- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (37 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (53 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Pierwszy płatny parking dla ciężarówek, ale to nie port na nim zarabia
Czy w gdańskim porcie zaczną powstawać prywatne parkingi dla ciężarówek? Niedawno został uruchomiony pierwszy płatny parking przy Trasie Sucharskiego. Choć za godzinę postoju kierowca ciężarówki musi tam zapłacić 3,5 zł, chętnych nie brakuje.
Problem rozwiązałby buforowy parking, na którym kierowcy mogliby bezpiecznie czekać na swoją kolejkę po odbiór towaru z portu. Niestety, takie rozwiązanie w Gdańsku to melodia przyszłości. Ani zarząd portu, ani miasto Gdańsk, ani też spółka DCT, która zajmuje się przeładunkiem kontenerów ze statków na samochody, nie są zainteresowane budową parkingu na kilkaset ciężarówek przy ul. Kontenerowej .
Władze Gdańska chciały nieco uspokoić kierowców i przygotowały tymczasowy parking przy ul. Ku Ujściu , który nie spotkał się jednak z aprobatą kierujących ciężarówkami. Chodziło im głównie o warunki na parkingu - m.in. brak toalet, oświetlenia i fatalną infrastrukturę drogową.
Czytaj też: Przeładunki rosną, a parkingów wciąż brak
3,5 zł/h za postój ciężarówki
Okazuje się jednak, że wokół portu mogą z powodzeniem funkcjonować prywatne parkingi. Niedawno przy Trasie Sucharskiego zaczął działać pierwszy z nich.
Godzinny postój ciężarówki to wydatek 3,5 zł. Gdy ta zaparkuje tam z naczepą, kierowca musi zapłacić 4 zł. Doba parkowania kosztuje 30 zł. Zarządca obiektu umożliwia też właścicielom flot wykup miejsca postojowego na miesiąc za kwotę 270 zł. Wtedy mogą zatrzymywać się tam dowolne auta z danej floty. Przewoźnik otrzymuje specjalną kartę do wjazdu.
- Obecnie przygotowanych jest 39 miejsc postojowych dla ciężarówek, w tym 10 dla posiadaczy kart na abonament - mówi Krzysztof Kopeć z Grupy Lotos, która zorganizowała parking.
Teren wynajęła od Elektromontażu Gdańsk. Dotychczas stanowił on jedynie nieużytkowany plac manewrowy. Najemca zainwestował w infrastrukturę: wykonał nową nawierzchnię, ogrodzenie, a także oświetlenie. Wjazdu na teren parkingu strzegą bramki.
Na parkingu mogą zatrzymywać się też auta osobowe. Postój dla nich kosztuje 2,5 zł za godzinę, 15 zł za dobę i 85 zł za miesiąc.
Przewoźnicy: dobra inicjatywa, ale czekamy na inne rozwiązanie
Przedstawiciele kierowców, którzy domagają się parkingów buforowych przed gdańskim portem, a szczególnie przed terminalem DCT, oceniają inicjatywę pozytywnie.
- Każdy nowy parking w rejonie portu będzie przyjęty przez kierowców ciężarówek z dużym zainteresowaniem. Muszą oni przecież m.in. obowiązkowo odpocząć po prowadzeniu pojazdu. Jeśli na nowym parkingu jest dostęp do toalety, gastronomii i stacji paliw, to chętnych nie będzie brakowało - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
Nowy parking jednak nie rozwiązuje ważnych problemów.
- W gdańskim porcie potrzebny jest parking buforowy dla kilkuset ciężarówek. Żadne kroki w tym celu jak dotąd nie zostały podjęte. Chodzi o to, by kierowcy nie stali w kolejkach na drogach, a czekali na prawo wjazdu po towar na parkingu - mówi Rejek.
Tymczasem przeładunki w porcie stale rosną, a kolejki nie maleją, nawet po niedawno wprowadzonej awizacji ciężarówek w terminalu DCT.
Miejsca
Opinie (112) 2 zablokowane
-
2017-02-28 12:22
Bo Gdańsk nie jest miastem morskim. (3)
Gdańsk leży nad Motławą a nie nad Bałtykiem. I oni chcą ścigać Hamburg czy Rotterdam z kulturą obsługi towaru (i kierowców).
- 4 11
-
2017-02-28 12:39
Idioto z ciapkowa
Chyba Cie po......lo
- 3 3
-
2017-02-28 23:53
Geograficznie to smiała teza ale mentalnie to chyba masz rację... Niestety...
Można "leżeć" nad mozem i o tym nie "wiedzieć" albo nie chcieć "widzieć"...
Podobnie jak w Gdyni... ;)- 0 0
-
2017-03-01 19:20
zobacz na mapie ile km od morza leży Hamburg
- 0 0
-
2017-02-28 12:25
miastowe...
Czyli "niedasię" to nie tylko w Gdyni...
To, po prostu, cecha "władców much", zawodowych "przychodzących do pracy" czyli biuralistów.- 6 1
-
2017-02-28 12:28
Hamburga leży nad Łabą do morza jest w prostej linii jakie 80 km. (1)
- 10 0
-
2017-02-28 12:59
Hamburga to taka miasta w Niemcu, gdzie jest porta?
- 1 1
-
2017-02-28 12:29
za co te Gamonie prezesy kase biorą ?....to prezes nie wie ,że przed portem powinien być duży funkcjonalny parking ?.... (1)
- 4 1
-
2017-02-28 15:44
Za dziesięć lat jak te stare grzyby co pamiętają morski port handlowy pójdą na emerytury to myślenie się zmieni.
- 3 2
-
2017-02-28 12:59
Skandal !
Nic nas juz nie uratuje przed PiSem
- 7 5
-
2017-02-28 13:04
tirowcy i tak wolą nocować w miejscach przeznaczonych do kontroli drogowej albo stać koło stacji na obszarze wyłączonym z ruchu.
- 2 1
-
2017-02-28 13:05
(1)
Niech ktoś jeszcze weźmie się za kierowców wyrzucających z jadącego auta śmieci na Kontenerowej. Istne wysypisko.
- 6 0
-
2017-02-28 15:47
Tak a szczególnie te napoje jabłkowe wyrzucają,niesmakuja im czy jak pelno tych butelek.
- 3 0
-
2017-02-28 13:45
Polacy powinni mieć za darmo.
Płacić powinni kierowcy TIR.
- 2 4
-
2017-02-28 14:45
DCT to jakaś porażka.....
.... jedna nitka drogi wjazdowej i jedna w przeciwnym kierunku ......- 8 2
-
2017-02-28 15:18
Toalety? Odwieczny problem w Polsce.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.