• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć lat drogiej energii?

19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Fakt nr 1: od 1 lipca 2007 roku rynek energii w Polsce jest uwolniony - zarówno przedsiębiorcy jak i indywidualni odbiorcy mogą wybrać dowolnego sprzedawcę energii - kierując się swoimi preferencjami i interesem. Fakt nr 2: Według danych Urzędu Regulacji Energetyki zmiany sprzedawcy energii dokonało już ponad 200 tys. gospodarstw domowych, w tym aż 100 tysięcy od stycznia do września 2014 roku.



Jak wygląda zatem sytuacja klienta na rynku energii, po tych kilku latach?

- Z jednej strony mamy wielu nowych sprzedawców, którzy zrobili wszystko aby wykreować negatywny wizerunek na temat zmiany sprzedawcy energii, a z drugiej strony mamy Wielką Piątkę, czyli największe grupy energetyczne w naszym kraju, które koncentrują się na kampaniach strachu, przestrzegając klientów przed zmianą i wykorzystując nieuczciwe praktyki nowych graczy, przeciwko nim samym - ocenia Dariusz Chrzanowski, założyciel firmy Rewolt S.A. z Gdyni.

W rezultacie doszliśmy do sytuacji kiedy alternatywą do drogiej energii będzie bardzo droga energia, dalej sprzedawana przez grupy energetyczne przekonujące, że związanie się z nimi oznacza bezpieczeństwo, którego inni sprzedawcy nie są w stanie zagwarantować.

- Przykładem takich działań są wybrane oferty wybranych grup energetycznych, które zachęcają obecnych i nowych klientów do związania się umową aż na pięć lat obiecując stałą cenę energii. Czy w takich ofertach możemy doszukać się działania dla dobra klienta? Co jeżeli za rok czy trzy lata klient będzie chciał zmienić sprzedawcę, oferującego korzystniejsze warunki? Trzeba będzie zapłacić karę za wcześniejsze zerwanie umowy
- wskazuje Dariusz Chrzanowski.

Kary za rozwiązanie umowy przed czasem to jedna z bolączek. Przeglądając swoje rachunki warto zwrócić także uwagę na opłaty miesięczne z tytułu obsługi handlowej.

- Klienci często zmuszani są do płacenia dwukrotnie za te same czynności: koszty obsługi handlowej klientów przenoszone są w cenie za energię, ale jeszcze dodatkowo nalicza się opłatę handlową, jako osobną pozycję na fakturze
- mówi założyciel firmy Rewolt.

Powyższy przykład jest jednym z wielu, który można byłoby przytoczyć. Jednak można się spodziewać, że analogicznie do rynku telekomunikacyjnego, pozycja klienta będzie coraz silniejsza i paradoksalnie kampanie prowadzone przez rynkowych monopolistów przyczyniają się do wzrostu świadomości klientów na temat możliwości zmiany sprzedawcy. W rezultacie presja na coraz lepszej jakości produkty czy obsługę klienta będzie się wzmagać, a nowe spółki, takie jak Rewolt będą coraz intensywniej pozyskiwały klientów stanowiąc realną alternatywę do drogich propozycji największych rynkowych graczy i ich zbiurokratyzowanych procesów obsługi klienta.

Wzorem rynku brytyjskiego czy niemieckiego zmiana sprzedawcy będzie tak prosta, jak zmiana rachunku bankowego czy operatora telekomunikacyjnego - wszystko odbywać się będzie z poziomu strony internetowej, bez zbędnej papierologii.
Rewolt S.A.
To spółka, która wychodzi naprzeciw monopolistom energetycznym, którzy głoszą, że tylko z nimi jest dobrze i bezpiecznie, a nowi sprzedawcy energii to wielkie ryzyko. Budujemy wiarygodność marki, będącej synonimem prostoty, uczciwości i przejrzystości. Opłatom handlowym i karom powiedzieliśmy po prostu STOP, uprościliśmy ofertę i wyrzuciliśmy z niej to co jest zbędne, dając Klientom prawo do decydowania.
Jako pierwsi na rynku, oferujemy możliwość zmiany sprzedawcy poprzez www.

www.rewolt.pl

oraz

facebook.com/wolnoscenergetyczna

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

  • REWOLT Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98

Opinie (25) 2 zablokowane

  • lipa (1)

    Dobrze, że zaznaczone jest, że to artykuł
    sponsorowany bo jeszcze ktoś by w te brednie uwierzył.

    • 14 13

    • Krawacik z Energi dzielnie pracuje na przedświąteczną premię.

      Pisz śmiało, będziesz miał na nowe skarpety.

      • 5 3

  • Polecam (6)

    Mam spore zużycia prądu dlatego postanowiłem spróbować i podpisać umowę na zmianę sprzedawcy z firmą rewolt. Co prawda jeszcze pierwszego rachunku nie dostałem ale kontakt i obsługa jak narazie jest rewelacyjna. Ponieważ nie ma kar umownych za zerwanie umowy to czemu nie spróbować !

    • 6 14

    • I kpme (2)

      • 0 0

      • I komentarz sponsorowany (1)

        • 2 2

        • Dziadki z Energi zgrzytają ząbkami.

          Jak pięknie.

          • 4 0

    • chyba rewolt sam to pisał :):)

      • 1 3

    • Obsługa jest rewelacyjna (1)

      Jestem Ciekaw o jakiej obsłudze piszesz? skoro jeszcze nie otrzymałeś pierwszego rachunku?

      Jestem Ciekaw czy jeżeli stary rachunek porównasz z dwoma nowymi to czy też będzie tak samo rewelacyjnie?

      Mi z prostego rachunku porównania taryfy do cen Rewolty w tym wszystkich dodatkowych opłat stałych wyszło że stracę a nie zaoszczędzę, ale trzymam za Ciebie kciuki.

      Jeżeli okaże się że nabili cię w butelkę mówiąc że będzie taniej a było drożej przynajmniej bez kar będziesz mógł odstąpić po pierwszym rachunku to dobra strona tej zmiany :)

      • 0 1

      • trudno mówić o oszustwie skoro wszystko jest na stronie...taki drobny szczegół

        • 1 0

  • (1)

    A ja zamontowałem instalację fotowoltaiczną 3kW i mam w czapce zmiany dostawców, rocznie oszczędzam około 2000zł, co przy koszcie zakupu 15000zł daje mi 7,5 roku czas zwrotu z inwestycji.
    A to założenie przy obecnej cenie, a wiadomo że przez te 7,5 roku cena energi wzrośnie conajmniej o 15%

    • 3 4

    • VF

      Ale słońce świeci przez 6 % czasu dobowego, średnio! W Afryce 30 %.

      • 0 0

  • Jakby ktoś nie wiedział - na rynku energetycznym nie ma czegoś takiego jak konkurencja.

    Takie artykuły można sobie....potraktować humorystycznie.

    • 6 5

  • Im większa konkurencja tym lepiej

    Przynajmniej teraz moze konsument zacznie korzystać

    • 4 0

  • Zmiana sprzedawcy prądu (3)

    Od jakiegoś czasu zamierzam zmienić dostawcę i rozumiem Rewolt S.A. się zapoznałem ale chciałem porównać z innymi firmami. Czy polecicie mi coś ciekawego.

    • 0 0

    • sprzedawca sprądu (1)

      Sprawdź sobie ofertę novums.a.- chyba jeszcze mają ofertę na święta, mój brat się zdecydował i wychodzi mu naprawdę nieźle

      • 0 1

      • co warto sprawdzić

        Wylicz sobie roczny rachunek uwzględniając wszystkie opłaty a i sprawdź czy porównujesz jabłka do jabłek czy do gruszek, czyli czy porównuje tylko energię czy energię z opłatami dystrybucyjnymi. Czy będziesz płacił jeden rachunek czy dwa jeden za prąd a drugi za jego dystrybucję w tedy trzeba porównać ich sumę.

        • 0 0

    • jest ok

      ja mam REWOLTa i jest spoko...oferują jedną fakturę co jest dużym atutem nowego sprzedawcy - dotychczas były dwie osobne.

      • 0 0

  • sprzedawca

    potwierdzam - sama zmieniłam i jest ok :)

    • 1 0

  • jeżeli mówisz że ktoś chce oszukać klienta to źle mówisz (2)

    Przedziwna to wypowiedź w której autor zarzuca konkurentom, że pokazują nieuczciwe działania innych Sprzedawców pokazując swoim klientom co powinni sprawdzić zanim podpiszą podsuniętą pod nos umowę z liczbą gwiazdek i odniesień większą niż nie jeden gwiazdozbiór.

    A może Twórca artykułu sam ma coś do ukrycia i boi się obnażenia swoich ukrytych opłat? bo czym jest opłata aktywacyjna? czym jest opłata za gwarancję? jeżeli nie inną nazwą piętnowanej opłaty handlowej?

    Póki co ceny na rynku dla gosp. domowych są regulowane przez Prezesa URE a to co regulowane administracyjnie nie może być drogie bo by Rząd nie wygrał kolejnych Wyborów, a Pani Premier przecież powiedziała że nie będzie droższej energii????

    Zachęcam wszystkich by przed dokonaniem Rewolty sprawdzili czy ich roczny rachunek nie wzrośnie, czy będą płacić nagle dwie faktury, jak często dostaną fakturę i czy przypadkiem nie okaże się że jedyna jej forma to elektroniczna bo papier w drukarce się skończył.

    Ja wierzę że Polacy są inteligentni i umieją wyciągać wnioski z oskarżeń które biją w oskarżającego bardziej niż w oskarżanego....

    I mam nadzieję że po takim pełnym sprzeczności artykule jedynym klientem Rewolty pozostanie jej prezes :)

    • 1 3

    • konkurencja nie śpi...

      czytaj ze zrozumieniem...autor zwraca uwagę na problem wpisywanych na siłę opłat, a w przypadku REWOLTA każdy sobie wybiera co chce i płaci tylko za to co wybrał więc gdzie jest tu oszustwo...oj stara energetyka boi się konkurencji hehe

      • 0 0

    • odmieniać rozumiejący więcej gdańszczaninu nie potrafisz

      Pani premier zapowiadała i jak zwykle platforma oszukała...podwyżki znowu będą, niewielkie bo niewielkie ale będą a regulacja cen przez URE nie wyklucza konkurencyjności rynku

      • 0 0

  • rewolt?? (1)

    O co chodzi tak wogole z tym Rewolt?
    Wszedzie widze ich plakaty to oszusci jacys czy nie

    • 1 0

    • ja sprawdziłam

      mają umowę na 3 miesiące testuj i kup więc jak coś się nie sprawdzi zwracają opłatę aktywacyjną...klient niczym nie ryzykuje

      • 0 0

  • Ciekawe rzeczy

    Bardzo ciekawy komentarz ze strony rewolt i kłamstwa wpisane na stronie. Podali ze cena w ENERGA jest z opłatą handlową i jaką ceną za e.e. , a powyżej komentarz, że to dla klientów na taryfie. Oczywiście jest to kłamstwo i wprowadzanie klientów w błąd - cena na taryfie w ENERGA jest zdecydowanie niższa i bez opłaty handlowej. Ciekawe naciąganie klientów i nie mówienie o wszystkim wprost... a tak by było lepiej

    • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane