- 1 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (13 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (66 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (73 opinie)
- 4 150 mld zł na elektrownię jądrową (144 opinie)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska
Pierwsza z pięciu nowych lokomotyw Dragon zamówionych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dragon to pierwsza od ok. 30 lat lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.
Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku. Przystępując do prac nad nim założono, że charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty.
Głównym atutem Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa o wartości do 374 kN, która w połączeniu z masą lokomotywy wynoszącą 116 ton oraz indywidualnym napędem na każdą oś, pozwala na prowadzenie pociągów o masie do 4 tys. ton. System zasilania 3 kV prądu stałego, maksymalny nacisk na oś poniżej 20 ton oraz duża trwałość powoduje, że Dragon jest doskonale przystosowany do trudnych warunków użytkowania i bardzo dobrze sprawdza się w polskich realiach.
Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.
10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.
Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce
Miejsca
Opinie (32) 1 zablokowana
-
2014-02-27 13:19
brawo! (6)
brawo dla Lotos Kolej! Kupowac to, co polskie. Nasze spolki powinny sie wzajemnie wspierac!
- 202 2
-
2014-02-27 16:00
wygląda jak za czasów gierka, myślałem że to trafiło do muzeum
- 0 28
-
2014-02-27 21:08
no własnie a jakis wałkoń od donaldinia z zegarkami kupuj jakis włoski szajs !! (3)
pseudolino jakoś tak i na dodatek okrojone!!A zapłacił jak za zborze !!
- 4 8
-
2014-02-27 21:14
(2)
A który polski producent startował do przetargu i ma podobne pod względem osiągów pociągi do Alstom ED250?
- 6 4
-
2014-02-28 08:35
(1)
Polska nie potrzebuje takich pociągów jak Pendolino. Nasz infrastruktura kolejowa jest nie dostosowana do prędkości jakie będzie rozwijać ten pociąg. Bez sens.
- 2 1
-
2014-03-01 13:04
Bez sens to kupno z Włoch, a nie z Polski! Jak kolega wyżej napisał, kupować to, co z Polski!
- 0 0
-
2014-02-28 09:53
popieram
Popieram
- 1 0
-
2014-02-27 13:26
Dobrze, że wybrali polskie. (2)
Dragony to bardzo udane konstrukcje.
PS: Gdzie jest kierownica do skręcania na zakrętach? ;-)- 113 1
-
2014-02-28 22:20
podłaczyc cos takiego pod osobowe i bedzie smigac lepiej niz Pseudolino :)
- 0 2
-
2014-03-02 09:00
zrezygnowali z kierownic
na zakrętach i tak pociąg jedzie tak jak go szyny prowadzą, a kierownice jedynie na skrzyżowaniach były potrzebne, a że tych jest niewiele to postanowili zrobić je stacjonarne zamiast wozić nie potrzebne kilogramy.
- 0 0
-
2014-02-27 14:11
No nareszcie lok z prawdziwego zdarzenia z układem osi Co'Co' (3)
Następca "byka" ET22.
Jakoś irytują mnie Bo'Bo' ciągnące składy towarowe. Wyjątkiem są dwuczłonowce Bo'Bo'+Bo'Bo'- 25 2
-
2014-02-27 14:36
ET-22 jest już przestarzałą konstrukcją w dodatku bardzo prostą i mało awaryjną, co niesie za sobą wiele lat bezproblemowej eksploatacji. Czy E6ACT naszpikowany elektroniką będzie nosił brzemię swojego poprzednika? Czas pokaże...
- 11 0
-
2014-02-27 16:37
ciekawe jak na zwrotnicach pod obciążeniem na haku? też wypadnięcia z szyn?
też wypadnięcia z szyn? ...Przystępując do prac nad nim założono, że charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty. CHYBA TO OCZYWISTE, ŻE NIE BĘDZIE MLEKA DAWAŁ
- 5 1
-
2014-02-27 20:10
Bo? Co jest w tym irytującego?
Należy odróżnić przeznaczenie TIR-a od przeznaczenia samochodu dostawczego. Widać, że podejście bardziej pasją, niż realiami...
- 2 0
-
2014-02-27 14:18
GPS
O! widzę, że nawet ma ekranik z nawigacją, DVD i alusy!
BIPP!!!
Miło, że to polska konstrukcja. Dzięki temu jakaś część z nas nie musiała szukać szczęścia za granicą.- 44 0
-
2014-02-27 14:23
Ale on już jest od 19 lutego w Gdańsku (1)
Fotka z 19.02.2014 jak jedzie do Gdańska
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=697567280293902&set=a.645946728789291.1073741830.645768658807098&type=1&theater- 4 7
-
2014-02-28 14:56
gg
W Tczewie stoi jedna.
- 0 0
-
2014-02-27 14:28
nazwa tak wysublimowana... (1)
Wiecej zamówień dla polskich firm!
- 19 0
-
2014-03-04 07:37
jaka?
- 0 0
-
2014-02-27 14:36
-"Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku."
-A ET22?- 7 3
-
2014-02-27 14:37
Zapewne fajna lokomotywa, ale...
treść to typowe bla, bla reklamowe...
..."charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami"...
Słusznie, ze chociaż napisane w czasie przyszłym, bo lokomotywa dopuszczona jest do ruchu dopiero od lekko ponad roku, czyli bardzo krotko.
Poza tym trochę reklamy Lotosu- kolej....- 2 11
-
2014-02-27 14:52
Ale on już jest w Gdańsku !!
W zeszłym tygodniu przyjechał, nawet mam zdj. jak na bazie lotosu stoi.
- 9 1
-
2014-02-27 15:22
Super ciesze sie bardzo. Teraz tylko odpowiednio zadbać trzeba o kontrakty (2)
dla Ukrainy. trzeba dać w łapę nowym tamtejszym marionetkom aby zamówiły nową flotę lokomotyw i innych polskich maszyn wpłacając zaliczki 90% wartości to jest super okazja ale trzeba mieć jaja. W końcu musimy coś mieć z "wyzwolonej" Ukrainy co nie????
- 8 10
-
2014-02-27 21:41
(1)
Ja bym raczej opchnął im wycofywane Konstale 105N oraz pochodne a także kilkunastoletenie autobusy. Za kilka lat będziemy mieć problem gdzie je zezłomować a u nich kilka lat pojeżdżą. W ich miejsce nowe Pesiaki i Solarisy można by trochę kasy z Unii dostać. Pesa i Solaris dostając takie zamówienie rozszerzyły by portfel i spokojnie można by walczyć o kontrakty na Zachodzie.
- 3 2
-
2014-02-28 09:00
To swoja drogą!!
.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.