 rocznicę powstania.



Szczegóły - ze względu na warunki kontraktu - owiane są tajemnicą. Podano jedynie, że ma to być żaglowiec parametrami porównywalny z Darem Młodzieży. A kadłub naszego żaglowca ma prawie 95 m długości, 14 m szerokości, a powierzchnia ożaglowania podstawowego to 3015 m kw. Budowa jednostki już się rozpoczęła. Statek ma być gotowy na przełomie września i października. Żaglowiec będzie jednostką szkoleniową dla uczelni. Armatorem jest marynarka wojenna jednego z państw spoza Europy. Jednostka ta będzie tysięcznym statkiem zbudowanym przez Remontowa Shipbuilding (dawna Stocznia Północna), czyli swego rodzaju jubileuszową wisienką na torcie. W tym roku bowiem stocznia obchodzi 70. rocznicę powstania.

Na wodowanie żaglowca musimy jeszcze poczekać, za to dziś odbyła się uroczystość położenia stępki pod pierwszy z trzech nowoczesnych promów pasażersko - samochodowych zamówionych przez kanadyjskiego armatora BC Ferries - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie. Położenie stępki jest starą morską tradycją, która kiedyś polegała na położeniu drewnianej belki tworzącej szkielet statku. Obecnie jest to wielotonowa, stalowa część dna statku. Ceremonia położenia stępki nadal jest istotnym elementem procesu produkcyjnego, mimo iż obecnie większość statków budowanych jest metodą modułową. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz BC Ferries z prezesem Mikem Corriganem na czele. Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał osobiście wiceprezes zarządu Mark Wilson.

Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku.
Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów w lipcu ub. roku. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 107 metrów każda będą mogły przewieźć 150 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

- Dotychczas zbudowaliśmy ponad 30 jednostek tego typu, z których połowa zasilana jest LNG. Dzięki kolejnemu zamówieniu złożonemu przez naszego kanadyjskiego armatora, wkrótce ta liczba wzrośnie o kolejne trzy najnowocześniejsze w swojej klasie jednostki. Kontrakt obejmuje nie tylko projekt, budowę, wyposażenie oraz przeprowadzenie kompletnego programu prób, ale również dostawę statku do portu macierzystego - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

W Remontowa Shipbuilding aktualnie budowanych jest 14 statków różnego typu. Ilość naraz realizowanych budów spowodowała konieczność zainwestowania w nową infrastrukturę na terenie stoczni. Jedną z nich jest budowa nowej płyty montażowej. Nowy tor przeznaczony będzie do montażu i  przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 100 m długości (większość statków typu offshore). Plac ma być gotowy w maju tego roku. Ostatnio stocznia wzbogaciła się też o samojezdną suwnicę bramową, która odkupiła od Stoczni Gdańsk. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który ją stabilizuje. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t.

Miejsca

Opinie (42) 6 zablokowanych

  • Gratulacje. (2)

    I Polski przemysł stoczniowy upadł! Pomyśleć, że zaraz za Płotem/Wodą stocznia grzęznąca w długach. Nawet opony już się nie palą. Oby w przemyśle Górniczym nie doprowadzili do tego samego.
    RSB Gratulacje!

    • 58 6

    • Tak ale w gdanskiej remontowce panstwo nie ma zadnego wplywu i dlatego ten stoczniowy holding dobrze funkcjonuje czego nie mozna powiedziec o panstwowym holdingu MARS.

      • 30 1

    • porażka

      Myśle że już za pózno dla górnicstwa...Przekręcą ich jak stoczniowców...Obiecają "jakiegoś inwestora katarskiego..."I po wszystkim.Sprzedali stocznie Niemcom na za dotacje na drogi i.t.p.Szkoda że już nie mamy przemysłu...

      • 3 2

  • A może tak by (3)

    Grupa Remontowa Holding przejęła Crist bo szkoda wielkiego doku, suwnicy i hal produkcyjnych aby się marynowały...

    • 26 2

    • (2)

      Nie spełni się twoje marzenie ponieważ wszystkie składniki majątku -suchy dok,suwnica itp.-należą już do państwowego właściciela grupy MARS.Szkoda tylko Nauty.

      • 13 2

      • (1)

        Kiedyś slyszalem że marsjanie szukają prywatnego inwestora ponoć...

        • 3 1

        • podobno z Zimbabwe ma byc inwestor

          • 4 1

  • Tak trzymać (4)

    Jako Gdańszczanin bardzo się cieszę, że jeszcze coś zostało z budowy statków. Gratuluję i życzę dalszego rozwoju.

    • 46 0

    • A ja życzę wszystkim polskim stoczniom sukcesów.Tym z Gdyni i Gdańska.Ich rozwój nasza praca.Jak jest praca to wraca nadzieja.

      • 12 0

    • Szkoda ludzi

      My żyjemy na ziemi i tak trzymajcie!. Zostawcie Mars marsjanom.Im też życzę sukcesów -szkoda ludzi tam pracujących.

      • 9 0

    • racja ale po cześci (1)

      Z budowy statków została tylko działalność gospodarcza dla tych co je budują,brak urlopów,zero zwolnień lekarskich"chyba że już umierasz" no i oczywiście norma personalna 300% A kto zarabia ten zarabia...

      • 4 3

      • SPW

        z twojego wpisu można wywnioskować, że robisz w Criscie lub Naucie na pochylni w Gdańsku, lub u spółkowiczów cwaniaków. Stocznia RSB zatrudnia na umowy o pracę i dalej przyjmuje gwarantując pełny socjal, składki odzież i sprzęt. Zarobki też nie są najgorsze a przy Twojej wydajności 300% to nie powinieneś się martwić, chyba że z jakość nie nadąża za Twoją wydajnością.

        • 3 2

  • (6)

    Przecież od dawna wiadomo, że to będzie żaglowiec dla Wietnamu. Oj, słabo się pani redaktor przygotowała do tematu:-)

    • 10 9

    • (2)

      Słabo jesteś poinformowany. Nie ten kierunek, nie ten kontynent!

      • 4 0

      • Algiera? (1)

        • 1 0

        • Dokładnie Żaglowiec jest dla Algierii

          • 0 0

    • Wietnam łyknął ktos inny, ale też z Gdanska wiec również cieszy.

      • 0 1

    • Chyba coś. Się. Koledze ponyliło

      • 1 0

    • Raczej dla Algierii

      Pozdr

      • 0 0

  • A dlaczego tak dobrze w Remontowa Holding? (2)

    Bo związkowcy zawodowi siedzą cicho jak zające pod miedzą i nie rozwalają zakładów holdingu. Prezes holdingu też otrząsnął się po wpadce z opcjami bankowymi i jakoś się kręci.

    • 25 12

    • (1)

      A ja uważam , że duży , a nawet najważniejszy wpływ na działalność zakładów ma dobra kadra i dobrzy pracownicy.

      • 20 2

      • prawda - dobrzy pracownicy

        Dlatego,że w Gdańskiej pracują dobrzy pracownicy ta stocznia jeszcze w ogóle funkcjonuje ... W kadrach same cepy tu siedzą.

        • 1 0

  • Stocznie (1)

    Szkoda, że nie było pomysłu na stocznie w Gdyni, Szczecinie. Straciliśmy bezpowrotnie kilkadziesiąt miejsc pracy.

    • 22 2

    • Kilkadziesiąt miejsc pracy???

      Ja poszedłbym w setki lub tysiące.
      Sama stocznia jak np.była Północna jest tylko ( i aż ) wykonawcą statku. A co z ludźmi, którzy byli zatrudnieni w hutach, które dostarczały stal na budowę kadłubów. To przykład jednej z branż, a są jeszcze rórarze, malarze, elektrycy, stolarze, wyposażenie itd.
      Cała masa ludzi robiła różne materiały dla stoczni, padły stocznie, i niestety upadły inne firmy.

      • 6 0

  • Stocznia Gdynia (1)

    Szkoda tylko, że jest w tych stoczniach taki wyzysk i całkowity brak poszanowania człowieka.

    • 28 4

    • to bardzo proste: gdy są słabe związki zawodowe, to jest mocny wyzysk.
      Gdy są mocne związki, dbają żeby nie było wyzysku.
      U nas są słabe, w Skandynawii są mocne. Dlatego u nas jest wyzysk a w Skandynawii - nie. Niektórzy, co światlejsi, jeżdżą do pracy do Norwegii, aby skorzystać ze zdobyczy norweskich związkowców. Ci mniej światli dają się wyzyskiwać tu, na miejscu. Szkoda, że ani jedni ani drudzy nie garną się do skopiowania tamtejszych rozwiązań u nas.

      • 3 6

  • "Stal się leje, moc truchleje,
    Na kombajnie chłop się szkoli,
    Na dodatek może wygrać,
    Końcówkę od banderoli...."

    • 4 3

  • Będzie jeszcze lepiej odkąd Gumiś dostał kopa. (2)

    Wreszcie spokój...

    • 15 4

    • (1)

      Jubileuszowy statek Remontowa. Iwan Remontow pozdrawia Michaiła Schodowa.
      Nie wiecie kto to był Michaił Schodow? Znany wynalazca. Najpopularniejszym jego wynalazkiem jest Klatka Schodowa.

      • 1 2

      • 10/10

        HAHAHAHA

        • 0 0

  • Znój i gn*j (4)

    Pracowałem tam 10 lat. 10 lat wyzysku poniżania szeregowego pracownika i braku poszanowania dla jego ciężkiej pracy.Po 10 latach nienagannej pracy niewiele ponad 2 tys. Żałuję tych dziesięciu zmarnowanych przypłaconych zdrowiem lat. Rozliczania z każdej sekundy przebywania w pracy. Nienawidzę tego zakładu i bufonowatych kierowników dla których pracownik to jest narzędzie jak się zepsuje to karta zużycia i będzie nowe. A już szczytem zakłamania i oszustwa jest związek solidarność!!!

    • 16 8

    • Widocznie kolego się nie nadawałeś. . .

      • 4 4

    • Po mimo znoju (1)

      zapewne z Twojej pracy było dużo gnoju. Każdy co chce pracować i ma doświadczenie i kwalifikacje ma takie szanse. W RSB liczy się termin i jakość, jak tych kryteriów nie spełniałeś to żale i pretensje do siebie.

      • 8 3

      • NK RSB

        Kolego byłem jedyną osobą w zespole która dbała o wszystkie maszyny i urządzenia i znałem każdą ich bolączkę. Nieraz uratowałem krytyczną sytuację mimo iż nie było to w moich kompetencjach.Więc fachuro nie wypowiadaj się krytycznie jak nie masz o tym pojęcia.

        • 4 0

    • Nie jest tak źle w RSB

      A ja pracuję na produkcji i o zdrowie dbam bo mi firma zapewnia środki ochrony. Z kasą też nie narzekam, przecież Polska to nie Norwegia. Spróbuj popracować w Crist w Gdyni to będziesz wiedział jak tam się wykorzystuje ludzi i ma się ich za nic. A wiadomo zawsze może być lepiej

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane