• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orzeł i Kruk z Remontowa Shipbuilding

VIK
2 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jeden z promów otrzymał imię "Salish Eagle", drugi "Salish Raven".

W Remontowa Shipbuilding odbył się nietypowy, bo podwójny chrzest. Imiona nadano dwóm promom pasażersko-samochodowym. W trójmiejskich stoczniach jak widać praca wre.



Promy zbudowano dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej - BC Ferries. Kontrakt, który obejmował budowę i wyposażenie w sumie trzech promów, podpisano w 2014 roku.

- Nasze niekwestionowane doświadczenie w budowie promów z napędem gazowym oraz dobra reputacja, jaką cieszymy się wśród armatorów na całym świecie pozwoliły pokonać konkurencyjne stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Budowane przez gdańską stocznię promy zastąpią wycofywane z użytku blisko 50-letnie jednostki. Co więcej, będą to pierwsze statki we flocie armatora wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG. Promy będą zabierać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki budowane były według projektu biura Remontowa Marine Design&Consulting należącego do Holdingu Remontowa.

Chrzest oraz nadanie imienia stanowią kulminacyjny moment w procesie budowy statków. Matkami chrzestnymi promów zostały długoletnie pracownice BC Ferries. Jeden z promów otrzymał imię "Salish Eagle", drugi "Salish Raven". Nazwy obu promów, czyli Orzeł i Kruk, poprzedzone są słowem Salish nawiązującym do rejonu eksploatacji promów - morza Salish.
VIK

Miejsca

Opinie (20)

  • ho ho ho

    • 4 4

  • Przecież polski przemysł stoczniowy jest w ruinie. (4)

    Polska też przecież w ruinie. Jak to?

    • 29 14

    • hmm (2)

      Zależy jak to rozumiesz. NIe jest tak źle jak mówią jedni ani tak dobrze jak mówią inni. Z jednej strony sukcesy a z drugiej ludzie którzy na to pracują są na śmieciówkach, działalności itp. bez żadnych przywilejów. Do tego dochodzi coraz więcej Ukraińców (tych akurat w Polsce trzeba obecnie kochać bez względu na opcję ale nie wiem czemu).

      • 10 2

      • (1)

        jakich przywilejów oczekujesz? koniec z tym.

        • 0 1

        • Np.

          Urlopy wypoczynkowe

          • 1 0

    • taka prawda

      polski przemysł stoczniowy PRYWATNY działa, państwowy nie...

      ... czyli norma, jak wszystko

      • 4 0

  • Super więcej roboty dla ua

    • 3 7

  • (1)

    Czy to jest nb 616?

    • 1 10

    • 615, 616 to toll i piret

      • 0 0

  • A to dobre.

    Praca wre, ale nie w Remontowej. Wszedzie po halach hula wiatr. Brak kontraktow.

    • 16 12

  • Epoka pary (1)

    Jestem ciekawy wyników ewntualnej kontroli PIP pod kątem form zatrudnienia ludzi budujących ten sukces.

    • 11 15

    • odpowiedz dla slonia

      Lepiej napisz na jakiej umowie Ty jestes zatrudniony. A po drugie zaloz firme i zatrudnij 800 osob na umowe o prace i wtedy sie madroj. z tego co wiem to w tej stoczni jest jeszcze najlepiej pod wzgledem zatrudnienia i pracy porownujac do innych stoczni czy spolek.

      • 8 6

  • kręci się (1)

    Remontówce to Natua pozabierała trochę roboty bo tam jest sporo statków.
    a v w Crist S.A dominują Ukraińcy i Koreańcy - normalnie dzicz trzeci świat i cyrk. Robią po 12 -14 godzin i nawet w Niedzielę i święta kościelne. Gdzie jest Straż Graniczna i PIP?

    • 18 5

    • podobno i w naucie chrzest ma być

      • 1 0

  • Szykują się zwolnienia w rsb.

    Rsb niema nowych kontraktów niedługo pracę straci około 160 osób. Smutne.
    pracę ma tylko wyposażeniówka kadłubownia leży i kwiczy.

    • 11 2

  • Biurowy (2)

    Stoczni Remontowej Shipbuilding grozi krach. Rokowania są złe, brak dalszych kontraktów może doprowadzić do braku płynności. Miesięczne utrzymanie stoczni jest gigantyczne. Wielki bum skończy się wielkim upadkiem. Szkoda

    • 4 4

    • (1)

      Dadzą radę jak zwykle.
      Remontowa już nie raz była w tarapatach i zawsze wychodziła z kłopotów.
      Jak się prowadzi tak duży i skomplikowany biznes to porażki są wliczone.
      Prawdziwa sztuka to poradzić sobie w ciężkich czasach bez brania kasy od podatnika jak niektórzy robią to ciągle i mówią że to sukces.
      W Remontowej w najgorszym razie właściciel dołoży lub poręczy i pójdą do przodu.

      • 3 1

      • Do przodu.

        Do przodu towarzysze na plecach spółek hurrrraaaaa !!!!!!

        • 0 0

  • krach

    a tak bylo dobrze dopuki ja pracowałem coscie zrobili z tą stocznia smutne

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane