• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Olbrzymie pale tworzą konstrukcję nowego terminala DCT

erka
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Pierwsze z pale konstrukcyjnych drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk zostały wbite. Tym samym rozpoczęto budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża.

Rozpoczęto budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża terminala DCT. Nowe nabrzeże DCT zobacz na mapie Gdańska zostanie posadowione na konstrukcji złożonej między innymi z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Prace potrwają do jesieni 2015 roku.



Przez pierwszych 15 metrów pale są wbijane w dno przy pomocy młota wibracyjnego, następnie są dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. Wykonawca szacuje, że będzie w stanie wbijać 4 pale dziennie.

DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na II połowę 2016 roku.
erka

Miejsca

Opinie (32) 6 zablokowanych

  • Teraz budują a za parę lat Unia Europejska zamknie jak Stocznię Gdańską, Szczecińską i dostęp do morza. (8)

    • 15 82

    • Dobry kierunek w stronę plaza stogi,jeszcze sporo terenu do zabrania.

      • 12 2

    • prywatną inwestycję zamknie?

      PiS twoim bogiem, Radio Maryja nałogiem?

      • 34 13

    • Pogadaj z lekarzem, żeby ci dawkę leków zwiększył, albo moze jakieś dodatkowe wprowadził. (2)

      • 12 4

      • tiry na tory (1)

        aż dziwne że ludzie nie piszą że za mało zarabiają i nie chcą strajkować

        • 1 8

        • widocznie

          była wczoraj impra w siedzibie solidarności i jeszcze
          nie wytrzeźwieli.
          Zaczną pewnie pisać o swoich zarobkach i wyzysku jutro.

          • 8 2

    • Najpierw ciebie zamkna w domu wariatow :-)

      • 5 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Co ci Unia zamknęła, Wojtku?

      Rozejrzyj się, stocznie pracują pełną parą. To że są gdzie indziej, mają inne nazwy i nie produkują dla ZSRR nie oznacza że nie ma u nas stoczni.

      A tamte padły bo zmieniły się warunki, choć związkowcy myśleli że dalej mamy socjalizm.

      ps - kupujesz chińskie gacie?

      • 2 3

  • Polska w ruinie... (1)

    Nie ma co, wszystko się zwija, dobrze, że chociaż jeszcze kościoły się buduje w Toruniu i Warszawie... Będzie można się tam na kościelnego załapać.

    • 39 20

    • .....

      Nie do końca normalny czy jak? Prywatna inwestycja, prywatna kasa. Żebyś wiedział, że Polska jest w ruinie. Zarząd portu woli wydzierżawić teren Australijczykom, aby Ci z funduszy Australijskich OFE zbudowali terminal i zarabiali na Australijskich emerytów. Nasza władza ma natomiast inną mentalność. Po co inwestować w przyszłość jak można teraz sprzedać i załatać dziurę na chwilę, a co później? Później to my już rządzić nie będziemy więc później nas nie interesuje. U nas OFE się likwiduje a gdzie indziej inwestuje. Nami rządzą durn**** nie mający zielonego pojęcia o ekonomi. Mając takie tereny oddawać je obcemu kapitałowi zamiast samemu zainwestować a później liczyć zyski:/ Tym bardziej, że to sektor z przyszłością.

      • 14 8

  • Prywatna firma - podejrzewam, że termin będzie ściśle dotrzymany i inwestycja w budżecie. (4)

    Terminal gazowy LNG w Świnoujściu, strategiczna inwestycja w bezpieczeństwo energetyczne Polski - przykład nieudolności rządzących ignorantów.

    • 50 5

    • Bo to inwestycja polityczna. (3)

      PiS na złość PO wybrał tragiczną lokalizację (eksperci radzili okolice naftoportu w Gdańsku), którą teraz PO uwala na złość PiS (bo ludzie PiS są w szefostwie inwestycji).

      Czyli taki polityczny grajdołek.

      • 9 0

      • Mało wiesz, decyzja PIS była bardzo madra. (2)

        Lokalizacja gazoportu w Świnoujściu stawia pod znakiem zapytania ekonomicznego sens ukończenia Nord Streamu, czyli tak zwanego Gazociągu Północnego. Napewno ogranicza jego efektywność ekonomiczną. Tylko niemieckie wpływy w Polsce przez opóźnienia partolą całe przedsięwzięcie.

        • 3 2

        • wykonawca SAIPEM to najlepszy kontrahent Gazpromu

          • 4 1

        • Jak niby ją ogranicza?

          Poważnie, Nord Stream omija Polskę i ma dostarczać gaz na zachód Europy. gazoport nie jest dla niego konkurencją. a jak nawet jest to czemu niby lokalizacja w Świnoujściu ma być bardziej konkurencyjna od lokalizacji w trójmieście? (tak, nie tylko Gdańsk był brany pod uwagę, Gdynia też i tez była klasyfikowana wyżej od Świnoujścia).

          No i jakie to niby zalety ma lokalizacja w Świnoujściu? Brak podejścia dla dużych okrętów, brak infrastruktury, brak silnego połączenia z główną magistralą gazową. Ja tam widzę same wady, brak zalet.

          • 4 1

  • Tiry na tory. (6)

    W końcu pozytywne informacje!
    Brawo!

    • 17 10

    • tiry na tory (2)

      I nikt nie strajkuje, nikt nie pisze że za mało zarabia..

