• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PŻB coraz bliżej Gdańska

VIK
5 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
Państwo chce sprzedać 91 procent akcji, pozostałe trafi do pracowników. Państwo chce sprzedać 91 procent akcji, pozostałe trafi do pracowników.

Konsorcjum Polen Line negocjujące kupno Polskiej Żeglugi Bałtyckiej uzgodniło ze związkami zawodowymi pakiet socjalny. W myśl porozumienia przez dwa lata pozostaną w Kołobrzegu biura spółki, w których pracuje ponad 60 osób, ale... siedziba spółki ma być w Gdańsku.



Potencjalny inwestor dał wszystkim pracownikom PŻB gwarancje zatrudnienia przez 2 lata, choć związkowcy chcieli gwarancji na 5 lat. Domagali się też podwyżek dla pracowników lądowych - uwzględniających inflację oraz miejsca dla swojego przedstawiciela w radzie nadzorczej. Polen Line zgodził się jedynie na to, że przez 2 lata nie będzie zwolnień. Dziś PŻB zatrudnia 500 osób. Spółka ma trzy promy, które kursują z Gdańska i Świnoujścia do Szwecji i Danii.

Inwestor nadal myśli o przeniesieniu siedziby do Gdańska. Nieoficjalnie mówi się, że ma już ofertę z Gdańska, którą "szantażował" Zarząd Portu Morskiego w Kołobrzegu i chciał negocjacji warunków najmu. Władze Kołobrzegu próbowały zatrzymać inwestora oferując preferencyjne warunki, ale on ich nie przyjął.

Państwo chce sprzedać 91 procent akcji, pozostałe trafią do pracowników. Negocjacje między Polen Line, a resortem skarbu wciąż trwają. Jeżeli na linii Ministerstwo Skarbu Państwa konsorcjum negocjacje się nie powiodą, to resort może unieważnić przetarg lub powrócić do negocjacji ze spółką Żegluga Polska, która też wyraziła chęć kupna PŻB. Żegluga Polska to spółka należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej.
VIK

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (1)

  • Autor bądź autorka artykułu gdyby uważniej czytał/a poprzednie doniesienia na ten temat, to może by nie pisał/a nieprawdziwych informacji. Po pierwsze : promy tej firmy już, niestety, nie pływają do Danii. Po drugie: firma zatrudnia jedynie 60 osób, pozostali to są pracownicy kontraktowi. Pakiet socjalny to przeżytek z minionej epoki. Jeśli związki będą chciały za dużo, to może się to zakończyć źle zarówno dla nich samych, jak i pozostałej nielicznej grupy pracowników lądowych. Siedziba spółki w Kołobrzegu została ustanowiona za czasów ś.p. Jana Szymańskiego i miało to spowodować aktywizację portów środkowego wybrzeża oraz specjalizację w przewozach pasażersko-towarowych promami. Jakiś czas ta idea funkcjonowała całkiem nieźle lecz różnej maści naprawiacze i domorośli ekonomiści m.in. rodem z tej powiatowej mieściny zepsuli wszystko doszczętnie i dzisiaj mamy tylko nędzne resztki tej niegdyś prężnie działającej firmy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane