• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni dzień Social Media Show w Gdańsku

Marta Nicgorska
27 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Stare media vs nowe media. Aleksander Szulc o potędze YouTuba. Stare media vs nowe media. Aleksander Szulc o potędze YouTuba.

Od poniedziałku do piątku, w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter, trwa cykl spotkań poświęcony mediom społecznościowym. Został przygotowany z myślą o młodych przedsiębiorcach, marketingowcach i PR-owcach, dla których social media są codziennym kanałem komunikacji i narzędziem promocji. Listy uczestników zapełniły się w okamgnieniu.



Na temat mediów społecznościowych powstały dziesiątki publikacji i setki prezentacji. I choć dziś w tym obszarze Ameryki już nikt nie odkrywa, potrzeba zgłębienia zagadnienia jest wciąż żywa. Social media można lubić lub tylko tolerować, natomiast w biznesie trudno ignorować. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube stały się niezbędnymi narzędziami komunikacji dla wielu marek, które wykorzystują nowe platformy do budowania swojego wizerunku i relacji z konsumentem.

Czy wykorzystujesz social media w pracy zawodowej?

Nie ma jednego modelu, jak skutecznie działać w social mediach, dlatego warto podglądać co robią inni i uczyć się od najlepszych. Okazją do poznania dobrych praktyk, trendów i wymiany doświadczeń są takie wydarzenia jak Social Media Show. Zainteresowanie spotkaniem z liderami branży było spore - nadesłano blisko tysiąc zgłoszeń.

- Nasz event był dostępny dla każdego zainteresowanego budowaniem wizerunku firmy i promowaniem jej za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Szybko okazało się, że istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu wydarzenia. Ubiegłoroczne Show, podobnie jak tegoroczne, przyciągnęło ogromną liczbę uczestników, a listy wypełniły się właściwie w przeciągu 2-3 dni. To pokazuje, że temat social media, mimo wielu spotkań branżowych, wciąż nie zostaje jeszcze wyczerpany, a biznes warto budować w oparciu o sprawdzone rady praktyków i ekspertów - mówi Agnieszka Meller ze Startera.

Co przyciągnęło trójmiejską społeczność na to wydarzenie? Na pewno bezpłatna formuła spotkań, a także eksperci, uchodzący za ikony social mediów w Polsce.

- Eksperci-praktycy chętnie opowiadają o sobie. Pokazują drogę do sukcesu, do którego wielu z nich doszło skutecznym działaniem w social mediach, często metodą prób i błędów. Tu nie chodzi o gotowe rozwiązania, ale pewne przykłady, które mogą wyznaczyć kierunek naszego działania. Odbiorcy cenią autentyzm wypowiedzi, chłoną praktyczne wskazówki i korzystają z okazji do weryfikacji swoich poglądów - przyznaje słuchaczka.


  • Michał Górecki podczas "Creative Morning"
  • Część networkingowa podczas poniedziałkowego bloku otwierającego Social Media Show.
  • Wtorkowy panel poświęcony komunikacji.
  • Słuchacze Social Media Show zatopieni w "tradycyjnej" lekturze branżowej.
  • Gospodyni Social Media Show Małgorzata Jasnoch - szefowa Inkubatora Starter.
  • Środowy blok - stare media vs. nowe media
  • Jacek Kotarbiński i Paweł Lipiec podczas czwartkowego programu "Social Media Masters"
  • Wystąpienie Moniki Czaplickiej o hejterach i trollach w social mediach.


Networking jest bez wątpienia dużą zaletą takich wydarzeń. Trzeba jednak pamiętać, że słuchacze przychodzą głównie po wiedzę. Warstwa merytoryczna Social Media Show to przede wszystkim case study, które potrafią zainspirować.

Dawki inspiracji nie zabrakło już na otwarciu Social Media Show, czyli poniedziałkowym spotkaniu pod hasłem "Creative morning z Michałem Góreckim". Bloger, współwłaściciel internetowego sklepu koszulkowo.com niczym Paulo Coehlo udzielał złotych rad, jak wywołać pozytywny szum w sieci. Wskazał na korzyści, jakie małe i duży firmy mogą osiągnąć dzięki aktywności w mediach społecznościowych, które są dobrym kanałem marketingowym dla firm bez dużego budżetu reklamowego. Przekonywał do produkowania ciekawego, spersonalizowanego kontentu i szybkiego reagowania na bieżące zjawiska i trafnego ich komentowania (Real Time Marketing), do budowania relacji ze społecznością skupioną wokół marki poprzez wchodzenie w interakcje.

O ile poniedziałkowe wystąpienie miało biznesowy wymiar, o tyle wtorkowy blok zdominowały zagadnienia związane z komunikacją. Ciekawe ujęcie zaprezentowała Marta Bednarska z Instytutu Kultury Miejskiej, która - bazując na psychologii komunikacji - pokazała negatywną stronę rosnącego wpływu social media na nasze porozumiewanie się. Zastanawiała się czy umiemy rozmawiać poza siecią i wyjaśniła, dlaczego Facebook może powodować smutek.

- Media społecznościowe nie tylko zmieniły naszą komunikację i rozmowy w zaledwie połączenie, one są naszą komunikacją. To narzędzie bardzo proste, używane przez wszystkich (dlatego też tak trudne do porzucenia), bezpłatne, uzależniające, doskonałe i jednocześnie niebezpieczne. Warto zastanowić się nad naszymi zachowaniami w mediach społecznościowych i nad tym, czy rzeczywiście Facebook daje nam tyle radości... Podglądanie innych, stałe porównywanie siebie do innych, brak komentarzy czy lajków pod naszymi postami może powodować w nas rozdrażnienie czy frustracje - tłumaczy Bednarska.

Z naszego punktu widzenia ciekawy okazał się środowy panel, gdzie nastąpiło zderzenie świata starych mediów z nowymi. Swoimi doświadczeniami podzielił się Andrzej Jaszczyszyn zarządzający social mediami w Radiu ESKA oraz Mariusz Pełechaty z Lemon Sky JWT, który zaprezentował, jak stare media wykorzystują social media do promocji swoich treści i walki o uwagę odbiorców. Pełechaty podkreślił, że spadek czytelnictwa czy oglądalności TV wymusza na markach mediowych decyzję o wejściu w nowe media, rozmowę i zaangażowanie z grupą docelową.

- Media już nigdy nie będą jednowymiarowe. Albo się z tym pogodzą, dostosują i zaczną rozmawiać, albo zginą - skwitował.

Największą publiczność zgromadziły czwartkowe wystąpienia mistrzów social mediów: Pawła Bieleckiego, Pawła Lipca oraz Moniki Czaplickiej. Specjalistka od sytuacji kryzysowych pokazywała, jak radzić sobie z hejtem i trollami. Przekonywała, że hejterzy motywują do działania i można się z nimi zaprzyjaźnić. Paweł Bielecki opowiedział o tym, jak stworzyć zaangażowaną publiczność na fanpage'u na Facebooku, Paweł Lipiec podzielił się swoimi doświadczeniami wynikającymi ze współpracy z blogerami i vlogerami. Pokazał, w jaki sposób młode pokolenie tworzy kontent i jak nastolatki zostają gwiazdami internetu (digital influencers). Zwrócił uwagę, że młodzież przenosi się na Snapchat i Tinder.

Prezentację Lipca można uznać za preludium do piątkowej debaty o Generacji Z. W ostatnim dniu Social Media Show łączy siły z cyklem Startera: Edu Inspiracje.

- Podczas panelu dyskusyjnego "Generacja Z - anonimowi cyfrowi tubylcy, działacze, zmieniacze?" przyjrzymy się Generacji Z, przyszłym klientom, odbiorcom i twórcom social mediów, zastanowimy się, jaką rolę odgrywają w życiu młodych ludzi media społecznościowe i jakie konsekwencje ma to dla nas, dorosłych: pedagogów, rodziców czy marketingowców - zapowiada Kinga Kuczyńska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter.

W dyskusji wezmą udział: spec od marketingu, Jacek Kotarbiński; fotografka i autorka tekstów o aspektach social mediów, Joanna Kurkowska; socjolog i badacz społeczny, Krzysztof Stachura, wykładowca i nauczyciel Przemysław Staroń, prawniczka specjalizująca się w prawie własności intelektualnej Katarzyna Korzeniowska, która jest także organizatorką Festivalu Ludzi Internetu: Hoop Likes Festival w Gdańsku oraz przedstawiciel Generacji Z Daniel Bagiński.

Ci, którzy przegapili zapisy na Social Media Show lub nie mieli szczęścia załapać się na listę uczestników, będą mogli wziąć udział w nadchodzących wydarzeniach w Gdańsku - Social Media Convent w kwietniu i Infoshare w czerwcu. O rejestracji na obydwie imprezy będziemy informować już wkrótce.

Wydarzenia

Social Media Show 2015 (1 opinia)

(1 opinia)
wykład, warsztaty

Miejsca

Opinie (8) 1 zablokowana

  • Żenada (1)

    Ciekaw jest skąd są pieniądze na prowadzenie czegoś takiego?
    Już lepiej zbierajcie psie kupy to przynajmniej przysłużycie się ludzkości a nie w ten beznadziejny sposób.

    • 17 4

    • Yeap

      U nas tylko albo Nic albo Górka, ewentualnie można to połączyć z "redaktorką" tego tematu patrząc na nazwisko :)
      No i pan Michał Górecki.
      W Polsce tylko pod górkę - Budowlaniec Górski PL

      • 2 2

  • Te same twarze (1)

    Byłem na kilku podobnych wydarzeniach... Ciekawe jest to, że na te spędy chodzą w kółko te same osoby, część pracująca dla inkubatorów - poznaje na zdjęciach... Czy to nie jest przypadkiem tak, że stworzono te inkubatory, który służą jedynie same sobie? Stworzyła się jakaś dziwna klika z tego wszystkiego, a realnych efektów jakoś nie widać.

    • 17 2

    • Yeap

      Dokładny strzał w 10. Na tych spotkaniach dziewczyny często i gęsto mają większe kohones niż pseudo faceci !!!

      • 3 3

  • Show to na pewno

    No jakoś trzeba wydać ten unijny szmal - myślę, że tak to działa.

    • 8 0

  • Trójmiasto.pl jak zwykle ma świeże niusy i informuje PO wydarzeniu zamiast PRZED nim :D (1)

    • 4 2

    • Geniuszu, to twój problem, że się nie orientujesz.

      Zobacz na informację z zapowiedzią:

      nauka.trojmiasto.pl/Social-Media-Show-2015-imp401834.html

      Opinia była dodana już 11 lutego. Więc zamiast wystękiwać idiotyzmy naucz się korzystać z kalendarza wydarzeń.

      • 0 0

  • Kółko wzajemnej adoracji

    Jak wycisnąć unijny (nasz) szmal i się przy tym nie narobić.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane