- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (38 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (121 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
PCC Intermodal zakończył rozbudowę terminalu
Gdyńska spółka PCC Intermodal zakończyła rozbudowę terminalu we Frankfurcie nad Odrą. Dzięki inwestycjom, terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne.
Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker. Wyposażenie obiektu w nową suwnicę umożliwiło obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.
Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany przy granicy polsko-niemieckiej. Dzięki temu stanowi hub do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód - Zachód. Gdyńska spółka włączyła go do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 roku. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.
Terminal na bazie dziennej obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. Obecnie w korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z i do Kutna (centralna Polska), 4 pociągi z i do Rotterdamu, 5 pociągów z i do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu Duisburg. Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe - piąte regularne połączenie do Rotterdamu.
PCC Intermodal to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2009 roku. Jej działalność obejmuje organizację transportu ładunków w kontenerach w oparciu o rozkład regularnych połączeń kolejowych pomiędzy terminalami intermodalnymi oraz zsynchronizowanych z nimi przewozów samochodowych. Wiodącym akcjonariuszem Spółki jest działająca w skali międzynarodowej grupa PCC SE z siedzibą w Duisburgu. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły od chwili założenia firmy w 1993 roku z niecałych 60 mln EUR do ok. 625 mln EUR w 2013 roku.
Miejsca
Opinie (10)
-
2014-12-12 15:49
Grtulacje
- 2 2
-
2014-12-12 17:30
Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę? (1)
Chyba minutę?
- 6 3
-
2014-12-13 07:23
masz racje , mi tez to sie rzuciło
tylko skad te minusy ? czyzby dawał je ktos kto nie zna specyfiki pracy takiej suwnicy
- 4 0
-
2014-12-12 17:50
Łał suwnica.. Wynalazek z przed 100 lat, kawałek stali (2)
a zjechało się oficjeli jak by co najmniej nowoczesną fabrykę otwierali.
- 3 2
-
2014-12-13 07:05
nawet sobie nie wyobrażasz
ile pieniędzy i wysiłku kosztowało doprowadzenie do obecnego stanu technicznego i organizacyjnego..kilka lat temu ten "terminal" przypominał kawałek peronu wyłożonego płytami w koziej wólce. Przez te kilka lat stał się prawdziwym terminalem z całym wyposażeniem...wiesz ile kosztuje miesięczne utrzymanie tego terminalu?
- 2 0
-
2014-12-13 07:25
tak? to spróbuj bez niej przeładowac wagon i postawic kontener na 3 półce
- 2 0
-
2014-12-12 20:46
Jedni mają nowe suwnice, a inni stare padaki.
- 2 0
-
2014-12-13 11:07
120 metrów na godzinę...
Haha, leżę! :D Gratuluję redaktorowi poczucia humoru!
- 2 1
-
2014-12-13 15:08
Inwestycja zabijająca Trójmiasto.
Niemiecki kapitał zwiększa możliwości portu w Hamburgu, a głupim na Wybrzeżu radość...
- 3 3
-
2014-12-14 12:58
Heh
Gratulacje. Trójmiasto jara się wspieraniem zachodnich portów zamiast rodzimych. Tylko w Polsce.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.