- 1 Maksymalna cena prądu - 500 zł za MWh (225 opinii)
- 2 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (54 opinie)
- 3 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (54 opinie)
- 4 Nowa linia energetyczna na Pomorzu (53 opinie)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (125 opinii)
- 6 Elektrownia jądrowa. Prace geologiczne już w maju (130 opinii)
Pani robot odpowie na pytania o gdańskim lotnisku
"Jestem automatycznym asystentem pasażera i odpowiem na twoje pytania" - od poniedziałku taki komunikat usłyszymy dzwoniąc na specjalny nr telefonu do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że porozmawiamy nie z człowiekiem, ale z telefonicznym "inteligentnym" robotem.
Z powodu zajętej linii, nasze pierwsze próby połączenia spełzły na niczym. Gdy jednak je uzyskaliśmy, postanowiliśmy nieco przetestować "wiedzę" telefonicznego robota. Precyzując swoje pytania i mówiąc wyraźnie, można się naprawdę wiele dowiedzieć. Co więcej, robot... zna też język angielski.
Co powiedział nam robot?
Informację o najbliższych połączeniach do Warszawy czy Wiednia uzyskaliśmy od ręki. Podobnie było z informacjami o tym, jak i czym dojedziemy na lotnisko, na jakich stronach internetowych znajdziemy szczegółowe informacje na ten temat, a po doprecyzowaniu pytania, otrzymaliśmy też godzinę odjazdu najbliższego pociągu PKM z Gdańska.
Robot jednak nie potrafił nam udzielić informacji o tym, kto jest patronem lotniska, ale to pewnie tylko chwilowe niedopatrzenie. Nie znając odpowiedzi zastrzegł jednak: "Jeżeli nie będę w stanie ci pomóc, postaram się połączyć cię z konsultantem, który spróbuje odpowiedzieć na twoje pytania".
Czytaj też: Gdański port lotniczy obsłużył ponad 2 mln pasażerów przez pół roku
Jak zapewniają twórcy technologii Brilliance, stworzonej i rozwijanej przez gdańska firmę Voicetel Communications, robot dzięki systemowi rozpoznawania i syntezy mowy "rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Robot analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy. Potrafi też zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą".
- Technologia pozwoli obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń - podkreśla M. Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.
Miejsca
Opinie (83) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-17 21:34
(1)
zadzwoniwszy niewiele się dowiedziałem, spróbować sami
- 3 0
-
2017-07-17 22:09
My spróbować, potem spróbować!
- 1 1
-
2017-07-17 21:35
kolejny walek
- 3 1
-
2017-07-17 21:36
(1)
to się w glowie nie miesci jakie walki może drogi Adamowicz z bolkiem zrob!!!!
- 5 3
-
2017-07-17 22:10
Czy to jest pisane szyfrem?
- 1 1
-
2017-07-17 21:37
….czyli jednym słowem jak prezes tego lotnoiska będzie pustosłowie i lanie wody i tyle w temacie...
- 4 2
-
2017-07-17 21:44
Nowy wymiar telemarketingu
A ja już czuję tych 'robotyzowanych" telemarketerów...
- 4 0
-
2017-07-17 21:59
(1)
wszystko pięknie tylko dlaczego na bramkach przy wyjezdzie z autostrady kasę pobiera pracownik, a nie automat jak parkometr w mieście
- 4 0
-
2017-07-17 22:13
To strasznie luźno powiązane z tematem artykułu! Możesz wyjawić jaki ciąg myślowy zagnał Ciebie tutaj z tym pytaniem?
- 2 0
-
2017-07-17 22:29
"Razem z tatą wiedzieliśmy, że to lipa" (1)
podobnie jak OLT
- 12 1
-
2017-07-18 19:29
tak to powiedzial michal tusk
..i mowili o tym wtedy to kolejny tylko dowod ze sa niewinni a glupie polskie wsiuny glupie i chytre chcieli wiecej zarobic niz dawal jakikolwiek bank to kij im wszystkim w d*pe dobrze ze stracili chytry dwa razy traci
- 0 0
-
2017-07-17 22:32
uwaga Sigma, uwaga Pi ...
- 3 1
-
2017-07-17 22:52
Robot to zło
Ciekawe, jakie ma oblicze.
- 3 0
-
2017-07-17 23:11
Dlaczego z sufitu leje się woda jak deszcz pada?
Dlaczego z Warszawy lecę 40 minut, a na bagaż czekam godzinę?
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.