      Brawo w końcu wszystko normalnie...

      • 5 12

      • tory na tiry

        A my swoje " SOLIDARNOŚĆ " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 6 6

      • zajmij sie robota

        chyba ze to twoja praca pisanie komentarzy.

        • 2 3

    • tiry na tory (2)

      Bo Polakom się nie opłaca, za mało zarabiają, a ten wredny zarząd nie chce dać podwyżek o 100% Pisałem o tym wiele razy.. Zróbcie jakiś jeszcze strajk w dct !!

      • 5 2

      • komunikat państwowej inspekcji pracy:

        W terminalu kontenerowym DCT Gdańsk wciąż praktykowane jest zaniżanie wynagrodzeń dokerów pracujących na wyższych stanowiskach i na sprzęcie specjalistycznym oraz utrudnianie działalności związkowej wynika z zakończonej w drugiej połowie lipca kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w Gdańsku.

        Do wyników kontroli PIP dotarł Dziennik Bałtycki. Rzecznik Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku Jolanta Zedlewska w rozmowie z gazetą przypomina, że w 2014 r. władze DCT Gdańsk zostały zobowiązane do podwyższenia wynagrodzenia tym pracownikom, którzy formalnie byli zatrudnieniu na gorzej płatnych stanowiskach pracy, ale w rzeczywistości wykonywali wyżej płatne prace. Pracodawca miał również wyrównać takim pracownikom wynagrodzenia za okres wcześniejszy.

        Państwowa Inspekcja Pracy w Gdańsku skierowała jednocześnie do Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Śródmieście zawiadomienie o popełnieniu w DCT Gdańsk przestępstwa utrudniania wykonywania działalności związkowej. Zawiadomienie dotyczy niedawnego zwolnienia trzech pracowników, w tym dwóch członków zakładowej Solidarności.

        • 5 0

      • porzadek w IvRP

        Uwaga prowokacja UB

        • 0 1

  • Ooo widzę kfc budują :)

    • 7 10

  • Spokojnie...

    Ruskie wprawione, szybko skończą.

    • 5 6

  • Dlaczego nie budują tego Polacy? (6)

    Tutaj Belgowie, w Świnoujściu Włosi, a polskie firmy upadają.

    • 19 9

    • tiry na tory (2)

      Bo polakom się nie opłaca, za mało zarabiają, strajki robią i ogólnie ten niedobrzy zarząd firmy wyzyskuje tych biednych ludzi

      A później przychodzą jakieś włochy czy inne belgi i robią to za polaków.

      • 9 7

      • tiry na ... (1)

        Dobrze ze chociaz Tobie oplaca sie pisac posty

        • 1 0

        • Do tiry na tory

          Ty chory patolu !!!!!!!!!!!

          • 0 1

    • (1)

      Ponieważ nie mają odpowiedniego sprzętu

      • 2 3

      • i zaplecza finansowego, doświadczenia, systemu zarządzania projektami

        czyli tego, do czego europa dochodziła latami, a dzięki czemu chińczycy jeszcze wiele lat będą z tyłu za wszystkimi.

        • 4 3

    • czytam te brednie i widzę, że nie macie zielonego pojęcia o czym piszecie

      Polska zdobyła największe doświadczenie w robotach hydrotechnicznych po wojnie odbudowując porty, potem kolejny rozdział to była budowa portu północnego w latach 70tych. Równolegle w tym czasie polskie firmy budowały całą infrastrukturę transportu rzecznego w Czechosłowacji, w bolku krajów socjalistycznych polacy uchodzili i nadal uchodzą za ekspertów w budownictwie hydrotechnicznym, jesteśmy też znani z tego na całym świecie, więc nie piszcie że polacy nie mają doświadczenia wiedzy czy sprzętu...
      problem leży w polityce naszego kraju i naszych rządów po roku 1989, nie jest tajemnicą że w Unii nie ma urzędasów bardziej rygorystycznie podchodzących do dyrektyw i przepisów unijnych niż głupi polscy urzędnicy, specyfikacje zamówień sa pisane w ten sposób aby nie wygrywały polskie firmy, stawia się wymogi doświadczenia (wielkość inwestycji), finansowe i inne których praktycznie polskie firmy nie spełniają, dodatkowo zachodnie koncerny wykupiły duże polskie firmy budowlane aby te startowały w przetargach zapewniając zlecenia swoim zagranicznym spółkom matkom, ten proceder trwa od 25 lat, w polsce nie ma już praktycznie żadnej polskiej dużej firmy budowlanej, specjaliści którzy kiedyś budowali autostrady w Iraku czy porty na całym świecie są na emeryturze albo pracują dla zagranicznych firm

      a teraz jedno zasadnicze pytanie - czy słyszeliście aby jakaś firma z polski wygrała przetarg na budowę autostrady czy lotniska w niemczech czy austrii??? otóż nie bo urzędnik niemiecki czy austryjacki nie dopuście do sytuacji w której firma z polski złożyłaby ofertę w tym kraju

      podziękujmy więc polskiem głupiemu urzędasowi

      co do zaś samej inwestycji DCT- owszem to prywatny inwestor ale państwo ma narzędzia by nakłonić takiego inwestora lub wesprzeć polskie firmy aby terminal budowali polacy (nie jako pracownicy) ale jako firmy które zapłacą podatek od zysku w kraju a nie zagranicą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane