• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal zakończył rozbudowę terminalu

VIK
12 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wyposażenie obiektu w nową suwnicę umożliwiło obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Wyposażenie obiektu w nową suwnicę umożliwiło obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu.

Gdyńska spółka PCC Intermodal zakończyła rozbudowę terminalu we Frankfurcie nad Odrą. Dzięki inwestycjom, terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne.



Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker. Wyposażenie obiektu w nową suwnicę umożliwiło obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.

Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany przy granicy polsko-niemieckiej. Dzięki temu stanowi hub do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód - Zachód. Gdyńska spółka włączyła go do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 roku. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.

Terminal na bazie dziennej obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. Obecnie w korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z i do Kutna (centralna Polska), 4 pociągi z i do Rotterdamu, 5 pociągów z i do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu Duisburg. Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe - piąte regularne połączenie do Rotterdamu.

PCC Intermodal to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2009 roku. Jej działalność obejmuje organizację transportu ładunków w kontenerach w oparciu o rozkład regularnych połączeń kolejowych pomiędzy terminalami intermodalnymi oraz zsynchronizowanych z nimi przewozów samochodowych. Wiodącym akcjonariuszem Spółki jest działająca w skali międzynarodowej grupa PCC SE z siedzibą w Duisburgu. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły od chwili założenia firmy w 1993 roku z niecałych 60 mln EUR do ok. 625 mln EUR w 2013 roku.
VIK

Miejsca

Opinie (10)

  • Grtulacje

    • 2 2

  • Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę? (1)

    Chyba minutę?

    • 6 3

    • masz racje , mi tez to sie rzuciło

      tylko skad te minusy ? czyzby dawał je ktos kto nie zna specyfiki pracy takiej suwnicy

      • 4 0

  • Łał suwnica.. Wynalazek z przed 100 lat, kawałek stali (2)

    a zjechało się oficjeli jak by co najmniej nowoczesną fabrykę otwierali.

    • 3 2

    • nawet sobie nie wyobrażasz

      ile pieniędzy i wysiłku kosztowało doprowadzenie do obecnego stanu technicznego i organizacyjnego..kilka lat temu ten "terminal" przypominał kawałek peronu wyłożonego płytami w koziej wólce. Przez te kilka lat stał się prawdziwym terminalem z całym wyposażeniem...wiesz ile kosztuje miesięczne utrzymanie tego terminalu?

      • 2 0

    • tak? to spróbuj bez niej przeładowac wagon i postawic kontener na 3 półce

      • 2 0

  • Jedni mają nowe suwnice, a inni stare padaki.

    • 2 0

  • 120 metrów na godzinę...

    Haha, leżę! :D Gratuluję redaktorowi poczucia humoru!

    • 2 1

  • Inwestycja zabijająca Trójmiasto.

    Niemiecki kapitał zwiększa możliwości portu w Hamburgu, a głupim na Wybrzeżu radość...

    • 3 3

  • Heh

    Gratulacje. Trójmiasto jara się wspieraniem zachodnich portów zamiast rodzimych. Tylko w Polsce.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane